Onko paljasjalkakengät niin hyvät jalassa, että mukavuus kumoaa niiden rumuuden?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Mielummin jalan muotoinen kenkä kuin kengät muotoinen jalka.
Ihan kauhea on sellanen jalka, jossa varpaat on ihan sisäänpäin kääntynyt ja vaivasenluu törröttää. Eli mielummin käytön pj-kenkiä kuin muokkaan jalkani tuollaiseksi.
Niin niin, mulla ei ole tuollaisia jalkoja.
T. 53v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on. Kuka välittää siitä miltä ne näyttää? Olet varmasti joku parikymppinen bimbo.
Kaikki ei etsi mahdollisimman typerän näköisiä vaatteita vaan näyttääkseen vastaantulijoille että kyllä minä kehtaan. Me toiset kun halutaan pukeutua omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin.
Mun monista kengistä ihmiset ei edes tajua että ne on paljasjalkakengät. Ihan normaaleille ne näyttää (mun jalat on kapeat joten mitään kaikkein leveimpiä malleja ei tartte käyttää). Toki jos tykkää vain suippokärkisistä paksupohjaisista kengistä niin sitten ne voi olla rumat. Toisaalta minusta monet nykymuodin mukaiset kengät näyttää kauheille klohmoille paksuine jäykkine pohjineen... Käytän kyllä satunnaisesti muitakin kuin paljasjalkakenkiä, ihan niitä korkkareitakin, mutta olen tarkka niitten mallista.
Semmoiset ahtaissa kengissä puristuneet varpaat on kyllä kauhean näköiset. Äitini ja mummoni kärsii nykyään jalkavaivoista ja vaivaisenluista, vaikka äiti ei ole koskaan ollut edes korkokenkä-ihminen, päin vastoin. Sen kohtalon haluan välttää jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on. Kuka välittää siitä miltä ne näyttää? Olet varmasti joku parikymppinen bimbo.
Kaikki ei etsi mahdollisimman typerän näköisiä vaatteita vaan näyttääkseen vastaantulijoille että kyllä minä kehtaan. Me toiset kun halutaan pukeutua omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin.
Mukavat vaatteet = mahdollisimman typerän näköiset? On siinä taas logiikka. Normaalit osaa pukeutua mukavasti ja silmää miellyttävästi.
Parhaimmat kengät mitä olen ikinä pitänyt. Tottuminen vie aikansa, mutta jalan lihakset saavat töitä. Kuluvat tosin melko lailla, itselläni jo kolme paria mennyt. Eli siitä vaan kokeilemaan.
Kenkien rumuus tai kauneus on kyllä hyvin vahvasti katsojan silmissä. Se mikä on jonkun mielestä hieno, voi olla toisen mielestä kauhean ruma, joten se pitää vaan itse päättää millaiset kengät haluaa hankkia. Jos ei tykkää paljasjalkakenkien ulkonäöstä mutta haluaa kokeilla niitä, niin voihan sitä hankkia vaikka lenkkareiksi pj:t ja kaupungille muut. Ei ole pakko olla joko-tai.
Ei avojaloin kulkevilla heimoilla ole jalkaongelmia. Kyllä ne on rikkaiden vaivoja, kun tungetaan jalat ties minkälaisiin virityksiin ja puristuksiin. Ei jalka tarvitse tukea, korotusta tai pehmustetta. Vain hieman suojaa kylmää, likaa ja teräviä kiviä vastaan. Jos haluaa juosta ja laukata kuin hullu niin lenkkarit vaimennuksella varmaan on hyvät. Afrikkalaiset ei tarvi niitäkään.
Ymmärrän että moni nainen haluaa näyttää seksikkäältä miesten silmissä. Se hinta sitten maksetaan jalkakipuina vanhempana. Sitoihan ne Kiinassa 900 vuotta naisten jalat pieneen suppuun ja katkoivat varpaat, miesten takia.. Vähän sama asia.
Miehet haukkuu Uggit ja paljasjalkakengät. Minä en muuta käytäkään!
Paljasjalkakengissä harmittaa vain se, ettei vielä ole oikein katu-uskottavia edullisia malleja markkinoilla. Esim. Vivot ja monet Groundies -merkin kengät ovat tyylikkäitä, mutta 100-200€ kengistä kirpaisee kyllä. Erityisesti kun laatu ei ole mikään kovin hyvä. Vuoden vanhoissa salikäytössä olevissa Vivoissani on pieni reikä jo useammassa kohdassa. Ulkokäytössä olevat Groundiesit kestivät suunnilleen yhtä kauan, kunnes päkiästä pohjat alkoivat mennä puhki.
Vierailija kirjoitti:
Ei avojaloin kulkevilla heimoilla ole jalkaongelmia. Kyllä ne on rikkaiden vaivoja, kun tungetaan jalat ties minkälaisiin virityksiin ja puristuksiin. Ei jalka tarvitse tukea, korotusta tai pehmustetta. Vain hieman suojaa kylmää, likaa ja teräviä kiviä vastaan. Jos haluaa juosta ja laukata kuin hullu niin lenkkarit vaimennuksella varmaan on hyvät. Afrikkalaiset ei tarvi niitäkään.
Ymmärrän että moni nainen haluaa näyttää seksikkäältä miesten silmissä. Se hinta sitten maksetaan jalkakipuina vanhempana. Sitoihan ne Kiinassa 900 vuotta naisten jalat pieneen suppuun ja katkoivat varpaat, miesten takia.. Vähän sama asia.
Tätä argumenttia aina käytetään, mutta eihän ne heimot kulje juurikaan asfaltilla. Kulkevat pehmeämmällä alustalla.
Oikeat kengät jalassa, mutta muuten painan paljaalla. Röh.
Vierailija kirjoitti:
Paljasjalkakengissä harmittaa vain se, ettei vielä ole oikein katu-uskottavia edullisia malleja markkinoilla. Esim. Vivot ja monet Groundies -merkin kengät ovat tyylikkäitä, mutta 100-200€ kengistä kirpaisee kyllä. Erityisesti kun laatu ei ole mikään kovin hyvä. Vuoden vanhoissa salikäytössä olevissa Vivoissani on pieni reikä jo useammassa kohdassa. Ulkokäytössä olevat Groundiesit kestivät suunnilleen yhtä kauan, kunnes päkiästä pohjat alkoivat mennä puhki.
Kurkkaapa kipukaupan valikoima.
Ei taida onnistua nuo kengät kun on lättäjalalat ja selkäsairaus.
Ja jos niillä ei voi kävellä asfaltilla.
En muista mistä joskus luin, mutta kysymys: oletteko koskaan nyrjäyttäneet nilkkaa ollessanne paljain jaloin? Niin. Minulla on nyrjähtänyt elämäni aikans kaksi kertaa, toisella kertaa jalassa oli jotkut kolhot talvikengät, tämä oli jotain 10-vuotiaana Toinen kerta oli, kun oli laadukkaat ja pitävät Laitosjalkineen työkengät.
Minusta pj kengät ei ole rumia. Tosin minun tyylini on muutenkin sellainen, että se toisista voi näyttä juntilta ja rumalta, mutta niinkuin tuolla puolusteltiinkin, niin itseä varten sit pukeudutaan eikä muita... Tyylillä kuin tyylillä.
Kesäisin käytän enimmäkseen jotain sandaaleja tai leveitä kesätossuja. Pari vuotta sitten ostin ensimmäiset paljasjalkakengät syys ja talvikaudelle. Tästä ei ole enää paluuta. Jalat voi paljon paremmin. Nyt kun kokeilee niitä tavallisia kenkiä kaupassa niin ne ahdistaa heti. Tuntee heti miten ne puristaa ihan päin hittoja esim varpaita.
Vierailija kirjoitti:
Kipukaupan kengät itsellä käytössä. Lättäjalat, varpaassa nivelrikko ym vaivoja ja on ihan parhaat kengät ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkkaapa kipukaupan valikoima.
Kipukaupan kengät on ihan järkyttäviä Kiinassa tehtyjä muovikenkiä. Ei niitä! Luulen, että monen mielikuva paljasjalkakengistä on juuri nuo Kipukaupan järkyttävät kengät, koska niitä paljon mainostetaan. On paljon myös Euroopassa vastuullisesti valmistettuja hyvännäköisiä pj-kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla ne just auttaa selkäsairauksiin ja lättäjalkoihin, ja asfaltillakin niillä voi kyllä kävellä. Mutta riippuu ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käyttänyt pj-kenkiä neljä vuotta, ja nyt on ekoihin vivon lenkkareihin alkanut tulla reikä. On siis kestäneet tosi hyvin, aiemmat niket ja addut on hajonneet nopeammin samassa käytössä... Kalliita pj-kengät kyllä on, se on totta, mutta nyt on kyllä alkanut tulla edullisempiakin merkkejä markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä argumenttia aina käytetään, mutta eihän ne heimot kulje juurikaan asfaltilla. Kulkevat pehmeämmällä alustalla.
Se on totta, mutta kyllähän se pj-kengän pohjakin jossain määrin vaimentaa vs pelkkä jalka.
Eikä sille ole mitään perustelua että kenkien pitää olla kärjestä kapeat eikä jalan malliset. Siitä on vain ja ainoastaan haittaa.
On muitakin kenkiä kuin pj kengät ja ahtaat jäykkäpohjaset korkkarit. :D