Haluan lapsen, mutta pelkään synnytystä liian paljon! Säälin synnyttäneitä.
sinä ainakin ajatuksinesi olet...ei kaikille jää mitään ongelmia synnytyksestä, kaikki ei repeä eikä menetä muotojaan. Pelkäät ihan turhan takia.
Kommentit (82)
vain sitä miten timmissä kunnossa olet...!
Ja aika huono itsetuntokin sulla on jos pelkäät ettei miehesi enää pidä vartalostasi tmv. synnytyksen jälkeen.
Vartalon saa aika hyvään kuosiin synnytyksenkin jälkeen, jos haluaa.
Samaten alapään lihaksi voi treenailla.
Mulla ei olisi tuollaiset ajatukset edes suuremmin tulleet mieleen, lapsen saanti oli kuitenkin se pääasia. Mutta no, meitä on moneksi.
Järjetöntä tai ei, mutta synnytyspelko estää tällä hetkellä edes yrittämästä lasta.
Lähes kolmekymppisenä vauva-ajatukset ovat kuitenkin yhä enemmän mielessä :)
Eniten pelkään repeämistä ja pahoja synnytysvaurioita. En halua kulkea loppuikääni vaipoissa tms. Haluan nauttia seksistäkin ja tuottaa nautintoa myös miehelleni.
Tietysti pelkään myös lapsen vammautumista synnytyksessä.
Pelkään myös muita muutoksia vartalossani. Pelkään että mieheni ei enää pitäisi minusta sen jälkeen. Säälin synnyttäneitä tämän vuoksi.
Nämä ovat ehkä aivan sairaita ajatuksia, mutta minulle niin totta.
Seksi-palstan jutut emättimen löysyydestä saavat minut todella surulliseksi. Miksi niin ihanasta asiasta kuin lapsen saanti on tullut niin kamalaa ettei naisella ole enää arvoa sen jälkeen, kun kaikki arvostetaan sen mukaan miten timmi ja kaunis olet?
Mikä minussa on vialla kun ajattelen näin?
Ei minua synnytyksen kipu pelota, vaan juuri nuo vartalon muutokset. Vaikka useimmat tuntuvatkin olevan tyytyväisiä roikkuvista rinnoista ja taikinamahasta huolimatta. Itse taidan olla sitten epätavallisen ulkonäkökeskeinen. Mutta ehkä vauvakuume on jossain vaiheessa niin paha, että ei enää välitä noista mahdollisista muutoksista.
Aika pinnallinen olet ajatusmaailmaltasi jos susta tuntuu ettei naisella ole arvoa synnytyksen jälkeen. Silloinhan sitä arvoa vasta onkin!
Mutta jos elämä on pyörinyt pääasiassa oman ulkonäön ja vaikka uran ympärillä niin kyllä siihen maailmankatsomukseen tulee yleensä vähän uutta perspektiiviä sen jälkeen kun saa lapsen. Tiedät sitten kun kokeilet..
Mikä minussa on vialla kun ajattelen näin?
Sussa on vialla se, että uskot kaiken mitä netistä luet ja ajattelet liikaa muiden mielipiteitä sekä pelkäät kohtuuttomasti synnytyksen haittoja. Viimeiseen kohtaan en sanonut "turhaan" koska synnyttäminen on tietoinen riskinotto naiselta, ja vauriot ovat mahdollisia. Useimmilla naisilla vauriot jäävät kuitenkin eppariin tai pienehköihin nirhaisuihin.
Siinä maailmassa, jossa minä elän, naisia ei arvoteta sen mukaan, miten timmi ja kaunis joku on. Kukaan ei ihmettele naista, joka on väsähtänyt ja pulska lapsen saannin jälkeen. Luepa joskus joku täälläkin käyty kesksutelu siitä, mitä iloisia yllätyksiä lapsen teko on tuonut mukanaan. Aika monet naiset sanovat, että synnytys on tehnyt seksistä miellyttävämpää ja nautittavampaa.
On normaalia pelätä tuntematonta ja normaalia pelätä asiaa, josta voi seurata vaurioita. Jokainen meistä on ainakin jossain määrin pinnallinen ja totta hitossa nainen saa pitää kauneutta tärkeänä vaikka olisikin äiti!!!
Jos haluat lapsen, yritä tulla raskaaksi. Jos tulet, saat neuvolasta lähetteen pelkopolille. Siellä keskustellaan pelostasi. Jos et mitenkään uskalla synnyttää alakautta, saat keisarileikkauksen synnytyspelon vuoksi. Ehdit käydä ne asiat läpi sitten kun olet raskaana.
Minulla on 3 ihanaa ja tervettä lasta. Kärsin sairaalloisesta synnytyspelosta ja minun kaikki lapseni ovat siksi leikattu, eli en koskaan joutunut synnyttämään. Jotkut päätyvät pelkopolin keskustelujen kautta synnyttämään alateitse ja jotkut kuten minä. Nämä ovat henkilökohtaisia juttuja ja ne pitää itse kunkin ratkaista. Mahdollisuuksia on, tee niinkuin oikeaksi koet!
lapsen saannin jälkeen. Ja sitten on turha kuvitella, että sektiossa tuon pystyisi kiertämään, ei pysty.. ainoa, mitä ei tapahdu on repeäminen, mutta siihenhän on olemassa tikit. Ja ihan tiedoksi, jokatapauksessa maan vetovoima alkaa vaikuttamaan suhunkin vuosien saatossa (ihan joka paikkaan) eli edessä se rupsahtaminen on ilman raskauksiakin. Eli kannattaa ruveta etsimään sitä itsetuntoa muualta kuin ulkonäöstä aikas pikapikaa.
samanlainen se ei tule olemaan enää raskauden jälkeen. adoptoi vaikka koira.
Aika pinnallinen olet ajatusmaailmaltasi jos susta tuntuu ettei naisella ole arvoa synnytyksen jälkeen. Silloinhan sitä arvoa vasta onkin!
Mutta jos elämä on pyörinyt pääasiassa oman ulkonäön ja vaikka uran ympärillä niin kyllä siihen maailmankatsomukseen tulee yleensä vähän uutta perspektiiviä sen jälkeen kun saa lapsen. Tiedät sitten kun kokeilet..
Mutta se tässä onkin, etten ole pinnallinen ihminen.
Menee hyvät säälit hukkaan :-)
T: neljästi synnyttänyt enkä kadu tippaakaan...
Ei tarvitse revetä ja en ymmärrä mitä muita pahoja synnytysvaurioita voi tulla. Lantionpohjanlihaksia voi treenata ja jos tulee silti virtsankarkailua, niin on se hyvin pieni toimenpide jolla lääkäri korjaa asian. Voi ne lantionpohjalihakset löystyä ilman synnytystäkin.
Olen synnyttänyt 4 lasta ja yhä nautin ja mieheni nauttii seksistä. En ole revennyt synnytyksissä. Jos ei ole puudutusta välilihassa tai epiduraalia. Tuntoaisti estää ponnistamasta liian lujaa ja kun kuuntelee kehoaan ei tarvitse repiä itseään ponnistusvaiheessa. Tuollaista lapsen vammautumista synnytyksessä on turha peltä ellet sitten synnytä kotona.
Alkuun maha on löllö, mutta kyllä se siitä aika pian entiselleen palautuu.
En kyllä silti tekisi lasta miehen kanssa joka arvotaa vain sen mukaan miten timmi ja kaunis on.
Eikä heillä, joilla valmiiksikin vartalo kunnossa, ole raskauksienkaan jälkeen mitään "raskauden jälkiä" vartalossa. Ne ovat nääs ihan valintakysymyksiä.
Mutta tosin jos olet neuroottinen, niin ehkä parempi olla hankkimatta lapsia.
ns. tankkerit käyttävät raskauksia vaan tekosyynä laiskuudelleen. Raskaus ja synnytys ovat luonnollisia juttuja ja jos elämäntavat ovat hyvät (ruokavalio ja liikunta), niin vartalo palautuu varsin nopeasti. Itse olen palautunut kummastakin raskaudesta noin kolmessa viikossa (mität 165/49). Ja kateelliselle valaille tiedoksi: Kumpaakin lasta on täysimetetty viisi kuukautta ja osittain lähes kaksi vuotta.
mieltä 15 kanssa. itse palauduin myös nopeasti eikä oo tarvinnu vaippoja käyttää...kyllä se on itsestä enimmäkseen kiinni jos takaisin normaaliin mittaansa haluaa...
ehkä et ole edes valmis äidiksi. kyllä lapsen hoito on muuta kun peiliin tuijottelua.jos omat arvot ovat tota luokkaa, jätä lapsen teko niille keillä on asenne kohdallaan
ehkä et ole edes valmis äidiksi. kyllä lapsen hoito on muuta kun peiliin tuijottelua.jos omat arvot ovat tota luokkaa, jätä lapsen teko niille keillä on asenne kohdallaan
En usko että minulla olisi asenteesta tai arvoista kyse tässä asiassa, vaan luultavasti niin huono itsetunto, etten usko kelpaavani.
Olen urheilullinen ja hoikka, mutta kyllä raskaudet ovat jättäneet arpia ja löysää vatsaan ja rinnat on imetyksistä veltot. Elämäntapani ovat sen verran terveet ettei ne selitä kyllä raskausarpia tai veltostuneita rintoja...
en tiedä edes mitä eniten pelkäsin, pelkäsin vaan.
mutta halua saada lapsia voitti. minulle on tehty kaksi sektiota ja uskallan vielä kolmannenkin lapsen antaa luvan tulla.
lopulta sektioita ei ole tehty edes pelon takia, vaan muista syistä. olisin kyllä vaatinut pelkosektiot anyway. tai no, mä yritin ekaa alakautta mutta synnytys pysähtyi. lapsi oli liian iso tulemaan alakautta.
sä et tiedä mitä menetät, uskalla nyt vaan hankkia niitä lapsia.
tiedän niin paljon naisia jotaka on ihan samannäkösiä useammankin lapsen synnytettyään, sitä sun tuskin tarvii eniten pelätä.
jos kärsii synnytyspelosta, mutta iso arpi siitäkin jää. Aina synnytys jälkensä jättää, tavalla tai toisella johonkin kohtaan, myös sinullekin 15 on varmaan jotain muutoksia jäänyt, vaikka kuinka täydellinen seksikäs pakkaus olisitkin. Entä sitten? Minä olen jokaisesta arvesta huolimatta ylpeä itsestäni. Vaikutat hieman lapselliselta, kannattaisiko ensin vähän tehdä jotain muuta, että saisit itsetuntosi kuntoon ennen kuin lapsia hankit.
Mun ukkoni ainakin edelleenkin kehuu kroppaani ja tiukkuttakin ja lapsia on tullut tehtyä jo 6 ( seitsemäs tulossa)
Ja tiedätkö mitä minäkin olen entinen synntytyspelkääjä, esimmäien syntyi sektiolla loput on tullut alakautta, kiitos hyvän pelkopolin.
Synntytksen jälkeen täytyy vaan muistaa hyvä lantionpohjalihasten treeni niin se piukkenee kyllä normaaliksi, geisha kuulat onsiihen oiva apu.
Mulle yksi kätilökin sanoi kesken synnytyksen, että kylläh huomaa rouvan harjoitelleen lihaskuntoa on niin piukka että pakko avustaa pienellä epparilla ;)