Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paljasjalkakengät niin hyvät jalassa, että mukavuus kumoaa niiden rumuuden?

Vierailija
17.11.2023 |

Näyttävät ihan kauheilta minusta..

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki meni rikki, eli uusi yritys: https://fiiliskauppa.fi/tuotteet/paljasjalkakengat/

Vierailija
82/82 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty käyttämään paljasjalkakenkiä. Lestini on poikkeuksellisen kapea varsinkin suomalaiseksi ja kapeimmatkin paljasjalkakengät muljuvat sivusuuntiin ja hinkkaa jalkaa. Juostessa ei toimi asfaltilla ollenkaan mulle, vaan tulee nivelet lonkkia myöten kipeiksi. En tarvitse korotusta kantapäälle, vaan vähän iskunvaimennusta asfalttijuoksuun. Ja ehdottomasti kunnolla sivuilta tukevat kengät eikä mitään hehtaaripussia. Myyjä selitti, että paljasjalkakengän kuuluukin olla aika väljä, mutta minun makuun on aivan liian väljä.

Minulla on ollut esim. merrelin trail glovet, joissa oli pehmeä pohja. En tiedä täyttävätkö 100% tuota paljasjalkafanaatikkojen kriteeristöä, mutta merrelillä on ainakin kapea lesti ja minä tykkäsin noista kengistä huimasti. Käytin nimenomaan asfaltilla ja myös juostessa

Se on paljasjalkakengissä selvä, että vaativat aluksi totuttelua, jos olet kävellyt pitkään jäykistetyillä pohjilla. Iskunvaimennusta et tarvitse, jos askellat oikein (päkiällä)

Käytän itse nykyään vain converseja, ihan siitä syystä että ovat kestävämmät, kuin nämä teknisistä materiaaleista valmistetut. Mielestäni hinnoissakin on ilmaa, ja en tykkää myöskään tyylistä. Converset eivät ole paljasjalkakengät, mutta pohjajäykistystä ei ole, joten jalka saa liikkua suhteellisen normaalisti ja kiristys on nilkalla, ei jalkapöydällä. Erittäin hyvät "kompromissikengät" mielestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla