Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotiäiti mielestäsi työtön???

Vierailija
16.12.2008 |

Sapettaa, joten pitää jollekin tuntojaan purkaa. Paras ystäväni (nainen+lapseton sinkku yli 40v) tokaisi äsken mulle puhelimessa, etten taida sulle kertoo paljonko sain tänä vuonna bonuksia. Minä ihmettelin, että mikset? Vastaus kuului, kun sä olet tyotön! Vastasin, etten ole työtön olen kotiäiti. Puhelu loppui melko lyhyeen ja ei sitten kertonut summa, josta en todellakaan olisi ollut ihan vihreenä kateudesta.

Siis on KOTIÄITI = TYÖTÖN muidenkin mielestä?

Tais olla aikamoinen lipsahdus, koska olen ollut kotiäitinä jo vuodesta 2000. Mitenkähän on onnistunut pitää p-maisen mielipiteensä omanaan näin kauan?

Olen 2 lapsen kotiäiti. Isompi ekaluokkalainen ja nuorempi eskarissa, joten omaa "laatuaikaa" voi viettää ihan päiväsaikaan ; )

En siis ole työttömänä työntekijä työkkärin/Kelan kirjoissa. Enkä ole ollutkaan.

Miksi pitäisi kadehtia parhaan ystävänsä ansioita / hänen kadehtia kotiäitiyttäni+perhettäni? Ei mene mun kaaliin...

KESKUSTELUA!

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti on mielestäni äiti, joka hoitaa kotona ainakin yhtä alle 3v lasta. työtönkään et virallisesti ole jos et ole työnhakijana ja nosta työttömyyskorvausta.

Vierailija
102/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ei ole työtön, koska hänen työnsä on lasten hoito. SÄkään et ole työtön joseet hae töitä, mutta et ole kotiäitikään kun lapsesi eivät ole kotona!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koskaan tule sellaista oloa, että haluaisit tehdä jotain merkittävää ja kehittää itseäsi? Olla tärkeä ihminen vielä 10 vuoden kuluttuakin?

Vierailija
104/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapset jo 15v ja edelleen kotiäiti ni sit alkaa jo menee työttömyyden puolelle..

Vierailija
105/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AV-laiset täytyykin alkaa käyttää KOTIROUVAa tittelinä.( Ei vaiskaan en luovu KOTIÄIDISTÄ! ) Joku vois varmaan niin nimitellä, kun talousasiat ovat perheellämme kunnossa. Tosiaan kotiäitiyyteni mahdollistaa mieheni pitkät työpäivät toimitusjohtajana pk-yrityksessä. KIITOS SINULLE TUESTA TOINEN KOTIÄITI!!!

Hiukan minua hämentää tuo määritelmä, jos ei ole työpaikkaa on työtön. Ja se, että kotiäitiys olisi jotenkin kiinni lasten iästä. Eskarilaiseni eskariaika on 4 tuntia päivässä. Yksinkö hänen pitäisi kotona olla? Niin tietenkin pitäisi ostaa päiväkotiaikaa lisäksi, että saisi sitten viettää koko päivän päivähoidossa.

t. AP

Vierailija
106/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettaa koko nimityskin. Tulee mieleen joku peruskoulun käynyt urpo, joka meinaa haljeta onnesta kun on vihdoin saanut itselleen ammattinimikkeen.

Vierailija
107/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva on todellakin oikea nimike sinulle.

Vierailija
108/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän siinäkään mitään pahaa ole. Olen itsekin ryhtymässä kotirouvaksi.

Pienempäni menee eskariin ja vanhempani ekalle ensi syksynä.

Vierailija
109/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt sellaista tekisi?

Miksi kaikkien pitää päteä työpaikoilla. Ei ole kaipuuta oravanpyörään = olin sijoitusasiantuntijana. Toki pitäisi paljon (lue: tosi paljon) lukea ja suorittaa uusi tutkintokin, ennenkuin voisin toimia entisessä ammatissani. Toki voisi työn ohessa hoitaa opiskelut. Niin ja työpaikkakin pitäisi saada. Taitaa olla tuolla alalla nyt työpaikat tiukassa, kun on tämä l a m a.

Meillä ei minun työntekoni onnistuisi edes tulevaisuudessakaan, jollei mieheni vähentäisi töitään/työaikaansa. Koska lasten kanssa tulee olla ja meillä lapset harrastaa todella paljon. Ei olisi mun mielestä reilua ketään kohtaan, jos lapset joutuisivat lopettaan harrastuksiansa tai vaihtoehtoisesti heidät kärrättäisiin heti, kun äiti tulisi töistä treeneihin jne. ja sieltä iltapalalle/nukkuun.

Kukin tyylillään, mutta kyllä kotiäidit arvostuksensa ansaitsee.

t. AP

Vierailija
110/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei ole työtön.

Vierailija
111/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ voi olla nautittavaa, ihanaa, antoisaa! Se voi olla jollekkin sitä mitä sinulle on tuo kotiäitiys/rouvaus vai mikä oletkaan.

Lähden samalle linjalle siis, sinä pädet kotiäitiydelläsi?

Vierailija
112/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työtön, joka ei näy tilastoissa

Vierailija
113/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei edes sillä, palkalla vain.

Vierailija
114/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei hae työtä EI OLE TYÖTÖN,vaan kotirouva.Vaikka lapset olisi koulussa/pk.ssa whatever,äiti joka on kotona on kotiäiti/rouva.Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

TYÖTÖN on työkkärin tanttojen ym keksimä nimi kaikille jotka eivät ole TÖISSÄ.He eivät ole IKINÄ kuulleetkaan puhuttavan kotiäidistä/rouvasta.Heistä se ei OLE MITÄÄN.

Vierailija
115/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kotiäidin työ on arvokkaampaa kuin mikään muu työ . Alle 3-vuotiaansa hoitoon sysäävät äidit ovat säälittäviä luusereita ja äitiyttä pakoilevia selkärangattomia, vastuuttomia ja itsekkäitä olioita.

Vierailija
116/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei minun mielestäni ole työtön. Työtön tarkoittaa, että on työtä vailla. AP:lla on ilmeisesti riittävästi työtä kotona.

Luulen, että ihmiset saattavat olla sinulle kateellisia. Meillä ei olisi mahdollista, että toinen vanhemmista jäisi kotiin. On pakko käydä töissä - valitettavasti.

Vierailija
117/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samassa tilanteessa kuin ap, lapset 7 ja 5. Toinen ekaluokkalainen ja toinen päiväkodissa puolipäiväisenä 8.30-12.00 (maksetaan täysihinta). Yleensä siivoan aamupäivisin, laitan ruokaa, ompelen, surffaan netissä, käyn shoppailemassa, lenkillä, kuntosalilla tai kyläilen tai meillä kyläile joku yms. En todellakaan tuijottele seiniä, vaan kerrankin on aikaa tehdä mitä vaan.

Vierailija
118/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti ei ole työtön (tai voi tietenkin olla sitäkin, jos hakee töitä ja yleensähän sitä silloin ollaan työkkärin kirjoilla.) Aika veemäinen kommentti muutenkin, enpä kerro sille.... Ekaluokkalaisen tasolla jossain mielessä.

Vierailija
119/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni kotiäitiys ei ole työtä. Eri asia toki jos on tyyliin kolme alle viisivuotiasta. Mutta eskarilaisen ja ekaluokkalaisen hoitaminen ei ole työtä.

Vierailija
120/125 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on joko töissä tai työtön?? Kyllähän ihminen voi olla muutakin. Esimerkiksi kotirouva. Tai opiskelija. Tai ihan vaikka vapaa taiteilija tai muuta. Jokainen tietää taloudellisen tilanteensa itse, ja uskon täysin ap:n tilanteen kiireisen miehen vaimona. Hänellä on ihan täysi työpäivä vielä eskarin jälkeenkin, kun on illan kuskaamiset omalla vastuulla.