Yle: Hoitajat riuhtoivat 70-vuotiasta muistisairasta, penkoivat huoneen ja söivät joulusuklaat tyttäret näkivät kaiken
Kristiina Smeds todisti, kuinka palvelukodin hoitajat muun muassa riuhtoivat hänen Alzheimerin tautia sairastavaa äitiään ja söivät tämän tuliaissuklaat.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta taas kerran.
Ai vaikka hoitaja pyysi jo anteeksi?
Hoitajat saavat "vähintään varoituksen".
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole. Olen itse nähnyt tuota kohtelua. Osa hoitajista ei sovellu hoitoalalle lainkaan.
Ei tainnut kotimaisia hoitajia kuitenkaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi hoitajat oli varmaan persuja. Nehän vihaa heikossa asemassa olevia.
Mene hoitoon! Sä olet sairas! Olen huolissani
T. Persu
No en uskalla mennä, jos hoitajat on tollasia. Ehkä persujakin vielä.
Siis toljottiko tää muija ikkunasta koko tuon tapahtuman ajan tumput suorina?
Tuossa oli kuitenkin sen verran paljon tekemistä hoitajilla, ettei sitä ihan minuutissa tai kahdessa saa aikaan.
Ai hitto että koski pahasti, tulipa todella huono fiilis tästä uutisesta, ihan kauhea, mitä kaikkea muuta vanhuksille tekevät, varastavat rahaa, soittavat heidän puhelimillaan, tekevät näköjään ihan mitä haluavat. Ai hitto soikoon että voikin perkele ottaa nupista, onneksi en ole omainen, asia ei nimittäin jäisi pelkäksi ihmettelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että ulkomaalaiset hoitajat on paljon ystävällisempiä kuin suomalaiset. Olen työssäni todistanut tämän monta kertaa.
siis hyvä et paljasti huonon hoidon,ei ole normaalia hoitoa.oliko edes suomalaiset hoitajat. söivät suklaat kertoo että nälkä ja ehkä maksettu työpaikasta kynnysrahat. vale hoitajia paljastunut laajasti esim amerikassa. ulkomailla väärentävät todistukset ja osaamista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan aasiasta. He nimittäin kunniottavat vanhuksia ja kohtelevat todella kauniisti.
-Kollega
Miksi nämä henkilöt eivät välittömästi puuttuneet tilanteeseen. Outoa että antoivat ottaa suklaat ja näkivät että hoitajat söivät ne. Hoitajien kanssa heti tiukka keskustelu. Sen jälkeen osaston tai hoiva yksikön vastaavan puheille. Ei auta mediassa voi ottelu. Asiat esiin paikanpäällä. Seuraavana päivänä puhelu niin korkealle taholle mitä houvafirmassa löytyy.
Seuraavan kerran jos sama hoitaja paikalla pyytää poistumaan ja vaatia toinen henkilö.
Nimi ylös ja kirjallisesti valitus hoivakoti on ja vastaus vaade.
Vierailija kirjoitti:
Noi hoitajat oli varmaan persuja. Nehän vihaa heikossa asemassa olevia.
Kommenttisi oli oikeasti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole. Olen itse nähnyt tuota kohtelua. Osa hoitajista ei sovellu hoitoalalle lainkaan.
Sitten vaan palkkaamaan sellaisia jotka sopii. Varmaan tarvitaan parempaa palkkaa et saadaan ylipäätään ihmisiä alalle, puhumatta motivoituneista. Ai niin, ei taida olla enää tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan aasiasta. He nimittäin kunniottavat vanhuksia ja kohtelevat todella kauniisti.
-Kollega
Tämä! Omaisten harrastama rasismi on tosi raskasta katsottavaa ja todellinen ongelma. Toki puutunkin aina.
Tuolla alalla on oikeasti paikoin hyvin erikoinen meininki. Kaikki hoitajat eivät ole ihan päästään terveitä, normaaleja, empatiakykyisiä ihmisolentoja.
Hoitajat varmaan jotain ylipainoisia lehmiä, sillä 85 % suomalaisista hoitajista ovat ylipainoisia, istuvat kanttiinissa syömässä munkkeja ja näemmä nyt myös vanhusten suklaat. Pitäiskö meidän ostaa heille kimpassa VAAKA ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan palkkaamaan sellaisia jotka sopii. Varmaan tarvitaan parempaa palkkaa et saadaan ylipäätään ihmisiä alalle, puhumatta motivoituneista. Ai niin, ei taida olla enää tulossa.
Tai sitten soveltuvuutta alalle pitäisi jotenkin seuloa jo ennen koulutukseen pääsyä?
Nähty on tällaista käytöstä, eräässä Helsingin Seniorikeskuksen osastolla. En voinut jäädä sinne töihin, jäi työsuhde lyhyeksi. Lähtiessäni kirjoitin mielipiteeni ja tilannetiedon osastonhoitajalle.
Oli väärä tapa, olisi pitänyt kirjoittaa suoraan korkeammalle taholle.
Itse lähäri, tämä oli ainoa paikka jossa näin törkeää toimintaa, ja kyseessä suomalaisia hoitajia + yksi s omali. Paljon on kuitenkin ihania hoitajia, heille hatunnosto. Mätämunat vaan ulos.
Paskiaiset. Hirveintä on, että tämä sairas pohkasakka hakeutuu aloille, joissa voi kiduttaa puolustuskyvyttömiä ihmisiä. Rikostuomiot noille pitäisi antaa, rikosilmoitus vain kehiin kun nähdään riepottelua tai varastamista.