PAM: turha olettaa, että kaikki asiakaspalvelijat olisivat ystävällisiä
PAMin toimitsija muistuttaa, että ihmisen pitää saada säilyttää oma persoonallisuutensa.
– Kaikki eivät hymyile luonnostaan niin herkästi tai ole luontaisesti ystävällisiä. Työntekijälle hirveän raskasta, jos esimiehen arvostelu kohdistuu työntekijän persoonaan, Purava kertoo.
Sellaisia ovat asiakaspalvelun ammattilaiset!
Kommentit (87)
suurin osa ihmisistä ei oikein sovellu työhönsä kunnolla? On tullut vastaan yrmyä poliisia, juroa bussikuskia, ilottomia sairaanhoitajia, totisia kampaajia, vakavia myyjiä, suorastaan elämäänsä kyllästyneen näköisiä opettajia ja vaikka mitä. Melkein kukaan ei ilmeisesti nyt sitten oikein sovellu valitsemalleen alalle, kun eivät osaa olla sellaisia kuin minä haluaisin heidän olevan.
Bussikuskit kaahaa kuin viimeistä päivää, ja opettajista n. 30% ei osaa opettaa. Näistä asioista vain harvoin työnantaja edes saa kuulla, kun työnantaja on paikalla, työntekijä ryhdistäytyy ja panee parastaan.
suurin osa oli sitä mieltä, että hymyily on se mittari, jolla työhön soveltuminen mitataan. Eli ihminen voi sopia työhönsä kaikilta muilta osin, mutta jos on liian totinen, niin sitten ei kertakaikkiaan sovellu ja pitäisi alkaa uutta työtä etsimään.
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijä
Hymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Kaikille ei sovi hymyillä samalla tavalla eikä joka tilanteessa kuulu hymyillä. Kirjakaupassa suruadressia ostavalle tuskin kannattaa väläyttää sitä leveintä pepsodent-hymyään. Arvostaisin myös, jos ostaessani alusvaatteita marketista, miespuolinen kassa voisi pitää naamansa peruslukemilla, eikä alkaisi virnuilemaan...
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijäHymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Mutta ei kuitenkaan voi työskennellä asiakaspalvelijana
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijäHymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Mutta ei kuitenkaan voi työskennellä asiakaspalvelijana
jos on vähänkään ihmisten kanssa tekemisissä. Joku sellainen työ, mitä tekee yksinään kotonaan voi olla ainoa ratkaisu.
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijäHymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Mutta ei kuitenkaan voi työskennellä asiakaspalvelijana
jos on vähänkään ihmisten kanssa tekemisissä. Joku sellainen työ, mitä tekee yksinään kotonaan voi olla ainoa ratkaisu.
Velvoitetaan kaikki kauppiaat ja muut työnantajat tarkkailemaan työntekijöidensä ilmeitä, ja jos ilmenee masentuneisuutta, vittuuntuneisuutta tai hymy on hyytynyt jostain muusta syystä, niin työnantajalle tulee velvollisuus järjestää näille ihmisille sellaista työtä, mitä voi tehdä kotoa käsin tai varastossa tarvitsematta kohdata muita ihmisiä! Tai jos työntantajalla ei ole siihen varaa, niin valtiolta tukea hymyttömien ihmisten suojatyöllistämiseen!
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijäHymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Mutta ei kuitenkaan voi työskennellä asiakaspalvelijana
jos on vähänkään ihmisten kanssa tekemisissä. Joku sellainen työ, mitä tekee yksinään kotonaan voi olla ainoa ratkaisu.Velvoitetaan kaikki kauppiaat ja muut työnantajat tarkkailemaan työntekijöidensä ilmeitä, ja jos ilmenee masentuneisuutta, vittuuntuneisuutta tai hymy on hyytynyt jostain muusta syystä, niin työnantajalle tulee velvollisuus järjestää näille ihmisille sellaista työtä, mitä voi tehdä kotoa käsin tai varastossa tarvitsematta kohdata muita ihmisiä! Tai jos työntantajalla ei ole siihen varaa, niin valtiolta tukea hymyttömien ihmisten suojatyöllistämiseen!
Vaan hankkikoot itse työtä jostain. Ei ole muiden ongelma
Käytännössä suurin osa suomalaisista menettäisi työpaikkansa, mikä olisikin ihan oikein hapannaama-suomalaisille.
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijäHymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Mutta ei kuitenkaan voi työskennellä asiakaspalvelijana
jos on vähänkään ihmisten kanssa tekemisissä. Joku sellainen työ, mitä tekee yksinään kotonaan voi olla ainoa ratkaisu.Velvoitetaan kaikki kauppiaat ja muut työnantajat tarkkailemaan työntekijöidensä ilmeitä, ja jos ilmenee masentuneisuutta, vittuuntuneisuutta tai hymy on hyytynyt jostain muusta syystä, niin työnantajalle tulee velvollisuus järjestää näille ihmisille sellaista työtä, mitä voi tehdä kotoa käsin tai varastossa tarvitsematta kohdata muita ihmisiä! Tai jos työntantajalla ei ole siihen varaa, niin valtiolta tukea hymyttömien ihmisten suojatyöllistämiseen!
Vaan hankkikoot itse työtä jostain. Ei ole muiden ongelma
se olisi muidenkin ongelma, jos yhtäkkiä kaikki asiakaspalvelutyöhön "sopimattomat" eli ne, jotka eivät osaa robottina hymyillä vittuileville asiakkaille, joutuisivat työttömiksi ja samaan aikaan asiakaspalveluammatteihin syntyisi luultavasti työvoimapula...
Entä mitä jos kasvojen mikroilmeet, joihin ihminen ei niinkään pysty vaikuttamaan, ovat ristiriidassa hymyn kanssa? Saako potkut?
Entä jos läheinen on juuri kuollut? Hymyä peliin vain, niinkö?Ihminen ei ole robotti.
kuitenkin pitää hymyillä. Jos ei kykene erottamaan täysin yksityiselämää ja työtä niin ei voi olla hyvä työntekijäHymy ei ole ihmisen mitta. Sydämen lempeys ja rakkaus on enemmän kuin huulten virne.
Mutta ei kuitenkaan voi työskennellä asiakaspalvelijana
jos on vähänkään ihmisten kanssa tekemisissä. Joku sellainen työ, mitä tekee yksinään kotonaan voi olla ainoa ratkaisu.
tai hautaustoimiston työntekijällä
En halua että seurakuntani papilla on kestohymy kasvoilla tai hautaustoimiston työntekijällä
Ei voi mitään, hymy nyt vaan on ammattitaidon mitta.
En halua että seurakuntani papilla on kestohymy kasvoilla tai hautaustoimiston työntekijällä
Ei voi mitään, hymy nyt vaan on ammattitaidon mitta.
jäit kiinni, et hymyillyt!
Tiedän yhden tapauksen. Ei se siis tietenkään hymyile koko aikaa, suu vain on sen muotoinen että näyttää hymyilevän, vähän niin kuin papukaija, vaikka miten olisi vakava. Hän olisi varmaan loistava tarjoilija, ei ainakaan hymyn puutteesta voisi asiakkaat valittaa huonompinakaan päivinä. Jossain hautaustoimistossa taas saattaisi tulla valituksia virnuilevasta työntekijästä, vaikka eihän tyyppi kasvonpiirteilleen mitään mahda. Kestohymyssä onkin kuulemma ihan omat ongelmansa.
Nyt kun työpaikoilla on alettu mitata hymyilyä voitaisiin seuraavaksi alkaa vaatia työntekijöiltä säännöllistä hampaidenvalkaisua ja vinohampaisille pakollista oikomishoitoa. Näistä voisi työnantaja vaatia toimittamaan hammaslääkärin kirjoittaman todistuksen säännöllisin väliajoin.
Nämä vaatimukset tuntuvat kohdistuvan lähinnä kauppojen kassoihin, jotka ovat enimmäkseen nuoria naisia. Lääkäriä intiimimpää asiakspalveluammattia ei varmaan ole, mutta silti keski-ikäisiin mieslääkäreihin ei taida kohdistua samanlaisia vaatimuksia olla aina hymyilevä ja aurinkoinen.
Käytöstapoja osaamaton ei kuulu asiakaspalvelualalle. Tulos tai ulos vaan sinnekin.
Tässä kiteytyy koko asiakaspalvelun ydin.
ÄÄNETÖN VITTU-SANA!!!! :D
..pyrin olemaan enemmänkin ystävällinen ja kohtelias, minulla on luonnostaan suupielet hieman alaspäin.
Jos hymyilen, suuni ei "aukea" sellaiseen kunnon Pepsodent-hymyyn, vaan on pikemminkin sellainen "irvistys" :D
Vihaan esim. valokuvissa pakkohymyilyä.
Olen monesti kuullut,että olen yrmeän ja vihaisen näköinen, vaikka olisinkin hyvällä päällä, mutta en voi sille mitään. Alkaa aika perkuleesti pakottaan poskipäitä jos koko päivän yritän pitää naamalla sellaista tekohymyä..
Äänensävyllä ja muulla käytökselläni pyrin olemaan aina ystävällinen, vaikka asiakkaina käy joka päivä sellaisiakin törkimyksiä, että tekis mieli antaa samalla mitalla takaisin..
Esimieheltäni olen aina saanut hyvää palautetta hyvästä asiakaspalvelusta, ihan ilman sitä pakkohymyilyäkin. :)
Nämä vaatimukset tuntuvat kohdistuvan lähinnä kauppojen kassoihin, jotka ovat enimmäkseen nuoria naisia. Lääkäriä intiimimpää asiakspalveluammattia ei varmaan ole, mutta silti keski-ikäisiin mieslääkäreihin ei taida kohdistua samanlaisia vaatimuksia olla aina hymyilevä ja aurinkoinen.
Julkisella puolella lääkärin potilaat ei edes ole asiakkaita joten niille ei tarvitse hymyillä.
Yksityisellä puolellakin lääkärin työ ei ole myydä asiakaspalvelua vaan osaamistaan. Tosin olisi heilläkin parannettavaa palvelussa
up