Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LENTOTURMAN SYY SELVINNYT!

Vierailija
26.03.2015 |

Perämies on tarkoituksellisesti estänyt vessaan lähteneen kapteenin paluun takaisin ohjaamoon. Perämies on tarkoituksellisesti kääntänyt koneen laskuun ja ohjannut koneen tarkoituksellisesti päin Alppeja.

Murha-itsemurha. Itsemurhan syy ei välttämättä selviä, mutta tapaus on nyt selvitetty.

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuten miettinyt, että miksiköhän lentokoneissa ei ole kaikille matkustajille laskuvarjoja? Tietty sillä nyt ei normaalissa lentokorkeudessa tehdä mitään eikä lentokoneen hätäovia voi siellä avatakaan, mutta tässä monta matkustajaa olisi voinut pelastuakin, kun koneesta olis hypätty matalammalla. Mut kai se on niin, ettei tällaista haluaisi ikinä uskoa tapahtuvaksi ja nytkin ihmiset taisivat ymmärtää vasta viime hetkillä, että huonosti käy... Varmaan tosin ainakin kapteeni kyllä tajusi jo aikaisemmin, että jotain on pahasti vinossa.

Vierailija
2/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:35"]

Onhan tämä Andreas voinut kääntyä islamin uskoon jo aikaa sitten kertomatta siitä kenellekään. Mistä sitä tietää vaikka hän olisi salaa lukenut koraania ja saanut siitä innoituksen tähän itsemurhaiskuun?

[/quote]

Voi myös olla että olet apina joka on oppinut kirjoittaa ja käyttää nettiä. Who knows!
[/quote]

Sinä et ainakaan osaa kirjoittaa. "Oppinut kirjoittaa".
[/quote]

Oikeinhan tuo on kirjoitettu. Kieliopillisesti väärin, mutta ei siinä kirjoitusvirhettä ole b

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:24"]

Onkohan nuo turvaovet estäneet yhtään kaappausta? Nyt on mahdollisesti 2 konetta mennyt alas niiden takia (malesia).

[/quote]

 

Jossittelua. Malesian tapaus täysin avoin edelleenkin. 

Vierailija
4/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä omituinen itsemurha..en siis epäile etteikö olisi.
Mutta.
-Odottiko perämies tilaisuutta pitkään/vain tämän lennon ajan. Etukäteenhän hän ei voinut tietää, että kapteeni poistuu juuri vuoren yllä, ja napautetaan sitten vuoren kylkeen kone.
- miksi teki ns.hitaan laskun, eikä suoraan vain nokkaa alas.
- Minäkin kiinnitin huomiota tuohon rauhalliseen hengitystahtiin loppuun asti. Saa olla aika kylmähermoinen, että voi rauhallisesti hengitellä, kun tietää että kohta rysähtää. Vai laittoiko perämies koneen laskeutumaan ja sitten vain odotti silmät kiinni.
Outoa, ettei sanonut mitään, ei puuskuttanut tai no ylipäätänsä reagoinut asiaan mitenkään.

Olisiko hänellä voinut olla joku mielenterveyshäiriö/psykoosi ja siksi oli niin rauhallinen, jos äänet päässä sanoi, että kaikki on turvassa kun vain pistät koneen nokan alas?.

Kaikessa kauheudessaan mielenkiintoinen tapaus..
Näissä lentoturmissa kyllä ihmetyttää, että eikö nyt esim.kameraa saataisi suht helposti kuvaamaan ohjaamoa, vaikka ihan reaaliaikaisesti. Hirvittää, että joku onnettomuus laitetaan jonkun syyksi, jos olisikin kyseessä joku omituinen surkeiden sattumien summa.
Nykyaikana nämä lentokoneiden turvajutut tuntuu jotenkin vanhanaikaisilta.
Miksi lentokoneita ei voisi vaikka etäohjata?. Jos joku kone ei vastaa, sen voisi ottaa lennonjohdosta ohjaukseen?. Jos avaruuteen saadaan kaikenmaailman romua ohjailtua, niin luulisi että muutaman lentokoneen saisi alas taivaalta..

Vierailija
5/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen suurta myötähäpeää kun luen näitä lento-onnettomuus ketjuja.. vahingossa sohaissut nappeja, ulkonäöstä johtuva kiista, laskuvarjot kaikille matkustajille... Eih nyt vähän jotain älyllistä elämää päähän mammat...

Vierailija
6/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:57"]

Oon muuten miettinyt, että miksiköhän lentokoneissa ei ole kaikille matkustajille laskuvarjoja? Tietty sillä nyt ei normaalissa lentokorkeudessa tehdä mitään eikä lentokoneen hätäovia voi siellä avatakaan, mutta tässä monta matkustajaa olisi voinut pelastuakin, kun koneesta olis hypätty matalammalla. Mut kai se on niin, ettei tällaista haluaisi ikinä uskoa tapahtuvaksi ja nytkin ihmiset taisivat ymmärtää vasta viime hetkillä, että huonosti käy... Varmaan tosin ainakin kapteeni kyllä tajusi jo aikaisemmin, että jotain on pahasti vinossa.

[/quote]

Onnettomuuksia, joissa olisi mahdollisuus pelastua laskuvarjoilla, on erittäin harvoin. Lisäksi lentokoneiden polttoaineenkulutus lisääntyisi rajusti kun pitäisi kuljettaa laskuvarjoa joka matkustajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:16"]

Onko kapteenin kuva julkaistu?

[/quote]

Löytyy netistä, julkaistu on mutta ei ns. virallisesti.

[/quote]

Hyvännäköinen, nuorekas mies oli turmakoneen kapteeni.

Kun taas tämä perämies oli tyypiltään enemmän sellainen ikisinkku Martti Alanen. Eiköhän tuosta loppujen lopuksi paljastu jonkinlaista kahden uroksen välistä kahnausta. Perämies päätti varmaan lopullisesti näyttää kuka on kuka. :(

[/quote]

Mustakin tuo perämies on kyllä jotenkin katkeroitunut pikkujäbä olemukseltaan, jotenkin vain sen kuva tarkemmin katsottuna ja fb-profiili mukaan lukien tulee sellainen vaikutelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:58"]

On kyllä omituinen itsemurha..en siis epäile etteikö olisi. Mutta. -Odottiko perämies tilaisuutta pitkään/vain tämän lennon ajan. Etukäteenhän hän ei voinut tietää, että kapteeni poistuu juuri vuoren yllä, ja napautetaan sitten vuoren kylkeen kone. - miksi teki ns.hitaan laskun, eikä suoraan vain nokkaa alas. - Minäkin kiinnitin huomiota tuohon rauhalliseen hengitystahtiin loppuun asti. Saa olla aika kylmähermoinen, että voi rauhallisesti hengitellä, kun tietää että kohta rysähtää. Vai laittoiko perämies koneen laskeutumaan ja sitten vain odotti silmät kiinni. Outoa, ettei sanonut mitään, ei puuskuttanut tai no ylipäätänsä reagoinut asiaan mitenkään. Olisiko hänellä voinut olla joku mielenterveyshäiriö/psykoosi ja siksi oli niin rauhallinen, jos äänet päässä sanoi, että kaikki on turvassa kun vain pistät koneen nokan alas?. Kaikessa kauheudessaan mielenkiintoinen tapaus.. Näissä lentoturmissa kyllä ihmetyttää, että eikö nyt esim.kameraa saataisi suht helposti kuvaamaan ohjaamoa, vaikka ihan reaaliaikaisesti. Hirvittää, että joku onnettomuus laitetaan jonkun syyksi, jos olisikin kyseessä joku omituinen surkeiden sattumien summa. Nykyaikana nämä lentokoneiden turvajutut tuntuu jotenkin vanhanaikaisilta. Miksi lentokoneita ei voisi vaikka etäohjata?. Jos joku kone ei vastaa, sen voisi ottaa lennonjohdosta ohjaukseen?. Jos avaruuteen saadaan kaikenmaailman romua ohjailtua, niin luulisi että muutaman lentokoneen saisi alas taivaalta..

[/quote]

 

vai muutaman koneen... Avaapas vaikka flightradar24 niminen palvelu ja katso montako konetta esim. Keski-Euroopassa on ilmassa koko ajan. Nykyään koneissa säästetään jo mm. ruokailuvälineiden painossa ja ylimääräisen paperin maahan jättämisellä jotta jokainen kilo säästetään. Samaan aikaan lennot maksavat ajoittain kohteesta riippuen vähemmän kuin kyyti lentokentälle. KUKA maksaa?? Sinäkö? Minäkö? Lisätäänkö jokaiseen lippuun 100€ teknisten laitteiden vuoksi? Juuri nämä kulut/säästöt ovat niitä joita niistetään jatkuvasti eri yhtiöiden työmuurahaisilta, niin lentäjiltä, lentoemänniltä kuin mekaanikoilta yms joita ilman koneet eivät lennä! Missään nimessä selitys tähän turmaan ei ole yksin mistään tällaisesta, mutta ala on todella,sairaassa tilassa kaikenmaailman ryanaireineen jotka tekevät "kunnollisten" yhtiöiden arjesta mahdotonta sairaalloisella vero- ym kikkailulla. Mutta kanarialle pitää päästä 79€:lla...

Vierailija
10/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esimerkiksi yhdessä tapauksessa lentäjän poika oli kytkenyt autopiloton pois päältä eikä siihen osattu kiinnittää huomiota. ja vahingossa oli sen tehnyt, koska ei kokemusta siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli kapteenin nimi? 

Vierailija
12/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:05"]

Ei ole ensimmäinen kerta kun tämmöstä tapahtuu :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Airliner_accidents_and_incidents_involving_deliberate_crashes

[/quote]

Mutta tämä kyseinen tapaus on sikäli harvinaista, että ohjaamossa ei ollut aasialaista (heidän monet kunniaitsemurhakulttuurinsa..) tai "Allahu akbar"-huutelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kamera ohjaamoon olisi hyvä idea, ainakin tiedettäisiin varmasti tapahtumien kulku, onko perämies varmasti ollut tajuissaan jne (tai kyllähän se ilmeisesti on ollut, mutta ei ois ainakaan spekulaatiota niin paljoa).

Vierailija
14/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:57"]

Oon muuten miettinyt, että miksiköhän lentokoneissa ei ole kaikille matkustajille laskuvarjoja? Tietty sillä nyt ei normaalissa lentokorkeudessa tehdä mitään eikä lentokoneen hätäovia voi siellä avatakaan, mutta tässä monta matkustajaa olisi voinut pelastuakin, kun koneesta olis hypätty matalammalla. Mut kai se on niin, ettei tällaista haluaisi ikinä uskoa tapahtuvaksi ja nytkin ihmiset taisivat ymmärtää vasta viime hetkillä, että huonosti käy... Varmaan tosin ainakin kapteeni kyllä tajusi jo aikaisemmin, että jotain on pahasti vinossa.

[/quote]

Laskuvarjolla pitäisi myös osata hypätä, ei ole niin yksinkertaista että varjo selkään ja menoksi. Koneen oven saa auki vain jos matkustamon paineistus otetaan pois, mahdollista vain alailmoissa. Jos ovi saataisiin auki todennäköisesti ei kovin paljoa olisi aikaa hypätä, siitä syntyy aikamoinen kaaos kun parisataa matkustajaa laskuvarjot selässä tunkee uloskäynneille. Ja onnettomuudet jossa tällainen tulisi edes kyseeseen on kyllä todella harvinaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä tapauksesta voidaan olla näin varmoja? Eikö muka enää ole mahdollisuutta siihen, että perämies olisi saanut vaikka oikeasti sairaskohtauksen ollessaan yksin?

Vierailija
16/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilkeitä ihmisiä täällä oikein on? Kyllä yleensä keskustelu ja oma tulkinta tapauksesta on ihan suotavaa jos keskustelun aihe on tiedossa. Jos väitän, että minun mielestä Ancient Aliens sarjasta tutut avaruus olennot on tehny kokeita koneella ja ihmisillä(eli väite joka on jokseenkin sairas). Ei sitä tarvitse sen jälkeen alkaa haukkumaan ja alentavasti kirjoittaa, vaikka toinen olisi kuinka väärässä.
Ne jotka halveksuu muita, kirjoittaa alentavasti ja pottuilee on keskustelun hävijä. Aina.

17/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:11"]

No tuosta tuli selville, että usa:ssa näin ei olisi käynyt. Siellä lentoemämmän tulee mennä ohjaamoon siksiaikaa kun toinen lentäjä menee vessaan. Samaa käytäntöä ei ole täällä otettu käyttöön, vaikka lufthansa toimii niin maissa, joissa sitä vaaditaan. Johtoa voidaan tavallaan pitää osin vastuussa.

[/quote]

Ja se perämieshän ei olis voinut kolkata lentoemäntää?
[/quote]

Todennäköisesti perämies olisi tehnyt itsemurhan tuolloin muulla tavalla. Jos itsemurhan tekeminen vaatisi tappelun toisen ihmisen kanssa, ei tietenkään varmasti, mutta luultavasti hän olisi vaikka hypännyt junan alle.

Vierailija
18/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:09"]

Mikä oli kapteenin nimi? 

[/quote]

Patrick Sonderheimer on se nimi, jonka olen nähnyt netissä. Kuvaa en ole nähnyt.

Vierailija
19/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:15"]

Miten tästä tapauksesta voidaan olla näin varmoja? Eikö muka enää ole mahdollisuutta siihen, että perämies olisi saanut vaikka oikeasti sairaskohtauksen ollessaan yksin?

[/quote]

No harvempi ohjelmoi autopilottia laskeutumaan sairauskohtauksen saadessaan. Siellä koneessa ei todellakaan ole vain yhtä nappia "LAND", jota painamalla kone laskeutuisi...

Vierailija
20/182 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:58"]

On kyllä omituinen itsemurha..en siis epäile etteikö olisi. Mutta. -Odottiko perämies tilaisuutta pitkään/vain tämän lennon ajan. Etukäteenhän hän ei voinut tietää, että kapteeni poistuu juuri vuoren yllä, ja napautetaan sitten vuoren kylkeen kone. - miksi teki ns.hitaan laskun, eikä suoraan vain nokkaa alas. - Minäkin kiinnitin huomiota tuohon rauhalliseen hengitystahtiin loppuun asti. Saa olla aika kylmähermoinen, että voi rauhallisesti hengitellä, kun tietää että kohta rysähtää. Vai laittoiko perämies koneen laskeutumaan ja sitten vain odotti silmät kiinni. Outoa, ettei sanonut mitään, ei puuskuttanut tai no ylipäätänsä reagoinut asiaan mitenkään. Olisiko hänellä voinut olla joku mielenterveyshäiriö/psykoosi ja siksi oli niin rauhallinen, jos äänet päässä sanoi, että kaikki on turvassa kun vain pistät koneen nokan alas?. Kaikessa kauheudessaan mielenkiintoinen tapaus.. Näissä lentoturmissa kyllä ihmetyttää, että eikö nyt esim.kameraa saataisi suht helposti kuvaamaan ohjaamoa, vaikka ihan reaaliaikaisesti. Hirvittää, että joku onnettomuus laitetaan jonkun syyksi, jos olisikin kyseessä joku omituinen surkeiden sattumien summa. Nykyaikana nämä lentokoneiden turvajutut tuntuu jotenkin vanhanaikaisilta. Miksi lentokoneita ei voisi vaikka etäohjata?. Jos joku kone ei vastaa, sen voisi ottaa lennonjohdosta ohjaukseen?. Jos avaruuteen saadaan kaikenmaailman romua ohjailtua, niin luulisi että muutaman lentokoneen saisi alas taivaalta..

[/quote]

 

vai muutaman koneen... Avaapas vaikka flightradar24 niminen palvelu ja katso montako konetta esim. Keski-Euroopassa on ilmassa koko ajan. Nykyään koneissa säästetään jo mm. ruokailuvälineiden painossa ja ylimääräisen paperin maahan jättämisellä jotta jokainen kilo säästetään. Samaan aikaan lennot maksavat ajoittain kohteesta riippuen vähemmän kuin kyyti lentokentälle. KUKA maksaa?? Sinäkö? Minäkö? Lisätäänkö jokaiseen lippuun 100€ teknisten laitteiden vuoksi? Juuri nämä kulut/säästöt ovat niitä joita niistetään jatkuvasti eri yhtiöiden työmuurahaisilta, niin lentäjiltä, lentoemänniltä kuin mekaanikoilta yms joita ilman koneet eivät lennä! Missään nimessä selitys tähän turmaan ei ole yksin mistään tällaisesta, mutta ala on todella,sairaassa tilassa kaikenmaailman ryanaireineen jotka tekevät "kunnollisten" yhtiöiden arjesta mahdotonta sairaalloisella vero- ym kikkailulla. Mutta kanarialle pitää päästä 79€:lla...
[/quote]

Niin no.. Kyllähän niitä koneita lentää helvetillinen määrä tuolla taivaalla, mutta eihän niitä nyt kaikkia tarvitse maahan ohjailla?. Ymmärtääkseni suurin osa koneista lentää ihan asiallisesti matkansa..
Lentokoneisiin tehdään muutoksia tämän tästä, ja onnettomuuksien jälkeen lisätään ja poistetaan, joten ei nuo kustannussyyt nyt tässä kaikkea kerro.
Ja kuinka kallista se nyt olisi joku pikkukamera ohjaamoon asentaa?. Jos ajatellaan, että on panssariovetkin laitettu. Tokihan tuo kamera olisi helppo rikkoa/peittää, mutta silloin ainakin syyllinen olisi selvä, eikä tarvitsisi arpoa.
Ja veikkaampa, että jos joku yhtiö ottaisi tälläisiä turvakeinoja käyttöön, niin moni maksaisi aivan mielellään extraa. Itse en lennä, joten lippujen hintoihin en ota kantaa.

Koneisiin on tehty lukemattomia kalliita parannuksia, tuntuu siis järjettömältä, ettei saataisi nyt esim.tehtyä niin, että tiedot siirtyisi realiaikaisena johonkin järjestelmään, jolloin esim.nuo mereensyöksyt selviäisi, eikä tarvitsisi neulaa etsiä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä