Miten päästä eroon liiallisesta muiden ihmisten mielipideiden ajattelemisesta
Siinäpä se asian ydin jo otsikossa.
Jotenkin niin syvään juurtunut tuo ajatus, että mitä muut ajattelee, kun teen niin tai näin.
Kommentit (28)
Oivalla;
mielen sisältö ei ole tärkeä.
Mielen prosessi on mielenkiintoinen.
Ajatukset ovat sattumanvaraisia ja riippuvaisia psykologisesta tasosta.
Masentunut ajattelee enimmäkseen negatiivisia ajatuksia, mutta ei ikinä 'keksi' ajatuksiaan itse.
KAIKKI masentuneet ajattelevat suunnilleen samoin, jos ei oteta lukuun mielen sisältöä vaan itse prosessi.
Kaikki rakastuneet ajattelevat suunnilleen samoin, jos ei oteta lukuun mielen sisältöä, vaan itse prosessi.
Rakastunutkaan ei keksi ajatuksiaan itse. Ajatukset kuplivat pykologisesta tasosta.
Nosta psykologista tasoasi niin vedät sieltä esiin eri prosessin (ja sisällön)
Mieti itse kuinka usein oikeasti mietit mitä muut tekee?
Todennäköisesti todella harvoin kun mietit omia asioitasi. Ihmiset eivät oikeasti ole niin kauhean kiinnostuneita toisten asioista.
Kysyt itseltäsi haluatko olla viisas tai tyhmä?
Onko liiallinen muiden mielipiteiden pyörittely viisasta vai tyhmää?
Lopeta siis asioiden tekeminen jotka ovat tyhmää toimintaa omalle hyvinvoinnillesi.
Aina kun huomaat ajattelevasi mitä muut ajattelevat, hätistä ajatus. Helpottuu kun jaksat yrittää.
Ja opi huomaamaan mitä asioita elämässäsi on tai mitä teet muiden mielipiteen vuoksi. Harjoittele löytämään se oma juttu. Tämäkin kehittyy kun olet sinnikäs.
Ole rehellinen itsellesi.
Tule uskoon.fi
Jeesus vapauttaa sinut miltei kaikesta maailman sidoksista ja olet vihdoin oikeasti vapaa ja puhdas kaikesta maailman saastasta ja ihmisten silmänpalvonnasta. Amen.
Totta kai pitää omassa käytöksessä ja toiminnassa ottaa muiden mielipiteet huomioon!
Se mitä sinusta ajatellaan määrittää sen kuinka arvokas olet muille. Jokaisella teolla vaikutat siihen minkälaisen kuvan annat itsestäsi muille. Jokainen jonka kanssa keskustelet tai vaikka kohtaat kadulla voi joskus olla esimiehesi tai asiakkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Tule uskoon.fi
Jeesus vapauttaa sinut miltei kaikesta maailman sidoksista ja olet vihdoin oikeasti vapaa ja puhdas kaikesta maailman saastasta ja ihmisten silmänpalvonnasta. Amen.
Niin eli sitten astutaan osaksi Jeesuksen fanikerhoa ja seurataan sen ohjeita. Ojasta allikkoon.
Ihmisen pitäisi etsiä oma vahvuus ja voima. Uskon ei pitäisi olla koko persoona ja elämän sisältö vaan mauste.
Jokainen ajattelee tasantarkkaan omia asioitaan. Ne murehtii samallalailla mitä muut heistä miettii. Ole sä poikkeus! Ketään ei kiinnosta, ne on niin syvällä omissa ajatuksissaan.
Mieti vaikkapa, että mitä voit sille, mitä joku merkityksetön sinusta ajattelee. Et mitään, joten unohda asia kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdat sukupuolen mieheksi.
Miehet on vielä parempia statussymboleiden tavoittelijoita kuin naiset. Menevät aivan liiallisuuksiin usein. Koko persoona on pelkkää Audia, Weberin grilliä ja titteleitä.
Kysyt täällä muiden mielipidettä siitä miten olla välittämättä muiden mielipiteistä :)
Mieti pidemmälle, mikä on se tunne siellä takana?
Yleensä se on pelko. Pelko siitä mitä muut ajattelee, pelko että näyttää rumalta tai typerältä, pelko että ei ole yhtä hyvä ihminen kuin joku toinen, pelko että epäonnistuu...
Miten pelko voitetaan? Kohtaamalla se.
Älä piiloudu pelon taakse, vaan haasta itsesi kohtaaman se. Jos esim. ajattelet että et missään nimessä pystyisi menemään ulos ilman meikkiä, koska mitä muut ajattelee -> mene ulos ilman meikkiä.
Kun menet jatkuvasti läpi noista peloistasi, niin pian et oikeasti jaksa välittää muiden mielipiteistä, vaan elät juuri niin kuin itse haluat.
Miten ennätät ajatella niin paljon muiden mielipiteitä? Harrasta paljon kaikenlaista, varsinkin sellaista, mihin pitää "ankarasti" eli siis tiukasti keskittyä, sekin auttaa. Pidä itsesi reippaana, saat itseluottamusta lisää. Kaikki hyvän, terveen elämän taidot auttavat myös, ulkoilut ja terve ruokavalio pitää pirteänä, kun ei ole sokerin aiheuttamaa mielialan vaihtelua. Harrasta liikuntaa ja urheilua, totut myös muiden katseisiin samalla. Kirjoita itsellesi tärkeitä asioita muistiin vaikka päiväkirjan omaisesti ja palaa niihin aina säännöllisesti, auttaa uuden ajattelutavan oppimisessa ja oppimisestahan tässäkin on kyse. Tarkoituskaan ei tietenkään ole muuttua miksikään oudoksi pukeutujaksi, ihme meikkaajaksi tai värikkääksi kampautujaksi, siis huomionherättäjäksi vaan enemmän omaksi itsekseen ja itsenäisiä valintoja tekeväksi ihmiseksi.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!
Vierailija kirjoitti:
Mieti pidemmälle, mikä on se tunne siellä takana?
Yleensä se on pelko. Pelko siitä mitä muut ajattelee, pelko että näyttää rumalta tai typerältä, pelko että ei ole yhtä hyvä ihminen kuin joku toinen, pelko että epäonnistuu...
Miten pelko voitetaan? Kohtaamalla se.Älä piiloudu pelon taakse, vaan haasta itsesi kohtaaman se. Jos esim. ajattelet että et missään nimessä pystyisi menemään ulos ilman meikkiä, koska mitä muut ajattelee -> mene ulos ilman meikkiä.
Kun menet jatkuvasti läpi noista peloistasi, niin pian et oikeasti jaksa välittää muiden mielipiteistä, vaan elät juuri niin kuin itse haluat.
Kiitos näistä sanoista. Se pelkohan se juuri onkin se syy. Tunne, ettei ole hyväksytty omana itsenään
En ole koskaan välittänyt muiden mielipiteistä. Sivuutan ne olankohautuksella. Nykyään saan elää rauhassa. Pari ystävää on,jotka ei kritisoi toisia. He saavat pysyä lähipiirissäni. Muut olen sulkenut pois. Minulla työ ja koti vie aikaa. Ei ehdi miettiä mitä joku on jostain pinnallisesta asiasta mieltä tai esim ulkonäöstäni. Näin on hyvä elää.
Ihmiset jotka kulkevat omia polkujaan, ovat kaikkein karismaattisimpia.
Olen elänyt aina omalla tavallani. Miksi välittäisin ? Ei minun elämääni elä muut. Töissä joo kuulen höpötystä liikaa. Menee toisesta korvasta sisään toisesta ulos. :)
Siis mielipiteiden piti olla