Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaverisynttäreille tuodaan ihan tajuttoman kalliita lahjoja?

Vierailija
28.08.2011 |

Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.



Lahjaksi poika sai



-kauko-ohjattavan helikopterin

-ison Lego-paketin (Ninjago?)

-5 leffalippua

-2 Disneyn DVD:tä

-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)

-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasia



Onko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä annetään n. 10-15 € hintaisia lahjoja.

Vierailija
62/98 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä saa pienen legopaketin, palapelin, yhden Brio-junavaunun tms. Ja alennusmyynneissä pitää olla valppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äitini itseasiassa ehdotti tuota kun murehdin tavaravuori ongelmaa jo etukäteen lapsen synttäreitä suunniteltaessa. En kuitenkaan kehdannut toimia niin sillä lahjan pyytäminen tuntuu jotenkin hurjalta vaikka tokihan on niin, että melkein kaikki lahjan tuovat kuitenkin.

Vierailija
64/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain todella pihi...

Jos kerran hääahjakin jää 50 euroon. Mitä ihmettä viidellä eurolla saa? Miksi se sinua harmittaa, jos muut ostavat?

Vierailija
65/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu, että noin 30 euron lahjan viejät on yksilapsisia.



Meillä on kolme lasta ja synttäreitä varmaan viidettoista per lapsi. Käyvät siis useammin kuin kerran kuukaudessa synttäreillä.





Jos mä ostaisin joka lapselle noi 30 euron lahjat, niin me käytettäisiin vuodessa luokkakavereiden jne.lahjoihin 30*15*3= 1350 euroa. Se on kuitenkin esim. monen keskituloisen kuukauden nettopalkka. Sen sijaan ostellaan noin kympin lahjat ja säästyneillä rahoilla ostetaan vaikka ruokaa kuukaudeksi meidän perheelle tai esim. kaikki joululahjat ja säästöönkiin jää.



Meillä se nyt ei ole rahasta kiinni. Minusta lahjoissa pitää tosiaan olla joku suhteellisuudentaju. Yritän opettaa lapsille myöskin, että kavereita ei tarvitse ostaa kalliilla lahjoilla. Hyvin näyttää toimivan, ovat kaikki pidettyjä kavereita.



Sen mitä oilen seurannut, niin ihan samanlaisia lahjoja noilla kaverisynttäreillä pyörii. Tää siis ainakin Helsingissä.



Vierailija
66/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat kaverisynttäreillä

- autot sarjan lego pkt

- lego peli, vähän isompi

- roolileikkipeli

- takki

- pieni lego pkt, karkkia, kyniä

- jalkkislehti ja karkkia

- reppu pehmo ja karkkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan osta lapsille mitään turhaa hajoavaa hömppää, joten muksut on ihan onnellisia kun saavat sellaista tilpehööriä.



Itsekin annan vietäväksi juuri sellaista tavaraa mitä en itse omille muksuille ikimaailmassa ostaisi (viimeksi näitä uusia muovisia minihahmoja) ja saaja oli ollut tyytyväinen.



Minulle on ihan sama mitä sillä 7 - 9 eurolla ostan, en ajattele, että sen täytyisi olla jotain "järkevää". Eiköhän ne vanhemmat pidä huolen siitä järkevästä puolesta!

Vierailija
68/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen 10v synttäreille lahjat olivat vihkoja, kyniä, karkkia, hello kitty tarroja ja joku toi mukin missä sisällä oli pieni pehmolelu.

Täällä päin suomea nähteeksi ei kallista osteta. Mikä on tosi kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tullut juuri näitä tiimarin vihkoja ja pieniä euron värikyniä, joilla ei tee mitään. Silloin olisi toivonut,että olisi sijoittanut sen 4 euroa edes akuankkakirjaan tai johonkin sarjakuvalehteen. Siitä olis ollut hyötyä enemmän.



Mutta itse ostan kyllä yleensä 15-20 euroa maksavan lahjan, koska haluan, että lahjan saaja nauttii siitä ja siitä on hänelle hyötyä leikeissä.



Ja ei, emme ole yksilapsinen perhe. Meillä on 4 lasta ja emme ole edes mitenkään hyvätuloisia. Mutta onneksi meillä ei ole ollut tapana kutsua kaikkia luokkalaisia synttäreille. Joten on ollut varaa ostaa ne lahjat kun jokaisella lapselle ei ole synttäreille menoja ollut kuin n. 6-8 vuoden aikana.

Vierailija
70/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistetään se, että kallis = laadukas = mieluisa lapselle, halpa = rihkamaa = heti roskiin/kirpparille.

Meillä kaverisynttärilahjat maksaa max 5 euroa enkä välitä tippaakaan mitä muut niiden halpuudesta ajattelevat. Samoin meille saa tuoda ihan minkä hintaisen lahjan vain, salaa olen tyytyväinen halpoihin JA kivoihin. Esim, tyttäreni sai juuri lahjaksi kaveriltaan tämän itse koristeleman pikku rasian, siinä oli kauniita helmiä, strasseja jne. Siitä on iloa taatusti pitempään kuin jostakin 30 e pets shop rihkamapaketista.

Olen ostanut lasteni kavereille esim. toimistotarvikkeita (reijitin, niittari jne, leipomista harrastavalle piparimuotteja, sateenvarjoani ihailleelle tytölle samanlaisen varjon.

Yleensäkin lapsille ostetut lahjat ovat TOSI mielikuvituksettomia, kuvitellaan etteivät lapset tykkää mistään muusta kuin siitä lelukrääsästä (mitä juuri legot ja kauko-ohjattavat lennokit edustavat). Moni lapsi on kuitenkin tosi ilahtunut kun saa jonkin mielikuvitusta stimuloivamman lahjan (esim. tuo reijittimen ja niittarin saanut eskarilainen alkoi toimittaa omaa lehteä!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bioniclesta ja tytöt siitä pet shop-perheestä.

Nämä on juuri niitä leluja, mitkä on pop ja niitä on kaikilla. Siksi niitä on kiva viedä synttäreille kun tietää, että ne on tärkeitä lapsille. Yleensä kun kysyy, että mitä poikas tai tyttös haluaa lahjaksi, se on yleensä juuri tämä viimeistä huutoa oleva lego tai joku tyttöjen viimeistä huutoa oleva hömpsötys.

Miksi ei sallisi lapselle sitä pientä hömppää vaan pitää naama irvessä kasvattaa lasten kavereita ja panna lapsi viemään kaverilleen joku nitoja lahjaksi. Tulee varmaan kaikille todella hyvä mieli.

yhdistetään se, että kallis = laadukas = mieluisa lapselle, halpa = rihkamaa = heti roskiin/kirpparille.

Meillä kaverisynttärilahjat maksaa max 5 euroa enkä välitä tippaakaan mitä muut niiden halpuudesta ajattelevat. Samoin meille saa tuoda ihan minkä hintaisen lahjan vain, salaa olen tyytyväinen halpoihin JA kivoihin. Esim, tyttäreni sai juuri lahjaksi kaveriltaan tämän itse koristeleman pikku rasian, siinä oli kauniita helmiä, strasseja jne. Siitä on iloa taatusti pitempään kuin jostakin 30 e pets shop rihkamapaketista.

Olen ostanut lasteni kavereille esim. toimistotarvikkeita (reijitin, niittari jne, leipomista harrastavalle piparimuotteja, sateenvarjoani ihailleelle tytölle samanlaisen varjon.

Yleensäkin lapsille ostetut lahjat ovat TOSI mielikuvituksettomia, kuvitellaan etteivät lapset tykkää mistään muusta kuin siitä lelukrääsästä (mitä juuri legot ja kauko-ohjattavat lennokit edustavat). Moni lapsi on kuitenkin tosi ilahtunut kun saa jonkin mielikuvitusta stimuloivamman lahjan (esim. tuo reijittimen ja niittarin saanut eskarilainen alkoi toimittaa omaa lehteä!)

Vierailija
72/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

POIKA PITI ELOKUUSSA 6V SYNTTÄRIT JA SAI KALLIITA LAHJOJA.



POIKA ON JO ESKARISSA.



POJAN SYNTTÄRIT ON OIKEASTI MARRASKUUSSA MUTTA PITI NE JO ELOKUUSSA ETUKÄTEEN!



MIHIN TÄMÄ MAAILMA ON MENOSSA???????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aivan samaa mieltä. Minusta noin 5 euroa on tarpeeksi pikkulasten synttäreiden lahjaksi.

Itse olen esim. ostanut kirpputoreita 2 euroa maksavia, käyttämättömiä käsilaukkuja timanteilla ja paljeteilla, ovat olleet mieluisia lahjoja pienille tytöille.

Meidän lapset vievät usein lahjan lisäksi kukkia.

Vierailija
74/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap:llä vähän asiat hämärtyä.

lahjan pitää maksaa ainakin 30 euroa, ollakseen hyvä. Saiko joku teistä 180 markan arvoisia lahjoja kakarana kavereilta? veikkaan, että se 20 mk oli aika lähellä keskiarvolahjoja. Ainakin tuossa 80-luvulla.

inflaation. Et voi verrata 2011 hintoja suoraan 80-luvun hintoihin ;-)

Asiasta: en asu Suomessa, ehka taalla on lelut halvempia, mun raja kulkee siina 10EUR tienoilla, joilla saa jo ihan hyvan lelun, ei "Tiimaripaskaa", silla saa esim. pienen Duplo-paketin, barbin, kivan palapelin (mulla on 3v ja 5v lapset...) eli synttarikaverit on kanssa sita ikaluokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että keskimäärin kaverisynttärilahjat ovat olleet luokassa 10-15 euroa. Tosin viime synttäreillä joku toi pojalle yli 30 euroa maksavan legopakkauksen, jota itse muistan kauhistelleeni. Itse taas olen kerran ostanut pojan kaverille alesta kympillä autoradan, jonka oikea hinta oli lähempänä neljääkymppiä. "Onneksi" poikani oli sitten synttäreillä muistanut mainostaa, että lelu oli alesta ja toooosi edullinen! ;)))

Vierailija
76/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ei sallisi lapselle sitä pientä hömppää vaan pitää naama irvessä kasvattaa lasten kavereita ja panna lapsi viemään kaverilleen joku nitoja lahjaksi. Tulee varmaan kaikille todella hyvä mieli."



ne lapset oli juuri innoissaan, että saivat myös 10 pets shop paketin lisäksi muutakin - miksi kuvittelet, ettei leipomista harrastava lapsi olisi innostunut piparimuoteista? Tai miksi lapsi olisi vastentahtoisesti alkanut toimittaa omaa lehteään?

Naama irvessä ei tarvi tehdä, vaan nimenomaan innostuneena, mahdollisuuksia on niin monia kuin vaan se pelkkä standardi lelukrääsä (joita paketteja lapset ei edes välttämättä jaksa kaikkia avata...)









Vierailija
77/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ei sallisi lapselle sitä pientä hömppää vaan pitää naama irvessä kasvattaa lasten kavereita ja panna lapsi viemään kaverilleen joku nitoja lahjaksi. Tulee varmaan kaikille todella hyvä mieli." ne lapset oli juuri innoissaan, että saivat myös 10 pets shop paketin lisäksi muutakin - miksi kuvittelet, ettei leipomista harrastava lapsi olisi innostunut piparimuoteista? Tai miksi lapsi olisi vastentahtoisesti alkanut toimittaa omaa lehteään? Naama irvessä ei tarvi tehdä, vaan nimenomaan innostuneena, mahdollisuuksia on niin monia kuin vaan se pelkkä standardi lelukrääsä (joita paketteja lapset ei edes välttämättä jaksa kaikkia avata...)

Meilla 2v ja 4v olivat viime synttareilla tosi iloisia saatuaan yhdelta kaverilta paljon erivarista piirustuspaperia ja kynia. Niilla on "leikitty" varmasti enemman kuin esim. jonkun ostamalla muovailuvahajaaatelokoneella... joka meni sitten lyhyen ajan kulttua rikki

Vierailija
79/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan lahjoja alesta jemmaan vuoden aikana aina, niin on jemmassa annettavaa. Leffaliput todennäköisesti kierrätetty yrityslahja tms (meidän töistä ainaki näitä sai).

Samoin ostan paljon ulkomaisista nettikaupoista joista saa sikana halvemmalla kun Suomesta



jne

Vierailija
80/98 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka halpa ja "halveksittu" voi loppupeleissä olla paljon merkityksellisempi kuin lapsen toive;

sain kummitädiltäni muinoin pussillisen kesäkukkien siemeniä toivomani barbien sijaan.

Siitä seurasi jo vuosikymmeniä kestänyt rakkaus puutarhanhoitoon. Se on tuonut valtavasti iloa elämään - eikä minun ilman niitä barbejakaan tarvinnut kärvistellä, monta sain niitäkin vuosien kuluessa ja nyt niillä leikkii oma tyttäreni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän