Taas ahdistaa, olen ehtinyt jo tänäänkin syömään liikaa kaikkea huonoa :(
Olen tänään syönyt 100g tummaa suklaata, 150g pähkinöitä, rahkapurkin, greipin, porkkanan ja nektariinin. Ilman suklaata olisikin ihan hyvä päivä, ja pähkinätkin jos saisin pidettyä parissakymmenessä grammassa mutta ei, menen ahmimaan aina liikaa :(
Heräsin tavallista myöhemmin ja siksi en ole vielä syönyt lounasta, tässä juuri mietin mitä ottaisin kun noista pähkinöistä ja suklaista olen jo saanut ihan hirveän määrän rasvaa ja energiaa, mutta kuitenkin olisi jotain syötävä ettei verensokeri kohta romahda.
Nyt ei onneksi ole enää yhtään suklaata kaapissa ja lisää en osta vaikka mikä olisi. Pähkinöitä on vielä vähän, mutta tänään en syö niitä enkä osta niitäkään lisää.
Huomenna voisin pitää kasvissosekeittopäivän tasapainottaakseni tilannetta, mutta miten sen jälkeen alan syömään etten taas repsahda?
Kommentit (10)
Itse olen syöny 1/2 pussillista sour cream onion sipsejä ja colaa 1/2 litraa, aamulla 2 leipää kalkkunalla ja kurkulla, teetä ilman sokeria, pussi lakuja...
Sokerilla kun ensin nostattaa verensokerin korkeaksi, se kohta insuliinin (joillakin ihan liiallisen) toiminnan ansiosta romahtaa.
Minä en syö sokeria enkä nopeasti sokeriksi muuttuvia ruokia (leipää, pastaa, riisiä ym.) mutta syön muuten hyvin ja monipuolisesti. Niinpä sitten yleensä siinä viiden kuuden tunnin kuluttua syömisestä alkaa miettiä, joko sitä söisi jotain. Nälkä on sellaista leppeää - ehtii ihan hyvin valmistaa hyvänkin aterian - eikä aiemmin tutuiksi käyneistä verensokerin romahdusoireista ole jälkeäkään.
mutta siitä huolimatta alan pian aamupalan jälkeen mässäilemään, se ei ole auttanut yhtään. Samoin päivinä jolloin syön säännölliset ja terveelliset lounaat, päivälliset yms. vedän suklaata, karkkia jne. sitten niiden välissä
T:ap
ruisleivän päällä niin pysyy nälkä pitkään poissa.
olen kokeillut munakastakin aampalaksi, ja viimeistään tunnin päästä siitä olen jo mässäämäässä
T:Ap
ruisleivän päällä niin pysyy nälkä pitkään poissa.
Ihan sama syönkö kunnollisen aamiaisen tai lounaan, varsinkin iltapäivisin iskee silti aina herkutteluhimo.
Ja tämä siis vaikka söisin miten vähäsokerisen aterian (esim. tuhti munakas).
Se on lopettanut jo monen meidänlaisemme sokerin- ja mässäilynhimon.
Joillakin sokeririippuvuus on niin voimakasta, ettei karppaaminenkaan auta ilman kunnon itsekuria, mutta useimmat, kuten minä, joutuvat kärsimään vain muutaman päivän ja sitten koittaa ihme: ei juuri tee vanhoja herkkuja mieli. On käsittämätöntä asua monta päivää samassa talossa keksi- ja jäätelöpakettien kanssa, aivan sulassa sovussa!
herkkujen suhteen (en ole karppaaja, vaan painon vartija). Kolmen päivän jälkeen sun ei enää tee mieli sokeria juurikaan, tavallaan vierotut siitä.
Muutenkin on hyvä pitää säännöllinen ruokailurytmi (aamupala-lounas-välipala-illallinen-iltapala) ilman makupaloja siellä täällä, näin vatsa täyttyy kerralla kunnolla. Jos vatsaan laittaa koko ajan pieniä määriä ruokaa, on selvä, että vatsa on taas pian tyhjä ja vaatii lisää sulatettavaa.
Jos aamupäivällä tai iltapäivästä tekee mieli mässätä, niin syö silloin omena ja juo kuppi makeutusaineella makeutuettua teetä. Tai lähde kävelylenkille. Makeannälkä lähtee mulla parhaiten kävelylenkillä.
Nyt vaan 3 päivää tosi tiukkana, älä osta herkkuja ja tee ruokaostokset täydellä vatsalla!
yritän sinnitellä viikonlopun yli ilman herkkuja, ja katson jos se auttaisi
t:ap
herkkujen suhteen (en ole karppaaja, vaan painon vartija). Kolmen päivän jälkeen sun ei enää tee mieli sokeria juurikaan, tavallaan vierotut siitä.
Muutenkin on hyvä pitää säännöllinen ruokailurytmi (aamupala-lounas-välipala-illallinen-iltapala) ilman makupaloja siellä täällä, näin vatsa täyttyy kerralla kunnolla. Jos vatsaan laittaa koko ajan pieniä määriä ruokaa, on selvä, että vatsa on taas pian tyhjä ja vaatii lisää sulatettavaa.
Jos aamupäivällä tai iltapäivästä tekee mieli mässätä, niin syö silloin omena ja juo kuppi makeutusaineella makeutuettua teetä. Tai lähde kävelylenkille. Makeannälkä lähtee mulla parhaiten kävelylenkillä.
Nyt vaan 3 päivää tosi tiukkana, älä osta herkkuja ja tee ruokaostokset täydellä vatsalla!
ei tule himoa ahmia koko ajan jotain?