Kuinka saada mies puhumaan tunteista?
Onko mitään vinkkejä?
Ollaan pitkään seurusteltu, kohta neljä vuotta.
Olen puhunut, että haluaisin mennä kihloihin, mutta mies ei puhu mitään.
Sanoi, että haluaa olla vakavissaan kanssani ja tunteista puhuminen on hänelle vaikeaa.
En ole painostanut mihinkään ja yrittänyt ymmärtää, mutta alkaa mennä hermo kun toinen ei puhu, ja minulla on niin selvät sävelet mitä haluan elämältä.
Miten siis keskustella miehelle "hellävaraisesti", jotta sekin puhuisi omista tunteistaan ja haluistaan?
Lisäksi sanoi, että tekee niin paljon töitä ettei kerkeä miettiä suhdetta.
Kommentit (67)
Ei se normaalisti puhu eikä pussaa.
Juota känniin, paljastuu todelliset ajatukset.
Valitettavasti näin yksioikoinen on osalla meistä suomalaisista miehistä ajattelumalli ja tilanteiden sosiaalinen hyväksyttävyys.
Mikä "tunne" kihloihin meneminen on?
Kysy siltä, harmittaako sinun nalkutus sitä? Kyllä se kertoo tunteistaan ja sanoo, että vituttaa syvästi
Ei tuo paremmaksi muutu. Hän tekee paljon töitä eikä osaa puhua tunteista, mutta väittää haluavansa olla suhteessa. Jos haluat elämältä jotain muuta, ota joku toinen. Ta kärsi siinä suhteessa.
Mun mies kertoi tunteistaan vuolaasti etenkin ekan kymmenen vuoden aikana. Osoitti rakkauttaan vuolaasti sanoin ja teoin. En usko, etteikö miehet osaisi puhua tunteistaan. Ehkä terapia olisi paikallaan. Jotain tunnelukkoja?
Suomalainen kunnon mies ei puhu eikä pussaa.
Ihmisiä ei voi saada muuttumaan, sen pitää lähteä heistä itsestään. Ihmiset kyllä oppivat esimerkistä, eli jos sinä puhut omista tunteistasi, niin ehkä mies sitä pitkän aikaa tarkkailtuaan oppii jotain ja saa ideoita omaan käyttäytymiseen.