Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN KESÄKUU

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule meille helmivauvaa.. :´(

Nyt viikonlopun viettoon..

Vierailija
22/85 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija ja Sinuvi, harmi teidän puolesta...

Mulle meinaa pukata kamala kesänuha, sitä vastaan oon koittanut taistella. Vanhimmainen lähti isänsä kanssa jalispelireissulle, palaavat vasta illalla, nuorimmainen nukkuu ja kaksi keskimmäistä puuhailee jotain yläkerrassa -kerrankin sulassa sovussa-kun vanhin ei ole mukana. Täytyis ryhtyä leipomishommiin....

Mukavaaa viikonloppua kaikille, saisihan tuo pikkuisen keli lämmetä!

Tanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kädet täynnä puuhaa.. =D

Toivottavasti Tannilla olo jo parempi -kaiken kaikkiaan-

katjalah:lla pieni tervehtynyt...

Meillä toinen pikkunen keksi miten kävellä, ihanan näköistä kun vakavalla naamalla horjuvin pienenpienin töpö askelin koittaa aina välillä mennä.. =D Ja nauru päälle kun humpsahtaa nurin..

Kohta sitä ollaan helisemässä kun molemmat oppii kävelemään.. Huijh....

Kirjotelkaas kuulumisianne.. =D

Vierailija
24/85 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Noora - en pysty kirjautumaan kun salasana ei enää käy, outoa tämä sivun uutuus. Mutta onneksi voi kirjoittaa näinkin...

Meillä siis meni ensimmäinen kierto hutiksi, ihan hyvä sinänsä niin tiedän nyt kierron pituuden paremmin. Ja nyt oli viikonloppuna ovis, laskennallisesti ja tunsinkin ihan selvästi - mutta en sanonut miehelle mitään. Ruvennut mietityttämään hieman. Vauvanm haluan kylläm edelleen mutta kun tuo toinen on niin pirun laiska. Jaksaako sitä sitten. Onnea muille raskautuneille.

*Noora*

Vierailija
25/85 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä se pikkuisen sydän pompotti, ihanaa. Innolla odotan että pian tuntisin liikkeet.

Paha olo on hitusen helpottanut, onneksi. Mies on tän viikkoa lomalla, joten on onneksi toinenkin aikuinen tätä arjen rumbaa pyörittämässä. Ja ruuanlaittokin on ihan eri sfääreissä kun kesälomilla olevat koululaisetkin on päivittäin kahdesti muonitettava.

No, joo. Aurinko vielä paistaa, pitää mennä hituseksi aikaa ulos, kun iltapäiväksi on jo luvassa huonoa keliä.

Tanni

Vierailija
26/85 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva tanni kuulla neuvolauutisia. Se sydämen pompotus on ihana juttu :)

minä kävin myös neuvolassa tänään, tosin 10kk kanssa.

Vauva on paljon mielessä, olen vaan niin väsynyt ollut ja yhä, että nyt olen hyllyttänyt asian..tiedä pitkäksikö aikaa, mutta nautitaan näistä mitä on.

sinuvi

27/85 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania neuvolauutisia Tanni! Se on niin ihanaa kuulla pikkuisen sydämen pomputusta! Onnea!

Pahoitteluni Haaveilija, Ellada ja Sinuvi tädin saapumisesta...hurjasti tärppionnea uuteen kiertoon!

Ellada: Kiitos greippimehu ohjeesta...toivottavasti en aloittanu sitteki liian myöhään ku eka lasin otin kp6...? Meillä on ukkokullan kans sama juttu...soutaa ja huopaa...haluaa kuopukselle kaverin mutta toisekseen hän ei kuulemma jaksais enää...hmm...(minä olen lapset 99% hoitanu)...mutta ymmärrän kyllä häntäkin koska meillä ei ole ollenkaan mahdollisuutta lastenhoitoon.. :/ ite olen ollut esim. 3x2h koko kuopuksen elämän aikana erossa pojasta...pilatestunnillaki kuljen taaperon kans..

Me oltiin tänään kuopuksen kanssa allergiakontrollissa. Noottia tais vähä tulla ku pikkumiehen paino menee -15 käyrällä...tosin olenkin ollu huolissani ku ei sille painoa tule sitte millään...ikää miehellä on 1v10kk huomenna ja painoa hikiseen 10200g bodyn kans...viimes neuvolassa eivät olleet yhtään huolissaan vaikka siitä ite huoleni kerroin...Olen kyllä yrittäny pojalle ehotella että tässä ois äitillä "muutama" kilo jonka voisin mielelläni hälle lahjoittaa =D Mutta siis energiaa lisätään toisen ruokaan mm. rasvan avulla...kuulostaa niin hurjalta ku ite yritää mahollismman keveästi ruokaa laittaa ku tosiaan "muuan" ylimääränen kilo tuohon kroppaan on kertyny...

Mulla on ihan hirvee vauvakuume! Joka puolella näkee naisia ihanien vauvamasujen kans...tahtoo sellasen! Meidän hyvä ystävä ilmoitti viime viikolla että hän on vihdoin raskaana...ovat yrittäneet toista lasta jo ainaki pari vuotta ja nyt sitte on tärpänny ja tammikuussa ois LA. Ihan onnessani olen heidän puolestaan!

Sais jo tuo kesä tulla ku ei tuolla ulkona tarkene olla...onneksi sentään ei koko ajan lorruuta vettä!

Mutta pitänee jatkaa vielä töitä...

nani kera poikien kp 10

Vierailija
28/85 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla tuota allergiakokemu8sta jakamaan... Meidän multiallergikko painaa 12,8 vaatteet päällä, ikää 4v. -20 käyrillä mennään. Pituutta 98! Palaan aamulla tai joskus.... Vauva 4kk 8970g/64cm.... että pian ottaa siskon kii ja menee ohi.

Huutelenpa vain, että täällä ollaan TAAS!

Vierailija
29/85 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanni: oih ja voih, olen ihan superkade.. =D

Tuota ihanaa hetkeä odotellessa.. Kiva että pahaolokin on vähän helpottanut..

nani76: täällä toinen joka näkee jokapuolella vauvamasuja.. Puistossakin on joko ihania masuja tai sitten ihan vastasyntyneitä..

Tuosta nani76:n viestistä tulikin mieleeni, kuinka paljon muilla on sitä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, tai siis miten järjestätte?

Ja toisena kyssärinä asiaan liittyen saatteko helposti lapsille hoitajaa?

Ja kolmantena.. paljonko vietätte "omaa aikaa" ja miten?

Itsellä ei nyt tuplien myötä olla vielä juurikaan kahden oltu, siis jos ei lasten unia lasketa.. heh heh..

Optioita on kyllä ja tämänkin viikon esikko on mummilassa ollut.. Kesällä pitäis ensikertaa jättää koko kööri ja lähteä syömään (meillä on siis ihan lahjakorttikin että olis "pakko" mennä..)

Yksinäni en oikeastaan ole liikkunut, enkä oikeastaan kaipaakaan.. Riittää se illan pari tuntinen kun kaikki nukkuu ja ehtii vaikka tovin ommella tai vaan olla. Tai jos kaupassa käyn yksin tai vaan yhden kanssa.

Jaahas, taas tuli lattia täyteen tepsukoita.. ja näköjään kun oikein pinnistää pöydän kulmalla ylttää jo hyvin hiirelle tai näppikselle.. =D

Omassa navassa ei mitään.. Ovista odotellessa..

Mietin pitäiskö tilailla ovistestejä, toisaalta saa senkin rahan muuhun kulumaan.. Jos nyt ihan rauhassa menis..

Jotenkin sitä ajattelee että kyllä oma keho "tietää" milloin on hyvä hetki raskautua, siis että milloin jaksaa taas sen rumban..

Kuitenkin jos ajattelee että jo pelkästään imetyksen lopun ja menkkojen alkamisen väli oli pitkälle toista kuukautta..

Vaan se odotuksen odottaja aika on niin vietävän pitkä....

Nautitaan kesästä ja toivotaan parempia kelejä.. =D

Vierailija
30/85 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs pääse minäkään kirjautumaan jostain syystä?? Noh, pitää kokeilla myöhemmin uusiksi. Lueskeltu on juttuja vaan aikaseksi en ole saanut kirjoitettua. Vauvakuume kova mutta yritystä nyt ei päällä sillä mies miettii nyt vuorostaan kovasti, että josko nämä nykyiset lapset riittäisi. Itse olen syksyä miettinyt ja huomenna onkin pääsykoe yhteen kouluun ja toisena vaihtoehtona on välähdellyt perhepäivähoitajan ura.. Sitä mietin jo kun toinen tytöistä syntyi mutta se jäi silloin vasta haaveilun asteelle.. No, mietintää mietintää..

Nyt pitäisi hyvät rattaat saada hommattua pikkumiehelle vaan en yhtään tiedä millaiset. Lenkillä niitä eniten tarvitsin joten renkaat täytyy olla maastoon kuin maastoon :) No, vaunusivustoja selailemaan hetkeksi vielä ennenkuin pienin herää päiväunilta.

Ihana on kyllä Tannin odotuksesta lukea! Täälläkin kateutta ilmassa ;) Ajatella, että nyt toivoo tuota etovaa oloakin!

Vimpula kiireisenä

Vierailija
31/85 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä ollaan pitkästä aikaa. Meillä pikkuinen joutui sairaalaan keuhkokuumeen takia eli siksi ei olla keritty kirjoittelemaan. Nyt sitten ompelen kestovaippoja , vaippoja----ihanaa, koko ajan. Aivan valtava intohimo kun on niihin ja olenkin niin tykästynyt noihin omiin tuotoksiin että taas menee osto- vaippoja myyntiin. Voi kun olisin aiemmin innostunut tästä olisin säästänyt aivan valtavasti. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Onnea Iuiulle nopeasti kun luin ketjua läpi ja kommentoin poikani rippijuhlien jälkeen enenmän. Meillä on SUURET juhlat huomenna yli 100 vierasta.

Annlinn

Vierailija
32/85 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pahoinvointi on jo kurkistelemassa nurkan takaa, mutta pysyy vielä kurissa. Toivottavasti se sieltä vielä iskee! Toissailtana oli jo todella huono olo, mut eilen illalla sit parempi ja nyt mietinkin taas et onkohan sittenkään kaikki hyvin. Tulikin sitten tässä lueskellessa mieleen et samat tuntemukset ne taisi olla tannilla silloin alkuraskaudessa.

Minä täällä yritän saada pienintä päiväunille ja samalla seikkailen täällä. Olohuoneen lattia kyllä odottaa vahaajaa, mutta sittenpähän saan rauhassa sen tehdä kun tuo peppukiitäjä nukkuu.

Meillä kyllä kahdenkeskistä aikaa on aika vähän, ehkä ei sitä niin kaivatakaan. Joskus tekis mieli lähteä kahdestaan vaikka lomalle, mutta sitten ei raaskita jättää lapsia. Ammaa saadaan aika hyvin jos kehdataan vaan kysyä. Yleensä kysyn vain välttämättömiin menoihin.

Ei voi olla totta, tuo mun nukutettava alkoi ähkimään epäilyttävään malliin! Saan vielä käydä pyllynpesullakin ennenku tästä mihinkään joutuu.

Käyn tasaiseen tahtiin kurkkimassa teidän kuulumisia, ja kirjoitan kun ehdin omia. Kesä verottaa kyllä tätä kirjoittamista, on tuolla pihalla työtä ihan tarpeeksi sisätöiden lisäksi.

Voikaahan hyvin!

Iuiu

Vierailija
33/85 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn:lle heti alkuun, täällä toinen vaippaompeluun hurahtanut.. Minustakin on ihanaa ommella ja nimenomaan vaippoja.. =D

Mietin jo jos "uskaltaisi" paria pikkuruistakin kokeilla ommella.. Nyt kokona ollut tsi xl.

Teetkö mitä vaippoja? Jos sopii udella? ;)

Itse olen noita taskuja ommellut, sekä pulilla että ilman. Ja kaavana olen käyttänyt vähän mukailtua SK:n kaavaa tai fuzzista mukailtua..

Mieskin jo totesi että taasko olet kankaita tilaamassa, mitäs noi vaipat on jotka on valmiina tuolla, onko niissä joku vika??? =D

Mulla pääasiassa vaipat onkin tsi:tä, olen niin pirun saita etten koskaan tohdi ostaa "kalliita" vaippoja vaan jokusen olen sitten kirpparilta hankkinut.. Muuten omatekeleillä menty.

Ja joo, ainakin kaksosperheessä säästön näkee, siis ihan konkreettisesti kun ei tarvitse kokoajan kertissäkkejä kotiin kantaa. Eikä esikon rahdata roskia.. ;)

Vaikkakin siis meillä osakestoillaan, milloin mikä vaippa "osuu käteen" tyylillä. Tulee tuota vaippa pyykkiä joka tapauksessa päivän kahden välille.

Hups, taisi löytyä aihe josta tekstiä piisaa.. Sorry..

Ihanat ilmat ollut pari päivää, tosin tänään sain pääni kipeäksi kun en muistanut ottaa huivia/lippistä mukaan ulos. Taitaa toki olla vähän ukkostakin ilmassa..

Jännä miten tuo ulkoruokailu vaikuttaa, ollaan siis käyty puistossa parina päivänä nauttimassa ilmaisruoasta ja kas superhidasnirsotyttömme on jopa hakenut lisää ja kulho on tyhjä alta-aika yksikön.. =D

Ja tosiaan ruokia joita ei voisi kotona kuvitellakaan tarjoavansa, tai ei ole kelvannut..

(jauhelihakeitto esim ei käy kun lihat on klönttejä jne.. mutta puistossa oli hyvää vaikka näytti ihan samalta kuin kotona... )

Omassa navassa edelleen oviksen odottelua, pitäis osua juhannukseen.. =DD

Jos natsais niin onkohan synnärillä ruuhkaa.. Heh he..

Hullnminä, silti vaunuja ja vaatteita ja kaikkea muuta ihanaa olen netissä jo tutkiskellut..

Ja miettinyt jo miten synnytystä suunnittelen, mietin uskaltaako sitä "vaatia" tutkimuksia niin että voisi edes harkita sitä alatiesynnytystä.

Se on yksi mikä minua jossain määrin tässä kuumeilussa mietityttää eniten, en mitenkään haluaisi leikkausta vaikka sanoivat viimeksi synnärillä että nyt kun sinulla on kaksi leikkausta alla niin seuraava on automaattisesti leikkaus.. Eikö sillä ole mitään merkitystä että leikkausten väli on 8 vuotta?? ja alatie välissä?

Nimittäin tytön synnytystapa-arviossa kättärin lääkäri sanoi että kun leikkauksesta on kulunut aikaa noin paljon ei se enää näy missään. Samoin kaksoskontrollissa äitipolilla sanoivat useasti ettei se "vanha" leikkaus enää rasita kohtua jne.

Eli miten se nyt voisi vaikuttaa? No mene ja tiedä, mietin jo että mistähän sitä voisi jo tässä vaiheessa kysellä. Täytyy varmaan seuraavalla kaksosten neuvolakäynnillä vähän kysellä terkalta vinkkejä.

(sorry, näköjään oikein paasaus päivä meneillään.. Heh..)

Juups, nyt pitäis lähteä silittämään tuo nippu joka on "tuijottanut" minua jo pari päivää kun en muka ehdi koskaan silittää.. Tiskitkin taas kai kylmässä vedessä lilluu kun tarinaa piisaa..

Mukavia kesäpäiviä taas kaikille ja pahoinvoiville jaksamista!

Annlinn:lle vielä jaksamista juhlien järjestelyyn, kuulostaapa todella kiireiseltä sinulle.. =)

-haaveilija-

34/85 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iuiu: Onnea minunki puolesta, on jäänyt onnittelematta!! Sitä kurjaa oloa ei kyllä ole ikävä mutta sitte ku sitä ei ole niin sitä tosiaan miettii että näinkö kaikki on hyvin...Mutta kovasti tarrasukkia pienokaiselle matkaan!!

Annlinn: Täällä kans kestoillaan 80% tsi-vaipoilla...tykkäisin niin paljon ommella, mutta mää en vaan ehdi...monta vaippaa ois muuta ku vaan ne ompelis kasaan, parit villikset pesua vaille käyttövalmiit (sain jopa huovutettua niihin kuvatki) ja iiiiiso läjä aivan ihania imukankaita sekä pulleja...tosin tuo pikkumies on jo sen ikänen että pikku hiljaa sais kuivaksi alkaa opettelemaan mutta ei hällä näytä olevan mitään halua siihen...mutta jospa niille vaipoille ois sitte myöhempää käyttöä =D Onnea huomiseen, isot juhlat on tosiaan!

Haaveilija: täällä samanmoinen suunnittelija...joka kk sitä on miettiny kaikenlaisia rv-ajankohtia...siis montako viikkoa ois sillon ja sillon...synnytyksiäki on mietitty ja käyty edelliset läpi...=D ihan älytöntä! Mutta minkäs sille itelleen mahtaa... =D

Toivottavasti Vimpulan pääsykokeet meni hyvin ja pääset ihan valitsemaan uutta uraa oli se sitten phh taikka tämä toinen!

Kahdenkeskinen aika: ööö..mitä se on?? Noh...me otetaan se kahdenkeskinen aika joka yö...lapset ku saadaan nukkumaan (vanhin taitaa mennä melkeen puolille öin) niin alkaa se meidän yhteinen aika eli se nipistetään yöunista! Monet kerrat meillä on menty nukkumaan viikollakin kahen aikaan yöllä ja kyllä voin sanoa että aamulla väsyttää ja paljon! Mutta meille molemmille on hyvin tärkeää hoitaa myös parisuhdettamme...

Meillä on vähän hullusti sillä meillä ei ole lainkaan hoitoapua saatavilla...isovanhemmat asuu 400km päässä molemmat...naapureiden kanssa ei olla sellasissa väleissä että heiltä ees kehtais pyytää apua ja sellasia kavereitakaan ei meillä oo...sisaruksista lähimmät asuu kans 300km päässä...eli voipi sanoa että tukiverkostoa meillä ei ole...Toisekseen vaikka nuo isovanhemmat asuisivatki lähempänä, en heidän varaan hirveesti laskis..Anopin sakki on, niinku aiemmin siitä oli puhetta, toivotonta ees kysyä mitään apuja...ja oma äiti vaikka alle 60v on mutta on sen verran sairas että ei yksin alle 2v pystys hoitamaan (2 eri syöpää päällä sekä tosi paha nivelreuma..ei esim vaippaa pysty vaihtamaan...lisäksi hän sairastaa masennusta...joka ei taida olla ihmekkään :( ) ja oma isä on taas vielä kainaloitaan myöten työelämässä ja tekee sellasia 12h päiviä edelleen...Joten omillaan mennään...Ravintolaan yms. mennäänki koko perheen voimin =D

Katjalah: "mukava" kuulla muidenki allergiakokemuksia...hurjan pieni tyttö teilläki on...Meillä ois eessä kk päästä kaura-altistusta...huoh..mutta ku kela vaatiin niin tehtävähän nuo on..ja eihän sitä taas tiedä jos se vaikka passaiski...(toivossa on hyvä elää!!)

Onko teillä muilla paino-ongelmia?! Mulla alkaa jo riittämään tää jatkuva laihiksella oleminen joka ei ees tuota mitään...mutta ku lopetat laihiksen niin lihot...eli mulla paino pysyy samana vain jos oon dieetillä...raivostuttavaa!! Mää haluaisin taas joskus olla normaalipainoinen!! Mutta sinne on niiiiiin kamalan pitkä matka... ;( Mikähän on ku 1200kcal/pv eikä laihu?? Ennen olen saanu tuolla kalorimäärällä hienosti painoa alas mutta enää ei onnistu tuollakaan...nyt siis 2kk ollu ja ei tipu ei...masentavaa...Mutta eipä siitä sen enempää...

Nyt pitää mennä...savu jo kohta koneesta nousee...

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan aurinkoista lauantaita että Annlinn:n riparijuhlat saavat viimesen silauksen!

nani

Vierailija
35/85 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tulin kirjottelemaan parit rivit ja pinkkaa nostelemaan.. =D

Pikku-ukko märisee vierellä, heräs just pikku päiksyiltä ilmeisesti suuta/ikeniä pakottaa kun ei suju.. :(

Nani: siis samaahan tuo on että illalla vaikka väkisin on roikuttava hereillä yön puoleen että edes kunnolla saa moit sanottua.. (meillä mies vielä tekee illat töitä joten itse ilta ei meillä onnistu... )

Joskus vaan harmittaa kun jotenkin tuntuu että aina on sitten niin vietävän väsynyt kun yöt edelleen pojillakin on mitä on..

No joskus ehkä sitä vois "tempasta" ja hankkia jostain hoitajat katraalle (vaikka sitten eriyttäis retkueen) ja varasi vaikka hotellin tms että sais ihan ihossa olla kiinni ilman mitään häiriötekijöitä..

Meillä nimittäin tää ehkäisin toimii kanssa niin että lähes aina kun jotain olis tapahtumaisillaan jossain kohtaa pärähtää hätäpäälle.. =DD Koita siinä sitten hempeillä...

No joh, meikäläisen yksin puhelua.. Taidan hipsia raparperipiirakan laittoon, tekis mieli iltapalaksi.. :p

-haaveilija-

Vierailija
36/85 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen niin laiska ja käsipuoli, että kopsaan nää tuolta Neliapiloiden turinoista, sori:)

Olen kyllä käynyt lukemassa säännöllisesti, mutta en ole vain jaksanut kirjoittaa. On vaivannut jonkin sorin vauvakuume-masennus. Ja kun ei oikein ole mitään mainittavaa tapahtunut ainakaan vauvarintamalla.

Luomuna mennään edelleen, mut hyvin laiskasti on peittoja pöllyytelty tässäkin kierrossa, niin eipä juuri mahiksia. Eilen oli yritystä, mutta kipeä kuopus varasti mun huomion kesken kaiken ja isäntä sitten nukahti sillä välin tietysti;)

Viime kierto oli muuten ihanan normaali ja mulle lyhyt, 31 päivää, ja ilman mitään apuja! Mitään ovistuntemuksia ei ollut, niin kuin ei tässäkään kierrossa eli tod. näk. ei ovista. Ens kiertoon taidan ottaa clomit käyttöön. Jospas sitten alkais jo tapahtua!

Oma terveys tässä nyt huolettaa, tai käden terveys siis. Siinä on työstä tullut rasitusvamma, ja olen tämän viikon saikulla. Ei tunnu paranemisen merkkejä ollenkaan, ja huolettaa kuinka kauan tässä mennään käsipuolena. Ja mun työssä tarvitaan ehdottomasti molemmat kädet täyspainoisesti. Ei meinaan näin yrittäjänä olisi todellakaan varaa "lomailla"...No aika näyttää, kun ei tätä paranemista voi nopeuttaakaan. Täyslepoa vaan, mutta sekin on vähän hankala toteuttaa.

Mä varmaan kirjoittelenkin täällä nyt enemmän, kun olenkin saikulla vielä pitkään käteni takia. Jospa tää loma auttais vaikka kroppaa rentoutumaan ja tulemaan raskaaksi:) Tosin pitää kyllä paljon ahkerammin touhuillakin, kun ei nyt varmaan sikiä sentään pyhästä hengestä...

Nyt kotona ollessa on ollut aikaa katsoa telkkua, ja olen seurannut "Vauva tulossa"-ja "Kätilöt"-sarjaa. Niistä jos mistä kuume oikein roihahtaa ja saan itkeä tihruuttaa:) Siis sellaista hyvää, onnen itkua:)

Puhuitte lapsenhoidosta. Meillä lapset hoidetaan pääsääntöisesti itse, kun ei isovanhemmat ole koskaan olleet ainakaan itse apua tarjoamassa, vaikka lähellä asuvatkin -edes silloin kun kaksoset syntyi. No nyt isompia lapsia ottavat kylään pyynnöstämme, jos meillä joku aikuisten meno -ja niitä on harvoin. Pitäisi useamminkin järjestää. Ihan oikeasti, me tarvittais kunnon seksiloma:D Edes vrk ilman lapsia, kun kuopus on NIIN herkkäuninen ja nukkuu meidän välissä ja isommat lapsetkin näin lomalla varsinkin valvovat ja saattavat tupsahtaa meidän huoneeseen...Tai sitten pitää käyttää mielikuvitusta ja etsiä joku rauhallinen kolo tästä talosta;)

ON: kp... hmmm...24. Ainoa pupuilu oli kp16. Ovismaisia kipuja oikealla puolella, mutta en sitten tiedä mitä lie. Olettaisin, että jos ovis on ollut, se on tapahtunut jo aikaisemmin, kun mulla ei noita tosi pitkiä kiertoja ole ollut aikoihin.Katsellaan...

Ja Nani, moikka, sinäkin täällä:)

ONNEA HURJASTI, iuiu!!!! Enkeleitä matkaan!!

Plussatuulia kaikille ja mukavaa viikon alkua!

Eltemia

Vierailija
37/85 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani: mulla myös kauhea paino-ongelma. Silloin nuorena ne kilot rapisi heti synnytyksen jälkeen pois ja kun imetin niin laihduin vaan entisestaan ja entisestään. Nyt tän kuuden kanssa kauheat 10kg vaan jäi ja en onnistu niitä mitenkään pois saamaan kun koko ajan tuolla jääkaapilla käyn ja herkkuja ahmin minkä pystyn--niin siinähän se syy tulikin. Itsekurin puute!!!

Haaveilija: Voi kun itse olisin tehnyt saman että vain tsi-vaippoja olisin käyttänyt. Meillä noihin kestovaippoihin on palanut rahaa ainakin 2000€ mulla kun tuli aivan kauhea vaippamania ne kun on NIIN ihania. Tilailin ja tilailin ja kun testailin sitä sun tätä. Nyt suurin osa on myyty mutta varmaan siinä 300kpl olen kestovaippoja ostellut.

Mieheni on valtavan ymmärtäväinen eikä juurikaan vikojani erittele niin että nyt sitten itse mielessäni harmittelen kun olen neppipressin saanut ostettua ja kauheat määrät kankaita ja nyt sitten suurimmaksi osaksi ompelen esitaiteltuja harso ym. imuja ja hankinnassa on seuraavaksi Disana- nauhavaippan sitä siis on vielä pakko kokeilla.

Meillä ollaan tykätty vain sisävaipoista.

Harmittaa siis aivan kauheasti se määrä minkä olen kestovaippoihin tuhlannut mutta kun pääsin niiden ihmeelliseen maailmaan vasta tän kuudennen synnyttyä ja sitten se oli tosiaan menoa ensi kokeilulla. Meillä ei olla tän kuudennen kanssa koskaan käytetty kertakäyttö -vaippaa.

Voi kun voisin puhua näistä vaipoista vaikka kuinka ja ihanaa on suunnitella sitä maailman täydellisintä kappaletta. Toinen mihin olen hurahtanut on langat niitä sitten värjäilen melkein joka päivä ja kudon aina kun joku väli tulee.

Rippijuhlat onnistui hienosti ja kaikki vieraat tuntui varsin tyytyväisiltä. Meidän vanhin poika oli niin hurjan komea puvussaan joka hänelle oli varta vasten ostettu.

Annlinn

Vierailija
38/85 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis taas pika pikaa huutelemassa...

Hengissä ollaan, oltiin perjantaista eiliseen saaressa mökillä kantovedellä, sähköittä ja ilman nettiä ja juhannuksena taas mennään, jos ilmoja tulee.

mitään sen kummempia ei nyt tunnu kuuluvan puoleen eikä toiseen. Noita viestejä en vielä saanut luettua... Vaipoista vain: tarvitsisin isompia piakkoin, alkaa nuo M-koon neppivaipat tuntua jotenkin ahtailta jo. No tiedän mistä kysellä!

Vierailija
39/85 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjalah: kun nyt näiden vaippakeskustelujen makuun pääsin niin meillä myös oli sama että siinä lähempänä puolenvuoden ikää alkoi M-koko ahdistaa ja siksi ostinkin kauheesti tuota L-kokoa.

Sitten kun vauvani lähti ryömimään niin M-koko taas sopi ja L-koko taas roikkui ikävästi eli sehän vielä tuo paineita tähän kestovaippailuun että kestovaippoja täytyy olla joka tarpeeseen.

Sitten kun vielä olen oikea kuosifriikki niin johan halusin joka väriä ja kokoa eli nalkissa sitä olin. Nyt olen tästä holismista toipunut sillä että olen ostanut vauvalleni henk.koht-vaippoja joissa on takapuolessa hänen nimi tai joku söpö teksti. Näin niillä ei ole jälleenmyyntiarvoa ja vain nämä Palleron vaipat säästän.

Mun pitäisi varmaan perustaa käsityöpiiri jossa keskustelun aiheina olisi kestovaipat niin säästäisin muut ihmiset tältä mun piinalta.

Meillä tää vauvakuumeilu pyörii vieläkin tällä hankintalinjalla, eli haluan kaikki vauvatavarat päivittää täydellisiksi ennen raskaaksi tuloa. Toisaalta tunnen syyllisyytä tästä laskelmoinnista mutta kun tuo meidän pikkuinen tuntuu niin pienenltä ja sitähän minä vauvaksi kutsunkin niin ei oikein ole mitään kiirettä.

annlinn

Vierailija
40/85 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn: Viikonloppuna tempasin ja tilasin fuzzeja uusina!! Hitsi oikein yllätin itsenikin.. =D

Niin tuo mies siis huumorilla kyselee tuota onko vikoja vai miksi kokoajan uusia väkään.. =)

Lähinnä pitää hyvänä että vaimokullalla on joku harrastus.. =D

Sisävaippoja minäkin ole tuolla meidän pikkuruisemmalla käyttänyt, jotenkin istuu paremmin tai ainakin harvemmin ohivuotoja tulee. Jotenkin koen vaan "hankalampana" pelata kun en ole noihin villiksiin vielä uskaltanut yhtään luottaa, eli olen käyttänyt vain tarrallisia sisävaippoja ja tarrakuoria päällä. (nekin muuten ostin uutena, hoh.. alesta tosin.. =DD )

Ja tuolla meitin isommalla taas nuo omakaavamuutetut taskut on ollut parempia.

Koosta en tosiaan tiedä mitä vastais kun SK:n kaavasta pidensin ja levensin "näppituntumalla".. Mutta hyviä tuli ja istuu.. Ainoa paha on että imut täytyy olla vähän leveämpiä kun tuli aika leveä malli.. Tai sitten seuraavat täytyy kaventaa haarasta.. =)

Meillä kanssa minä heräsin tähän vasta nyt tuplilla, tosin tytöllä joskus saavailin että voisi kokeilla, mutta se jostain syystä jäi.

Nyt olen ajatellut että jos vielä viides meille suodaan koitan kokokestoilua.

Minulla vähän samaa vikaa että voisi puhua vaikka kuinka kauan aiheesta.. =)

Ja tosiaan sitä mallia mallailla ja suunnitella, jos vain joku aikaa lisäisi päivään..

Heh, pakko muuten kertoa; anopille kun sanoin että jos on heittämässä pois vanhoja pyyheitä tms niin ronttaa meille ensin, meni sitten ja kävi Ikeasta ostamassa mulle nipun pyyhkeitä.. =DD

Meinasin siis imuja nikkaroida vanhoista.. Ja mielestäni aika selvästi esitin asiankin, mutta...

Kiva että rippijuhlat sujui!! :)

Mitäs muuta olikaan mitä piti kommentoida.. Hoh, unohdin tässä vaippa hösötyksessäni.. =D

Omanapa odottaa edelleen tuota ovisaikaa.. Taas on vaan pinna niin tiukalla että.. Jotenkin tää keli ja sisällä olo käy nuppiin.. =(

Nyt lähden kyllä silittämään, pyykit on taas odottanut... huoh....