Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulu, joka saa sinut itkemään?

Vierailija
10.01.2008 |

Mulla:



" Kaksi lensi yli käenpesän"

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. slide. com/r/NZ_Jpio97T_Y_wb2gKRX2R4f51BYiIUH

Vierailija
2/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tosin sellainen oli isäsi kuolema?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se musta on hautajaisvirsi.

Vierailija
4/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini halusi sen soitettavan hautajaisissaan enkä ole sen jälkeen pystynyt kuuntelemaan sitä itkemättä.

Vierailija
5/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa, ajatelkaa lyriikat - ja yrittäkää olla itkemättä.

Vierailija
6/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niisk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
8/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa että vainaja on matkalla enkeleiden kanssa taivaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin ja itkin sitä kun poika syntyi, nyt kun poika huomenna täyttää 10 kuuntelin sitä eilen ja itkin edelleen.

Vierailija
10/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai " Ihmisen Poika"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat joululaulut koskettavat myös, erityisesti upean kuoron esittämänä tunnelmallisessa kirkossa.

Vierailija
12/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who wants to live forever

Bohemian rhapsody



" Too late, my time has come,

Sends shivers down my spine

Bodys aching all the time,

Goodbye everybody-Ive got to go

Gotta leave you all behind and face the truth

Mama ooo- (any way the wind blows)

I dont want to die,

I sometimes wish Id never been born at all"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lensi yli käenpesän

kelpaat kelle vaan

Anssi Kelan Puistossa

Äiti, en tahdo mennä kouluun-koulukiusaamislaulu

Bohemian Rhapsody

Let me live

yms. yms.



juu, olen vähän masentunut

Vierailija
14/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahlerin toinen ja kolmas sinfonia, Brucknerin neljäs sinfonia. Ja aika moni muu. Olen aika kova pillittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ristiäisissä, Mä taimi olen sun tarhassas ja useampikin virsi tilanteesta riippuen

Vierailija
16/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tippa linssissä ja silti piinaan usein itseäni kyseisen kappaleen kanssa...

Vierailija
17/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joku näistä A. Mattiloista lauloi " mikä sun nimi on, mikä sun nimi on, mikä sun nimi on..." Itketti, oli se niin karmeaa kuunneltavaa. En oikeen ymmärrä, kenelle tuollaisia jankutuksia tehdään, siis eihän kukaan täysijärkinen jaksa tuollaista kuunnella. Itku sentään.

Vierailija
19/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa myös minut kyyneliin, kuten myös esim.

Suojelusenkeli (se saa AINA minut itkemään),



Myös Timo Rautianen & trio niskalaukauksen tuotannosta suurin osa saa liikuttumaan ja jopa itkemään.

Esim.



HÄPEÄN LÄVISTÄMÄ



Poika ullakolla yksinään

isän ladattu ase kädessään

rintaa raastaa julma tuska

kättä polttaa kylmä rauta



yksin istuu miettien

tätäkö on elämä ihmisen

ilma täynnä pelkoa

tuskaa ja epätoivoa



hiljaa ovat kiusaajat

vaikeina he pois katsovat

vanhemmat arkun vierellä

kynttilät ja kuva pöydällä



miksi teitte hänelle tämän

hän olisi valinnut elämän

lapsi häpeän lävistämä

poika mullan peittämä



---



KEHTOLAULU





aalto häilyy kimallellen

aurinko vettä tanssittaa

näkeekö äiti veden takaa

poikansa siniset silmät?



tuuli pyyhkii metsän selkää

oksia sivuun taivuttaa

näkeekö äiti puiden takaa

poikansa siniset silmät?



pisarat puhkoo hiekan pintaa

totuutta uutta rummuttaa

näkeekö äiti sateen takaa

poikansa siniset silmät?



muistot mittaa uutta päivää

mitään ei saata unohtaa

näkeekö äiti ajan takaa

kiinni on siniset silmät



(sanat: marja mattlar)



-----



Ja TÄMÄ!!!! Tämän kappalehan oli tehty tosielämästä, pieneistä sairaasta lapsesta (oliko sitten itse Rautiasen vaiko bänditoverin. Mutta sen tiedän että tosielämässä loppu ei ollut onneksi yhtä surullinen, vaan lapsi parantui. En enää muista... on jo aikaa kun olen viimeksi kuunnellut Rautiaista. Olin aikoinani armoton fani; keikkoja kierrettiin -99 alkaen.)



HILJAISTA



kolmannessatoista kerroksessa

istun ja pidän sinua kädestä

rumat tummat pilvet

riippuvat alhaalla

ja koko maailma ohuista langoista



minä toivon, että joku

sinut parantaa

tiedän niin ei ehkä voi tapahtuakaan

sanovat olet menossa, tiedä et jää siellä yksin

joko me lähdemme yhdessä

tai minä tulen perässä



kun se hetki koitti

silloin sinut petin

minä en voi mitään

voiko kukaan mitään



(tomi tuomaala)

---



Sitten Rautiasella oli muitakin koskettavia biisejä (ja heidän usein käyttämät Mattlarin lyriikat.

Esim. Lintu, Elegia ja ennen kaikke Älä enää lyö. :(









Nyt meni muistelot vain tuohon Rautiaiseen, vaikka maailma on täynnä todella liikuttavia lauluja. :)

Vierailija
20/26 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Varpunen jouluaamuna (etenkin viiminen säkeistö)

- Pelle Miljoonan yks biisi, jossa lauletaan lasten ja nuorten pahoinvoinnista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme