Onko paljasjalkakengät niin hyvät jalassa, että mukavuus kumoaa niiden rumuuden?
Kommentit (82)
Miltä valtioiden johtajat näyttäisivät ne kengät jalassa?
Kyllä ne on. Kuka välittää siitä miltä ne näyttää? Olet varmasti joku parikymppinen bimbo.
Kiinnostais kans tuo ja jossain väitettiin että korjaus lättäjalan. Liekkö tällänen pitää paikkansa, mutta kovasti ois innostusta hankkia jos oikeasti ovat hyväksi jaloille.
Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.
Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi. Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä.
Hauska kysymys: korvaako mukavuus rumuuden?
On niitä kaiken näköisiä ja mallisia. Itse olen käyttänyt yli 10 vuotta lähes pelkästään pj-kenkiä. Suosikkeja on leguanot ja vivot sekä 8e uimakengät.
Näiden harrastajissa tuntuu olevan tosi paljon sellaisia, joilla on reilusti myös muita, hmm, haasteita itsensä kanssa. Samanlainen red flag kuin Marimekko-vaate/kassi, jonka olen oppinut tunnistamaan varoitukseksi siitä, että tuolla tyypillä ei ole kaikki hyvin.
Mielenkiintoista? Mistä niitä saa?
Ei niillä ole tarkoitus kävellä asfaltilla eli ihmisten ilmoilla. Niillä on tarkoitus kävellä metsässä. Ei ketään kiinnosta, millaiset kengät sulla on metsäkävelyllä jalassa.
Vierailija kirjoitti:
On niitä kaiken näköisiä ja mallisia. Itse olen käyttänyt yli 10 vuotta lähes pelkästään pj-kenkiä. Suosikkeja on leguanot ja vivot sekä 8e uimakengät.
Mitkä uimakengät ja mistä?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista? Mistä niitä saa?
Vaikka täältä.
https://www.boozt.com/fi/fi/camper/peu-cami_31646818/227153921
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais kans tuo ja jossain väitettiin että korjaus lättäjalan. Liekkö tällänen pitää paikkansa, mutta kovasti ois innostusta hankkia jos oikeasti ovat hyväksi jaloille.
Ovat oikeasti hyväksi! Lättäjalkani näyttää nykyään jopa sirommalta kuin ennen pj-kenkiä, sillä jalan kaari on kehittynyt. Ennen sairaslomaa ja lihasrelaksantteja vaatineet selkäkivut ja kamalat jumit ovat väistyneet ja jalat eivät puudu paljonkaan kävellessä.
En enää käytä ns normikenkiä edes juhlissa, en pysty tekemään sitä jaloilleni!
Kannattaa tutustua esim. Anatomic, Leguano ja Groundies, jos ei kaipaa mitään liian erikoisen näköistä.
Mikään ei kumoa rumuutta, mjkä on katsojan silmässä. Mutta sen kanssa voi oppia elämään kun elämänlaatu paranee ja barefooterista tulee parempi ihminen.
Lättäjalkojen korjaus aikuisena paljasjalkakengillä... Oletettavasti saa vaan pahemmat ongelmat itselleen, kun asento on koko ajan täysin väärä.
Niillä voinee treenata jalkojaan myös lättäjalkainen, mutta pelkiksi kengiksi en itse lättäjalkana niitä hankkisi. Samoin suosittelen kaikille noudattamaan ohjetta, että totuttaa itsensä pikkuhiljaa näihin kenkiin! Ei mitään montaa tuntia ensimmäisellä käyttökerralla.
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla mukavia mutta niiden kanssa on sama kuin muidenkin kenkien: kenkiä pitää sovittaa ja sen jälkeen valita. Kauneudesta en voi sanoa mitään varmaa - jotkut ovat kauniita ja jotkut rumia.
Paljasjalkakengät muuttavat kävelytyylin kanta-astujasta päkiäastujaksi. Niiden kanssa ei voi kävellä marsimalla vaan hiukan hiipimällä.
Eivät sitten sovi selkävaivaisille, kun muutenkin kävely on välillä yhtä tuskaa. Hyvä tietää, ettei tule turhaan ostettua.
Ihan (netti) kaupasta. Juuri ostin vivon chelseat 229e. N.5 paria kenkiä riittää ja kestävät parhaimmillaan lähes ikuisesti. Itsellä vivon maiharit, ballerinat ja tennarit, leguanon talvikengät ja uimakengät, jota käytän lumettomana aikana aina ja kaikkialla. Ei tarvi joka toinenkaan vuosi uusia kenkiä ostella
Vierailija kirjoitti:
Pehmeän kanta-askeleen oppii luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä ole tarkoitus kävellä asfaltilla eli ihmisten ilmoilla. Niillä on tarkoitus kävellä metsässä. Ei ketään kiinnosta, millaiset kengät sulla on metsäkävelyllä jalassa.
Tietysti voi kävellä myös kaupungilla. Ei missään ole sanottu että niillä voisi kävellä ainoastaan metsässä. Olen käyttänyt paljasjalkakenkiä yli kymmenen vuotta kaupungissa.
Onko jollain kokemusta?