Kuntosaleilta pitäisi kieltää kännykät!
siis tuhottomasti menee aikaa odottaessa kun yleensä joku nuori tytönhupake istu jossain laitteella ja lepää puolet ajastaan katsoen kännykkäänsä, moni nuori mies samaa
muut odottaa laitetta ja nämä makaa siinä katselleen kännykkäänsä!
ja toiseksi sillä voi ottaa salakuvia ihmisistä vähissä pukeissa
kännäykkäkielto kaikkialle saleille!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vissiin treenaa kovin kovaa, jos parin minuutin palautus on liikaa. Koko voimatreenin idea on tehdä sarja niin kovaa, että seuraavaan ei ihan hetkeen pysty. Se, kahlaako tauolla instaa vai tuijottaako seinää on ihan jokaisen oma asia. Kuvata voi vaikka älylaseilla jos on niin hullu että haluaa.
Jos tykkäät ap treenata ilman palautuksia, niin voit tehdä sen aerobisesi vaikka ulkona juoksemalla. T täti, joka palautuu sarjan välissä ja myös kirjaa sarjansa aina ja heti, btw se näkyy.
Tuollaisen suorituksen jälkeen ei tod onnistu mikään hienomotorinen suoritus kuten puhelimen näpräys tai uutisten luku, jos on tehty oikeasti jotain. Mutta toki jos on oltu vaan tekevinään niin sitten onkin toinen juttu.
Puhelimen selaamiseen tarvii sormia ja silmiä. Kyllä onnistuu useimpien liikkeiden jälkeen.
Ymmärrät kai, että sitä puhelimen selausta varten, ei tarvita laitetta. Nouse laitteesta, ja selaile sitten puhelinta, niin ei kukaan ole kiinnostunut. Se asia on se, että jäät laitteeseen istumaan.
Kerro nyt mitä väliä sillä on, jos on esim prässi, mave tai penkki menossa, että missä sen muutaman minuutin palautteluajan on? Oikeastiko menet siihen väliin ottamaan painot pois, laittamaan omasi, teet oman sarjan, otat painot pois ja laitat sen toisen painot siihen? Painopakkalaitteet ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenissä on kyllä jotain todella pahasti pielessä, jos pystyy tauoilla tekemään mitään muuta kuin palauttelemaan hengitystä.
Olen aina ihmetellyt kun jotku päästää kropan lepotilaan istumalla 10min sarjojen välissä! Se on 1-2min tauko seisoen ja hieman liikkuen. Viimeisen sarjan jälkeen seuraavaan laitteeseen tekemään lämmittelysarja.
No, sarjatauon tarkoitus on jaksaa seuraava sarja paremmin. Mitä pidempään huilaat, sitä enemmän energiaa ehtii varastoitua seuraavaa suoritusta varten. Itselläni on salilla eri tavotteita, joten minulla on myös eri pituisia taukoja. Ja ettei lihas menetä jännitystään ei kannata myöskään heilua kuin rocky balboa sarjojen välissä.
Haluaisin nähdä miten nämä alapeukuttajat oikein treenaa. Jos oikeasti hakee tulosta salilta niin pitää olla kunnon painot ja riittävät palautukset. 10 min alkaa olla liioittelua, mutta isojen liikkeiden jälkeen 5 min on perusteltua.
Joku oli kommentoinut miten hengityksen tasaamiseksi menee niin paljon aikaa. Kysehän ei ole hengityksestä ollenkaan vaan lihasten palauttelusta.
Eikö ne lihakset palaudu just sillä, että huohotetaan happea sisään, että saadaan ne maitohapot lihaksista pois? Kuitataan siis syntynyt happivelka.
Ei sitä koko väliaikaa huohoteta.
Tuskin ap susta pullukasta kukaan haluaa kuvia ottaa, ja anna nuorten tehdä kovaa treeniä, kun itse nostaisit korkeintaan 10 kiloa😆😆
Jos lepään 3 minuuttia sarjan välissä niin mitä väliä olenko puhelimella vai katsonko vaikka lattiaa?
T. Reilu parikymppinen mies reenaaja
Musta tuntuu, että monet puhelimesta valittajat eivät itse oikein hahmota missä olevat. Ymmärtäisin ärtymyksen jos joku tosiaan istuu 10 min laitteessa katsomassa videota tms, tällaista en vaan itse ole nähnyt vielä koskaan.
Jos taas jollakin on tekeminen kesken ja sarjapalautus menossa (voi jopa olla sen viisikin minuuttia jollain jolla isommat lihakset/kovempi voimantuotto), niin juu ois kiva mennä jo itse, mutta aikuisuuteen kuuluu että joskus pitää odottaa vuoroaan. Ja harvoinpa ainakaan mun nähden myöskään yli neljää sarjaa on tehty putkeen. Tekee jotain muuta ja menee kun ne on valmiit.
Itse en edes tee kovinta voimatreeniä koska nivelet ei tykkää, mutta ei ole vaikea ymmärtää että ne muutamatkin toistot voi vaatia hyyyyyyviiiin pitkän välin ennen seuraavia, jos on liki maksimit kuormaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puhelinta selaavat valloittavat laitteet 15-20min ajaksi. Tänä aikana tehdään muutamia (sic!) toistoja laitteella.
Voimatreenissä tehdään vain muutamia toistoja, koska painot ovat niin raskaat. Kannattaa pysyä kokonaan pois salilta, jos ymmärrys treenaamisesta on tätä luokkaa. Vai oikeastiko olet sitä mieltä, että kun seuraavan kerran teen jalkaprässissä treeniä niin sarjan jälkeen otan omat painot pois ja odotan pari minuuttia, jos joku toinen haluaa tehdä oman sarjansa välissä, jonka jälkeen lataan omat painot takaisin tehdäkseni oman seuraavan sarjan? Sarjapalautus on yleensä 3-5 minuuttia, joten nopeasti toimimalla joku ehtii siinä välissä jotain tehdä.
Kannattaa pysyä pois palstalta, jos luetun ymmärtäminen on tuota luokkaan. 3-5 min tauko on ihan eri asia kuin laitteen varaaminen 20 min tiktokin selaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että monet puhelimesta valittajat eivät itse oikein hahmota missä olevat. Ymmärtäisin ärtymyksen jos joku tosiaan istuu 10 min laitteessa katsomassa videota tms, tällaista en vaan itse ole nähnyt vielä koskaan.
Jos taas jollakin on tekeminen kesken ja sarjapalautus menossa (voi jopa olla sen viisikin minuuttia jollain jolla isommat lihakset/kovempi voimantuotto), niin juu ois kiva mennä jo itse, mutta aikuisuuteen kuuluu että joskus pitää odottaa vuoroaan. Ja harvoinpa ainakaan mun nähden myöskään yli neljää sarjaa on tehty putkeen. Tekee jotain muuta ja menee kun ne on valmiit.
Itse en edes tee kovinta voimatreeniä koska nivelet ei tykkää, mutta ei ole vaikea ymmärtää että ne muutamatkin toistot voi vaatia hyyyyyyviiiin pitkän välin ennen seuraavia, jos on liki maksimit kuormaa.
Minä olen nähnyt monet kerrat näitä laitteessa röhnöttäjiä. Nopea vilkaisu heidän ruutuunsa kertoo, ettei siellä mitään toistoja merkkailla tai ohjevideoita katsella vaan insta, tiktok tai whatsappi laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puhelinta selaavat valloittavat laitteet 15-20min ajaksi. Tänä aikana tehdään muutamia (sic!) toistoja laitteella.
Voimatreenissä tehdään vain muutamia toistoja, koska painot ovat niin raskaat. Kannattaa pysyä kokonaan pois salilta, jos ymmärrys treenaamisesta on tätä luokkaa. Vai oikeastiko olet sitä mieltä, että kun seuraavan kerran teen jalkaprässissä treeniä niin sarjan jälkeen otan omat painot pois ja odotan pari minuuttia, jos joku toinen haluaa tehdä oman sarjansa välissä, jonka jälkeen lataan omat painot takaisin tehdäkseni oman seuraavan sarjan? Sarjapalautus on yleensä 3-5 minuuttia, joten nopeasti toimimalla joku ehtii siinä välissä jotain tehdä.
Kannattaa pysyä pois palstalta, jos luetun ymmärtäminen on tuota luokkaan. 3-5 min tauko on ihan eri asia kuin laitteen varaaminen 20 min tiktokin selaamiseen.
Yhden sarjan tekeminen kestää ehkä minuutin. Sitten pidetään 5 minuutin tauko ja tehdään toinen sarja. Tämän jälkeen pidetään taas taukoa ja tehdään kolmas sarja. Kolme sarjaa palautuksineen kestää 15-20 minuuttia. Ja laite on käytännössä koko ajan varattu. Toki joku voi välissä tehdä omat sarjansa, mutta se edellyttää niiden painojen edestakaista jumppaamista ellei kyseessä ole painopakkalaite. Vaikka sarjapalautusten välissä heittelisi kärrynpyöriä, se ei vapauttaisi laitetta sen nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinuskovaiset 'merkkaa painot ja katsoo videot' laitteella ollessaan. Eikö ne voisi tehdä normaalin ihmisen tapaan muussa kohtaa - videon katselu etukäteen ja merkitsemiset sitten jälkikäteen laitteelta poistuttua?
Miten hitossa muistan kaikki liikkeet ja tekniikat ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puhelinta selaavat valloittavat laitteet 15-20min ajaksi. Tänä aikana tehdään muutamia (sic!) toistoja laitteella.
Voimatreenissä tehdään vain muutamia toistoja, koska painot ovat niin raskaat. Kannattaa pysyä kokonaan pois salilta, jos ymmärrys treenaamisesta on tätä luokkaa. Vai oikeastiko olet sitä mieltä, että kun seuraavan kerran teen jalkaprässissä treeniä niin sarjan jälkeen otan omat painot pois ja odotan pari minuuttia, jos joku toinen haluaa tehdä oman sarjansa välissä, jonka jälkeen lataan omat painot takaisin tehdäkseni oman seuraavan sarjan? Sarjapalautus on yleensä 3-5 minuuttia, joten nopeasti toimimalla joku ehtii siinä välissä jotain tehdä.
Kannattaa pysyä pois palstalta, jos luetun ymmärtäminen on tuota luokkaan. 3-5 min tauko on ihan eri asia kuin laitteen varaaminen 20 min tiktokin selaamiseen.
Yhden sarjan tekeminen kestää ehkä minuutin. Sitten pidetään 5 minuutin tauko ja tehdään toinen sarja. Tämän jälkeen pidetään taas taukoa ja tehdään kolmas sarja. Kolme sarjaa palautuksineen kestää 15-20 minuuttia. Ja laite on käytännössä koko ajan varattu. Toki joku voi välissä tehdä omat sarjansa, mutta se edellyttää niiden painojen edestakaista jumppaamista ellei kyseessä ole painopakkalaite. Vaikka sarjapalautusten välissä heittelisi kärrynpyöriä, se ei vapauttaisi laitetta sen nopeammin.
Niin? Kyse oli laitteella makaamisesta koko sen 20 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puhelinta selaavat valloittavat laitteet 15-20min ajaksi. Tänä aikana tehdään muutamia (sic!) toistoja laitteella.
Voimatreenissä tehdään vain muutamia toistoja, koska painot ovat niin raskaat. Kannattaa pysyä kokonaan pois salilta, jos ymmärrys treenaamisesta on tätä luokkaa. Vai oikeastiko olet sitä mieltä, että kun seuraavan kerran teen jalkaprässissä treeniä niin sarjan jälkeen otan omat painot pois ja odotan pari minuuttia, jos joku toinen haluaa tehdä oman sarjansa välissä, jonka jälkeen lataan omat painot takaisin tehdäkseni oman seuraavan sarjan? Sarjapalautus on yleensä 3-5 minuuttia, joten nopeasti toimimalla joku ehtii siinä välissä jotain tehdä.
Kannattaa pysyä pois palstalta, jos luetun ymmärtäminen on tuota luokkaan. 3-5 min tauko on ihan eri asia kuin laitteen varaaminen 20 min tiktokin selaamiseen.
Yhden sarjan tekeminen kestää ehkä minuutin. Sitten pidetään 5 minuutin tauko ja tehdään toinen sarja. Tämän jälkeen pidetään taas taukoa ja tehdään kolmas sarja. Kolme sarjaa palautuksineen kestää 15-20 minuuttia. Ja laite on käytännössä koko ajan varattu. Toki joku voi välissä tehdä omat sarjansa, mutta se edellyttää niiden painojen edestakaista jumppaamista ellei kyseessä ole painopakkalaite. Vaikka sarjapalautusten välissä heittelisi kärrynpyöriä, se ei vapauttaisi laitetta sen nopeammin.
Niin? Kyse oli laitteella makaamisesta koko sen 20 min.
Höpö höpö. Tässä ketjussa on kiukuteltu siitä, että joku varaa laitetta 20 minuuttia ja välillä katsoo jonkun tiktokin tms. Ei myöskään ymmärrettä, kun kaikki eivät hinkkaa 20kg x 30 jotain liikettä, vaan treenataan isoilla painoilla lyhyillä toistomäärillä. Täällä oikein mainostetaan miten kyylätään toisten puhelimia, että mitä sieltä tulee ja paheksutaan. Keskittyisitte omiin treeneihinne ettekä kyyläisi muiden tekemisiä.
Kerron myös sen, että olen n 25 vuotta treenannut eri kaupunkien saleilla välillä enemmän ja välillä vähemmän. Myös kalleilla "trendisaleilla", joissa oli varsin nuorta väkeä. Elämäntilanteen vuoksi olen välillä jättänyt salin tauolle ja harrastanut muuta. Nyt olen viisi vuotta treenannut säännöllisesti kolmella eri salilla. Koskaan en ole törmännyt siihen, etteikö itse olisi päässyt treenaamaan jollain tietyllä laitteella siksi, että joku vain makaa siinä. Joko olen pyytänyt päästä tekemään omaa treeniä ja henkilö on poistunut toisaalle tai henkilö on sanonut tekevänsä x sarjaa, jonka jälkeen on tullut minulle huikkaamaan erikseen, kun laite on ollut vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puhelinta selaavat valloittavat laitteet 15-20min ajaksi. Tänä aikana tehdään muutamia (sic!) toistoja laitteella.
Voimatreenissä tehdään vain muutamia toistoja, koska painot ovat niin raskaat. Kannattaa pysyä kokonaan pois salilta, jos ymmärrys treenaamisesta on tätä luokkaa. Vai oikeastiko olet sitä mieltä, että kun seuraavan kerran teen jalkaprässissä treeniä niin sarjan jälkeen otan omat painot pois ja odotan pari minuuttia, jos joku toinen haluaa tehdä oman sarjansa välissä, jonka jälkeen lataan omat painot takaisin tehdäkseni oman seuraavan sarjan? Sarjapalautus on yleensä 3-5 minuuttia, joten nopeasti toimimalla joku ehtii siinä välissä jotain tehdä.
Kannattaa pysyä pois palstalta, jos luetun ymmärtäminen on tuota luokkaan. 3-5 min tauko on ihan eri asia kuin laitteen varaaminen 20 min tiktokin selaamiseen.
Yhden sarjan tekeminen kestää ehkä minuutin. Sitten pidetään 5 minuutin tauko ja tehdään toinen sarja. Tämän jälkeen pidetään taas taukoa ja tehdään kolmas sarja. Kolme sarjaa palautuksineen kestää 15-20 minuuttia. Ja laite on käytännössä koko ajan varattu. Toki joku voi välissä tehdä omat sarjansa, mutta se edellyttää niiden painojen edestakaista jumppaamista ellei kyseessä ole painopakkalaite. Vaikka sarjapalautusten välissä heittelisi kärrynpyöriä, se ei vapauttaisi laitetta sen nopeammin.
Niin? Kyse oli laitteella makaamisesta koko sen 20 min.
Höpö höpö. Tässä ketjussa on kiukuteltu siitä, että joku varaa laitetta 20 minuuttia ja välillä katsoo jonkun tiktokin tms. Ei myöskään ymmärrettä, kun kaikki eivät hinkkaa 20kg x 30 jotain liikettä, vaan treenataan isoilla painoilla lyhyillä toistomäärillä. Täällä oikein mainostetaan miten kyylätään toisten puhelimia, että mitä sieltä tulee ja paheksutaan. Keskittyisitte omiin treeneihinne ettekä kyyläisi muiden tekemisiä.
Kerron myös sen, että olen n 25 vuotta treenannut eri kaupunkien saleilla välillä enemmän ja välillä vähemmän. Myös kalleilla "trendisaleilla", joissa oli varsin nuorta väkeä. Elämäntilanteen vuoksi olen välillä jättänyt salin tauolle ja harrastanut muuta. Nyt olen viisi vuotta treenannut säännöllisesti kolmella eri salilla. Koskaan en ole törmännyt siihen, etteikö itse olisi päässyt treenaamaan jollain tietyllä laitteella siksi, että joku vain makaa siinä. Joko olen pyytänyt päästä tekemään omaa treeniä ja henkilö on poistunut toisaalle tai henkilö on sanonut tekevänsä x sarjaa, jonka jälkeen on tullut minulle huikkaamaan erikseen, kun laite on ollut vapaa.
How can I make this about meeeeeeeeeeee!
Eikö ne lihakset palaudu just sillä, että huohotetaan happea sisään, että saadaan ne maitohapot lihaksista pois? Kuitataan siis syntynyt happivelka.