Onko paljasjalkakengät niin hyvät jalassa, että mukavuus kumoaa niiden rumuuden?
Kommentit (114)
Riippuu ihan jaloista, joillekin ne sopivat, joillekin ei.
Minulle ne ei ainakaan sopineet yhtään (plantaarifaskiitti)
Ennemmin pohtisin sopivatko ne jaloilleni vai pilaanko jalkani lopullisesti.
Paljasjalkakengät sopivat hyvin yhteen näkymättömättömien vaatteiden kanssa :-)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.
Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi. Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä.
Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.
Ihminen ON kanta-astuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.
Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi. Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä.
Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.
Itse olen moninkertaisesti selkäsairas, ja paljasjalkakengät ovat ainoat kengät joilla pystyn kävelemään pitkänkin matkan. Muilla kengillä turha edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais kans tuo ja jossain väitettiin että korjaus lättäjalan. Liekkö tällänen pitää paikkansa, mutta kovasti ois innostusta hankkia jos oikeasti ovat hyväksi jaloille.
Pj-kengät vahvistaa jalan lihaksia, ei korjaa lättäjalkaa. Jalan perusominaisuudet - koko, yli- tai alipronaatio ym. - usein periytyvät, loput ovat seurausta siitä missä ja millaisia kenkiä käyttää. Ja toki jalan mahdolliset vauriot muuttavat askellusta myös.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista? Mistä niitä saa?
Selkäkivut hävisi täysin eli on. Tosin pidän sellaisia joista ei välttämättä 'paljasjalkaisuutta' huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.
Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi. Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä.
Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.
Ihminen ON kanta-astuja!
Joo, mutta kävelytyyli muuttuu pakosta enemmän rullaavaksi "päkiä edellä"-kävelyksi. Pohja on sen verran ohut, että ei täysin kanta edellä asfalttiin täräyttää.
Paljasjalkakengät itsessään ovat hyviä, ehkä vaatii hieman totuttelua, parit ollu käytössä. Tilasin kevättalvella Kotifitiltä TrailGipit. Nyt kesällä alotin käytön ja ihan ok polkukävelyyn.
Kauppaa en kyllä suosittele. Näytti että tuotetta varastossa, mutta ei vissiin ollutkaa. Tuli suoraan Kiinasta ja kesti tilauksesta reilu kaksi viikkoa. Lisäksi toimitustapa muuttui postista toiseen rahtifirmaan. Näistä ei mitenkään infottu. Onneksi on muitakin kauppoja ja marketeistakin löytyy. Katsokaa eka sieltä, samaa kiinakamaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Hauska kysymys: korvaako mukavuus rumuuden?
Kyssäri: monko ylipäätään katselee kenkiään saati muiden kenkiä? En minä. Voi silti olla jonkin estyneen, olemassaoloaan häpeilevän henkilön pääasiallinen tuijottelun kohde. Ja mitäs sitten, piittaako joku siitä?
Voip olla ettei ihmiset valitse kenkiään sun tyylivaatimusten mukaan vaan oman mukavuutensa, terveytensä ja mielenterveytensä perusteella.
Onko turvakengät esimerkiksi kauniit? Ei. Silti niille on paikkansa.
Ap: jos sulle kenkien ulkonäkö ja vieläpä muiden mielipide siitä on tärkeämpi kuin jalkojesi terveys, säälin sua.
Jep, paljasjalkakengät ei korjaa ylipronaatiota aikuisella eikä lapsella. Päin vastoin, jos kenkien käyttäjällä on paljon painoa, nilkka taipuu vielä enemmän sisäänpäin koska pj-kengissä ei ole kaaritukea.
Kannattaa kuitenkin sovittaa eri merkkien pj-kenkiä: lestin muoto ja pohjan paksuus vaihtelee - jopa merkin sisällä - ja näistä saattaa hyvinkin löytyä omaan jalkaan sopivat.