SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN KESÄKUU
Kommentit (85)
mökki ja asuinpaikka. Miekin haluaisin asua ihan metsässä eikä haittaisi vaikka matkaa olisi kauppaan vaikka kuinka. eipähän ainakaan naapurit kiusaisi. Meillä on ihan pirunhirveät naapurit..pakko vähän panetella. Naapurin lapsi kiipeilee tän meidän talon katolla niin tää on vain kaksikerroksinen talo eli varmasti tippuessa sieltä huonosti käy. Naapurin mielestä se on ihan OK. Lasten täytyy kluulemma saada toteuttaa itseään ja siitähän se oppii kun katolta tippuu. Mä nyt sitten pyysin tuota kakaraa kiipeilemään muiden talojen katolla mutta jättävän tän meidän talon katon rauhaan ja siitähän tuo naapuri sitten hyppi ihan silmille. Eli Katjalah tekisi mieli vaihtaa paikkaa kanssasi.
Kävin juuri ostamassa Disana -nauhavaippoja. Niin me muuten käytetään vain villiksiä mä en voi sietää tarrallisia vaippahousuja tai vaippoja. Ne kun saattaa rikkoa imuista saumat. Meillä on vain villiksiä lyhyitä ja pitkiä, hahtuvasta ja merinosta ihanan värisiä ja joissakin huovutettukuvioita. Sitten meillä on puseroita muita vaatteita tolla meidän 1,5v ei ole. Niin tilasin kolmet napilliset vaippahousut varalle jos tulee kauhea helle. Mä kudon muutamat villikset melkein joka viikko mulla on oikea himo niihinkin.
Mun mies ei saa pestä pyykkiä juuri siksi kun silloin saattaa käydä niin että villikset menee muun pyykin mukaan eli pyykkikone on mun henk.koht. omaisuutta.
Nyt täytyy mennä mutta palailen....
annlinn
Kuulostaapa Annlinn kovin "mukavilta" nuo teidän naapurit. Huih, melko edesvastuuttoman oloista, todella pahasti voi sattua jos talon katolta putoaa. Tosin tuskin enää kiipeää mutta silti...
Vaipoista: alkaa usko rapistua taskuihin, nyt useamman kerran jo on falskannut molemmilla jommalta kummalta puolelta.. Kun nuo välillä konttaa ja välillä kävelee niin imut jotenkin rynttääntyy niin että pääsee falskaamaan.. Tosin pikku-ukko oli saanut sisävaippa-kuoriyhdistelmänkin falskaamaan, taisi nimittäin kädellä avittaa.. =DD
Villiksiä en tosiaan ole koittanut kun en osaa kutoa yhtään, enkä luota että osaisin hoitaa oikein. (vrt. Katjalah.. =) )
Jospa taas ehtis ottaa konetta käyttöön, pari hyvää suunnitelmaa on taas mielessä..
Hoh.. Jotenkin on ihan hönöolo, viime yö meni kohtalaisen hyvin ja aamullakin sain nukkua melko pitkään, siis päälle kahdeksaan, tosin pikku-ukko vieressä mylläämässä mutta silti..
Nyt väsyttää ihan tajuttomasti ja muutenkin tosi hönöolo..
Lieniskö sitten ulkoilun puutetta??
Minä kanssa olen koittanut noita kaksosraskauden tuomia 10 ylimääräistä kiloa karistaa, ja kas- kun syö vähemmän tulee kiukkuisemmaksi.. =D
Ja ei ne silti karise mihinkään.. Tosin illalla kun muksut on nukkumassa äiti mättää lakua yms "pientä" hyvää.. Eli se siitäkin sitten.
Pitäisi saada itseään oikeasti niskasta kiinni...
Tuo Katjalah:n mökki kuulostaa kyllä todelliselta paratiisilta, meillä ei ole mäkkiä lainkaan. Vuokrattu on muutamana kesänä, mutta nyt viime ja tämä kesä ollaan oltu kokonaan ilman.
Vaikka mieli kyllä tekis lähteä...
Minulla kyllä on muutenkin sellainen ihana utopia-ajatus.. Maatila ja omavaraisuus.. =D
(lue kaupunkilasen kuva maatilan elämästä.. vanha suomileffa miljöössä.. =) )
Olis maita sen verran että vihannekset ja juurekset kasvattaisi. Eläimiä "lasten riemuksi"; pari kanaa munimassa, kenties vuohi/ lammas ja heppa.. =D
Naapurin maatilalta voisi maitoa hakea jne.. :D
Lapsia pihapiiiri täynnä paljain varpain kirmaamassa.. (ainahan tietty paistaa aurinko!! )
Eikös ne sano että ihmisellä täytyy olla unelmia.. Toiset toteutuu, toiset ei. Tämä taitaa olla niitä toteutumattomia, mutta onpa kiva haaveilla siitäkin..
Nyt kaverikakkonen heräsi ja hankala kirjoittaa kun pureskelee käsivarresta, eli jatkanen tuonnempana.. =D
Haaveilija: juuri samat unelmat minulla. Maalla sitten olis niin ihanaa ja helppoa, verrattuna tähän kaupunkilaiselämään (huokaus, huokaus). Juuri se Suomileffa-miljöö. Aurinko paistaa ja linnut laulaa ja kaikki on niin hyvin....
Me tosin ollaan maallakin asuttu ja ihan ongelmatonta se ei ollut ja eniten mua ärsytti ne seläntakana paskaa- puhujat. Sekä kunnan rikkaampien pokkurointi, koska hehän tuovat suurimman veroäyrin kunnankassaan.
Ihanaa maalla oli luonto ja se kun lapset sai huutaa ja kirkua mielinmäärin. Elämä oli jotenkin leppoisaa ja rahaa meni paljon vähemmän kun ei ollut kauppakeskuksia ja lähin ruokakauppa 7-8km päässä ja vaattekauppa ym. 34km päässä. Kaipaan sinne takaisin.
Muuten Haaveilija oliko ne falskaavat vaipat ne uudet Fuzzit? Mä vaan olen myös huomannut että taskuvaipat falskaa jos: imu sisällä on liian löysä eli kun se on jäntevä ja paksu se jotenkin pysyy paikalla paremmin. Mulla on Fuzzeistakin kokemusta kun ostin niitä Amerikasta sellaisen hamppuimun kanssa aivan valtavan hyvin toimi mutta en ole fuzzi-ihminen.
Mun täytyy päivittää mun blogia, siitä kun on varmaan kuukausi kun viimeeksi kerkesin sinne.
Annlinn
Annlinn: ei ollut fuzzi, tsi-tasku eli voi olla saumauksessakin vähän vikaa.. Tosin kuten sanottu aika usein jos on falskannut, on imu ollut rytyssä.. Ja just etenkin kun on ollut aktiivinen väli.. =)
Ja tosiaan olen huomannut ton imun vaikutteen, parilla swaddlen microimulla on ollut parhaat kokemukset, ehkä siis pisut tulee niin isona ettei hamppu heti jaksa imeä..? no mene ja tiedä, taytyis tosiaan vähän ommella vielä..
Kiva muuten "kuulla" että muillakin on maalle kaipuuta.. =)
Tosin nuo sinun Annlinn mainitsemat seikat on se kanssa mikä mietityttää negatiivisissa mielessä..
Nyt retkottava pikku-ukko sylistä sänkyynsä.. alkaa jalka puutua.. =D
illan jatkoja!
Kävin päivittämässä blogiani eli halukkaat laittakaa kommenttia ja käykää kurkkinassa kuvia. Tällä viikolla aion saada kuvan kaikista lapsistani yhdessä...saa nähdä onnistunko?
Blogi osoite on: www.katharina.vuodatus.net
Annlinn
Nuista vaipoista jauhan edelleen.. :DD
Siis taas kun "pelkällä" hampulla koitin ohuena saada vaipan pysymään tuli sivuista läpi. Nyt taas sain pesusta tuon swaddlen, ei puhettakaan että tulis yli.. Ehkä täytyy noi hamput (tällähetkellä suorakaiteen muotoisena taiteltavana) ommella sisälle paksummaksi imuksi. Täytyis ehtiä kokeilla..
Sitten eilen illalla kun pohdiskelin tuota ongelmaani jäin miettimään saisikohan onnistumaan sellaisen "sisätaskun" tuohon sisäkankaaseen. Siis peruspul päällä, mutta se imutasku tuohon ihoavasten olevaan kankaaseen.. Jos tekisi siitä jämäkän niin ettei imu siellä pääsisi juurikaan liikkumaan... Kun vaan ehtisi ommella!!
*miettii kuka ottaisi lapset hoitoonsa.. :) *
Mulla olis jopa testikappaleeksi sopivat kankaat leikattuna, ainoa on se tasku mikä pitäisi suunnitella.. Ja ommella..
Mutta koitapa ommella kun kaksi pikkumiestä painaa lisäkaasua polkimella,tai pureskelee johtoa tohkeissaan.. =D
Uusia fuzzeja siis odottelen vielä postin tuovan.. Tilasin netistä silloin sunnuntaina, eli ennenkuin tilisiirtokaan näkyy, toivon että ehtis silti tällä viikolla vielä.
Hurjan kylmä tuuli tuolla ulkona on, meinasin jäätyä pystyyn..
Vielä meinasin että lähdetään iltapäivällä kävelyretkelle maapläntillemme.. Toivottavasti ei ala sataa..
Kun ei sitä maatilaa ole niin on aarinkokoinen maapläntti.. =D
Saa herneet lapsille omasta maasta..
Toisaalta vaikka maalle haikailenkin niin silti tykkään tästä kaupunki asumisesta, on ihanaa kun metrolla pääsee hujahduksessa keskustaan, toisaalta täällä vähän kauempana on ulkoilumaastot merenrantoineen lähellä, eilenkin käytiin lasten kanssa illalla sorsille leipää antamassa.. =D
Nyt täytynee taas lähteä, jos ehtisi piipahtaa tuolla Annlinn:n blogissa.. =)
mullakin osa taskuista fuskaa, mutta ompelin lisäimuja ohuesta froteesta, jotka laitan lisäimuksi ja nyt kestää hyvin kuivana, eli sellasia muotoon ommeltuja, eestä malli leveempi (meillä kun on poika joka ryömii niin vaipat fuskaa usein eestä ja ylhäältä).
Kävin eilen sokerirastuksessa ja arvot oli oikein hyvät, hyvä äin. Painosta kun saan kuitenkin kuulla niin eipähän tarvii noista sokereista mulle paasata.
Oon ollut väsynyt ja kireä kuin viulunkieli. Lauantaiana miehen 40v- juhlat sujui mainiosti, kai se stressi sitten purkaantui....
Mullakin on aarimaan pläntti, nyt kyllä otin vaan puoli aaria kun en jaksanut pottuja tänä vuonna istutella. Kohta pääsis kitkemishommiin. Täällä päin on ollut vaan aika surkeat kelit.
MItäs juhannussunnitelmia muilla on ? Meille tulee ystäväperhe Espoosta kylään, ihan mukavaa.
Minäkin taidan käydä kurkkimassa Annlinnin blogia...
Tanni
Me tästä häivymme vähitellen kohti saarta... Voi tuota tavaramäärää! Luulisi että olemme lähdössä jonnekin kuukaudeksi sen sijaan, että menemme pariksi päiväksi omalle mökille, jolla kaikki tarvittava muka jo on!
ELI OIKEIN MUKAVAA KESKIKESÄN JUHLAA KAIKILLE!
Katjalah lienee jo mennyt, mutta silti toivotan heti kaikille OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA! =)
Tanni: eilen illalla (yöllä) ompelin muutaman lärpäkkeen vanhasta pyyhkeestä ja tuntuis toimivan.. =D
Eli Kiitos vinkistä!
Tuli sitten jo ne Fuzzitkin, oli pakko laittaa vielä kauppiaalle kiitos viestiä kun tulikin näin nopeasti. =D
Pläntistä: meillä on tänä vuonna vaan vähän pottua kun viime vuonna jäi "yli" , siis meidän talossa ei ole kylmäkellaria tms mihin olisi voinut säilöä..
Joten tänä vuonna keskityimme herneisiin, pinaattiin ja marjapensaisiin.. Niitä onneksi oli jo valmiiksi pläntin saadessamme ja tuottavat todella suurta satoa. Taas näyttää että raakileita on _paljon_.. Mitähän kaikkea sitä taas keksisi niistä.. :I
Juhannussuunnitelmia; meillä ei mitään.. rauhoitutaan perheen kesken.
Kun ei sitä omaa mökkiä ole, eikä oikein ketään sukulaistakaan jonne pitäisi mennä. Siis kaikki keihin pidämme yhteyttä ovat tässä ihan varmaan 20km säteellä.. =)
Ja kun ei omaan autoon mahduta ei oikein tullut edes suunnitelluksi mitään.. Olla möllötetään siis..
Katsellaan ensi jussina uudestaan.. (tosin mies aina sanoo tälläisissä kohdin että "sä oot kuitenkin pakki pystyssä, tai sitten on ihan pieni vauva.." heh.. )
nyt lähden siivoilemaan. Jos pikkumiehet nukkuis vielä tovin ja titinalle rauhoittais ton lastenhuoneen muuten..
-haaveilija-
Meillä oli tarkoitus lähteä vähän isompaan saareen koko perheen voimin, mutta kesän alku oli niin rankka Sottiksen keuhkokuumeen vuoksi. Lisäksi kaksi lähtee ensi viikosta leirille niin todettiin että juhannus on parasta aikaa täällä kun tosiaan ei ole noista naapureista mitään haittaa he kun lähti jo eilen juhannuksen viettoon. Mä viihdyn kotona siis aivan valtavan hyvin, aina on jotain puuhailtavaa ja uutta tekemistä. Olenkin ajatellut laittaa muutaman kilon lankaa taas väripataan niin saa taas jotain uutta. Mulle tuli sitäpaitsi uusia kestovaippakankaita jipii...arvatkaas kuka taas suunnittelee....
Haaveilija: ihana mies sinulla tuossa vauva-asiassa. Niin kyllähän se varmaan niin on että teillä ensi juhannuksena on jo seuraava tulokas. Kivalta kuulostaa muuten toi teidän palsta.
Katjalah: vietä mukava Juhannus saaressa. Voin uskoa mikä tavaramäärä lähti mukaan. Meillä sama juttu siksi niin kotihiiri olen ja kun on noita muuttoja niin monta takana niin koti tuntuu entistä rakkaammalta eikä halua turhia juoksennella.
Tannille myös ihanaa vauvan odotusta niin, ja kun siellä mun blogissa kävit tuntuuko minun lapset tutuilta, mietin vieläkin olisimmeko ollu samaan aikaan kirkossa tai kerhoissa.
Annlinn
vai onko kaikki jo häipyneet mökeillensä...
Me ollaan myös juhannus kotosalla, tosin meille tulee nyt ne vieraat Espoosta joiden piti tulla pääsiäisenä, entiset hyvät naapurit , oikeestaan ainoat, parin työkaverini lisäksi, jotka ns. "jäivät käteen" 7 Espoossa vietetyn vuoden jälkeen. Tulevat huomenna ja ovat sunnuntaihin. Ihan mukvaa, vuoteen ei ollakaan nähty. Meidän vanhimmat pojat ovat syntyneet 3 päivän sisällä, oltiin Jorvissa samaan aikaan mutta tutustuttiin kyllä vasta kun oltiin jo kotona ja samassa pihapiirissä uuteen kotiin molemmat muuttaneina lykittiin vaunujamme =))
Annlinn, kävin kyllä blogissa ja jotain tuttua teidän lapsissa kyllä on, en osaa sanoa...ollaan siis varmastikin ainakin vilaukselta joskus nähty, ainakin kirkossa. Tutustumisen arvoiselta tyypiltä vaikutat sinäkin, harmi vaan ettei enää asustella siellä päin...(meillä kun on totaalinen kummiongelma tän tulevan muksun kanssa kun ortodoksikummia ei oikein lähipiiristä löydy....)
Meillä on toisin kuin Annlinnillä oikein mukavat naapurit. Asutaan kujalla jossa vain 4 omakotitaloa ja yhtä lukuunottamatta ollaan tekemisissä viikottain , lähes päivittäin. Naapuritalon 18-vuotias tyttö on nuorimmaisemme kummi ja tosiaan, viimeksi tänään kahviteltiin yhdessä yläpuolen naapureiden kanssa.
Mutta täytyis kai lähteä nukkumaan...Mukavaa juhannusta siis kaikille!!
Tanni
paljon olen aikaiseksi saanut ja nyt on blogissani kuva kaikista lapsistani. Niitä söpöliinejä kun kehtaa kyllä esitellä vaikka ne riitelee lähes taukoamatta.
Tanni: mulla oli ihan sama kummiongelma kun se yksi ortodoksikummi täytyy löytyä. Mun sisko on kaikkien neljän ensimmäisen lapsen kummi ja sitten viidennen lapsemme kummi on mun isotäti eli mummini sisko. Kuudennelle lapselle pyysin jo odotusaikana kirkosta nykyisen nuorisokanttorin meidän lapsen kummiksi, niin silloinhan hän oli perhekerhon ohjaajana, kun minä siellä kävin joten monia vuosia hänet ollaan tunnettu. Meidän tämä kuudes kastettiin sunnuntai jumalanpalveluksen yhteydessä. Aivan ihana oli tilaisuus ja parasta oli kun kummina oli tuo nuorisokanttori hän kertoi kokoajan kolmelle muulle kummille mitä milloinkin tapahtuu, nimittäin nämä kolme muuta kummia kun kuuluu eri kirkkoon.
Kyllä mä olen päättänyt että mä otan seitsemännellekin seurakunnasta jonkun kummin kun ei noita sukulaisia niin paljoo ole.
Annlinn
Häpeä istua koneella näin kauniina päivänä. Mutta tässä nyt kuitenkin istun niin voin kirjoittaakin.
Mukava oli lukea teidän kuulumisia. Annlinn on vähän samanlainen projekti-ihminen kuin minä. Elämästä ei tule mitään jos ei ole koko ajan jokin mielenkiintoinen juttu meneillään, mielellään väh. kolme! Kait sitä siitä sitten saa voimia tähän arkeen olla lasten kans. Olenkin sanonut että harrastuksen on paras olla kotona ja minulla niitä on pilvin pimein.
Pahoinvointi yrittää iskeä päälle kuin ukkonen. Kohta saan rannekkeita kaivaa esille laatikon kätköistä. Tämä luvattu helle ei ainakaan minun oloani helpota.
Me asutaa sitten varmaankin sielä suomi-leffa miljöössä. Juhannusyönä kuvasin tuota meidän miljöötä, pitäisi tähän teille laittaa kuva mitä meidän pihalta näkyy. Kunhan nyt saan ne ensin tänne koneelle. Tämä on tällaista aitoa alkukantaista maaseutua, ei asfalttiteitä, puhelinlangat vielä ainakin hetken tienvarsilla, riukuaitoja tienvarressa ym romanttista. Maitolaiturikin löytyy. Ja on täällä hyviä tontteja myynnissä, tervetuloa! Lapsiperheitä kaivataan.
Nyt on pakko mennä, leikkimökin siivoajat hermostuu kun ei äiti tule auttamaan.
Älkää polttako itseänne auringossa!
Iuiu kera pikkiriikin 6+6
Pojat tuolla tuhoaa lehtiroskista joten on hyvä pari riviä tähän väliin.. =)
Juhannus oli ja meni, ei ihmeitä sen suhteen.. =D
palstalla pääsin rikkaruohona kitkemään oikein kunnolla.. Ja jesh- näyttää että palsternakka kokeiluni on tuottanut ainakin jonkin laista kasvustoa.. !! =D
Väsyttää ihan tajuttomasti, toinen pikku-ukkeli kun oppi tosiaan kävelemään niin yöt on koko viikonlopun ja viimeviikon olleet todella rikkonaisia. Ja jotenkin meidän päiväuni rytmi on ihan sekaisin, en "osaa" laittaa oikeaan aikaan nukkumaan että olisivat illalla sopivan väsyneitä. Kenties alkavat jo kohta siirtyä yksiin uniin, toisaalta tuntuu että unta kaipaavat sen kaksi kertaa..
Ajatus ei kulje sitäkään vähää..
Iuiu: kuulostaa todella sille haavemaailmalle, jos maitolaiturikin.. =D
Missäs päin Suomea ko. haavemaa on?
Mulla taas tää kuume seilaa on/off.. Väsymys verottaa kuumeilua..
Mietin just että jos vielä olis se "ihana" raskausajan väsymys tässä päällä ja ne yölliset pissaraisut jne jne niin enhän mä jaksais mitään, varmaan nukahtaisin pystyyn..
Hoh, no nyt ukot tuli tänne renkkaamaan ikkunaa.. Tuuletusikkuna kolahtaa työpöytään jos ihan äärimmilleen avaa sen...Ja työpöydän alla on ihana johtoviidakko...
Palaamma taas.. =)
Kaunista kesäpäivän jatkoa!
Ihana oli lukea kuulumisianne... ja iuiun fiiliksiä.
Aurinko paistaa ja kesä tuntuu olevan parhaimmillaan, varsinkin kun juhannuksesta ollaan selvitty :) se meni pihasaunaa lämmitellen. Oli ihanan rauhallista.
Tuo iuiun kuvailema maisema sopii meidankin maisemaan hyvin, tosin tuo maitolaituri puuttuu. Mutta lehmät on laitumella ja lampaat haassa, vai miten se sanotaan. Eli varsinainen maalaismaisema.
Oma fiilis alkaa olla nousemaan päin, vauva-aatokset on jatkuvasti ajatuksissa, mutta katellaan. Ehka joskus. Koetan pitää myös järjen mukana tässä haaveilussa.
Pitäisi käydä tuolla Annlinnin blogissa kattomassa lapsukaisia.. tuota tappelua lasten kesken on rantautunut myös tänne.. jospa tuo kränä ymmärtäisi vaihtaa maisemaa jonnekin muuhun perheeseeen;) välillä.
Nyt perunat kiehumaan, so long.
sinuvi
Mä olen ihan sekaisin... +++++++++++++++++++
EI voi olla totta, kakkosen la....
APUA MITÄ MÄ OLEN TEHNYT!
Paljonko nyt tulee ikäeroa? Taitaa sinulla olla kaksostenrattaat hankinnassa. Niin ja ajattele jos vaikka tulisi kaksoset. On ne vauvat vaan niin hurja södejä ja ihania.
Meillä taas ollaan sairaina. Käytiin eilen lääkärissä kun uskoin että sottis on saanut uudelleen sen keuhkokuumeen. Ensimmäinen lääkäri väitti että kyllä tää uusi keuhkokuume, mutta korvat on kunnossa, ja lähete saatiin Lastenklinikalle. Siellä sitten todettiin että keuhkoissa ei mitään vikaa mutta toisessa korvassa tulehdus. Niin tuli vaan mieleen että arpooko noi lääkärit sen diagnoosin vai miksi niin eriävät. No joka tapauksessa uusi antibioottikuuri ja onneksi päästiin kotiin.
Niin täällä oli paikkakuntia joissa maalaisidylli, kiinnostaa minuakin....vielä kun me voitaisiin asua periaatteessa missä tahansa kun tuo mieheni työ on varsin joustavaa ja kuitenkin täytyy paljon matkustella. Mä haluaisin sellaisen 1800-luvulla rakennetun hirsitalon jonka voisi remontoida.
Mukavaa päivää kaikille!
Annlinn
Sehän kävi varsin näppärästi ... huolimatta teidän ehkäisymuurista :) :)
Niin, Annlinn kyseli ikäerosta, aikas pieni taitaa tulla. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Annlinn, meillä on ihan 1800-luvun alussa rakennettu hirsitalo, joka me on täysin nykyaikaistettu. Monta remonttia tehty, ja hyvä juttu ettei aikanaan museovirastolta saatu/haettu avustusta, sillä oltaisiin saatu vain tiukat rajoitukset remontin suhteen. Nyt ollaan tehty niinkuin ollaan itse parhaaksi nähty, ja tyytyväisiä ollaan.
Voi teidän pientä sottista, onneksi lääkekuurin saitte, pieni pääsee paranemaan.
Ihana aurinkoinen ilma, täytyy joutua ulos.
Eipä paljon näytä tuo ilma parantuneen, joten ihan hyvin voi roikkua täällä.
Kunpa nyt kirkastuisi loppuviikkoa kohti niin päästäisiin juhannukseksi saareen eikä tarvitsisi täällä metsässä kykkiä. Tosin yhtä metsässä sielläkin ollaan, isompia puita vielä ympärillä - tosin meillä on niin, että mökiltä on kauppaan noin kilometri (tai kaksi, jos venematka lasketaan) ja täältä kotoa reilu seitsemän. Olen joskus tuolle miehelle vitsaillut, että meidän pitäisi ostaa vaikka Tampereelta joku kerrostalo kämppä "mökiksi", kun muutenkin metsässä asutaan.
Vaipoista: Annlinn, minäkin olen tuota ajatellut, että luulisi tuon tuosta hoikistuvan liikkeelle lähdön myötä, eli en ole niitä M-kokoisia vielä minnekään heivaamassa, mutta muutaman L-kokoisen "tarvitsisin" aivan ehdottomasti. Noiden tarravaippojen kanssa ei ole ongelmaa eikä kuorten. Minä käytän noita tarrakuoria myös kuten Haaveilijakin, yhdet villapöksyt kokeilin ja sitten heti pesin ne muun vaippapyykin kanssa 60 asteessa, joten päätin etten tällä huolellisuudella varustettuna niitä enää hommaa... Muutama taskukin on, mutta ne aina falskaavat, sisävaipat eivät koskaan - paitsi silloin kun unohdan panna kuoren, mitä aina silloin tällöin pääsee tapahtumaan.
Meillä tuon nelosen kanssa olen nyt muuten kokokestoillut jo jonkin kuukauden - paitsi nyt kesällä mökillä. Meidän mökki kun on tosiaan MÖKKI - ei sähköjä, kannettava vesi ja venematkan takana... Lisäksi siinä on sellainen mahdoton nousu n.20m korkeutta järvenpinnasta mökille joten vesien kantaminen siinä mäessä tosiaan tuntuu työltä (sekä perjantaina että lauantaina kannoin kuusi reissua saunavesiä) joten saanen anteeksi tuon "mökkikertistelyn".
Täällä pari viimeyötä on taas olleet tosi kurjia tuon meidän allergikon kanssa. Toissa yönä nukahti vasta joskus puoli 12 ja heräsi taas neljältä raapimaan, sitten nukkui kymmeneen... JA viimeyönä taas rasvasin noin sata kertaa, viimein nukkui rauhassa muutaman tunnin, heräsi viiden jälkeen isännän lähtiessä töihin, pyöri aikansa ja raapi ja nyt taas nukkuu. Tässä mietin päätäni puhki mikä tuon nyt sai aikaan, mitään uutta kun ei ole kokeilussa. Se keväinen lammaskokeilu taas vei kokeilunhalun pois vähäksi aikaa.
No nyt taas tuli jaariteltua riittävästi... aika luovuttaa areena muille!