Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isännöintifirma kieltäytyy antamasta isännöitsijän puhelinnumeroa, minne voin valittaa?

Vierailija
15.02.2018 |

Eli ymmärrän, että alkuun on ok puhua kiinteistösihteerin kanssa, tai jos asiat sujuvat, mutta jos osakas on tyytymätön asioiden hoitoon ja haluaisi selitttää tilanteen itse isännöitsijälle, ja on odottanut asian hoitoa 5.1. alkaen, niin miten niin ei muka ole oikeutta saada isännöitsijän puhelinnumeroa?
Lisäksi minua pidettiin odottamassa jonkun asiaan kuulumattoman henkilön loman loppumista, eikä ohjattu asiaa isännöitsijälle. Kuvittelin siis sen lomalla olijan olevan sitten isännöitsijä, ja odotin kiltisti.
Katossani on havaittu jo kuivunut kosteusvario, eikä asian selvittäminen, eli kuka sen maksaa ja milloin saan sen maalauttaa/se maalataan meinaa oikein edistyä.

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan aloitusviestistäsi päätelleen en minäkään haluaisi sinun kanssasi olla missään tekemisissä.

Vierailija
2/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan aloitusviestistäsi päätelleen en minäkään haluaisi sinun kanssasi olla missään tekemisissä.

Tässä ei olekaan nyt kysymys siitä, mitä sä haluat, vaan siitä, mitkä ovat oikeuteni.

ap

Vierailija
4/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi, kiitos.

Voinko vaatia että saan sen numeron? Vai voiko isännöitsijällä olla oikeus olla ottamatta vastaan vaatimustani saada puhua hänelle suoraan?

ap

Vierailija
5/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet sinne paikanpäälle kertomaan kuinka sinulla on oikeus vaadit esimiestä paikalle.

Onhan hiuksesi tämän näköiset: https://pics.me.me/the-can-talk-i-to-a-manager-haircut-14028016.png

Ihan oikeasti sitten voit edetä niitä isännöintitoimiston oikeita kanavia pitkin. Sähköposti lienee hyvä tapa. Huoltoyhtiöön voinet ottaa myös yhteyttä ja pyytää sieltä jokun arvioimaan tilanteen.

Vierailija
6/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinulla ja isälläsi ollut laaja kokemus asuntojen omistamisesta ja hallinnoinnnista, niin luulisi että ei tällaisia neuvoja tarvitsisi vauvapalstalta hakea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sinulla ja isälläsi ollut laaja kokemus asuntojen omistamisesta ja hallinnoinnnista, niin luulisi että ei tällaisia neuvoja tarvitsisi vauvapalstalta hakea?

Ei ongelmista saada isännöitsijään yhteyttä. Jos asiaa hoitaisi yhden isännöitsijän firma, se ois takuulla jo hoidettu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita asiaasi kirjallisena? Suosittelen sitä, koska olet kiihtynyt. Voit edistää asiaasi paremmin ja harkitummin, sekä yhteydenotostä jää todiste.

Vierailija
10/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huonosti hoidetulta tilanteelta firman puolesta, jos viestit eivät kulje. Ilmeisesti isännöitsijä ei siis ota yhteyttä, vaikka olet useita kertoja pyytänyt välittämään hänelle soittopyynnön?

Useimmiten isännöitsijän suora numero on saatavilla, mutta kenties tuossa firmassa on ollut ongelma-asiakkaita, tai jokin muu vastaava syy tuolle politiikalle. Tiedän läheltä nähneenä, että isännöitsijät joutuvat helposti epävakaiden ihmisten sylkykupeiksi ja saavat jopa tappouhkauksia, tuntuvat olevan monille luonteva syntipukki ja pahan olon likaviemäri. Toki alalla on niitäkin isännöitsijöitä, jotka eivät hoida hommiaan kunnolla, mutta tuo häiriköinti on silti yleistä. En silti sano, että se olisi hyvä syy sille, että isännöitsijää ei saa ollenkaan halutessaan kiinni. En tiedä, mihin voit valittaa - ehkä isännöintifirman toimitusjohtajalle, tai sitten otat seuraavassa yhtiökokouksessa tämän asian puheeksi. Yhtiökokoushan voi vaihtaa isännöintifirmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hallitukselle että isännöitsijään ei saa yhteyttä, ja asia ei kosteusongelmassa etene. Hallituksella on oikeus pyytää toista isännöitsijää tai erottaa koko firma. Kosteusvaurioiden korjaus kuuluu rakenteiden osalta taloyhtiölle ja pinnat kuuluvat yleensä osakkaalle. Voit myös hankkia kosteusselvittäjän ja korjaajan jos asia ei etene kirjallisten huomautusten jälkeen mihinkään ja taloyhtiö ei asiaa hoida ollenkaan. Voit tosin joutua hakemaan kulut takaisin lakituvan kautta pahimmassa tapauksessa.

Aloittaisin asian selvityksen kirjallisesti sekä hallitukselle ja isännöitsijälle jotta jää jälki koska olet asiasta ilmoittanut

Vierailija
12/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin isännöitsijäntoimistoon noin klo 15 ja sain ensimmäisen kerran koko aikana sihteerin yhdistämään puhelun isännöitsijälle. Vaadittuani hänen numeroaan, jota ei annettu. Isännöitsijä vastasi, ja otti asian hoitoonsa ja soitti kymmenen minuutin päästä takaisin, että asia on niin, että maalaus menee taloyhtiön piikkiin ja se voidaan suorittaa heti, koska vuoto on jokin aiempi ja katto on juuri uusittu, eikä se ainakaan enää vuoda. Palvelupyynnössä oli vahingossa sekoitettu katon jäljet meneillään olevaan julkisivuremonttiin liittyviksi, vaikka sellaista en koskaan itse sanonut, saati epäillyt. Ja asian hoito oli annettu asiaan täysin ulkopuolisena kuuluvan julkisivuremontin projektipäällikön hoitoon.

Huonosti hoidettua oli se, että minun ei annettu missään vaiheessa puhua itse isännöitsijän kanssa, jolloin olisi selvinnyt heti, mistä on kysymys. Ei missään vaiheessa. Mitä.n yhteystietoja ei suostuttu antamaan.

Isännöitsijä sen sijaan itse antoi oman numeronsa, jota en kylläkään enää tarvitse, koska hän sai asian hoidettua alle puolessa tunnissa täysin kuntoon. Kun sai kuulla, mikä on jutun juoni, minulta. Hän oli yhteydessä huoneistoni remonttia tekevään tahoon ja he sopivat kattojen maalaamisesta, eikä edes lasku siitä kierrä kauttani, vaan menee suoraan taloyhtiölle.

Soitin takaisin asiakaspalveluun, ja NYT sain aivan pyytämällä toimitusjohtajan yhteystiedot, vaikka aiemmin päivällä minulle vielä sanottiin, että minun pitää tehdä valitus heidän asiakaspalvelusähköpostiinsa.

Sanoin nyt, että olen menettänyt luottamukseni heihin ja etten todellakaan tee heidän kauttaan mitään valituksia, vaan haluan yhteystiedot ylemmäs. Kumma kyllä minulle tarjottiinkin nyt toimitusjohtajan yhteystietoja. Näin juttu ei paisu enää enempää, kuten se ei olisi koskaan paisunut, jos heillä olisi toimintatapana antaa osakkaankin puhua tarvittaessa asioista vastaavien tahojen kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/186 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön eli isännöitisijän on viipymättä ryhdyttävä toimenpiteisiin muun muassa epäiltäessä kosteusvauriota asunnossa. Jos isännöitisijä ei vastaa, ota yhteys puljun toimitusjohtajaan. Minä tein näin ja loppujen lopuksi kun tämä isännöitsijä jätti muitakin hommia tekemättä sai kenkää taloyhtiöltä sekä isännöitsijätoimistosta.

Käy lukemassa isännöinnin eettiset ohjeet, jos isännöintitoimisto kuuluu isännöitsäliittoon, niiden tulee noudattaa isännöinnin eettisiä ohjeita. Sitten tee valitus sinne isännöintiliittoon, että mitkä pellet siellä hoitelee hommia. Noihin isännöintihommiin tuppaa hakeutumaan semmosia kuspäitä jotka eivät ymmärrä mistään mitään ja asenne ihan pielessä.

https://www.slideshare.net/Isannointiliitto/isnninnin-eettiset-ohjeet-p…

Vierailija
14/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tällainen isännöitsijätoimisto on konna, niin se saa olla konna? Koskeeko heitä edes kuluttajansuojalaki? Heidän isoin virheensä oli estää minua ja asiasta vastaavaa eli teknistä isännöitsijää puhumasta keskenämme. Lisäksi he olivat ohjanneet asiani väärälle henkilölle. Se olisi selvinnyt jo ajat sitten, jos minut olisi yhdistetty isännöitsijälle tai jos siellä työssä olevilla sihteereillä olisi aivot.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin toimitusjohtajalle tänään menemään reklamaation asiakaspalvelusta, kuinka menetin luottamukseni heidän asiakaspalveluunsa. Pyysin asiakaspalvelusta myös taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan yhteystiedot, mutta niitäkään he eivät "saaneet" antaa. He ottivat soittopyynnön. Ellei pj soita huomenna, soitan entiselle naapurilleni taloyhtiöön, ja kysäisen yhteystiedot ja kerron tietenkin kokemuksistani hänelle. Hän on kohtuullisen aktiivinen ollut talossa ainakin aiemmin.

Toimitusjohtajalle soitan vasta ensi viikolla, saatuani puhua ensin toivottavasti taloyhtiön hallituksen edustajan kanssa. Täytyy selvittää, onko muilla luottamusta kyseiseen toimistoon...

ap

Vierailija
16/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ole laittanut sähköpostia asiasta?? Asia olisi siinä tapauksessa hoidettu jo kuukausi sitten.. En oikeasti ymmärrä näitä onnettomia soittajia; paljon kätevämpää hoitaa asiat kirjallisesti, niin jää jälki yhteydenotosta ja asianomainen pystyy palaamaan asiaan heti luettuaan viestin.

Vierailija
17/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain sitä, että mitä kautta vaadin selvitystä siitä, mitä siellä oikein tunaroitiin, jos selvityshalukkuutta ei itsenäisesti toimitusjohtajalta löydy....

ap

Vierailija
18/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan aloitusviestistäsi päätelleen en minäkään haluaisi sinun kanssasi olla missään tekemisissä.

Tässä ei olekaan nyt kysymys siitä, mitä sä haluat, vaan siitä, mitkä ovat oikeuteni.

ap

Ei sinulla ole mitään erityisiä oikeuksia vaatia yhtään mitään.

Isännöitsijä tai hänen edustamansa yritys ei ole sinun kanssa minkäänlaisessa suorassa sopimussuhteessa. Heillä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan, ellei näin ol erikseen sovittu.

Vierailija
19/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ole laittanut sähköpostia asiasta?? Asia olisi siinä tapauksessa hoidettu jo kuukausi sitten.. En oikeasti ymmärrä näitä onnettomia soittajia; paljon kätevämpää hoitaa asiat kirjallisesti, niin jää jälki yhteydenotosta ja asianomainen pystyy palaamaan asiaan heti luettuaan viestin.

Yhteydenottoni oli kirjattu järjestelmään ihan asianmukaisesti 5.1. eikä ollut tarvetta laittaa mitään kirjallista. 11.1. luvattiin käydä asunnollani. Nyt en tiedä, milloin siellä oli käyty, saattaapa olla, että vasta tällä viikolla, koska sain 14.2. ensimmäisen vastauksen asiassa, joka oli puuta heinää, eli vastauksen mukaan taloyhtiöltä ei tule toimenpiteitä asiassa.

Mitäs sen 11.1. jälkeen kuhnittiin? 31.1. ja 1.2. olin yhteyksissä, ja sain kuulla, että asiaa hoitava taho on lomalla 12.2. saakka. Muita muka hoitamaan asiaa ei ollut, vaikka asia oli annettu kokonaan väärälle henkilölle eikä tietoni mukaan ollenkaan tekniselle isännöitsijälle. Jos olisin saanut puhua hänen kanssaan, voisin edelleen luottaa tuohon asiakaspalveluun.

ap

Vierailija
20/186 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan aloitusviestistäsi päätelleen en minäkään haluaisi sinun kanssasi olla missään tekemisissä.

Tässä ei olekaan nyt kysymys siitä, mitä sä haluat, vaan siitä, mitkä ovat oikeuteni.

ap

Ei sinulla ole mitään erityisiä oikeuksia vaatia yhtään mitään.

Isännöitsijä tai hänen edustamansa yritys ei ole sinun kanssa minkäänlaisessa suorassa sopimussuhteessa. Heillä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan, ellei näin ol erikseen sovittu.

No, sitten vaadin taloyhtiön hallitusta vaatimaan selvitysen tapahtuneesta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä