Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

75 prosenttia somalinkielisistä välttelee kutsuntoja, väitti kapteeni - Nyt vastaa Puolustusvoimat

Vierailija
21.05.2026 |

Varusmiesliitto on huolissaan tiedosta, että jopa 70 prosenttia vieraskielisistä on saanut vapautuksen varusmiespalveluksesta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/62e76141-0728-40ce-8bde-50eac629c6d8

Pääesikunnan mukaan asevelvollisten taustalla ei ole merkitystä kutsuntoihin ja varusmiespalveluksen suorittamiseen liittyen. Tämä selviää vastauksesta, jonka Iltalehti sai tiedusteltuaan, pitävätkö Puolustusvoimissa työskentelevän kapteeni Lauri J. Mattilan julkisuuteen kertomat väitteet vieraskielisten huomattavan korkeasta osuudesta kutsuntoja välttelevien ja palveluksesta vapautuksen saaneiden joukossa.

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sota syttyy, niin on hyvä, että varusmiesten vaimoilla on edes jokin turva. Naiset tarvitsevat miestä kun heidän omansa on poissa.

Vierailija
162/166 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko lähteä mrhaamaan toisia ihmisiä elitistien sotiin ja ilmaiseksi tykinruoaksi, tuossa asiassa somalit fiksuja olispa aivopesty sotahullut suomalaiset(kin) samanlaisia. 

Kieroja ovat tässä asiassa. Kaikille suomalaisille pitäisi olla samat velvollisuudet. Jos ei säännöt sovi. Sitten voi olla väärässä maassa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somalit on kuin perussuomalaiset

Höpön löpsistä. 

Vierailija
164/166 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko lähteä mrhaamaan toisia ihmisiä elitistien sotiin ja ilmaiseksi tykinruoaksi, tuossa asiassa somalit fiksuja olispa aivopesty sotahullut suomalaiset(kin) samanlaisia. 

Paitsi teillä Venäjällä ja silloin käy näin 

https://censor.net/en/videonews/4003143/occupier-finished-off-his-comra…

Vierailija
165/166 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kantasuomalaisten asevelvollisten näkökulmasta iso ongelma. 

Vierailija
166/166 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👉🏻👉🏻Ihan hyvä, että kunnon kansalaisten ei tarvitse armeijassa olla tällaisen väestönosan kanssa tekemisissä. 👈🏻👈🏻

 

Toki se on harmi, että näin iso osa "kansalaisista" on nykyään palveluskelvotonta, mutta pidetään armeija kunnon kansalaisten paikkana nyt ja tulevaisuudessakin.

 

Nostan hattua jokaiselle armeijan kunnialla suorittavalle naiselle ja miehelle.  

 

Työelämän päätösvaltaisessa johtotehtävästtä arvostan suoritettua asepalvelusta, koska se on uskottava merkki henkilön yhteiskunta- ja työkelpoisuudesta. 👍🏻

 

Kenellekään ei liene yllätys, että sosiaaliongelmaisista merkittävä osa on sivareita ja totaaleita.

Omassa tuttavapiirissä sivarit ja vapautuksen saaneet ovat edenneet pisimmälle. Löytyy mm. opettajaa, konsulttia ja hammaslääkäriä. Armeijan käyneet ovat vielä kolmekymppisenä hanttihommissa, vaikka olisi RUK-tausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi