Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on muuttunut ihan hirveän paljon!

Vierailija
24.09.2018 |

Joka puolella rakennetaan ja matka-ajat venyvät ruuhkan takia. On alettu tehdä suurkaupunkia korkeine taloineen.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti keskusta on ruma, likainen, roskainen ja haisee pissalle! Jopa monien entisten itäblokkimaiden pääkaupungit menneet Helsinkiä noin 20 vuotta edelle! Helsinki jäänyt jonnekin 1980-luvulle.

Eikä ole! Eilen aamulla kävelin Pohjoisrantaa Espalle, sieltä Bulevardia Ekbergin brunssille, jatkoin Hietalahteen ja rantaa pitkin kotiin pitäen paussin Ursulassa.

Ei ollut missään roskia tai rumaa. Minun Helsinkini on kaunis!

Tuo on myös minun Helsinki. Muu on sitten harmaata massaa. Kallio pieni väripilkku mutta muuten ei kiinnosta. Ehkä vielä muutan takaisin tai sitten johonkin järven rannalle hiljaisuuteen.

Vierailija
122/125 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on muuttunut!?

Niin, Helsinki on perustettu vuonna 1550 ja muuttunut jatkuvasti siitä lähtien. Kaupunkien kasvu on täysin normaali ilmiö nykyajan maailmassa. Samoin globalisoituminen.

Katsopa asiaa laajemmasta näkökulmasta. Ennen Suomen alueelle tuli viikinkejä, sitten tuli valloneja, nyt tulee porukkaa vielä kauempaa. Ei mitään uuttaa auringon alla. Kaikkien esi-isät ovat jossain vaiheessa tulleet tänne jääkauden jälkeen.

Jos aikuinen tajua sitä että vain muutos on jatkuvaa, sitten on asiat huonosti.

Tietysti voi sitten arvostella sitä miten Helsingissä kaupungin valtaapitävät asioita hoitavat ja sieltä löytyykin kaikenlaista. Asuntorakentaminen perustuu väestöennusteisiin, se miten rakentmista toteutetaan, ne ovat poliittisia päätöksiä.

Itse en henkilökohtaisesti pidä valtavan korkeista asuinrakennuksista, mutta onhan se järkevää tonttimaan käyttöä kasvavassa kaupungissa. Hirveästi hälyttiin kun Vuosaareen rakennettiin se tornitalo. Asukkaat jotka tunnen ovat olleet kuitenkin tyytyväisiä eikä kukaan muu jaksa enää jauhaa talosta.

LOL! Sulla on mennyt Suomen ja Ruotsin historiat sekaisin. Vallonit meni Ruotsiin, siis nykyiseen Ruotsiin. Niitä oli joitain satoja eikä niitä tullut yhtään Suomen alueelle. Muutenkin tuo sun historia on MELKOISEN hukassa.

Samoin kuin Helsingin tuntemus. Lievästi eri asia rakentaa tornitaloja kantakaupunkiin kuin Vuosaareen.

Ehkä sun ei kannattaisi perustaa maailmankuvaa Ruotsin vihervasemmiston höpötyksiin (toi valloonit -esimerkki paljasti sut). Ei eroa millään tavoin Putin -propagandasta.

LOL takaisin! Olen itse vallonisukua joten en kai sitten ole olemassa :D

Ei, kyllä sukuja on Suomessa useita ja valloniverta on mm. Aatos Erkolla, Paavo Lipposella, jne..

Tässä sulle faktaa Suomen Vallonit -yhdistyksen (juu, sellainen Suomessa on) sivulta:

"Vallonit olivat alkujaan seppiä ja raudantakoja. Myöhemmin heidän jälkeläisensä kunnostautuivat myös laajasti yhteiskunnan eri puolilla, taiteessa, tieteessä ja kulttuurissa. Vallonit ovat lähtöjään Belgiasta ja tulivat Ruotsiin ja Suomeen 1600-luvun tienoilla Ruotsin kuninkaan pyynnöstä, koska heidän tapansa käsitellä rautaa oli ylivertainen. Suomen valloneista suurin osa tuli Ruotsin kautta. Ruotsiin tuotiin aikoinaan rautamalmin käsittelyn taitavia valloneja rakentamaan Ruotsin kaivosteollisuutta. Monet Suomenkin rautaruukkien perustajat olivat valloneja, ja he toivat työvoimaa Ruotsista ja jopa suoraan Valloniasta."

Rausanvalmistuksen lsiäksi valloneja oli Suomessa perustamassa lasiteollisuuttakin. Ei ne Iittalat mistään Suomen metsien asukeilta onnistuneet, piti olla ammattimiehiä Valloniasta. Sori, jos sun kiihkosuomalaiset kuvitelmasi nyt tuhoutuivat. Lue säkin joskus historian faktoja, tieto voittaa luulon.

Helsingin tunnen aika hyvin olen syntynyt täällä ja asunut täällä n. 36 vuotta. Miksi olisi eri asia rakentaa korkeita taloja Vuosaaren kuin Kalasatamaan?

Muutkin juttusi ovat ennakkoluuloista höpinää. Nauran ihan kippurassa tuolle keksinnöllesi Ruotsin vihervasemmistolaisista.

Suomalaiset ovat niin hassuja, kun vaahtoavat Suomen historiasta mutteivät tunne oman maansa historiaa lainkaan. Faktat sitten yllättävät. Tieto lisää tuskaa heh heh.

Ihan pelkkää svekomaanien propagandaa. Eli höpönlöpöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti keskusta on ruma, likainen, roskainen ja haisee pissalle! Jopa monien entisten itäblokkimaiden pääkaupungit menneet Helsinkiä noin 20 vuotta edelle! Helsinki jäänyt jonnekin 1980-luvulle.

Eikä ole! Eilen aamulla kävelin Pohjoisrantaa Espalle, sieltä Bulevardia Ekbergin brunssille, jatkoin Hietalahteen ja rantaa pitkin kotiin pitäen paussin Ursulassa.

Ei ollut missään roskia tai rumaa. Minun Helsinkini on kaunis!

Tuo on myös minun Helsinkini. Tuo Helsinki tai sitten kokonaan maalla. Tai sitten ulkomaille. Haluan kauneutta ja aitoa elämää, en mitään tylsää ja rumaa betonia.

Vierailija
124/125 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin stadissa vv. 1976-1996.

RIP.

Vierailija
125/125 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin stadissa vv. 1976-1996.

RIP.

Minä 1997-2008. Nyt käyn harvoin eikä tunnu enää samalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi