Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli kyselee: tätäkö se on 8- vuotiaan kanssa?

Vierailija
12.01.2013 |

Jatkuvaa vääntöä JOKAIKISEN asian kanssa:



1. Perheen yhteinen aamupala. Ei halua tulla syömään, jänkkää vastaan. Ei halua viedä lautasta ja lasia syönnin jälkeen tiskikoneeseen.



2. Aamupalan jälkeen ollaan koko perhe lähdössä ulos kävelemään. Ei halua tulla kävelemään. Vitkastelee tahallaan. Muut ovat pukeneet vaatteet päälle, odotuttaa muita ja valittaa.



3. Kävelyllä lapsi meinasi ajaa pyörällä katulamppua päin (asutaan ulkomailla). Lapsen isä nappaa kädestä kiinni ja estää kaatumisen. Lapsi itkee ja valittaa, että isä raapaisi käteen. Jää jumittamaan paikoilleen. Jatkaa matkaa vasta pitkän suostuttelun jälkeen.



4. Lapsi saa raivarin ja itkee, koska olen vienyt likaiset vaatteet hänen huoneestaan pyykkiin ja sijannut lapsen sängyn. " Kuka on mennyt huoneeseeni?!! En halua että kukaan siivoaa huonettani!!!" lapsen huoneessa on aina täysi kaaos. Rauhoittuu vasta pitkän ajan jälkeen.



5. Alkaa hyvissä ajoin valittamaan, miten huomisesta päivästä tulee tylsä. Tämä valitus tapahtuu samaan aikan kun perhe yhdessä katselee leffaa minkä lapsi on valinnut ja karkkipussi on avattu...



6. Illalla lasta on taas vaikea saada pöytään syömään. Koko perheen on tarkoitus syödä yhdessä. Valittaa, että ruoka on pahaa, närppii ruokaa. Taas tulee kinaa, koska ei halua viedä omaa likaista astia keittiöön.



Tälläistä. Tämä oli normipäivä. Lapsi saa paljon huomiota etenkin isältään. Tekevät paljon juttuja keskenään. Lisäksi perheenä tehdään asioita yhdessä, käydään uimassa kävelyllä, pelataan pelejä jne. Lisäksi lapsella on paljon kavereita joita tapaa ja pari harrastusta. Itse en ole kurin suhteen turhan tarkka, enkä puutu asioihin. Pääosin isänsä hoitaa kasvatuksen.



Kyllä äitipuolen rooli on epäkiitollinen. Ja ennen kuin joku kommentoi, että itsehän osasi valitsit, niin myös lapset ovat hyvin erilaisia. Kuten myös biologisen lapsen kanssa, myös lapsipuolen kanssa moni asia tulee täytenä yllätyksenä..

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Eerikan äitipuolen

Vierailija
2/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Eerikan äitipuolen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 8- ja10-vuotiaan äiti

Vierailija
4/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tienata kiukuttelulla

Vierailija
5/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavista meillä, kovakalloisia jankkaajalapsia olemme tehneet miehen kanssa.

Vierailija
6/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 8- ja10-vuotiaan äiti

Että normimeininki:) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koko ajan on oltava osa perhettä, jota hän ei koe omakseen. Tuo oma huone -episodi kertoo sen selkeimmin eli lapsella ei ole mitään omaa, ei edes omaa tilaa, vaan kaikki on ensisijaisesti perheen.



Kina taas syntyy siitä, että vanhemmat eivät kykene olemaan tarpeeksi turvallisia vaan lapsi hakee uudestaan ja uudestaan varmistusta sille, että säännöt pitävät. Ja jos hyväksynnän saa vain tottelemalla, kannattaa varmistaa, että vanhemmat käskevät sen lautasen tiskikoneeseen viemään, koska jos vie oma-aloitteisesti, ei sitä kukaan huomaa.

Vierailija
8/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavista meillä, kovakalloisia jankkaajalapsia olemme tehneet miehen kanssa.

Jotenkin lohduttavaa tietää, että näin myös monilla muilla..:) lapsi on viikon äidillään ja viikon isällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittänyt vaikka meillä oli rajat ja rakkautta ja isän huomiota yllin kyllin, kun kokonaiskuvio toi turvattomuutta. Lapsiparka ei yksikertaisesti tiennyt, mihin voisi luottaa. Edes asumisensa ja koulunkäyntinsä suhteen.

Vierailija
10/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jos oma-aloitteisesti tekee asioita. Tuon huone episodin jälkeen, sovittiin, että minä en "siivoa" hänen huonettaan, vaan hänellä on nyt vastuu huoneestaan. Käytiin muutama asia läpi mitä olisi syytä tehdä... En usko että tulee onnistuman, mutta itse päätin, etten enää huoneeseen koske:)

vaan koko ajan on oltava osa perhettä, jota hän ei koe omakseen. Tuo oma huone -episodi kertoo sen selkeimmin eli lapsella ei ole mitään omaa, ei edes omaa tilaa, vaan kaikki on ensisijaisesti perheen.

Kina taas syntyy siitä, että vanhemmat eivät kykene olemaan tarpeeksi turvallisia vaan lapsi hakee uudestaan ja uudestaan varmistusta sille, että säännöt pitävät. Ja jos hyväksynnän saa vain tottelemalla, kannattaa varmistaa, että vanhemmat käskevät sen lautasen tiskikoneeseen viemään, koska jos vie oma-aloitteisesti, ei sitä kukaan huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 8- ja10-vuotiaan äiti

Että normimeininki:) ap

Yhden vuoro vielä edessä.

Vierailija
12/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa siitä vielä paljon palkintoja, kuten karkkia ja valita leffan ja narista koko elokuvan ajan.



Lisäksi tunnutte käyvän paljon valtataisteluja lapsen kanssa.



Meillä toimii lasten kanssa se, että moni asia ja käytäntö on ihan vaan faktoja. Aamupala katetaan pöytään ja syömään tullaan pyydettäessä ( toki nyt 3 kertaa kutsutaan). Sitten ei enää kutsuta, vaan syödään muut rauhassa, ja pöytä korjataan syömisen jälkeen. Jos ei pääse pöytään ,syö seuraavalla aterialla.



Ruoasta ei sanota että se on pahaa. VOi todeta, että tämä ei ole ihan minun makuuni, mutta toisten tekemää ruokaa ei haukuta. Siitäkään ei tarvitse mainita kuin kerran, ja sitten pois pöydästä.



Leffan aikana ei kitistä. Leffa voidaan keskeyttää siksi aikaa, että saa asiansa sanottua. Jos se ei riitä, sitten menee omaan huoneeseensa tekemään mieluisampia asioita, ja antaa muille katselurauhan.





Ei ole mitään syytä antaa yhden 8-vuotiaan pilata kaikkea toisten yhteistä. 8-v voi olla kotona jonkun pienen kävelylenkin ajan, jos ei taivu mukaan.



Ja toki lapselle paljon kehuja kun toimii kivasti, ja kivaa tekemistä silloin kun lapsi käyttäytyy hyvin.



Eli älkää huomioiko lapsen selkeästi huonoa käytöstä mitenkään, älkää antako sillä huomiota eikä siitä palkintoja, vaan selkeästi kivat jutut sitten kun käytös onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös sitä omaa tilaa ja omia valintoja. Mulla 8v. poika ja se kyllä itse päättää viettääkö aikansa perheen vai kavereidensa kanssa. Pakolliset menot on eri asia. Tänään haluaa lähteä isän kanssa luistelemaan. Arkipäivänä halusi olla kavereidensa kanssa. Huoneen siivoaa, kun on siivoustuulella. Pyöräilemään lähtee perheen kanssa, jos haluaa. Siihen ei pakoteta.

Vierailija
14/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulikin hyviä kommentteja! Ap

Ja saa siitä vielä paljon palkintoja, kuten karkkia ja valita leffan ja narista koko elokuvan ajan.

Lisäksi tunnutte käyvän paljon valtataisteluja lapsen kanssa.

Meillä toimii lasten kanssa se, että moni asia ja käytäntö on ihan vaan faktoja. Aamupala katetaan pöytään ja syömään tullaan pyydettäessä ( toki nyt 3 kertaa kutsutaan). Sitten ei enää kutsuta, vaan syödään muut rauhassa, ja pöytä korjataan syömisen jälkeen. Jos ei pääse pöytään ,syö seuraavalla aterialla.

Ruoasta ei sanota että se on pahaa. VOi todeta, että tämä ei ole ihan minun makuuni, mutta toisten tekemää ruokaa ei haukuta. Siitäkään ei tarvitse mainita kuin kerran, ja sitten pois pöydästä.

Leffan aikana ei kitistä. Leffa voidaan keskeyttää siksi aikaa, että saa asiansa sanottua. Jos se ei riitä, sitten menee omaan huoneeseensa tekemään mieluisampia asioita, ja antaa muille katselurauhan.

Ei ole mitään syytä antaa yhden 8-vuotiaan pilata kaikkea toisten yhteistä. 8-v voi olla kotona jonkun pienen kävelylenkin ajan, jos ei taivu mukaan.

Ja toki lapselle paljon kehuja kun toimii kivasti, ja kivaa tekemistä silloin kun lapsi käyttäytyy hyvin.

Eli älkää huomioiko lapsen selkeästi huonoa käytöstä mitenkään, älkää antako sillä huomiota eikä siitä palkintoja, vaan selkeästi kivat jutut sitten kun käytös onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulevansa täältä, että miehen lapsi on sairas tai muuten epäkelpo yksilö, kun tuollaisen aloituksen teki? Vain biologiset lapset ovat helppoja ja tottelevat aina?

Vierailija
16/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa siitä vielä paljon palkintoja, kuten karkkia ja valita leffan ja narista koko elokuvan ajan.

Lisäksi tunnutte käyvän paljon valtataisteluja lapsen kanssa.

Meillä toimii lasten kanssa se, että moni asia ja käytäntö on ihan vaan faktoja. Aamupala katetaan pöytään ja syömään tullaan pyydettäessä ( toki nyt 3 kertaa kutsutaan). Sitten ei enää kutsuta, vaan syödään muut rauhassa, ja pöytä korjataan syömisen jälkeen. Jos ei pääse pöytään ,syö seuraavalla aterialla.

Ruoasta ei sanota että se on pahaa. VOi todeta, että tämä ei ole ihan minun makuuni, mutta toisten tekemää ruokaa ei haukuta. Siitäkään ei tarvitse mainita kuin kerran, ja sitten pois pöydästä.

Leffan aikana ei kitistä. Leffa voidaan keskeyttää siksi aikaa, että saa asiansa sanottua. Jos se ei riitä, sitten menee omaan huoneeseensa tekemään mieluisampia asioita, ja antaa muille katselurauhan.

Ei ole mitään syytä antaa yhden 8-vuotiaan pilata kaikkea toisten yhteistä. 8-v voi olla kotona jonkun pienen kävelylenkin ajan, jos ei taivu mukaan.

Ja toki lapselle paljon kehuja kun toimii kivasti, ja kivaa tekemistä silloin kun lapsi käyttäytyy hyvin.

Eli älkää huomioiko lapsen selkeästi huonoa käytöstä mitenkään, älkää antako sillä huomiota eikä siitä palkintoja, vaan selkeästi kivat jutut sitten kun käytös onnistuu.

lapsihan saa selkeästi jatkuvasti palkkiota huonosta käytöksestä ja tuntuu pyörittävän valtiaan tavoin elämäänne. Nyt selkeät rajat ja säännöt - aamupalalle tullaan ja jos ei tulla niin ei tipu syötävää. Omat lautaset ym. korjataa ilman mutinoita. Tarjottua ruokaa ei haukuta.

Jos yhdessä katsotaan leffaa niin sitä katsotaan - jos joku ei osaa olla hiljaa niin sitten omaan huoneeseen touhuamaan muuta eikä karkkia.

Vierailija
17/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastatte liikaa. Voiko teidän maassa olla 8v. yksin kotona?

Vierailija
18/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulevansa täältä, että miehen lapsi on sairas tai muuten epäkelpo yksilö, kun tuollaisen aloituksen teki? Vain biologiset lapset ovat helppoja ja tottelevat aina?

Sainkin jo todella hyviä vinkkejä, kiitos niistä. Osasinkin odottaa myös, että moni biologinen äiti vetää pussillisen herneitä nenään.

Vierailija
19/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erolapsen elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Ymmärrystäkin tarvitaan.

Vierailija
20/65 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastatte liikaa. Voiko teidän maassa olla 8v. yksin kotona?

Jossa 8-vuotiaat viedään ja haetaan koulusta (meillä koulu 300 metrin päässä...) lasta ei juurikaan jätetä yksin kotiin. Suomalaiset lapset ovatkin enemmän itsenäisempiä mitä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi