SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN KESÄKUU
Kommentit (85)
Kaikki kellii varmaan auringossa kun on niin hiljaista. Näillä leveysasteilla on tosi kylmää, ei t-paidalla tarkene ulkona. Sunnuntaina oli täälläkin hellettä, oltiin siskon mökillä koko päivä.
Haaveilijan kans piinaillaan tämä viikko yhdessä.
Kääk, yksi lapsi hukassa! Käyn ehtimässä välissä.
Kaikki ok, kakkonen oli vieny pienimmän ulos telttaan.
Tosiaan minulla myös piinaviikko menossa ja olen samalla mielellä etten ole raskautunut. Ei ole kierrosta kyllä mitään tietoakaan. Ja toisaalta olis kiva olla suunnitellulla lomareissulla kunnossa, just pyhänä laskin et olisin silloin pahimmassa oksennusvaiheessa.
Minä olen asunut vaatehuoneessa eilisen ja tämän päivän. Siivonnut sitä niin maan perusteellisesti. Sillä voimalla et seuraavan kerran kun siivoan saan viedä osan tavaroista vintin vaatehuoneeseen, jos se nyt joskus valmistuu. Siivosin kaikki lastenvaatelaatikotkin ja hipelöin tietysti kaikki vauvanvaatteetkin läpi ja jes, tiedätte nousiko kuume yhtään enempää. Siinä sit mietin kummat on ihanampia, pojan vai tytön vaatteet, et kumpaa vauvaa tässä toivois.
Koululaiset on kotona niin koko ajan minua juoksutetaan kun äitiä huudellaan sielä ja täällä. Huomenna onneksi lähtevät tytöt mummulaan yöksi, saadaan pariksi päivää rauha taloon. Ajattelinkin leipoa pakastimen täyteen sämpylöitä ja pullaa. Sitten voin taas loppuviikosta jatkaa kaappien möyrimistä. Tuntuu että kaikki pursuaa yli äyräiden. Odotan kyllä vintin valmistumista kuin kuuta nousevaa.
Kertokaahan kuulumisia, vaikka ymmärrän ettei itseäkään joka päivä edes tee mieli avata koko tietokonetta. Kesä on nauttimisen arvoinen, ei silloin kannata istua hikisessä netissä.
Aurinkoa siskot!
Iuiu
Hiljaista on ollu täällä päässä ku töitä on ollu liikaa (ja on) justiinsa olen ehtiny neliapiloita häiritä =D
Kuka osais kertoa mulle tuon greippimehun saloista? Eli tarkemmin millon sitä kannattas juoda? Aattelin sellaista kokeilla ku musta tuntuu että olin taas jotenki niinku raskaana mutta ei nuo meidän pikkuset taida pysyä tuolla mun kohdussa...jospa saisin vähän tuolla tavalla sitä kiinnittymistä parannettua...(tai mulle se ois helpompi aatella niin...ku näähän on taas näitä hokkuspokkus juttuja omalta osaltaaan...)
Mulla kp3 eli ei meille tuu sitä helmikuista tälläkään kertaa...kuppi on taas kovassa käytössä ja kyllä tuota klönttiä tulee taas tosi paljon..eli siitä aattelin että oisko joku kemiallinen tai vastaava ollu ku niin nuo rinnatki oli kipeenä niinku niissä kierroissa ku raskaana olen ollu...
Oisko muilla jotain muita idiksiä tuon mehun lisäksi?!? Jotenki sitä niin oottaa joka turkkasen kuukausi ja laskee pitkälle 9kk päähän kaikenlaisia ajankohtia...onko muilla näin vai olenko ainut höperö? Olin niin kovasti haaveillut että tulis lyhyt ikäero tähän väliin mutta niin se on revennyt jo minimissään 2v7kk...höh...ja ikää tosiaan tulee itellekki siinä samassa...kohta sitä äkkiä onki jo yli 35v...ja en kyllä koskaan aatellu että lapsia vielä siinä iässä tekisin mutta näin ne aatokset tosiaan muuttuu...nyt tuntuu etten ole koskaan liian vanha =DD
Onnea kaikille piinaviikkoisille...koitan pitää teille kovasti peukkuja jotta se kaks viivaa testiin saisitte!! Ja samalla yritän tuota tätiä täällä piätellä =DD
nani kp3
Kuumat kelit ovat lisänneet meikäläisen pahaaoloa rutkasti, välillähän olin jo ihan elävien kirjoissa. Nyt aamupahoinvointia ei kyllä oo mutta iltapäivällä se alkaa armottomalla väsymyksellä ja vaikka nukkuisikin (jos siihen ikuna on mahdollisuus) niin oksentaa on pitänyt joka ilta. Blääh.
Lomat alkoi koululaisilla ja tää viikko on yhtä kuskaamista kun 6-vuotias ja 11-vuotias ovat joka päivä jaliskoulussa ja 8-vuotias tyttö kässäkoulussa. Aamulla sentään meno on samaan aikaan mutta haku kahden tunnin välein iltapäivällä. Nuorimman unirytmit on kuskausten takia tällä viikolla ihan sekaisin....
Nyt on lähisuvulle kerrottu tulevasta vauvasta eikä kukaan sentään saanut sydäriä...omat vanhemmat oli ihan positiivinen yllätys, isä onnitteli ja äitikin sanoi että kiva että nuorimmainenkin saa kaverin...
Minähän toivoisin tyttöä vaikka järkevintä olisi kai saada poika kun on kaapit pullollaan pojan vaatetusta tuon nuorimman jäljiltä. Mitään oloja /tuntemuksia siitä kumpi täällä on ei kyllä ole.
Huomenna onkin tuon nuorimman neuvola aamulla ja sit kuskaussession jälkeen tapaan työkaverini, ollaan menossa salaattilounaalle kaupungille.
Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan.Öitä ja mukavaa viikkoa kaikille!
Tanni
Taas täällä pyörimässä ennen lasten heräämistä...
Tannille voimia toivottavasti kohta jo hieman hellittäisi tuo oksentelu.
Meillä esikoinen sai loman alkajaisiksi kuumetaudin. Pari päivää on jo ollut lämpö 38 paikkeilla, jos tänään jatkuu niin kaipa tuo on jo vietävä lääkäriin ja haettava antibioottia.
nani: niinpä täälläkin laskeskellaan kaikkia ajankohtia. Vaikka tiedänkin, että mun vauvani tuppaavat syntymän silloin kun niitä huvittaa niin silti. Nyt jos viimeisimmästä mahiksesta olisi ihme tapahtunut niin la olisi täsmälleen sama kuin meidän keskospojalla, joka siis itse päätti syntymäpäiväkseen päivän, joka oli paitsi väärässä kuussa myös vääränä vuonna... Äiti kuulemma hössäsi liikaa jouluvalmisteluissaan ja poika luuli kyseessä olevan jotain niin ainutlaatuista, ettei voinut enää odottaa. Itse sanoo aina, että piti nähdä joulupukkia, kun kysytään pakkoko oli silloin syntyä, no olihan se.
Enkä minä enää usko ainakaan minimaaliseen ikäeroon, kai se on jo uskottava tämän tissitakiaispojan vielä ehkäisevän, kun ei ole sitä kiertoa niin tuskin on ovulaatioitakaan. No, jos tässä muutaman kuukauden sisään tuo imetys harventuisi niin ehkä sitten olisi jotain todellista toivoa asiasta.
Ja sitten sukulaisista, kun noista on niin paljon ollut juttua täällä. Meillä on sellainen tapaus, että tuossa naapurissa asuu miehen veli perheineen. Heillä on yksi tyttö, ainokainen siis. Ja tuo tyttö on ikänsä ollut sellainen, että on aina halunnut määrätä ja pomottaa muita, aina tönimässä ja lyömässä ja vanhemmat eivät koskaan ole kiinnittäneet asiaan huomiota, sanovat vain että sellaisia lapset ovat. Siis kaikki toiset lapset lähipiirissä ovat toisenlaisia, ja tulevat ongelmitta keskenään toimeen. No, tuo tyttö kävi aiemmin jatkuvasti meidän pihassa leikkimässä ja tuli usein ihan omasta aloitteestaan sisällekin. Nyt huhtikuussa sitten tapahtui sellainen tapaus, että nyt kuusivuotias tyttö tönäisi meidän nelivuotiaan neidin keinusta selälleen (eikä todellakaan ollut eka kerta). Juoksivat kilpaa ja meidän tyttö ehti perille ensin, mistä tuo toinen suuttui. Mieheni näki tapauksen ja ensin tytölle, ettei noin enää saa tehdä, hänen pitäisi jo ymmärtää asia ja sitten hän sanoi veljelleen, että näiden pitäisi vähän valvoa lastaan, olisi voinut käydä huonosti. Ja tuon jälkeen miehen veli tai vaimonsa eivät ole puhuneet meille sanaakaan. Jos tulevat vastaan eivät ole tuntevinaan vaan katsovat toisaalle. Oliko tuo mielestänne niin pahasti sanottu meiltä, että valit pitää kokonaan katkaista. Mielestäni tekevät vain hallaa tytölle, tällä ei aiemminkaan ollut meidän lasten lisäksi muita kavereita ja nyt ei käy enää täälläkään... No tulipa pitkä sepustus, koittakaa kestää.
Tuleekohan nyt niitä sateita ja mahtavatkohan ne vilkastuttaa elämää pinossa?
Huh, ei siis saisi valittaa mutta kyllä tuo maanantain kaltainen helle oli jo vähän liikaa.. =)
Tänään on ollut ihanan viileätä!
Katjalah:lle piti tuosta kun kerroit miehesi veljestä, aika outo käytöstä. Siis kyllä ehdottomasti aikuisen täytyy saada puuttua tuollaisessa tilanteessa. Lapsenkin perusturvatunnekin sitä "odottaa". Tietysti jos lapsi on saanut tehdä mitä lystää niin voi olla lapselle kova paikka kun joku sanoo.. Ja siitä sitten vanhemmat "kietoo entistä kovemmin pumpuliin"... Anteeksi, ehkä kova kommentti minulta, mutta mielestäni joku roti täyty olla ja lapsilla selkeät rajat joista yksi on todella tuo ettei muita kiusata jne..
Omaa napaa.. Tänään on etonut koko päivän ja ollut muutenkin outo olo, ja päähän hiipinyt "pelko" jos nyt olenkin raskaana.. Mitä siitä tulee.. Pärjääkö sitä sitten taaperokaksosten, vauvan ja leikki-ikäisen kanssa???!!?? JA miten???!!?
Ja jos tuleekin toiset tuplat??
Hullua sanon vaan.. ensin odottaa ja toivoo ja sitten pelkää..
Astianpesukonekin "haisee" pahalle, pojan liikunta vaatteet haisee oudolle (siis otin pesukoneesta puhtaana kuivumaan... )
Kahvi ei maistu.. Normisti menee 3-4 ISOA kuppia kahvia päivässä, nyt häthätää kupillisen "miehen mieliksi" ettei epäilis mitään.. =DD
Masua nipistelee ja VÄSYTTÄÄ..
No joh, maanantaina viimeistään kai pitäis selvitä. Tai sitten ei..
Hitto!! Unohdin että mun piti soittaa neuvolaan tänään!!!! Kävin maanantaina siis niissä maksa-arvokokeissa, meinasin tänään varmistaa että on ok. Ja vähän samalla meinasin kysellä neuvolantädiltä yleisesti tästä seuraavasta raskautumisesta ja niin eespäin..
AIniin oireiluihin voi lisätä että tuli tippalinssiin kun a) luin hesaria aamulla b)kattelin äskettäin neloselta vauva tulossa-ohjelmaa.. c)vanhaa kaksplussaa lukiessa (juttu synnärinvuorokaudesta)
Hesarista en ees enää muista mitä juttua luin..Tais olla lento-onnettomuudesta..
Nyt täytyy lähteä laittamaan noita pieniä nukkumaan, alkaa kohelluskerroin olla taas aika kohillaan.. =D
Koitan vielä palailla.. =D
Kauniita pilvipoutaisia hetkiä!
ei muka ennätä koneelle. Kesä on alkanut, ja lapsilla on yökavereita pihamökissä, mikä onkin tosi mukavaa. Esikoinen sai kesätyötä kummipoikamme 7v seuraneitinä, siellä kun vanhemmat on töissä..ihan loistojuttu.
haaveilija - sullahan on lupaavia oireita. Pyydä jos tekisivät sulle r-testin siellä neuvolassa, saastat muutaman euron siinä.
Mullakin on vähän outo olo. Ja nyt hirvittää myös täällä että jos olenkin raskaana.. Toivottavasti nyt vaikka en oliskaan. Eikö se olekin ihmeellistä tämä naisen elämä?!?
No, annetaan ajan kulua ja katotaan sitten.
katjalah - ilman muuta tuollaiseen puututaan, omituista käytöstä vanhemmilta:/
hassua, minä en osaa käyttää näitä uusia sivuja..
ehkä vielä joskus opin..
-s-
jos et käy neuvolan r-testissä, osta ja kerro kuin käy..
Mulla on niin mielikuvitus vilkas, että on etonut pitkin päivää...eli taidan aamulla törsätä yhden ruokakaupan testin. huomenna olis kierto kp 34/32-35...
tämä oli tällänen omanapainen tiedote.. palaillaan.
sinuvi
Ompa mennyt taas aikaa.....
Ihanaa kun se kesä alkoi ja loma, paitsi mukelot tappelee minkä kerkee ja äidin hermot repee...
Kyllä se tästä taas.
Eipä vielä tullut vauvelia, mutta jos saisi pian alkunsa niin olis sitten kevätvauva =)
Isäntä vaan tuossa ei taas tiedä mitä haluaa, mielipiteensä kun vaihtuu kuukausittain, ota siitä sitten selvää. Just osteli kaikkee kivaa kun kuvitteli et olisin raskautunut ja nyt taas on helpottunut kun täti tuli.
Tulipa tas omaa napaa.
Siitä greippimehusta, olen kuullut että pitäisi juoda kierron alusta alkaen, helpottaa kiinnittymistä kun jotenkin limakalvo on sopivan hapan tai jotain, ei kyllä ole meillä toiminut, mutta käytän kun on hyvää =)
Nyt nukuttaa joten hyvää yötä kaikille ja onnea jännittäjille!
T: Ellada
menkat ei alkanut, joten tein testin, ja nega oli.
Vaikka nyt ajattelen että hyvä ettei ollut plussa, niin lievä pettymyshän tuo oli. Mitähän tämä äklötys nyt sitten on?!
Nyt sitten pistetään vaikka puoleksi vuodeksi homma tauolle.. On elämä niin hektistä, ja tuntuu että pitää vähän kerrata ja nollata tilanne, onko meidän perhe tässä ja nyt, vai puuttuuko vielä joku.
Mutta onnea kaikille yrittäjille, käyn varmasti kuikuilemassa täällä, enhän osaa lopettaa tätä palstailua vaikka nyt hetkeksi yritys saa mennä tauolle.
sinuvi
just kävin tuonne helmikuun pinkkaan toivottelemassa plussatuulia tälle päivälle. Mun viimisimmällä plussalla on nimittäin tänään vuosipäivä!
Toisella plussalla on vuosipäivä muistaakseni 13.6 ja kolmannella 16.6. (ja sen ihka ensimmäisen plussan 13-vuotispäivä oli tuossa 22.5)... Itse ihan kiusallani aion nyt seuraavien viikkojen aikana taas oikein rakentamalla rakentaa oireita, jos vain uskomalla saisi itselleen taas plussan...
Sinuville iso hali, voihan se vielä plussaksi muuttua?!?
Kesällä onneksi on paljon muuta ajateltavaa toki, eli jos syksyllä?? ;)
Itse mietin ruokakaupassa ollessa että nappaan markettitestin, mutta.. En löytänyt?!? Joten päädyin sihen että odotan "rauhassa" maanantaille kun on se kp 32/(28-)32 jos ei mitään kuulu voin apteekissa piipahtaa..
Edelleen etominen yms jatkuu.. En silti halua liikoja odottaa.
Enkä edelleenkään muistanut sitä neuvolan puhelin aikaa.. 12-13 kuka muka silloin ehtii soittaa?? :)
Nyt toi termiittikaksikko tuhoaa siihen malliin tätä työhuonetta että täytyy lähteä keksimään niille jotain oikeeta tekemistä..
Minäkin pitkästä aikaa, tai lukemassa kyllä olen käynyt, mut kun nää sivut uudistu niin en ole jaksanut kirjautua.
Tannille jaksuja alkuraskauteen, toivotaan et olo paranee pian.
Sinuville minäkin toivon vielä plussaa, jos ei kerta tätiäkään vielä näy.
Mutta kyllä niin tuttuja nuo ajatukset, että vaikka sitä plussaa toivoo, niin sitten kun se varmistuu tai ainakin vahvasti epäilee sen vahvistumista, niin tekeekin mieli painaa jarrut pohjaan.
Katjalahille kommenttia tuohon sukulaistytön käytökseen tai oikeastaan hänen vanhempiensa käytökseen. Siis aivan uskomatonta että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Luulisi että voisivat edes asiasta keskustella. Mun mielestä paras malli on juuri se että koko kylä kasvattaa. Mä olen ainakin sanonut naapureille, että komentakaa meidän tenavia kuin omianne, että kyllähän se säännöt täytyy olla ja niitä kans noudattaa ja kyllä mä puutun myös naapureiden lasten tekemisiin jos siltä tuntuu, enemmän tietty omiani komennan, mutta useinhan pihalla syntyy jos jonkinmoista konfliktia kun on paljon eri ikäisiä lapsia ja suoranaisia vaaratilanteita, että pakkohan siihen on aikuisen puuttua.
No niin mut plussatkaas nyt joku esim.haaveilija, käy nyt jostakin se testi hakemassa, netin kauttahan ne tulee tosi nopeasti. Mä kun olen tilannut, niin seuraavana päivänä jo postiluukkuun kolahtaa.
Mulla testipäivä menee vasta ens viikon loppuun, ehkä torstaina jo vois hätähousuilla, vaikka ei tuntemukset olekaan yhtään raskauteen viittavat. Mä luulen ettei ovista ollut tässä kierrossa lainkaan, sen verran oli laimeat tunnelmat, mutta yritystä kuitenkin, joten ei heitetä kirvestä kaivoon.
Jaksamista ny kaikille katraittenne kanssa!
Minun oli ihan pakko tulla siivouksen välissä tänne, tiedätte kyllä miksi! Sain aamulla kaivatun plussan testiin!! Olen kuin pilvissä, aivan sekaisin onnesta. Keskenmenon uusiminen toki pelottaa mutta ystäväni kehotti nauttimaan joka ikisestä hetkestä kun vauva on olemassa. Toivottavasti se on olemassa kaaaauuuuaaaaaaan.
Haaveilijalla on niin lupaavia oireita, että melkein selviäisi asia ilman testiäkin.
Mun mies muuten oli jo viime pyhänä katsonut et olen raskaana, ei vaan uskaltanut sanoa. Sanoin vasta tiistaina et millon aion testata. Eilen illalla sit se jo joutui mua patistamaan testin tekoon, selvä juttu kuulemma. No selvisi se mun paha olokin siinä samalla. Meillä oli se uusi oksennustauti joka ei tullut minulle eikä kahdelle pienimmälle, mut minulla on ollut jo viikon ajan silloin tällöin tosi ällö olo. Olen aina ajatellut et nyt se tauti tuli, mut se olo onkin mennyt ohi.
Tannille voimia! Tiedän mitä se on, olen itse taas kohta samassa jamassa. Päivä kerrallaan, pitemmälle ei siinä tilassa jaksa ajatella.
Sinuvi, toivoa on niin kauan kuin tätiä ei näy. Olen meidän pienimmästäkin joutunut tekemään kolme testiä ennenku tuli plussaa ja testit tein viikon välein.
Ei kait se auta kuin yrittää hyöriä tässä pilvessä ja saada talosta pölyt pois. On ihana kun on noita apujoukkojakin kun koululaiset kotona. Pitäis vaan saada niille iloinen mieli siivoukseen. Siinäpä tavoitetta tälle päivää riittääkin. Minulla ja miehellä se iloinen mieli jo on....
Plussatuulia muillekin
Iuiu
Ja paljon tarrasukkia pienelle!
Todella kannattaa nauttia joka hetkestä, murehtia kannattaa vasta kun se on aiheellista, jos sittenkään.. =)
En ole testannut, enkä aio.. ;)
Eilen illalla muuten laskeskelin kalenterinkanssa että olenpas onnistunut laskemaan aiemmin omiani, nyt on oikeasti kp 31/(28)-32. Eli huomenna....
Mutta edelleen päätin pysyä suunnitelmassani että jos ei ole maanantaina täti tullut lähden testikaupoille..
Näin omanapainen viesti taas tähän väliin, kohta pitäis lähteä pesutupaan ja kuulema toisella pienistä on kakka.. =D
Ja tarrasukat sille pienelle jalkaan...
Meillä täällä pienin rohisee nyt, kun esikoinen tervehtyi... Meni näköjään jatkevaksi sairasteluksi tämä alkukesä. Eli ei päästä mökille tänäkään viikonloppuna (eipä kyllä paljon harmita, kun kelikin on mitä on). MUTTA se harmittaa, että sunnuntaina piti mennä esikoisen kanssa Tuuriin koiranäyttelyyn (katsomaan ja vääntämään veistä haavassa, kun kolmosen allergian takia ei nyt voi omaa koiraa hankkia), varmaan poika raivostuu jos ei pääse. Toivon, että vanhempani veisivät edes pojan sinne, kun en voi nuhaisen vauvan kanssa lähteä.
Ja Haaveilijan puolesta peukut pystyssä, että täti ymmärtäisi pysyä poissa. Tänne saisi tulla, mutta taidanpa vielä imettää niin tiuhaan, että toivo on turhaa suuntaan jos toiseenkin.
Tosi hurjasti onnea ja hyvää mieltä!!!!
t:Ellada
kun nuo tuntuu tappelevan joka tapauksessa tuolla niin äiti pakenee internettiin... =DD
Katjalahillakos sitä sairasteltiin kanssa?
Paranemisia sinne suunnalle!!
Meillä toisella pikku-ukolla huomasin eilen päivällä ekan poskihampaan, ja niinhän sitten illasti nousi kuume n.39 ja tänäänkin edelleen kovin kiukkuinen ja vähän kuumeinen. Ei pahemmin muuta oiretta. Kaippa se vaan on rassu saanut jonkun pöpön tarttumaan tuosta ikenestä.. Siis kun kaikki menee suun kautta hiekasta vaunun pyöriin.. :\
Keli on turhan kylmä ja sateinen, ei todella yhtään innosta lähteä ulkoilemaan.. Pakko myöntää että ollaankin aika pitkälle sisällä oltu, onneksi vielä uppoo afrikan tähti (saa hyvin ajan kulumaan, äitihän voi jemmata sen tähden sinne minne kaikki menee viimeisenä.. =D )ja neiti tykkää kattoa titinallea.. Jännä miten esikoinen ei aikanaan innostunut mutta tyttö ei muuta tekiskään kun kattois titinallea.. =D
Hohoh, väsyttää, tosin tämä johtuu ihan viime yöstä kun tuo reppana oli hereillä sen tunnin välein taas.. Ei oikein mikään ollut hyvä..
Kokoaikaista pientä kitinää, jännä että veljensä pystyy nukkumaan normaalisti siinä ihan vieressä. Ja iskä..
=D
Taas muuten palasi se epäusko, varma tunne etten ole raskautunut, 100% varmuus että hetkenä minä hyvänsä alkaa..
No joh, nyt kuuluu sen verran outuja ääniä... Mrrr..
nauti vaan rohkeasti, tuo on ihana tunne.
Haaveilija - niin kauan kun menkkoja ei näy, on toivoa... mullahan alkoi niagara..
paranemisia katjalah'n perheelle.
...sinuvi, vauveli sylissä häiritsee..
Onpas melko hiljaista ollut täällä.. =)
Tosin kelit on olleet niin mahtavat että oliskin melkein rikollista keikkua koneella.. ;)
Mekin tultiin just katraan kanssa puistoruokailusta, siis liki kolme tuntia parhaassa helteessä.. Huh huh..
Omaan napaan ei oireita ei mitään, jos tämän viikonloppu puolella sitten alkais ihan ajallaan niin pääsis seuraavaa kiertoa taas laskeskelemaan.. Ennemmin niin kuin tuskailua..
Tosin..onhan tämä viikko jo melkoista piinaa. On vaan jotenkin olo etten ole raskautunut..
Nyt tuomaroimaan kun ei kukaan halua nukkua tällä helteellä.. ja tyttökin just kuului huutavan että hei joku täällä haisee.. =D
Aurinkoja ja lämpöä mammoille..!