Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada mies puhumaan tunteista?

Vierailija
27.12.2015 |

Onko mitään vinkkejä?

Ollaan pitkään seurusteltu, kohta neljä vuotta.
Olen puhunut, että haluaisin mennä kihloihin, mutta mies ei puhu mitään.

Sanoi, että haluaa olla vakavissaan kanssani ja tunteista puhuminen on hänelle vaikeaa.

En ole painostanut mihinkään ja yrittänyt ymmärtää, mutta alkaa mennä hermo kun toinen ei puhu, ja minulla on niin selvät sävelet mitä haluan elämältä.

Miten siis keskustella miehelle "hellävaraisesti", jotta sekin puhuisi omista tunteistaan ja haluistaan?

Lisäksi sanoi, että tekee niin paljon töitä ettei kerkeä miettiä suhdetta.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se panee ja nuoleeko kuinka usein?

Vierailija
2/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei osaa yksinkertaisesti vain jutella tunteistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule koskaan oppimaankaan. Tiedän 36 vuoden kokemuksesta.

Vierailija
4/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun paneminen loppuu niin olis ihan kiva kuulla syy ja selitys.

Vierailija
5/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama! Paitsi takana 14 vuotta ja lapsi ja asunto. Ja kihlat, ne tuli siinä kymmenen vuoden kohdalla, just ennen lasta.

Ei se siitä kummene. Minä en ainakaan ole löytänyt hyvää keinoa keskustella isoista kysymyksistä. Mies puhuu niistä just silloin kun itse on valmis/haluaa. Itseäni vaan kiusaan, jos yritän hyvällä tai pahalla, pyytäen, ehdottaen, huomaamatta, vaatien ja joskus lopulta itkien, koska koen olevani niin umpikujassa. Isoimmat riidat on saatu näistä aikaiseksi, nyt en aio enää riidellä.

Ole sinä kauempaa viisas ja mieti mitä haluat. Mies ei tule puhumaan. Onko hän silti elämäsi rakkaus? "Tyydytkö" mieheen ilman lapsia, kihloja ym.? Jos kyllä, niin hengitä syvään ja keskity hyviin asioihin suhteessanne. Jos et, niin kerro se miehelle. Itse tajuan vasta nyt, että minun on nyt vedettävä omat rajani. Ja meillä se tarkoittaa sitä, että en vaadi mitään kesään saakka (päätin tän alkusyksystä). Jos en kertaakaan kuule, että hän rakastaa, että hän on sitoutunut, että perheemme voisi kasvaa, sitten me erotaan.

Vierailija
6/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla rauhallinen, ja keskustella rauhallisesti. Monta vuotta olette seurustelleet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sorry, tuossahan luki että neljä vuotta :D

Vierailija
8/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kuukauden päästä neljä vuotta ollaan seurusteltu.

Suhde nyt on vaan junnanut paikallaan. Mies on tyytyväinen näin, minä toivoisin edes vähän enemmän.

Jos aloitan puhumisen näistä asioista olen hänen mielestään joku hirviö.

Miehen ja exän liitto mureni siihen, kun mies ei puhu tunteistaan, eikä kerro mitä haluaa elämältä.

Haluaisin vain, että meidän suhde ei olisi samanlainen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät yksinkertaisesti koe tarvetta puhua ja/tai heillä ei ole halua eikä kykyä sanoittaa tunteitaan ja tarpeitaan. En usko, että pystyt muuttamaan häntä. Ehkä hän on aleksityymikko?

Vierailija
10/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo neljässä vuodessa alkanut puhumaan, niin miksi nyt ensi viikolla alkaisi? Eikä se osaamisesta ole kiinni. Vaatii vain vähän munaa.

Vierailija
12/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle ääneen joku aikaraja, vaikka nyt kesään saakka, että saa miettiä ihan itsekseen mitä elämältä haluaa etkä puhu ja painosta siitä asiasta.

Katso mitä mies sitten tekee. Monet kyllä tajuavat kun on tosi kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet puhuu, toiset ei. Joko sä hyväksyt ne toisen puutteet tai sitten et. Oli se sitten puhumattomuus... Mikä nyt kuulostaa isolta ongelmalta jos sä kerran tykkäät ilmaista itseäsi sanoin ja toinen ei.. sä et voi muuttaa kenenkään luonnetta tai tapaa käyttäytyä..

Vierailija
14/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö miestä saada puhumaan tunteista jos hän ei halua? Eihän tuossa tunteista kuitenkaan ole puhe, vaan siitä mennäänkö kihloihin vai ei. Eikö olisi helpointa ilmoittaa, että "nyt lähdetään ostamaan sormukset, tuletko vai et"? Siinä sitten tulee vastaus ilman kiusallista tunteista puhumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suhde on tuhoontuomittu, jos toinen haluaa muuta js toinen on neljän vuoden jälkeen tyytyväinen siihen tilanteeseen mikä nyt on. Se kertoo myös siitä, että mies haluaa suhteen pysyvän tuollaisena.

Vierailija
16/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö miestä saada puhumaan tunteista jos hän ei halua? Eihän tuossa tunteista kuitenkaan ole puhe, vaan siitä mennäänkö kihloihin vai ei. Eikö olisi helpointa ilmoittaa, että "nyt lähdetään ostamaan sormukset, tuletko vai et"? Siinä sitten tulee vastaus ilman kiusallista tunteista puhumista.

Kihlaus = lupaus avioliitosta eli ei se ihan pelkillä sormusten ostamisella kuitenkaan ole selvä.

Vierailija
17/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö miestä saada puhumaan tunteista jos hän ei halua? Eihän tuossa tunteista kuitenkaan ole puhe, vaan siitä mennäänkö kihloihin vai ei. Eikö olisi helpointa ilmoittaa, että "nyt lähdetään ostamaan sormukset, tuletko vai et"? Siinä sitten tulee vastaus ilman kiusallista tunteista puhumista.

Kihlaus = lupaus avioliitosta eli ei se ihan pelkillä sormusten ostamisella kuitenkaan ole selvä.

Sormukset=kihlaus=lupaus avioliitosta. Eiköhän asia ole ihan sillä selvä.

Vierailija
18/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia ketkä ovat kihloissa monia vuosia, eikä ole menneet naimisiin.

Meidän suhteessa kanssa isoimmat tappelut tulevat suhdeasioista.

Viime kerralla sanoin miehelle, että ei meidän ikinä tarvitse puhua suhteesta ja ollaan näin miten nyttenkin.

Hän tietää kyllä, että hänen täytyy puhua ja on siitä ääneen sanonutkin.

Odotan kesään saakka, jos mies ei puhu tai kaikki on ennallaan aion erota miehestä.

Vierailija
19/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kuukauden päästä neljä vuotta ollaan seurusteltu.

Suhde nyt on vaan junnanut paikallaan. Mies on tyytyväinen näin, minä toivoisin edes vähän enemmän.

Jos aloitan puhumisen näistä asioista olen hänen mielestään joku hirviö.

Miehen ja exän liitto mureni siihen, kun mies ei puhu tunteistaan, eikä kerro mitä haluaa elämältä.

Haluaisin vain, että meidän suhde ei olisi samanlainen.

Ap

Miten suhde voi junnata paikallaan? Miksi sen pitäisi koko ajan muuttua?

Vierailija
20/67 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siis mistä haluat puhua miehen kanssa - tunteista vai kihloista?! olette seurustelleet neljä vuotta ja mies on sanonut olevansa vakavissaan kanssasi eli hänen mielestään tunneasiat keskusteltu. On eri asia jos haluat kihlat, häät, lapsia, yhteisen talon... Joidenkin miesten mielestä ko asiat eivät liity tunteisiin mitenkään vaan ne on yhdessä sovittavia asioita (esim mieheni ajatteli niin). Eihän mies ymmärrä jos haluat keskustella tunteista kun oikeastaan haluat mennä kultasepän liikkeeseen?!?

Sanot miehellesi että haluat keskustella ja kerrot selkeästi että haluat (mitä ikinä haluat) ja sitten keskustelette. Mikäli mies ei halua samaa kuin sinä niin sitten on mietittävä uudestaan. Mutta älä sekoita miesparan päätä hokemalla tunteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi