Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriin ei pääse, en tiedä mitä tehdä

Vierailija
25.05.2026 |

Mulla on aika varattuna ihotaudeille kesäkuulle. Ihon tilanne on oleellisesti pahentunut. Atopia siis kysymyksessä. Iho hilseilee, vuotaa, polttaa kirvelee, kutiaa ja on aivan mahdoton. Reagoi suihkuun (välttelen), aurinkoon lämpötilanvaihteluihin ja ihan kaikkeen urtikarialla. Syön Ataraxia, joka väsyttää, mutta ei tuo unta ja kaikki mahdolliset lääkevoiteet on käytössä, ne kaikki aiheuttavat jotain edellämainittuja oireita. Selästä 3/4 on ihottuman peitossa, kaula ja niska kokonaan. 

 

Sairaslomalla olen ollut kuukauden, mutta nyt en pärjää enää kotonakaan. Ruokahalua ei ole, en voi mennä edes ulos, näytän aivan pystyynkuolleelta, vaikka se on pienin mun ongelmista. 

 

Peruutusaikoja ei saa ja kohta olen lataamossa. Yksityisellä olisi varaa käydä ehkä kerran, mutta miksi tämä siitä tulee, ei miksikään. 

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tämä menee nyt hieman hörhöily-osastolle, mutta toisena atopiikkona kommentoin silti, koska nämä käytännön asiat ovat itseäni auttaneet:

 

-Saathan riittävästi laadukkaita rasvoja ruokavaliosta? Esim. oliiviöljyä, omegoita jne? Painottaisin terveellisten rasvojen saantia. 

 

-Onhan käytössä allergiselle ja atoopikolle sopivat hajusteettomat ja väriaineettomat pesuaineet?

 

-Onko mahdollista käyttää, tai hankkia kuivausrumpua, joka poistaa tekstiileistä, erityisesti ihokosketuksessa olevista sellaisista mahdollisen tekstiilipölyn, huonepölyn, siitepölyn ja hilseen?

 

-Onhan kotona ilmanvaihto kunnossa ja suodattimet vaihdettu? Siitepölyaikana voi laittaa siitepölyä suodattavat sellaiset. Onhan huonepölyn määrä kontrollissa, eli hyvä HEPA-imuri, tai siivous mikrokuituliinoilla? Vahvoja puhdistusaineita voi kanssa olla hyvä välttää. 

 

Vikana: ole armollinen itsellesi. Olet täysin riittävä ja hyvä juuri sellaisena kuin olet ja tämäkin vaihe sairauden kanssa kyllä menee ohi. 

Vierailija
162/164 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebanthen anti-exema

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kerro ettet pärjää enää, pakkohan niiden on hoitaa. Menet vaikka päivystykseen, jos muu ei auta. Tai sitten kallis yksityinen.

Suomi on taantunut terveydenhuollossa kehitysmaaksi. Sairasta, ettei pääse lääkäriin tarvittaessa. 

Yksityisellä olinkin. Myin mummon perintökorun, että pääsin, mutta turhaa oli. 

Vierailija
164/164 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, tämä menee nyt hieman hörhöily-osastolle, mutta toisena atopiikkona kommentoin silti, koska nämä käytännön asiat ovat itseäni auttaneet:

 

-Saathan riittävästi laadukkaita rasvoja ruokavaliosta? Esim. oliiviöljyä, omegoita jne? Painottaisin terveellisten rasvojen saantia. 

 

-Onhan käytössä allergiselle ja atoopikolle sopivat hajusteettomat ja väriaineettomat pesuaineet?

 

-Onko mahdollista käyttää, tai hankkia kuivausrumpua, joka poistaa tekstiileistä, erityisesti ihokosketuksessa olevista sellaisista mahdollisen tekstiilipölyn, huonepölyn, siitepölyn ja hilseen?

 

-Onhan kotona ilmanvaihto kunnossa ja suodattimet vaihdettu? Siitepölyaikana voi laittaa siitepölyä suodattavat sellaiset. Onhan huonepölyn määrä kontrollissa, eli hyvä HEPA-imuri, tai siivous mikrokuituliinoilla? Vahvoja puhdistusaineita voi kanssa olla hyvä välttää. 

 

Vikana: ole armollinen itsellesi. Olet täysin riittävä ja hyvä juuri sellaisena kuin olet ja tämäkin vaihe sairauden kanssa kyllä menee ohi. 

Käytän tyrniöljyä, siitä saan rasvoja. Käytän hajustamattomia pesuaineita. Lääkäri suositteli vaaleita vaatteita, niitä siis metsästän kirpputorilta, jahka jaksan. Kuivausrumpuun ei ole varaa juuri nyt. Siivoan koko ajan senkin takia, että hilsettä on joka paikassa. Ilmanvaihdosta en niin tiedä, ainakin ikkunoista vaihdettiin jotkin suodattimet ja hormit putsattiin taannoin. 

 

Nii, kiitti tsempistä, sitä tarvitaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän