Haluan lapsen, mutta pelkään synnytystä liian paljon! Säälin synnyttäneitä.
sinä ainakin ajatuksinesi olet...ei kaikille jää mitään ongelmia synnytyksestä, kaikki ei repeä eikä menetä muotojaan. Pelkäät ihan turhan takia.
Kommentit (82)
raskaudesta, kuvittelevat että kaikille naisille käy niin. Mutta totuus on, että toiset naiset kestävät useammankin raskauden ja imetyksen aika vähillä vaurioilla. Epäreiluahan se on, mutta totuus.
Itselle ei tulluta ainuttakaan raskausarpea mahaan, rintoihin muutama ihan pieni ja venynyt vatsanahka tosiaan hävisi kuin taikaiskusta jonnekin melko nopeasti ja vatsa palautui tosi timmiksi, uskokaa tai älkää. Ja en ole mikään friikki, kyllä olen nähnyt muitakin naisia jotka palutuvat raskauksista todella hyvin. Ei ole kyynikkojen pakko uskoa, mutta näin se vaan on :)
että toivottavasti et koskaan lapsia saakaan...
Miten voi olla niin vaikeaa käsittää, että toden totta BIOLOGISESTIajatellen me olemme täällä vain sitä varten, että jatkamme sukuamme, näin ollen mies on tarkoitettu siittämään lapsia ja nainen niitä synnyttämään.
Tuohon jokaisessa naisessa asuu pieni äiti, se nyt ei tosiaan pidä paikkaansa. Tai ehkä äiti, mutta ei ainakaan HYVÄ äiti.
Ja mistä ihmeestä sä olet keksinyt, että synnytyksen pitäisi tuntua mahdollisimman karsealta? Ei tosiaan pidä. Mutta ihmiset on erilaisia, ja joillekin se luomusynnytys hyvin valmistautuneena on se helpon ja kivuttomin vaihtoehto ( esim. minä), ja sektio kuin teuraseläimenä auki laikattuna maaten se pahin kauhistus ja kontrollin menettämisen tilanne. Okei kärjistin, mutta niinpä usein alatiesynnytystäkin kärjistetään joksikin syväksi alennustilaksi, mitä se ei todellakaan ole.
Pelkosyistä tehdään sektio siksi, että ihminen on joko kokenut jotain traumaattista synnytyksessä, tai sitten on vaan pinnallinen/heikko päästään, eikä pysty johonkin niin normaaliin kuin synnytys pinnallisista syistä.
Ja mistä sä olet repinyt, että jokaisella naisella on maha tynnyrin kokoinen, naama valuu hikeä ja joka paikak on turvoksissa raskaana, edes viimeisillään? Mä en esim. ole ikinä hikoillut raskaana erityisemmin, eikä mulla ole ollut turvotusta pätkääkään. Maha on kyllä ollut iso, mutta hei, siellä on ollut vauva! Sairas on mieleltään ihminen, joka ei sitä kestä, ja nähtävästi luontokin vähän valitsee ne sekopäisimmät pois sieltä lapsia saavien listalta.