Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaverisynttäreille tuodaan ihan tajuttoman kalliita lahjoja?

Vierailija
28.08.2011 |

Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.



Lahjaksi poika sai



-kauko-ohjattavan helikopterin

-ison Lego-paketin (Ninjago?)

-5 leffalippua

-2 Disneyn DVD:tä

-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)

-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasia



Onko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä vikaa on kukansiemenissä. Varsinkin keväällä moni pikkutyttö vois olla riemuissaan kukansiemenistä ja vaikka jostain kukkapurkista. Tai jos olisi niin viitseliäs, että istuttaisi siemenet jo aiemmin ja korttiin laittaisi kuvan tulevasta kukasta ja hoito-ohjeet, lahjan hinta alle 5e ja varmasti erilainen ja tykätty

Vierailija
2/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut monille myös ekat kaverisynttärit?



Meillä ei ikinä ole noin kalliita lahjoja tullut. Parilta lähimmältä kaverilta/naapureiden lapsila on yleensä joku noin 20eur arvoinen. Muilta vieraammilta lapsilta tulee jotain parin euron juttuja ja joiltakin ihan suoranaista krääsääkin (jota en ikinä itse kehtaisi viedä mihinkään, samalla rahalla kun saisi vaikka karkkipussin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua/ kehtaa viedä ihan krääsää, koska en itsekään haluaisi sellaista meille. Toisaalta taas kaikki hyvä maksaa...



Ostin juuri 8-vuotissynttäreille Legon lautapelin (sitä uutta sarjaa): 13.95€. Mitään halvempaa ja fiksua en löytänyt.



Vierailija
4/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.

Lahjaksi poika sai

-kauko-ohjattavan helikopterin

-ison Lego-paketin (Ninjago?)

-5 leffalippua

-2 Disneyn DVD:tä

-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)

-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasia

Onko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!


että vieraat toivat kunnollisia, laadukkaita lahjoja eikä mitään tiimaripaskaa?

Vierailija
5/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuvittelevat, että heti haukutaan jos ei vie kalliita vempeleitä.



Monesti hoitolapseni ovat innoissaan esitelleet pienenpientä vihkoa ja kynää, jonka ovat saaneet kaverilta lahjaksi, ja se on kyllä ihan riittävää:)

Vierailija
6/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.

Lahjaksi poika sai

-kauko-ohjattavan helikopterin

-ison Lego-paketin (Ninjago?)

-5 leffalippua

-2 Disneyn DVD:tä

-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)

-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasia

Onko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!


että vieraat toivat kunnollisia, laadukkaita lahjoja eikä mitään tiimaripaskaa?

kehtaa viedä mitään normaalia lahjaa. Ja jos kutsuu enemmän lapsia synttäreille, se alkaa näyttää jo rahastukselta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täysin kohtuullinen lahjan hinta kaverisynttäreillä on 10-15 euroa. Sen hintaluokan lahjoja yleensä annetaan ja saadaan ainakin tyttöjen keskuudessa.



t. 9- ja 7-vuotiaiden tyttöjen äiti

Vierailija
8/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuvittelevat, että heti haukutaan jos ei vie kalliita vempeleitä.

Monesti hoitolapseni ovat innoissaan esitelleet pienenpientä vihkoa ja kynää, jonka ovat saaneet kaverilta lahjaksi, ja se on kyllä ihan riittävää:)

Vierailija
10/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen joskus miettinyt, että pidetäänköhän meidän lahjoja liian kalliina. Tosiasia kuitenkin on, että ne on ostettu alesta (tai ulkomailta) -70% (esim. Saksasta löytää lähes "ilmaisia" Legoja), leffalippuja saadaan miehen työnantajalta ilmaiseksi, samoin erittäin hyviä hlökunta-alennuksia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


kehtaa viedä mitään normaalia lahjaa. Ja jos kutsuu enemmän lapsia synttäreille, se alkaa näyttää jo rahastukselta.

ap

Vierailija
12/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta?

veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippi- ja ylioppilaillekin, jopa häälahjaksi 20-50 euron lahjoja. Niihin suhteutettuna 30 euron 5v lahja on kohtuuttoman kallis.



ap

Vierailija
14/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta?

veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.


Lapset eivät markoista piittaa eikä 1980-luvusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.


Se 20 markkaa olisi nykypäivänä paljon enemmän kuin 5 euroa.

Vierailija
16/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.

Lapset eivät markoista piittaa eikä 1980-luvusta.

Vierailija
17/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta?

veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.


Pitäskö muistella sota-aikaakin vielä? Tai 1800-lukua? Ja perustella niiden avulla, miksi ei kannata ostaa tietynhintaista lahjaa.

Vierailija
18/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.

Se 20 markkaa olisi nykypäivänä paljon enemmän kuin 5 euroa.

silti peräisin edelleen, MIKSI niiden lahjojen pitää olla niin hemmetin kalliita? Miksi lapset pitää opettaa materian palvontaan?

Vierailija
19/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun 5v on nyt jo eskarissa?

ap

Vierailija
20/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.

Pitäskö muistella sota-aikaakin vielä? Tai 1800-lukua? Ja perustella niiden avulla, miksi ei kannata ostaa tietynhintaista lahjaa.

miksi ne lapset pitää opettaa kalliisiin lahjoihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme