Ozempic kokemuksia?
Olen varmaan malttamaton, mutta nyt on pari viikkoa takana (=kaksi pistosta, molemmat 0,25mg), enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :(
Ozempic on siis pistettävä diabeteslääke, jota voidaan käyttää myös laihdutuslääkkeenä ilman, että on diabetesta.
Millä aikataululla ja/tai annostuksella alkoin tulla jotain muutoksia? Kenelläkään kokemusta?
Kommentit (271)
Laittakaa lääkkeen hintoja.
Eli euroa / kk hinta.
Ja aineen teho / määrä myös.
Naamasta näkyy käyttö.
Onkohan tuokin joku ihan hirvee vaarallinen?
Paljastuu totuus myöhemmin ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että mulle riittäisi jatkossakin tämä pieni annos, mutta en tajua, miten 0,5 kynästä saa otettua muun kuin valmiin annoksen!
SUN PITÄÄ SYÖDÄ, edes vähän, siksi paha olo!
Mulle neuvottiin että kun kiertää sitä nuppia niin laskee 36n ja siinä on se määrä nolla jotain, no, en osannut!
Mutta syö hyvä ihminen edes jotain!
Vierailija kirjoitti:
Naamasta näkyy käyttö.
Onkohan tuokin joku ihan hirvee vaarallinen?
Paljastuu totuus myöhemmin ajan kanssa.
HÖPÖHÖPÖ eikä näy, naama on samanlainen kuin aina!
"enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :("
AP! ITSE sun pitää ne muutokset tehdä herrajjestas!
Syö vähemmän, lisää kasviksia juo vettä mene kävelylle, jumppaan jne!
Se mikään taikasauva ole!
0,25 annos on 18 naksua. Onko 0,5 annos 32 naksua?
Mä olen käyttänyt 0,25 annosta nyt 9 viikkoa ja hyvin paino tippunut. 0,25 kyniä taitaa olla reseptillä vielä 3 jäljellä. Kun ne loppuu niin otan sitten käyttöön 0,5 ja naksauttelen sitten sen 18 naksua.
Onko kellään ollut ongelmia sappikivet kanssa, kun nopeesti laihtunut? Minulla alkoi sappi oireilla kun 10kg paino pudonnut. Verikokeissa ei onneksi mitään hälyttävää, ensiviikolla sappi ultrataan ja varmaan kirurgi leikkaa sapen myöhemmin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitan ensi viikolla ozempicin käytön, minulla ei ole diabetesta, ihan puhtaasti laihdutuksen tueksi. Bmi on yli 30, polvi on ruvennut kiukuttelemaan nopean painonnousun seurauksena. En ole saanut painoa tippumaan kiloakaan puoleen vuoteen. Muutaman päivän kun noudatan maltillista dieettiä, jonka ravitsemusterapeutti minulle teki, tuntuu kuin kuolisin nälkään. 2kk en syönyt mitään herkkuja, olo oli hyvä, mutta paino ei tippunut. Pienikin apu tässä projektissa otetaan vastaan.
Kiinnostaisi tietää, te joilla lääke toimii, kuinka nopeasti huomasitte vaikutuksen nälänsäätelyssä?Vaikutus kylläisyydentunteeseen alkoi heti, mutta iltaisin oli mielitekojen kanssa hankalaa muutaman viikon. Olin niin tottunut siihen suklaan ja muun makean syömiseen iltaisin, että sen kanssa oli haastetta. Nälkä ei ollut syynä mielitekoihin, vaan totuttu tapa ja "sokerikoukku". Lopetin myös sokerittom
Mulla on tämä sama. Mutta miten toimia, kun mies ostaa kotiin kaapit täyteen herkkuja? Ja ei varmasti lopeta vaikka miten kieltäisin?
Vierailija kirjoitti:
36 naksua.
Vierailija kirjoitti:
just tuolla sanoin!
Ei naksuja, vaan inkivääri, sitruuna, kurkku- juoma ja vähän liikuntaa, siitä se lähtee laihtuminen
Mulla meni ihan samalla tavalla alussa. Eka 23 viikkoa (0,25 mg) ei tapahtunut oikeastaan mitään. Olin vähän pettynyt, kun olin lukenut että muilla ruokahalu katoaa heti, mutta itsellä ei tuntunut missään.
Mutta sitten kun pääsin 0,5 mg annokseen, huomasin jo ekan viikon aikana selvästi että nälkä väheni, annoskoot pieneni ja makeanhimo lähti kokonaan. Paino alkoi pudota vähitellen, ilman mitään erikoisruokavaliota.
Eli jos vaan jaksat jatkaa, niin todennäköisesti vaikutuksia alkaa näkyä pian. 0,25 mg on tosi pieni aloitusannos, monille se ei vielä tee juuri mitään.
Jos kiinnostaa lukea muiden kokemuksia (sekä hyviä että kriittisiä), niin suosittelen tätä sivua https://medilux.fi/ozempic-kokemuksia-ja-tulokset/
Tsemppiä kärsivällisyys palkitaan monella!
Miksi te käytätte Ozempiciä laihdutuslääkkeenä? Ootteko niin helvetin laiskoja ja mukavuuden/karkin/pullan/limppareiden perään, että ette mitenkään pysty hoikistumaan ilman lääkettä? Onko se kevytkin liikunta niin hiton vastenmielistä, että mieluummin makaatte sohvalla telkkaria katsoen ja piikitätte tuota lääkettä itseenne? Riittävä nukkuminen, kohtuullinen liikunta, terveellinen ruoka, mielekäs elämä noin ylipäätään, niin ei tuossa mitään piikkejä tarvitse.
Nyt lähti paino laskemaan kunnolla kun pistän 1mg Ozempicia viiden päivän välein.
Pidempi väli ei vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te käytätte Ozempiciä laihdutuslääkkeenä? Ootteko niin helvetin laiskoja ja mukavuuden/karkin/pullan/limppareiden perään, että ette mitenkään pysty hoikistumaan ilman lääkettä? Onko se kevytkin liikunta niin hiton vastenmielistä, että mieluummin makaatte sohvalla telkkaria katsoen ja piikitätte tuota lääkettä itseenne? Riittävä nukkuminen, kohtuullinen liikunta, terveellinen ruoka, mielekäs elämä noin ylipäätään, niin ei tuossa mitään piikkejä tarvitse.
Käytetään, jotta sua harmittaisi Ähäkutti.
Suositteliko lääkäri tuota viiden päivän pistoväliä?
Vierailija kirjoitti:
Suositteliko lääkäri tuota viiden päivän pistoväliä?
No ei, muilta käyttäjiltä kuulin. Minulla ehtii tulla liian kova nälkä ja ruotuun palaaminen kestää hetken, jos pistosväli venyy yli viiden päivän.
Nyt on ollut hyvä, kun ruoka on ruokaa, eikä mitään suuria tunteita tuottavaa tai poistavaa. Kilon viikossa on nyt lähtenyt, tähän asti monta kuukautta, että todella hitaasti notkui paino alas.
Sivuoireita ei tule, jos maha toimii.
Mulla on nyt mennyt kaksi viikkoa 0,25 annos.
Eka viikko meni oksentaessa. Nyt alkanut rauhoittua sen suhteen, mutta kuvotus jatkuu. En oo voinut syödä juuri mitään ja olo on jo heikko.
Olin varautunut koviin sivuvaikutuksiin, mutta silti yllätti, että näin rajut.
Nyt pitäisi pistää kolmas, mutta siirrän ainakin huomiseen.
Luulen, että mulle riittäisi jatkossakin tämä pieni annos, mutta en tajua, miten 0,5 kynästä saa otettua muun kuin valmiin annoksen!
Päätös aloittaa, tuli ihan vaan siitä, että vihaan olla läski.
Tk-lääkäri kirjoitti reseptin, kun painoindeksi oli just 30 ja kysyi, että maksanko itse. Kyllä maksan.
Muista laihdutuslääkkeistä ei edes puhuttu, koska niihin oli BMI-raja 40 ja tais hinnatki olla sitten useamman satasen per kk.