Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paljasjalkakengät niin hyvät jalassa, että mukavuus kumoaa niiden rumuuden?

Vierailija
17.11.2023 |

Näyttävät ihan kauheilta minusta..

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut hyvä mun jaloille. On lättäjalat ja on muulla tavalla jalat huonossa kunnossa.

Jep, paljasjalkakengät ei korjaa ylipronaatiota aikuisella eikä lapsella.  Päin vastoin, jos kenkien käyttäjällä on paljon painoa, nilkka taipuu vielä enemmän sisäänpäin koska pj-kengissä ei ole kaaritukea. 
Kannattaa kuitenkin sovittaa eri merkkien pj-kenkiä: lestin muoto ja pohjan paksuus vaihtelee - jopa merkin sisällä - ja näistä saattaa hyvinkin löytyä omaan jalkaan sopivat. 

Vierailija
102/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan jaloista, joillekin ne sopivat, joillekin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne ei ainakaan sopineet yhtään (plantaarifaskiitti)

Vierailija
104/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin pohtisin sopivatko ne jaloilleni vai pilaanko jalkani lopullisesti.

Vierailija
105/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkakengät sopivat hyvin yhteen näkymättömättömien vaatteiden kanssa  :-)))

Vierailija
106/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.

Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi.  Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä. 

Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.

Ihminen ON kanta-astuja! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/114 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.

Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi.  Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä. 

Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.

Itse olen moninkertaisesti selkäsairas, ja paljasjalkakengät ovat ainoat kengät joilla pystyn kävelemään pitkänkin matkan. Muilla kengillä turha edes yrittää.

Vierailija
108/114 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostais kans tuo ja jossain väitettiin että korjaus lättäjalan. Liekkö tällänen pitää paikkansa, mutta kovasti ois innostusta hankkia jos oikeasti ovat hyväksi jaloille.

Pj-kengät vahvistaa jalan lihaksia, ei korjaa lättäjalkaa. Jalan perusominaisuudet - koko, yli- tai alipronaatio ym. - usein periytyvät, loput ovat seurausta siitä missä ja millaisia kenkiä käyttää. Ja toki jalan mahdolliset vauriot muuttavat askellusta myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/114 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista? Mistä niitä saa?

Esim. https://www.petrisbarefoot.com/fi

Vierailija
110/114 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivut hävisi täysin eli on. Tosin pidän sellaisia joista ei välttämättä 'paljasjalkaisuutta' huomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/114 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.

Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi.  Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä. 

Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.

Ihminen ON kanta-astuja! 

Joo, mutta kävelytyyli muuttuu pakosta enemmän rullaavaksi "päkiä edellä"-kävelyksi. Pohja on sen verran ohut, että ei täysin kanta edellä asfalttiin täräyttää.

Vierailija
112/114 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkakengät itsessään ovat hyviä, ehkä vaatii hieman totuttelua, parit ollu käytössä. Tilasin kevättalvella Kotifitiltä TrailGipit. Nyt kesällä alotin käytön ja ihan ok polkukävelyyn.

Kauppaa en kyllä suosittele. Näytti että tuotetta varastossa, mutta ei vissiin ollutkaa. Tuli suoraan Kiinasta ja kesti tilauksesta reilu kaksi viikkoa. Lisäksi toimitustapa muuttui postista toiseen rahtifirmaan. Näistä ei mitenkään infottu. Onneksi on muitakin kauppoja ja marketeistakin löytyy. Katsokaa eka sieltä, samaa kiinakamaa kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/114 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska kysymys: korvaako mukavuus rumuuden?

Kyssäri: monko ylipäätään katselee kenkiään saati muiden kenkiä? En minä. Voi silti olla jonkin estyneen, olemassaoloaan häpeilevän henkilön pääasiallinen tuijottelun kohde. Ja mitäs sitten, piittaako joku siitä?

Vierailija
114/114 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voip olla ettei ihmiset valitse kenkiään sun tyylivaatimusten mukaan vaan oman mukavuutensa, terveytensä ja mielenterveytensä perusteella.

Onko turvakengät esimerkiksi kauniit? Ei. Silti niille on paikkansa.

Ap: jos sulle kenkien ulkonäkö ja vieläpä muiden mielipide siitä on tärkeämpi kuin jalkojesi terveys, säälin sua.