Taloyhtiö ja asukkaan sisäkatossa olevan kosteusvaurion jälki -epäselvyys kuluje korvaajasta
Eli ylimmän kerroksen huoneistossa on sisäkatossa selkeät koskteusvaurion jäljet. Taloyhtiön edustaja oli käynyt katon aiemmin korjanneen yhtiön kanssa katsomassa asunnon kattoa, ja väittää nyt, että katossa olevien jälkien maalaaminen ei kuulu kyseiselle yhtiölle, eikä muka taloyhtiölle.
Sitä, että jäljet ovat vuotamisen tulos ei koitettu kiistää. Vastauksessa vain luki, että ne ovat ehkä peräisin jostain "aiemmasta vuodosta", vaikka mistään "tietystä vuodosta" ei ole kysymys. Vastauksessa luki, että katto on nyt kuiva.
Asunnossa on ollut vuokralainen ja laki lähtee siitä, ettei osakkaalla ole velvollisuutta käydä tarkkailemassa asuntoa, eikä velvoittaa vuokralaistakaan tarkkailemaan.
Isännöitsijän vastaus siis oli, ettei ole taloyhtiön vastuulla. Miten vesien vuotaminen katolta voisi olla osakkaan vastuulla? Asuntoni kattoa on kaikenlisäksi aiemminkin maalattu siksi, että katolta on vuotanut vettä.
Jos katto on nyt kuiva, niin ei muka aiheuta toimenpiteitä taloyhtiön puoleleta? Olin ehdottanut, että katon maalaus menisi taloyhtiön piikkiin.
Jos löytyy tietoa, millä perusteella isännöitsijä olisi muka oikeassa, se kiinnostaisi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa liittyä Taloyhtiö.Nyt:iin. Siellä on mm. lakimies vastaamassa kysymyksiin veloituksetta plus voit lukea aiempia vastauksia, varmaan joka ongelmaan on vastattu.
t. 1,2,5 ja 7
Kiitos. Voisin harkitakin. Tässäkin harmittaa nyt asian venyminen, ilmoitin jäljistä 5.1. ja tänään sain siis ensimmäisen kommentin itse ongelmaa, tässä välissä käyty vain s-postinvaihtoa sihteerityyppisen henkilön kanssa ja odoteltu isännöitsijää lomilta. Palasi töihin tämän viikon maanataina, ja soitin sinne silloin ja eilen ja tänään sain tuon kahden lauseen "tiedotteen", ei edes minkäänlaista raporttia.
Ja olen pyytänyt saada puhua isännöitsijän kanssa, että tilanne välittyisi hänelle sellaisena kuin se on ilman välikäsiä, niin ei. Korotin jo vähän ääntäni tänään, huomenna mun on parasta saada hänet langan päähän. Ja siis ääntä en korottanut siksi, että olisin ollut vihainen, mutta heille pitää osoittaa, että olen kuitenkin tosissani. Enkä enää kauaa kärsivällinen!
apAnteeks, mutta huutonaurut joutui vetämään.
Oikeinko olet tormakkaana siis komennellut "sihteerityyppistä" henkilöä.
Itse toimin kiinteistösihteerinä ja jos kaltaisesi kukkoilija käyttäytyy noin asiattomasti, niin a) todellakin lennät "jonon päähän" tapauksesi kanssa
b) saisit luurin korvaasi aika nopeasti.Sillä isännöitsijällä on muitakin taloyhtiöitä varmasti ja sun kattoepisodisi ei takuulla ole siellä listaykkösenä. Jos sulla ei edes äly riitä seuraamaan, mitä omistamassasi asunnossa tapahtuu, niin turha tulla itkemään, kun se vahinko on päällä.
Olette kyllä pahimpia mielensäpahoittajia ja valittajia kyllä ja teidät tunnistaa todella helposti.
Sitten sellainen pikku juttu, että ei noita selvitellä kuukaudessa. Eikä selvitellä kahdessakaan. Hitaammaksi menee, mitä enemmän auot sitä pikku päätäsi jokaiselle.
Kukaan ei viitsi nähdä vaivaa tuollaisen "minäolentärkein" tyypin kanssa.Oho. Kerro vielä, mistä isännöintifirmasta olet, niin tiedetään, ettei meidän taloyhtiölle koskaan vahingossakaan oteta noin "asiakaspalvelualtista" firmaa.
Kiitos, mutta ihan mielellämme emme ota tuollaisia taloyhtiöitä asiakkaiksi, joissa osakkeenomistajat ovat tuolla tietotaidolla komentelemassa henkilökuntaa...ei siis tarvitse pelätä, että päätyisitte hellään huomaamme. Meillä on aika tarkat seulat, millaisen taloyhtiön otamme asiakkaiksi. Jos vähäänkään haisee, että hallituksessa tai osakkeenomistajissa on tuollaisia besserwissereitä, niin totuus on, ettei mikään kuukausipalkkio korvaa sitä järjetöntä työmäärää, minkä ongelmataloyhtiöt jättävät jälkeensä. Eivät ole ollenkaan haluttuja.
Mahtaako tuollainen kukkoilija ollenkaan tietää, että osakkeenomistajat vaihtuvat.
Eiköhän asia vielä selviä. Huvittaa vaan, että tuollaisella viestilläkö ilman mitäön raporttia, ilman mitään perusteluja isännöitsijä kuvitteli minun olevan tyytyväinen tai uskovan häntä? Ja ei voi tuota kahden lauseen lausuntoaan laittaa heti käynnin jälkeen? Mikähän siinä kesti viikkoja? Huomenna sanon sihteereille, että isännöitsijän numero tänne ja heti, josta voin itsekin häntä tavoitella. Ja jos asiaani ei käsitellä ripeästi, soitan taloyhtiön hallituksen pj:lle ja kerron, ettei asiat oikein suju.
ap
Kaikki isännöitsijät eivät ole vastuuntuntoisia työssään, nähty.
En usko, että ainakaan ihan normi kotivakuutus korvaisi yhtiön kontolle kuuluvia korjauksia. Voi olla, että olen väärässä, en usko, että edes vastuuvakuutus korvaisi, vakuutusyhtiöt ovat aika tarkkaan rajanneet kaikki kalleimmat jutut pois. Lisäksi olisi tosi vaikea todentaa, onko asukas huomannut jotain tiettyä vahinkoa heti vai vaikka vasta viikon kuluttua. Mutta voin siis olla kyllä väärässäkin.
t. se moninumeronimimerkki
Jk. Mutta mielenkiintoisia nämä on (ei tietty asianomaisten vinkkelistä katsottuna), aina oppii uutta ja hyödyllistä!