Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ET ole alkanut sijais/tukiperheeksi? Heistä on huutava pula koko Suomessa.

Vierailija
19.05.2009 |

Suurin osa täällä käyvistä on varmaankin kiinnostunut lapsia/lapsiperheellisiä joten miksi et auttaisi toisia, hädässä olevia lapsia?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, mutta kelpaako viiskymppinen pariskunta?

Lisäksi pelkään niiden lasten vanhempia ja sitä lasta teininä ja aikuisena. (jos siitä tulee ihan sekopää)

Tunnen yhden pariskunnan jolle kävi niin, että kun se lapsi tuli teiniksi ja sitä anhemmaksi, se alkoi käyttää huumeita ja alkoi varastaa kaiken, mitä perheen tavaroista irti lähti. Eli hirveä riesa oli päästetty taloon.

Vaikka se muuttaisi pois, voisi vaino jatkua. Jos vaikka joutuu psykoosiin huumeista jne.

Vierailija
122/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 27m² yksiössä. En usko, että kelpaisin sijaisperheeksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju ja kysymys. Tukiperheenä on yksi jo omat lapsensa maailmalle saanut eronnut tuttavani, joka siis esim. käy uimassa lapsen kanssa ja joskus viikonloppuleirillä. Hänellä on aikaa siihen.

En voi sitoutua moiseen nykyisessä liikkuvassa ja yllätysreissuja täynnä olevassa työssäni, koska haluaisin, että jos olen tukiaikuinen, olen sitten kanssa olemassa lapselle säännöllisesti.

Toivon, että kun tarjoan lastenhoitoapua tutuille, joilla on jaksamishaasteita, voin tarjota edes jollekulle helpotusta arkeen. Uuvuksissahan sitä kukin on välillä, ja silloin on toisen pieni apu toisen iso ilo. Harvoinpa silti tarjoustani lunastetaan, ehkä en vaikuts niin osaavalta erityislasten kanssa, että minua oikeasti kysyttäisiin tarjouksesta huolimatta.

Vierailija
124/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki ei ryhdy, se ei sovi kaikille. Fiksu tuntee omat rajansa ka esim. omien lastensa tarpeet. Minä olisin ollut surkea tuki-

tai sijaisvanhempi omien lasten ollessa pieniä, välillä olin väsymykseni kanssa aika surkea äitikin. Nykyään jo sujuisi, mutta koska kotini on puolisonikin koti ja hän ei halua niin ei onnistu. Teen siis vapaaehtoistyöni kodin ulkopuolella (ja palkkatyönikin suurelta osin systeemissä pyörivien lasten kanssa).

Vierailija
125/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en jaksaisi myöskään ongemia ihan niiden vanhempien kanssa ja hyvässä lykyssä nuoren ongelmia ja mahdollista kiusantekoa biolapsille. Näitä lapsia kun ei voi ottaa kotin niin että "pidetään jos sujuu" ja suurimmalla osalla on varmasti tunne-elämän ongelmia yms[/quote]

Olen miettinyt aiemmin asiaa, mutta juuri tämä on se, mitä pelkään.

Tähän sitoudutaan kuitenkin käytännössä loppuiäksi.

Kunnioitan heitä, jotka eivät pelkää.

Vierailija
126/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua tukea huostaanottoteollisuutta.

Vierailija
127/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään ongelmalasta elämää pilaamaan. Voimia ja kunniaa heille jotka sen viitsivät tehdä.

Olen tosin vela muutenkin.

Vierailija
128/128 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, kun te-toimisto teki minusta yrittäjän ja lausunnon korjauttamisen jälkeenkin olisi 3kk tukiperheenä toimittua seurannut joku kokoustaminen ja rahojen viivästys. Eivät osaa etukäteen sanoa haittaako se 1 viikonloppu kuussa kokoaikaisen työn vastaanottamista.