Miksi kaverisynttäreille tuodaan ihan tajuttoman kalliita lahjoja?
Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.
Lahjaksi poika sai
-kauko-ohjattavan helikopterin
-ison Lego-paketin (Ninjago?)
-5 leffalippua
-2 Disneyn DVD:tä
-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)
-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasia
Onko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!
Kommentit (98)
Meillä oli perjantaina 5v pojan synttärit. Vieraita oli 6. Kaikki olivat esikoulukavereita, ei siis sukulaisia tms.
Lahjaksi poika sai
-kauko-ohjattavan helikopterin
-ison Lego-paketin (Ninjago?)
-5 leffalippua
-2 Disneyn DVD:tä
-ison laatikollisen Matchbox-pikkuautoja (n. 30kpl)
-Autot-kamaa: herätyskello, pyyhe, sukat, muki ja eväsrasiaOnko tämä nykyään yleistä? Kyseessä ekat kaverisynttärit. Me ei viedä edes sisarusten lapsille noin kalliita lahjoja!
Suunnilleen 10-15 € paikkeille. Aika peruskamaa tulee lahjaksi ja viedyksi vastaavasti itse lahjaksi: Petshopeja, Autot -elokuvan pikkuauto, joku pienehkö legojuttu... sitten on välillä ollut jotain taskulamppua, juomapulloa + jotain muuta harrastukseen liittyvää, taskukirjaa jne.
En osta edes alesta mitään kallista lahjaa kaverisynttäreille koska en halua edistää kilpavarustelua tässä vaan tuo kympin linja on aivan passeli. Esim. viikonloppuna oli tytön luokkakaverin synttärit ja Citymarketissa oli Petshop pakkaus, jonka oikea hinta oli 39,90 ja se oli alessa 15 €. Ostin sen joululahjavarastoihini ja kaverisynttäreille pienemmän pakkauksen 13 €:lla, koska tuo oli kalliin näköinenkin setti (siinä oli n. 10 petshop -hahmoa) ja aivan varmasti olisi herättänyt ihmetystä, ellei sitten perheen vanhemmat olisi bonganneet samaa tuotetta kauppareissulla.
ongelma on se, että yleensä halpa lahja ei ole kovin hyvä. Kun budgettia kasvattaa muutamalla eurolla, alkaa valikoima kasvaa eikä ole pakko ostaa romua tai nitojaa. Meillä ainakin kotoa löytyy kaikki toimistotarvikkeet, joten olisi lapsilla varmaan naama aika pitkänä jos joku toisi lahjaksi nitojan... Kas kun ei kaulinta.
Itselläni seuraava:
kaverisynttärilahja max 20 euroa
lapsen serkku tms läheinen max 30 euroa
Ja alennuksista ostan usein lelulahjoja varastoon. Muutamalla eurolla voi saada ihan kohtuuhyvää.
että määrätyistä perheistä tulee aina se lähikaupan kahden euron kynä ja viivoitin tai taskukirja. Mutta usein nämä lapset on ahneimpina karkkikupeilla ahmimassa ja valittamassa jos ei ole heidän lemppariherkkujaan.
ap:n kanssa samaa mieltä, että on kyllä nykyään kaverisynttärilahjat tosi kalliita. Itse ostan sen 5-10€ paketin, sillä rahalla saa tosi kivoja juttuja, mutta joutuu hiukan nähdä vaivaa.. Alennusmyynneistä ostan ja sitten valitaan sopiva lahja kullekin päivänsankarille. Parhaille kavereille viedään 10-20€ maksava lahja. Kivoja matkapelejä saa alle kympillä ja Aku taskarit on ainakin meillä päin kaikkien poikien toivelistalla. Niitäkin saa alle kympillä, sitten siihen lisäksi on ostettu karkkipussi tai kyniä ym. Mun mielestä kaverisynttäreille ei tartte mitään kalliita lahjoja viedä, enkä todellakaan oleta, että meillekään kukaan toisi kalliita. Totta tuokin, että tytöille löytyy enempi kaikkea pientä kivaa halvemmalla, mutta kyllä pojillekin löytyy.
Meillä on kolme lasta, joilla on paljon kavereita ja siten paljon myös synttäreitä, joille osallistuvat.
Menisimme konkurssiin, jos veisimme joka kerta 30 euron lahjan, ja lisäksi niiden keksimiseen ja hankkimiseen menisi oma aikansa.
Joten olemme tehneet näin. Mies on sellaisessa ammatissa, että saa kaikilta kustantajilta kirjoja (myös lastenkirjoja) luettavaksi / arvosteltavaksi, ja hän myös tuntee kustantamojen ihmisiä siten, että voi silloin tällöin "toivoa" jotain tiettyä kirjaa ja saada sen.
Joten me viemme lapsille aina laadukkaan, ikäkauteen sopivan kirjan. Nämä eivät "vie tilaa" säilytyksen puolesta, ovat kehittäviä ja lapset yleensä tykkäävät kirjoista.
Samalla tavoin viemme kyläilylahjaksi usein jonkin kirjan, esim. joka liittyy isännän harrastukseen, kokkikirjan, jonkin hienon valokuvakirjan Suomen luonnosta, puutarha- tai käsityökirjan, jos emäntä tykkää sellaisista jutuista, tai sitten historia-kirjan, jos tiedämme, että pariskunta harrastaa historiaa.
Varmaan kaikki tietävät, että nämä kirjat ovat miehelle työn puolesta tulleita, mutta mitäpä väliä sillä, ei se meitä haittaa. Niin, ja tiedoksi ihmetteleville: mieheni kanssa vastaavassa ammatissa olevat joutuvat aina säännöllisin väliajoin tekemään kovan inventaarion työ-kirjahyllyssään ja kantamaan kirjoja joko jakoon työpaikalla tai sitten divariin tai vaikka johonkin sairaalaan / vanhainkotiin. Kyllä kustantajatkin tietävät, että ei niitä kirjoja ole tarkoitus säilyttää vaan lukea ja tehdä niistä toivottavasti hyvä arvostelu tai haastattelu tekijästä tai noteerata muuten tulevaisuudessa.
Meidän kannalta ihanan kätevää ja helppoa.
Siksi on niiiiiin noloa kun samat lapset tuo joka kerta sen euron paketin kyniä, jotka hajoaa heti ja sen huonolaatuista paperia olevan lehtiön. Mutta karkkikupilta ei meinaa näitä saada minnekään leikkeihin. Tarjoilut kyllä kelpaa ja valittavatkin heti jos ei ole heidän kaikkia herkkujaan.
No enää näitä ei kyllä kutsutakaan synttärijuhliin kait minnekään.
"Miksi ei sallisi lapselle sitä pientä hömppää vaan pitää naama irvessä kasvattaa lasten kavereita ja panna lapsi viemään kaverilleen joku nitoja lahjaksi. Tulee varmaan kaikille todella hyvä mieli." ne lapset oli juuri innoissaan, että saivat myös 10 pets shop paketin lisäksi muutakin - miksi kuvittelet, ettei leipomista harrastava lapsi olisi innostunut piparimuoteista? Tai miksi lapsi olisi vastentahtoisesti alkanut toimittaa omaa lehteään? Naama irvessä ei tarvi tehdä, vaan nimenomaan innostuneena, mahdollisuuksia on niin monia kuin vaan se pelkkä standardi lelukrääsä (joita paketteja lapset ei edes välttämättä jaksa kaikkia avata...)
Meilla 2v ja 4v olivat viime synttareilla tosi iloisia saatuaan yhdelta kaverilta paljon erivarista piirustuspaperia ja kynia. Niilla on "leikitty" varmasti enemman kuin esim. jonkun ostamalla muovailuvahajaaatelokoneella... joka meni sitten lyhyen ajan kulttua rikki
sanoa, että omat lapseni eivät syö juurikaan mitään herkkuja... Ovat niin allergisia, että on viety välillä ihan omat eväät synttäreille ja ovat tottuneet, että kaikkea ei voi koskaan syödä. Kyniä jos ostamme, niin niissä on aina jotain kuvioita ym. mistä sankari tykkää eli ei todellakaan mitään lähimarketista haettuja kyniä. Taskarit toki voidaan lähimarketista hakea. Ja usein kun on vanhemmilta kysässy, että mikä olis kiva lahja, niin tuo taskari on aina toivelistalla. Eikös se ole kuitenkin kiva ostaa lapselle sellaista, mitä toivoo??
Ei sillä, lapseni olisi toki kiittänyt kaikesta. Mutta silti. Kun vieraspussien sisältö jo maksaa enemmän, mitä saavat matkaansa niin joku euron kirpparikrääsä olis kyllä huippu. Ei se toki ainakaan meidän lapsille itselleen olisi ongelma, koska ollaan oltu itsekin todella tiukilla rahallisesti joskus. Mutta muut lapset saattavat katsoa todella pitkään, koska yleensä lapset tykkäävät tarkastella päivänsankarin lahjoja ja vertailevat, mitä saivat keltäkin. Se kirpparilahjan tuoja joutuu kyllä noloon tilanteeseen ja seuraavana päivänä juttu kyllä leviää koulussa melko äkkiä.
olen aivan samaa mieltä. Minusta noin 5 euroa on tarpeeksi pikkulasten synttäreiden lahjaksi.
Itse olen esim. ostanut kirpputoreita 2 euroa maksavia, käyttämättömiä käsilaukkuja timanteilla ja paljeteilla, ovat olleet mieluisia lahjoja pienille tytöille.
Meidän lapset vievät usein lahjan lisäksi kukkia.
Siksi on niiiiiin noloa kun samat lapset tuo joka kerta sen euron paketin kyniä, jotka hajoaa heti ja sen huonolaatuista paperia olevan lehtiön. Mutta karkkikupilta ei meinaa näitä saada minnekään leikkeihin. Tarjoilut kyllä kelpaa ja valittavatkin heti jos ei ole heidän kaikkia herkkujaan. No enää näitä ei kyllä kutsutakaan synttärijuhliin kait minnekään.
"Miksi ei sallisi lapselle sitä pientä hömppää vaan pitää naama irvessä kasvattaa lasten kavereita ja panna lapsi viemään kaverilleen joku nitoja lahjaksi. Tulee varmaan kaikille todella hyvä mieli." ne lapset oli juuri innoissaan, että saivat myös 10 pets shop paketin lisäksi muutakin - miksi kuvittelet, ettei leipomista harrastava lapsi olisi innostunut piparimuoteista? Tai miksi lapsi olisi vastentahtoisesti alkanut toimittaa omaa lehteään? Naama irvessä ei tarvi tehdä, vaan nimenomaan innostuneena, mahdollisuuksia on niin monia kuin vaan se pelkkä standardi lelukrääsä (joita paketteja lapset ei edes välttämättä jaksa kaikkia avata...)
Meilla 2v ja 4v olivat viime synttareilla tosi iloisia saatuaan yhdelta kaverilta paljon erivarista piirustuspaperia ja kynia. Niilla on "leikitty" varmasti enemman kuin esim. jonkun ostamalla muovailuvahajaaatelokoneella... joka meni sitten lyhyen ajan kulttua rikki
Kait teilta loytyy lelujakin? eli sun pointti oli mika? Ei saa olla iloinen toisen tuomista papereista ja kynista? Sorry, en edes asu Euroopassa, eli ei loydy "euron kynia"
Ma voisin tehda tasta johtopaatoksen, etta sulla on nirsot lapset, mutta enpa tee sita ;-)
Ei sillä, lapseni olisi toki kiittänyt kaikesta. Mutta silti. Kun vieraspussien sisältö jo maksaa enemmän, mitä saavat matkaansa niin joku euron kirpparikrääsä olis kyllä huippu. Ei se toki ainakaan meidän lapsille itselleen olisi ongelma, koska ollaan oltu itsekin todella tiukilla rahallisesti joskus. Mutta muut lapset saattavat katsoa todella pitkään, koska yleensä lapset tykkäävät tarkastella päivänsankarin lahjoja ja vertailevat, mitä saivat keltäkin. Se kirpparilahjan tuoja joutuu kyllä noloon tilanteeseen ja seuraavana päivänä juttu kyllä leviää koulussa melko äkkiä.
olen aivan samaa mieltä. Minusta noin 5 euroa on tarpeeksi pikkulasten synttäreiden lahjaksi. Itse olen esim. ostanut kirpputoreita 2 euroa maksavia, käyttämättömiä käsilaukkuja timanteilla ja paljeteilla, ovat olleet mieluisia lahjoja pienille tytöille. Meidän lapset vievät usein lahjan lisäksi kukkia.
Asumme Aasiassa, kaveripiiriin kuuluu hyvin erimaalaisia lapsia. En ole ollut yksillakaan synttareilla, missa lahjat olisi avattu vieraiden lasnaollessa...
mammoja, joiden kullannuput vie kukansiemeniä ja nastoja lahjaksi ja lahjat avataan vasta kun vieraat on lähteneet ja lapset on kiitollisia vielä vuosienkin jälkeen.
Niin ja niitä superallergisia lapsia, jotka ei syö mitään tarjoilua ja siksi tuovat euron kirpparikrääsää.
Av. ei koskaan petä:)
Ei sillä, lapseni olisi toki kiittänyt kaikesta. Mutta silti. Kun vieraspussien sisältö jo maksaa enemmän, mitä saavat matkaansa niin joku euron kirpparikrääsä olis kyllä huippu. Ei se toki ainakaan meidän lapsille itselleen olisi ongelma, koska ollaan oltu itsekin todella tiukilla rahallisesti joskus. Mutta muut lapset saattavat katsoa todella pitkään, koska yleensä lapset tykkäävät tarkastella päivänsankarin lahjoja ja vertailevat, mitä saivat keltäkin. Se kirpparilahjan tuoja joutuu kyllä noloon tilanteeseen ja seuraavana päivänä juttu kyllä leviää koulussa melko äkkiä.
olen aivan samaa mieltä. Minusta noin 5 euroa on tarpeeksi pikkulasten synttäreiden lahjaksi. Itse olen esim. ostanut kirpputoreita 2 euroa maksavia, käyttämättömiä käsilaukkuja timanteilla ja paljeteilla, ovat olleet mieluisia lahjoja pienille tytöille. Meidän lapset vievät usein lahjan lisäksi kukkia.
Asumme Aasiassa, kaveripiiriin kuuluu hyvin erimaalaisia lapsia. En ole ollut yksillakaan synttareilla, missa lahjat olisi avattu vieraiden lasnaollessa...
enemmän nämä puuvärit, joista katkeaa nokka heti. Kun niitä terottaa niin ne menevät ihan säleiksi ja nokat katkeaa katkeamisen jälkeen. Eli koko väreillä ei pysty kertaakaan piirtämään kun ne on jo roskiskamaa ja ihan säpäleinä.
Siksi minua ainakin ärsyttää nämä halpislahjat, koska se on ihan tuhlausta ostaa jotain paskaa, mikä menee heti roskiin kun sitä ei voi käyttää.
Mutta jokainen tavallaan. Jos haluaa ostaa paskaa lasten kavereiden synttärelle niin sitten ostaa.
Siksi on niiiiiin noloa kun samat lapset tuo joka kerta sen euron paketin kyniä, jotka hajoaa heti ja sen huonolaatuista paperia olevan lehtiön. Mutta karkkikupilta ei meinaa näitä saada minnekään leikkeihin. Tarjoilut kyllä kelpaa ja valittavatkin heti jos ei ole heidän kaikkia herkkujaan. No enää näitä ei kyllä kutsutakaan synttärijuhliin kait minnekään.
"Miksi ei sallisi lapselle sitä pientä hömppää vaan pitää naama irvessä kasvattaa lasten kavereita ja panna lapsi viemään kaverilleen joku nitoja lahjaksi. Tulee varmaan kaikille todella hyvä mieli." ne lapset oli juuri innoissaan, että saivat myös 10 pets shop paketin lisäksi muutakin - miksi kuvittelet, ettei leipomista harrastava lapsi olisi innostunut piparimuoteista? Tai miksi lapsi olisi vastentahtoisesti alkanut toimittaa omaa lehteään? Naama irvessä ei tarvi tehdä, vaan nimenomaan innostuneena, mahdollisuuksia on niin monia kuin vaan se pelkkä standardi lelukrääsä (joita paketteja lapset ei edes välttämättä jaksa kaikkia avata...)
Meilla 2v ja 4v olivat viime synttareilla tosi iloisia saatuaan yhdelta kaverilta paljon erivarista piirustuspaperia ja kynia. Niilla on "leikitty" varmasti enemman kuin esim. jonkun ostamalla muovailuvahajaaatelokoneella... joka meni sitten lyhyen ajan kulttua rikki
Kait teilta loytyy lelujakin? eli sun pointti oli mika? Ei saa olla iloinen toisen tuomista papereista ja kynista? Sorry, en edes asu Euroopassa, eli ei loydy "euron kynia"
Ma voisin tehda tasta johtopaatoksen, etta sulla on nirsot lapset, mutta enpa tee sita ;-)
Mammat laskevat kieli poskessa synttärilahjan hintaa ja antavat lapselle syötäväksi sen verran, kun lahja maksaa...
Siis miten moukkia te olette? Ei niitä synttäreitä järjestetä HYÖDYN vuoksi vaan siksi, että sillä synttärisankarilla olisi KIVAA. Lahjat kuuluvat asiaan, ja kuvittelisin, että tärkeintä on se pakettien availu, ei se sisältö. Toisaalta jos perheeseen ei ikinä osteta mitään krääsää, on se krääsä sitten jopa toivottua. Lapset kun siitä tuppaavat tykkäämään.
Minä ostan nyt 5v lapseni kaverisynttärilahjoiksi 5-15 euron lahjan. Yhdelle läheiselle kaverille lapsi vei tuon 15 euron lahjan. Muille on viety alle 10 euron lahja. Ja kyllä niitä löytyy, jopa ihan kivoja. Reilu vuosi sitten lapsi vei mm. 8 euroa maksavan zhu zhu petsin, 9 euroa maksavan snooksin ja alesta 8 euroa maksavan lasten golf-setin. Kaikki lahjat olivat saajien mielestä kivoja. Kirjoja löytyy alle 10 eurolla, samoin teemalehtiä, pikkuautoja (joita oma lapseni sai lahjaksi) ja pieniä legopaketteja. Myös bakuganeja löytyy alta 10 euron sekä tyttöjen hiussettejä.
Oma 12 v tyttökin sai juuri jotain tuollaisia pikkuhahmoja, mistä tykkäävät ja ne ei todellakaan olleet kalliita.
Mutta kun kaveri tuo 12 v synttäreille hotellihuoneen lastenpakettiin kuuluvat ilmaisvärikynät, jotka hajoavat käsiin tai kukansiemeniä pussin ja nitojan niin sillä lahjan antajalla voi olla aika paskafiilikset kun saa hävetä sitä kun mamma on halunnut "kouluttaa ahneita kakaroita"
Voisko edes sen verran ajatella sitä omaa lasta, ettei pane sitä ikävään tilanteeseen siinä lahjanaukaisutilanteessa, sillä se hiljaisuus, mikä laskeutuu jos paketista tulee esille joku kulahtanut kirpparikoura, on aika ikävä. Sääliksi käy sitä vierasta silloin. Saa taatusti kuulla siitä seuraavana päivänä koulussa.
Mammat laskevat kieli poskessa synttärilahjan hintaa ja antavat lapselle syötäväksi sen verran, kun lahja maksaa...
Siis miten moukkia te olette? Ei niitä synttäreitä järjestetä HYÖDYN vuoksi vaan siksi, että sillä synttärisankarilla olisi KIVAA. Lahjat kuuluvat asiaan, ja kuvittelisin, että tärkeintä on se pakettien availu, ei se sisältö. Toisaalta jos perheeseen ei ikinä osteta mitään krääsää, on se krääsä sitten jopa toivottua. Lapset kun siitä tuppaavat tykkäämään.
Minä ostan nyt 5v lapseni kaverisynttärilahjoiksi 5-15 euron lahjan. Yhdelle läheiselle kaverille lapsi vei tuon 15 euron lahjan. Muille on viety alle 10 euron lahja. Ja kyllä niitä löytyy, jopa ihan kivoja. Reilu vuosi sitten lapsi vei mm. 8 euroa maksavan zhu zhu petsin, 9 euroa maksavan snooksin ja alesta 8 euroa maksavan lasten golf-setin. Kaikki lahjat olivat saajien mielestä kivoja. Kirjoja löytyy alle 10 eurolla, samoin teemalehtiä, pikkuautoja (joita oma lapseni sai lahjaksi) ja pieniä legopaketteja. Myös bakuganeja löytyy alta 10 euron sekä tyttöjen hiussettejä.
olemme olleet itsekin todella tiukilla jossain vaiheessa. Mutta silti olen yrittänyt laittaa lasten kaverisynttäreille mukavia lahjoja. Olen etsinyt sitten alennusmyynneistä ja ostanut etukäteen. Joku 10 euroa on irronnut kuitenkin lahjaan. Jos niin tiukkaa on, että ei ole varaa laittaa kuin 2 euroa niin mieluummin sitten vaikka niin, että laittaa nätin kortin ja ei mitään lahjaksi. Sekään ei herätä niin huomiota kavereissa ja lahjan antaja ei joudu niin noloon tilanteeseen.
Oma 12 v tyttökin sai juuri jotain tuollaisia pikkuhahmoja, mistä tykkäävät ja ne ei todellakaan olleet kalliita.
Mutta kun kaveri tuo 12 v synttäreille hotellihuoneen lastenpakettiin kuuluvat ilmaisvärikynät, jotka hajoavat käsiin tai kukansiemeniä pussin ja nitojan niin sillä lahjan antajalla voi olla aika paskafiilikset kun saa hävetä sitä kun mamma on halunnut "kouluttaa ahneita kakaroita"
Voisko edes sen verran ajatella sitä omaa lasta, ettei pane sitä ikävään tilanteeseen siinä lahjanaukaisutilanteessa, sillä se hiljaisuus, mikä laskeutuu jos paketista tulee esille joku kulahtanut kirpparikoura, on aika ikävä. Sääliksi käy sitä vierasta silloin. Saa taatusti kuulla siitä seuraavana päivänä koulussa.
Mammat laskevat kieli poskessa synttärilahjan hintaa ja antavat lapselle syötäväksi sen verran, kun lahja maksaa...
Siis miten moukkia te olette? Ei niitä synttäreitä järjestetä HYÖDYN vuoksi vaan siksi, että sillä synttärisankarilla olisi KIVAA. Lahjat kuuluvat asiaan, ja kuvittelisin, että tärkeintä on se pakettien availu, ei se sisältö. Toisaalta jos perheeseen ei ikinä osteta mitään krääsää, on se krääsä sitten jopa toivottua. Lapset kun siitä tuppaavat tykkäämään.
Minä ostan nyt 5v lapseni kaverisynttärilahjoiksi 5-15 euron lahjan. Yhdelle läheiselle kaverille lapsi vei tuon 15 euron lahjan. Muille on viety alle 10 euron lahja. Ja kyllä niitä löytyy, jopa ihan kivoja. Reilu vuosi sitten lapsi vei mm. 8 euroa maksavan zhu zhu petsin, 9 euroa maksavan snooksin ja alesta 8 euroa maksavan lasten golf-setin. Kaikki lahjat olivat saajien mielestä kivoja. Kirjoja löytyy alle 10 eurolla, samoin teemalehtiä, pikkuautoja (joita oma lapseni sai lahjaksi) ja pieniä legopaketteja. Myös bakuganeja löytyy alta 10 euron sekä tyttöjen hiussettejä.
ongelma on se, että yleensä halpa lahja ei ole kovin hyvä. Kun budgettia kasvattaa muutamalla eurolla, alkaa valikoima kasvaa eikä ole pakko ostaa romua tai nitojaa. Meillä ainakin kotoa löytyy kaikki toimistotarvikkeet, joten olisi lapsilla varmaan naama aika pitkänä jos joku toisi lahjaksi nitojan... Kas kun ei kaulinta.
vois ollakin hyvä lahja, esim jollekin tytölle marras-joulukuussa. Ja vaikka meilläkin on toimistotarvikkeita, niin ne on mun, enkä anna lasten yleensä leikkiä niillä. Oma on aina oma lapselle.
Lapset eivät markoista piittaa eikä 1980-luvusta.
100 000 markalla :)
Ei kannata oikeasti miettiä nykyaikana markkahintoja, rahan arvo ja kaikki muu on ihan toista kuin silloin omassa lapsuudessa.
ap:n kanssa samaa mieltä, että on kyllä nykyään kaverisynttärilahjat tosi kalliita. Itse ostan sen 5-10€ paketin, sillä rahalla saa tosi kivoja juttuja, mutta joutuu hiukan nähdä vaivaa.. Alennusmyynneistä ostan ja sitten valitaan sopiva lahja kullekin päivänsankarille. Parhaille kavereille viedään 10-20€ maksava lahja. Kivoja matkapelejä saa alle kympillä ja Aku taskarit on ainakin meillä päin kaikkien poikien toivelistalla. Niitäkin saa alle kympillä, sitten siihen lisäksi on ostettu karkkipussi tai kyniä ym. Mun mielestä kaverisynttäreille ei tartte mitään kalliita lahjoja viedä, enkä todellakaan oleta, että meillekään kukaan toisi kalliita. Totta tuokin, että tytöille löytyy enempi kaikkea pientä kivaa halvemmalla, mutta kyllä pojillekin löytyy.