Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotiäiti mielestäsi työtön???

Vierailija
16.12.2008 |

Sapettaa, joten pitää jollekin tuntojaan purkaa. Paras ystäväni (nainen+lapseton sinkku yli 40v) tokaisi äsken mulle puhelimessa, etten taida sulle kertoo paljonko sain tänä vuonna bonuksia. Minä ihmettelin, että mikset? Vastaus kuului, kun sä olet tyotön! Vastasin, etten ole työtön olen kotiäiti. Puhelu loppui melko lyhyeen ja ei sitten kertonut summa, josta en todellakaan olisi ollut ihan vihreenä kateudesta.

Siis on KOTIÄITI = TYÖTÖN muidenkin mielestä?

Tais olla aikamoinen lipsahdus, koska olen ollut kotiäitinä jo vuodesta 2000. Mitenkähän on onnistunut pitää p-maisen mielipiteensä omanaan näin kauan?

Olen 2 lapsen kotiäiti. Isompi ekaluokkalainen ja nuorempi eskarissa, joten omaa "laatuaikaa" voi viettää ihan päiväsaikaan ; )

En siis ole työttömänä työntekijä työkkärin/Kelan kirjoissa. Enkä ole ollutkaan.

Miksi pitäisi kadehtia parhaan ystävänsä ansioita / hänen kadehtia kotiäitiyttäni+perhettäni? Ei mene mun kaaliin...

KESKUSTELUA!

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset kulkee kouluun 15 kilsan päähän, on harjoitukset, lääkärit, puheterapiat ja muut.

Enemmän hommaa itse asiassa kuin alle viisivuotiaiden kanssa.

Vierailija
122/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee valintansa ja jos on varaa jäädä kotirouvaksi/-äidiksi lapsen täytettyä 3v. niin mun mielestä se on erittäin kunnioitettavaa. Kotona on paljon muutakin puuhaa kuin hoitaa lapsia. Koska lapset on kotona, eikä päiväkodissa, siivottavaa riittää, ruokaa pitää laittaa, pyykkiä pestä jne.

En ole KOSKAAN ymmärtänyt sitä, että jos hoitaisin kotona vaikka kolmea vierasta lasta, olisin perhepäivähoitaja, saisin palkkaa lapsten olleessa yli 3-vuotiaitakin ja minulla olisi ammatti. MUTTA kun hoidan kotona kolmea OMAA lasta, olen jonkun mielestä työtön, laiska kotiäiti jonka tarttis mennä töihin. Niin, ja minulle ei makseta lasten hoidosta mitään kun lapset täyttävät sen 3vuotta.

Ja joku täällä vielä sanoi että eikö olis hienoa mennä töihin, OLLA JOTAIN VIELÄ 10 vuodenkin päästä, niin tuota noin... Minä ainakin olen koko elämäni äiti ja ylpeä siitä, myös 10vuoden päästä. On aivan sama jos en ole saavuttanut mitään työelämässä eikä kukaan muista minua mistään, pääasia on, että omat lapseni muistavat minut siitä, että olin läsnä kun minua tarvittiin.

Mutta kuten sanottu, jokainen tyylillään, mutta muistakaa te kotiäidit, että työnne on arvokasta eikä sitä aikaa lasten kanssa saa koskaan takaisin, uuden ammatin voit opiskella vaikka 50-vuotiaana ja mennä sitten töihin jos siltä tuntuu! Älkääkä väittäkö vastaan, oma äitini on ollut AINA kotona lasten kanssa ja vasta nyt 5-kymppisenä luki itselleen ammatin ja pääsi myös heti työelämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta musta työtön on henkilö, joka on valmis ja halukas työllistymään, työssäkäyvä sellainen joka tekee jotakin josta hän saa palkkatuloja ja kotirouva sellainen, jonka ei tarvitse tehdä töitä vaan voi päivänsä kuluttaa aikalailla miten haluaa.

Kotiäiti voi olla mielestäni yhtä kuin kotirouva, mutta en mä kotiäitiä laskisi sen enempää työttömäksi kuin perinteiseksi työntekijäksikään. Tekemistä varmaan piisaa, mutta siitähän nyt ei ilmeisesti ollutkaan kyse.

Terveisin Entinen kotiäiti (hoidin alle 3v. lasta kotona), Nykyinen opiskelija (täydennyskoulutuksessa vielä pari kk:a) ja Tuleva kotirouva (aion "jäädä lasten kanssa kotiin" vielä muutamaksi vuodeksi, lapset 5v. ja 3v.)

Vierailija
124/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä sitte kotiäiti kolmen jälkeen kun pääsen töistä ja haen lapset? :)

Vierailija
125/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko minunkin ensisijainen ammattini kotiäiti, sillä sitä on 14 tuntia vuorokaudessa.

Toissijainen ammatti on sitten se, josta maksetaan verot ja ylläpidetään tätä yhteiskuntaa taloudellisesti.