Onko paljasjalkakengät niin hyvät jalassa, että mukavuus kumoaa niiden rumuuden?
Kommentit (82)
Kauhun ja inhon sekaisin tuntein katson korkokenkäkävelijää ja liian ahtaisiin jäykkäpohjaisiin kenkiin jalkansa tunkenutta vastaantulijaa. Omat jalkani lepäävät pj-kengissä.
Hyvä kysymys, olen miettinyt samaa. Kiinnostaisi kokeilla, mutta pj-kengät menevät kyllä rumuudessaan sellaisiin sfääreihin, että epäilisin yöunieni häiriintyvän pelkästä ajatuksesta, että eteisessä seisoisi moiset kapistukset.
Itse käytän siksi, että näin kolmekymppisenä jo alkaa toisessa jalassa olla vaivaisenluu jo aikamoinen ja muutakin isovarvasvaivaa. Isällä on oikaistu isovarvas leikkauksella pahan ja kivuliaan vaivaisenluun takia. Itselleni en sellaista halua. Jalkavaivat helpottuneet itsellä huomattavasti leveälestisen paljasjalkakengän kanssa, vaikka en koskaan ole käyttänyt kovin kapeita kenkiä muutenkaan. Jos omista kehonosista huolen pitäminen on red flag niin mikäpä siinä.
Ei tosiaan tarvitse ajatella, että käyttäisi aina paljasjalkakenkiä, vaan alkuun voi korvata vain yhdet kengät niillä. Helpointa voi olla sisäkäytöstä aloittaminen työssä, jos kävelemistä on kohtuullinen määrä, ja osan ajasta voi ensin käyttää muita kenkiä.
Jos paljasjalkailu kiinnostaa, niin villasukilla voi kävellä talvella! Laittaa vaan ainakin 3 paria päällekkäin. Kunhan on lunta, niin pystyy menemään
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän siksi, että näin kolmekymppisenä jo alkaa toisessa jalassa olla vaivaisenluu jo aikamoinen ja muutakin isovarvasvaivaa. Isällä on oikaistu isovarvas leikkauksella pahan ja kivuliaan vaivaisenluun takia. Itselleni en sellaista halua. Jalkavaivat helpottuneet itsellä huomattavasti leveälestisen paljasjalkakengän kanssa, vaikka en koskaan ole käyttänyt kovin kapeita kenkiä muutenkaan. Jos omista kehonosista huolen pitäminen on red flag niin mikäpä siinä.
Sopivatkin juuri räpyläjalkaisille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, olen miettinyt samaa. Kiinnostaisi kokeilla, mutta pj-kengät menevät kyllä rumuudessaan sellaisiin sfääreihin, että epäilisin yöunieni häiriintyvän pelkästä ajatuksesta, että eteisessä seisoisi moiset kapistukset.
Tätä minäkin pelkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miltä valtioiden johtajat näyttäisivät ne kengät jalassa?
Ainakin kunnanjohtajamieheni näytti ihan hyvältä ne jalassa. 🤔 Jopa puku päällä, on nimittäin olemassa ihan sellaiseenkin tyyliin sopivia. Sittemmin hänestä kyllä tuli pelkkä projektipäällikkö (huom. tämä ei johtunut kengistä). Mutta uskoisin että yhtä hyvin sopivat valtion johtajillekin!
Taas huomaan kuinka erilaisia me ihmiset olemme ja kuinka me myös kerromme faktoina milloin mitäkin.
- Minusta paljasjalkakengät eivät ole rumia, vaan tykkään niiden ulkonäöstä. Toki niitäkin on erilaisia, mutta yleisesti ottaen.
- Olen paljasjalkakenkäkäyttäjä ja kävelen lähes ainoastaan niillä, myös asfaltilla.
- Vaikka olen ollut paljasjalkakenkäkäyttäjä jo monia, monia vuosia, olen edelleen kanta-astuja enkä mikään päkiähiipijä.
(Jos rumista kengistä puhutaan, ovat sellaisia mielestäni suurin osa naisten jäykistä, kapeista, korollisista kengistä. Joskus esim. julkisissa liikennevälineissä silmiin osuu ilmeisesti muodin mukaisia kenkiä, joista huomaan ajattelevani, että miten kukaan tuollaisia hirvityksiä tahtoo käyttää. En kuitenkaan ikinä sanoisi niin kellekään sellaiset hankkineelle - kukin tavallaan ja eri makuja maailmaan mahtuu.)
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä ole tarkoitus kävellä asfaltilla eli ihmisten ilmoilla. Niillä on tarkoitus kävellä metsässä. Ei ketään kiinnosta, millaiset kengät sulla on metsäkävelyllä jalassa.
Ihan kaupungissa asfaltilla minä kyllä silloin kävelin kun niitä käytin, sopivat tyyliin kun kannoin yleensä lasta liinassa. Nykyään ei kyllä helpolla menis, kesäisin menen välillä ja välillä useinkin varpasilleen.
Mielummin jalan muotoinen kenkä kuin kengät muotoinen jalka.
Ihan kauhea on sellanen jalka, jossa varpaat on ihan sisäänpäin kääntynyt ja vaivasenluu törröttää. Eli mielummin käytön pj-kenkiä kuin muokkaan jalkani tuollaiseksi.
hyvät naurut saa tällaisista kysymyksistä. niitä esittävät eivät selviä elämässä ilman muiden mielipiteitä, opastusta ja ohjeita. he ovat sitä sukupolvea joka toivoo valtion ja mainosten ohjaavan elämää montun reunalle saakka. heiltä puuttuu kyky omaan ajatteluun, ja rohkeus kokeilla itse erilaisia asioita, aiheesta riippumatta. hyvää joulun odotusta kaikille itsenäisesti ajatteleville. teille ohjatuille, pimeää ja liukasta talven alkua.
Mulla tulee alaselkäkivut normi kengissä. Paljasjalkakengillä ei kipuja missään. Paljasjalkakengillä ei koskaan ei tule sitä tunnetta, että oispa ihana ottaa kengät pois, koska niitä ei juuri huomaa. Normi kengillä sellainen tuli usein.
Ja minusta ne kyllä näyttää ihan normi kengiltä vaan leveämmällä varvastilalla. Monikaan ei ole edes huomannut, että käytän jotenkin "erikoisia" kenkiä.
Ne on aivan ihania jaloissa. Käytin jossain vaiheessa pelkkiä paljasjalkakenkiä aina. Sitten kyllästyin niiden ulkonäköön ja aloin käyttää esim. töissä taas tavallisia kenkiä. Aluksi sain kamalia polvi- ja lonkkakipuja tavallisista kengistä, mutta jalkani ovat taas tottuneet tavallisiin kenkiin. Yhä käytän kävellessä, liikkuessa ja esim. salilla paljasjalkakenkiä enkä niihin tilanteisiin ottaisi mitään muita kenkiä enää.
Se on totta, että jotkut saavat asfaltilla kävellessä jalkakipuja, kun paljasjalkakengissä ei ole vaimennusta. Itse en ole ikinä saanut, vaikka en ole osannut askellusta vaihtaa kanta-astumisesta mihinkään. Tämä kannattaa huomioida ja harkita vaimentavampia kenkiä, jos kipuja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kauhun ja inhon sekaisin tuntein katson korkokenkäkävelijää ja liian ahtaisiin jäykkäpohjaisiin kenkiin jalkansa tunkenutta vastaantulijaa. Omat jalkani lepäävät pj-kengissä.
Mä käytän iloisesti ristiin paljasjalkakenkiä sekä korkokenkiä. Korkokengiksi olen valinnut sellaisia, joissa jaloilla on mahdollisimman paljon tila. Ahtaisiin kenkiin en enää halua tunkea jalkojani.
Taas kesän sai "ihailla" kun ihmiset jakoivat kuvia rantavedessä lilluvista varpaistaa, jotka olivat muotoutuneet ihan järkyttäviksi liian pienistä ja kapeista kengistä. Ihmetyttää, että eikö ihmiset itse näe asiaa?
Paljasjalkakengät ovat tulevaisuudessa se yleisin kenkä, korkkarit ja kapeat kengät tulevat siirtymään juhlakäyttöön. Lapsilla alkaa olla paljon paljasjalkakenkiä päiväkodeissa, siitä huomaa että valistustyö on mennyt perille.
Ovat kyllä ihanat jalassa, hieman kuin kulkisi mukavilla tossuilla. Mistään ei purista ja ovat kevyet. Itse laitan paksut villasukat paljasjalkakengän sisään, ovat lämpimät.
Pukeudun itseäni varten, en näyttääkseni hyvältä muiden silmissä. Teineille ja turhamaisille ei tietenkään käy erilaisen malliset kengät.😅
Ihmiset jotka ovat ne teettäneet itsellen, sanovat kaikki ovat parhaimat omille jaloille.Kun oman jalan mukaisesti teetetty. Heti hankkisin ,jos olisi siihen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on. Kuka välittää siitä miltä ne näyttää? Olet varmasti joku parikymppinen bimbo.
Minäkin välitän ja en ole kumpaakaan. Kenkien on oltava hyvät jaloille ja näyttää hyvältä.
Mikä oikeus sulla on haukkua muita? Et itse vaikuta normaalilta aikuiselta.
On tosi mukavat. Kannattaa aloitella pieniä matkoja kerrallaan. Niitä olisi myös hyvä käyttää ympäri vuoden. Se, että vain kesät käyttää, ei tee hyvää selälle. Talvipaljasjalkakenkiäkin on, mutta vielä vähän.