Sappikivikohtauksen kokeneet
Uusiutuiko kuinka nopeasti
Leikattiinko sappi pois
Kommentit (6)
Ensimmäinen kohtaus tuli talvella, toinen kesällä ja kolmas syksyllä. Syksyisen kohtauksen jälkeen todettiin sappikivet, ja sain lähetteen sapen poistoon. HUS:issa leikkaus parin kk sisällä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kohtaus tuli talvella, toinen kesällä ja kolmas syksyllä. Syksyisen kohtauksen jälkeen todettiin sappikivet, ja sain lähetteen sapen poistoon. HUS:issa leikkaus parin kk sisällä siitä.
Olen lukenut että sen poiston jälkeen voi olla vaikka mitä vaivoja. Miten sulla on menny?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tonnikalasta(purkki tonnikalaa vedessä)
sappikipu 3 vrk, ihan kauheaa kipua,
lääkäri sanoi että se voi tulla vaikka ei ole sappikiviä ja
tonnikala on itsessään hieman öljyinen kala.
Kannattaa käydä lääkärissä että selviää, onko pahana sappi niistä kivistä.
Mun kivut kesti 19h kaikkinensa. Ap
Mulla oli hengenlähtö lähellä sappikivien vuoksi. Sappirakon poiston jälkeen vatsakivut loppuivat kokonaan. Uloste on nykyään löysempää kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kohtaus tuli talvella, toinen kesällä ja kolmas syksyllä. Syksyisen kohtauksen jälkeen todettiin sappikivet, ja sain lähetteen sapen poistoon. HUS:issa leikkaus parin kk sisällä siitä.
Olen lukenut että sen poiston jälkeen voi olla vaikka mitä vaivoja. Miten sulla on menny?
Ei yhtään mitään vaivoja ole ollut.
Minulle tuli tonnikalasta(purkki tonnikalaa vedessä)
sappikipu 3 vrk, ihan kauheaa kipua,
lääkäri sanoi että se voi tulla vaikka ei ole sappikiviä ja
tonnikala on itsessään hieman öljyinen kala.
Kannattaa käydä lääkärissä että selviää, onko pahana sappi niistä kivistä.