Helsinki on muuttunut ihan hirveän paljon!
Joka puolella rakennetaan ja matka-ajat venyvät ruuhkan takia. On alettu tehdä suurkaupunkia korkeine taloineen.
Kommentit (125)
Olen huomannut saman - ennen ehti Malminkartanosta Hesan keskustaan puolessa tunnissa, nyt ei ole toivoakaan päästä sinne niin nopeasti ja vaikka kyseessä ei olisi edes ruuhka-aika.
Entäs ne parkkipaikat sitten? Sunnuntainakin melko mahdoton löytää autolle parkkipaikkaa - useimmat parkkipaikat ovat sentään sunnuntaina ilmaisia, mutta täyttä on silti.
Eihän tämä kivaa ole, mutta minkäs teet? Ei meiltä kysytä.
Kaikissa kaupungin esitteissä ja mainoksissa on aina kuvia vanhasta osasta Helsinkiä. Eli kaupungin päättäjät itsekin tietävät, että uudet osat ovat sellaisia, ettei niistä kehtaa kertoa. Miksi niitä sitten rakennetaan?
Ja se mikä on Helsingissä ollut ihanaa, ovat viheralueet, varsinkin Keskuspuisto. Nyt niitä kaikkia rakennetaan täyteen.
Tietysti rakennetaan, kun asunnoista on pula. Kyllä ennenkin rakennettiin. Pasilan hienot kalliot ja Herttoniemen upea ranta. Jne.
Milloin asuntoja ei olisi rakennettu lisää? Milloin oli aikakausi, ettei aloittajan valitus olisi jonkun mielestä ollut ajankohtaista?
Eikä sillä, minun asuntosijoittajana tietysti kannattaisi olla nimby, että asuntopula vain pahenisi ja hinnat, sekä vuokrat nousisivat.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä kivaa ole, mutta minkäs teet? Ei meiltä kysytä.
Kyllä kysytään, mutta sinä et vastaa oikein. Sinulle on tärkeämpää raha.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman - ennen ehti Malminkartanosta Hesan keskustaan puolessa tunnissa, nyt ei ole toivoakaan päästä sinne niin nopeasti ja vaikka kyseessä ei olisi edes ruuhka-aika.
Entäs ne parkkipaikat sitten? Sunnuntainakin melko mahdoton löytää autolle parkkipaikkaa - useimmat parkkipaikat ovat sentään sunnuntaina ilmaisia, mutta täyttä on silti.
Kauanko juna sitten nykyisin kestää Malminkartanosta keskustaan? Tunnin vai kaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä kivaa ole, mutta minkäs teet? Ei meiltä kysytä.
Kyllä kysytään, mutta sinä et vastaa oikein. Sinulle on tärkeämpää raha.
No ketä pitäisi äänestää? Kaikkihan ne samaa juttua ajavat.
Mistä lähtien rakennusten korkeus on merkitsenyt suurkaupunkia? Euroopassa on tusina Helsinkiä suurempaa aitoa kaupunkia, joissa ei ole tornitaloja juuri nimeksikään.
Helsinki (pk-seutu) on keskisuuri kaupunki. Helsingistä ei tulisi suurkaupunkia edes 50 vuodessa vaikka asukasluku lisääntyisi tuplavauhtia nykyiseen verrattuna. Lähin suurkaupunki on tuossa rajan takana, viiden miljoonan asukkaan Pietari.
En ole tornitaloja vastaan, oikeastaan pidän niistä, mutta Suomessa vallitseva torni keskellä-ei-mitään tai muutoin maantasosta löytyvä jalankulkijoiden näkökulmasta kuollut ympäristö harmittaa. Espoon torneissa ei ole mitään järkeä.
Niin ja tornien arkkitehtuurista en viitsi edes mainita, Kalasatamaan on tulossa Merihaka kakkonen. Tottakai syynä esim. Viroa karumpiin ulkoasuihin on Suomen eritysolosuhteet, täällä on niin paljon haastavampaa rakentaa näyttävää julkisivua ilmaston takia.
Onneksi sinne matkustaminen on nyt niin hidasta (20 kilsaa, matka-aika noin tunti, josta yli puolet maan alla) että käyn siellä max 4 krt. vuodessa.
Kohta alkaa ruikutus, kun valta-osa viimeistenkin kivijalkapuotien asiakkaista on hävinnyt.
Sen jälkeen Helsinkiin jää ankeat toimistojätit, sosiaalitoimi asiakkaineen ja lokit.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinne matkustaminen on nyt niin hidasta (20 kilsaa, matka-aika noin tunti, josta yli puolet maan alla) että käyn siellä max 4 krt. vuodessa.
Kohta alkaa ruikutus, kun valta-osa viimeistenkin kivijalkapuotien asiakkaista on hävinnyt.Sen jälkeen Helsinkiin jää ankeat toimistojätit, sosiaalitoimi asiakkaineen ja lokit.
Joillekin meille tämä on kotikaupunki, jo useammassa sukupolvessa, joten onhan tämä surullista.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti rakennetaan, kun asunnoista on pula. Kyllä ennenkin rakennettiin. Pasilan hienot kalliot ja Herttoniemen upea ranta. Jne.
Mutta kenelle nämä asunnot on rakennettu? Kenellä on varaa asua niissä? Esim Vallilan uudet talot ovat todella kalliita. Helsingissä on pulaa erityisisesti niistä järkevänhintaisista asunnoista, eikä tämä rakennusbuumi ratkaise sitä ongelmaa.
Helsinkiläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman - ennen ehti Malminkartanosta Hesan keskustaan puolessa tunnissa, nyt ei ole toivoakaan päästä sinne niin nopeasti ja vaikka kyseessä ei olisi edes ruuhka-aika.
Entäs ne parkkipaikat sitten? Sunnuntainakin melko mahdoton löytää autolle parkkipaikkaa - useimmat parkkipaikat ovat sentään sunnuntaina ilmaisia, mutta täyttä on silti.
Kauanko juna sitten nykyisin kestää Malminkartanosta keskustaan? Tunnin vai kaksi?
15-20 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti rakennetaan, kun asunnoista on pula. Kyllä ennenkin rakennettiin. Pasilan hienot kalliot ja Herttoniemen upea ranta. Jne.
Mutta kenelle nämä asunnot on rakennettu? Kenellä on varaa asua niissä? Esim Vallilan uudet talot ovat todella kalliita. Helsingissä on pulaa erityisisesti niistä järkevänhintaisista asunnoista, eikä tämä rakennusbuumi ratkaise sitä ongelmaa.
Niin, nehän ovat aivan järjettömän kalliita. Jätkäsaaressa ja Kalasatamassa neliöhinnat sellaista 10 000 eur /neliö.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä kivaa ole, mutta minkäs teet? Ei meiltä kysytä.
Höpö höpö, taisit jättää vain äänestämättä.
https://dynamic.hs.fi/2017/vaestoennuste/?_ga=2.200907118.1555044359.150...
Helsinki haluaa olla metropoli, johon Suomen kasvu keskittyy. Mutta tuleeko siitä sellaista?
Kenelle bulevardit ja pilvenpiirtäjät rakennetaan? Kuka ne maksaa?
Toimittaja Marko Junkkari perehtyi tilastoihin ja ennusteisiin ja esitti sitten aineistonsa pormestari Jan Vapaavuorelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti rakennetaan, kun asunnoista on pula. Kyllä ennenkin rakennettiin. Pasilan hienot kalliot ja Herttoniemen upea ranta. Jne.
Mutta kenelle nämä asunnot on rakennettu? Kenellä on varaa asua niissä? Esim Vallilan uudet talot ovat todella kalliita. Helsingissä on pulaa erityisisesti niistä järkevänhintaisista asunnoista, eikä tämä rakennusbuumi ratkaise sitä ongelmaa.
Älä huoli, kyllä niihin maksaja löytyy. Ensin myydään kuluttajille täyteen hintaan ne mitkä menee, sen jälkeen asuntosijoitusfirmoille loput pakettihintaan ja asukkaiksi Kelan elättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinne matkustaminen on nyt niin hidasta (20 kilsaa, matka-aika noin tunti, josta yli puolet maan alla) että käyn siellä max 4 krt. vuodessa.
Kohta alkaa ruikutus, kun valta-osa viimeistenkin kivijalkapuotien asiakkaista on hävinnyt.Sen jälkeen Helsinkiin jää ankeat toimistojätit, sosiaalitoimi asiakkaineen ja lokit.
Joillekin meille tämä on kotikaupunki, jo useammassa sukupolvessa, joten onhan tämä surullista.
Ja kaikille meistä pääkaupunki, jonne on koko ikänsä tottunut matkustamaan sujuvasti vaihdoitta 20 minuutissa lähialueilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä kivaa ole, mutta minkäs teet? Ei meiltä kysytä.
Kyllä kysytään, mutta sinä et vastaa oikein. Sinulle on tärkeämpää raha.
No ketä pitäisi äänestää? Kaikkihan ne samaa juttua ajavat.
No höpö,höpö. No sinulle tuo ei ole ongelma, mutta lapsellesi voi olla.
Jännä