Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyötön tuttuni aikoo lähteä opiskelemaan it-alaa. Eipä taida olla mitään järkeä?

Vierailija
19.06.2026 |

Ikääkin hänellä yli 40.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Hänelle voi sopia ja toiselle ei.

Ei ole kyse sopimisesta vaan työllistymisestä.

Ap

Parempi olisi vain nostella KELA:n tukia tekemättä mitään?

Kelan tukia hän joka tapauksessa nostaa ja vie samalla myös opiskelupaikan joltain nuorelta.

Ap

Opintotukea ei ainakaan saa, jos on jossain vaiheessa aiemmin opintotuet jo käyttänyt. Opintotukikuukausien määrä kun on rajallinen. Enimmäistukiaika kun on käytetty, niin se ei nollaannu koskaan henkilön eliniän aikana.

Työtön saa opiskella työttömyyspäivärahalla ja toimeentulotuella.

Onko muka noin?!!!

Kyllä.

Vierailija
62/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Hänelle voi sopia ja toiselle ei.

Ei ole kyse sopimisesta vaan työllistymisestä.

Ap

Uteliaisuudesta, miten itse ohjeistaisit häntä toimimaan, että hän voisi työllistyÄ ja kenties saada ttöstään myös palkkaa?.

Se kun ei kovkn työllistä, että vain vit-tuilet j ihmetrelet, että miksei hän mene vain töihin..(..  )

Sinkkumies

Sairauseläkkeelle sopisi

-ap

Sairauseläkkeelle ei päästetä sellaisiakaan, jotka sinne kuuluisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ton ikäiset pitkäaikaistyöttömät ole halutuinta työvoimaa ko. alalla. Vaikka kuinka opiskelisi.

Tuon ikäiset pitkäaikaistyöttömät eivät ole haluttuja millään alalla. 

Vierailija
64/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ton ikäiset pitkäaikaistyöttömät ole halutuinta työvoimaa ko. alalla. Vaikka kuinka opiskelisi.

Tuon ikäiset pitkäaikaistyöttömät eivät ole haluttuja millään alalla. 

Opiskelija ei ole pitkäaikaistyötön.

Vierailija
65/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala on tosiaan siinä mielessä haastava, että pitää olla paljon kiinnostusta alaa kohtaan myös työn ulkopuolella, pitää olla valmis jatkuvasti kehittämään itseään ja pysymään ajan tasalla kehityksestä. Jos yrittää valmistumisen jälkeen päästä töihin pelkästään opintojen pohjalta, niin vaikeaa tulee olemaan... pitäisi lisäksi olla vähintään näyttöä siitä, mitä kaikkea on omalla ajallaan käytännössä tehnyt.

Vierailija
66/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tosi hyvä kaveri.

Kirjoitat selän takana juoruämmien palstalla, hyi hel...ti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuttusi älyää ottaa välimatkaa teikäläiseen, ja paljon. Tollasta ankeuttajaa en päästäisi lähituntumaan. 

Vierailija
68/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vaikuttaa negatiiviselle, katkeralle ja kateelliselle ihmiselle. Vätykselle, jonka mielestä kaikkien kuuluu ryömiä riman ali, kun hänkin niin tekee. 

Osuvasti sanottu, ottaisitko lähipiiriisi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis ehdotat hänelle että pitäisi tehdä jos töitä ei ole eikä saa nykyisellä koulutuksella?

Ei AP ehdottele mitään, koska on trolli. Ei kenenkään jutut tutustaan ole noin ärseestä

Vierailija
70/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP vaikuttaa negatiiviselle, katkeralle ja kateelliselle ihmiselle. Vätykselle, jonka mielestä kaikkien kuuluu ryömiä riman ali, kun hänkin niin tekee. 

Osuvasti sanottu, ottaisitko lähipiiriisi 

Tämä henkilö ei kuulu mun lähipiiriin. Tuttavat ei tietääkseni koskaan ole lähipiiriä ja juuri siksi he ovat tuttavia eivätkä esim. kavereita, ystäviä tai sukulaisia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/71 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin it-alalle 31-vuotiaana ilman muodollista koulutusta tietotekniikasta. Ehdin olla alalla samaiset 31 vuotta, kunnes lopetin kun pinkka ja eläkekertymät alkoivat olla kunnossa.

Motivaatio ja kiinnostus alaan pitää olla kova varsinkin alussa. Leipäpappina ei kannata edes yrittää. Tsemppiä ap:n kaverille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän