Mulla on pari isoa kukkakaalia jääkaapissa. Mitä hyvää tekisin niistä? Sopiiko pehmennettynä esim. pyttipannun sekaan?
Kommentit (34)
Paahda uunissa. Käy salaatin sekaan, vaikka pyttärinkin sekaan jne, sellaiseen proteiinin kanssa jne.
Pilko niistä kukinnot irti. Niistä saat dippikastikkeen kanssa hyvää naposteltavaa leffailtaan.
Keitä kannat ja lehdet, ja tee niistä sosekeittoa (ohjeita löytyy netistä).
Itse kai tiedät parhaiten mihin tarkoitukseen ne ostit, höh.
Toisesta voit tehdä pitsapohjan. Hyvä ja vähähiilarinen.
Mun tekisi niin mieli kukkakaaligratiinia😋
Viimeisen kuukauden aikana tehnyt kukkalaalisosekeittoa useamman kerran, rakastan sitä😋
Toissavkolla tein 2 kaalin gratiinia.
Kukkakaalisalaatti on mun lempisalaatti. Kaikenlaisiin laatikkoohinkin kukkakaali sopii, ja keitoksi. Punajuuren ja munakoison ja kesäkurpitsan kanssa uunivihanneksena, nam.
Tee niistä pihvejä(leikkaat ns pihviksi) laita pintaan kananmuna/vehnäjauho tai pankojauho/mausteet päälle. Paista öljyssä tai voissa. Ripaus suolaa päälle. Nam.
Älä suotta keittele, pehmenee ällöksi! Esim nuppuina wokissa al dente täydellisiä!
Itse teen tuota wokkia, soppaa, currya. Syön myös raakana valkosipulilla maustettuun turkkilaiseen jugurttiin sekoitettuna - ihanaa grilliruuan kanssa, suorastaan addiktoivaa.
Ylimääräiset pakastan
Miksi sinulla on ne siellä jääkaapissa, jos et ole suunnitellut mitä teet niistä?
Aika usein täällä on Porvoolaisia jotka ostavat ihmeellisiä ruokatarvikkeita ilmeisesti, koska eivät osaa hyödyntää niitä.
Kukkakaalipyree eli sellainen sileäksi soseutettu "muusi" on ihanaa. Ohjeita löytyy netistä.
Sain kerran todella maukasta uunissa kokonaisena kypsennettyä kukkakaalia. Jollakin keltaisella tahnalla sivelletty pinnalta.
Olen tehnyt lisukkeeksi esim. kana+riisi ruokaan, tortillan väliin tai nuudelisalaattiin . Silppusin kukkakaalin muruiksi ja laitoin astiaan. Kiehautin vettä, sekoitin siihen suolaa ja etikkaa. Kaadoin veden kukkakaalin sekaan ja annoin hautua kunnes vesi oli jäähtynyt. Kaadoin veden pois ja lisäsin kukkakaalimurun ruokaan. Toi rapeutta ja erilaista suutuntumaa.
Roskiin. Kukkakaalista ei saa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Painu ny saatana vittuus tollasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pilko niistä kukinnot irti. Niistä saat dippikastikkeen kanssa hyvää naposteltavaa leffailtaan.
Keitä kannat ja lehdet, ja tee niistä sosekeittoa (ohjeita löytyy netistä).
Tulihan se mummojen sosekeitto sieltä 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu ny saatana vittuus tollasten kanssa.
Miksi? Oma lempparini.
Katso Pirkan sivuilta kukkakaalicurryn ohje. Muunnoksena voi lisätä broiskupaloja sekaan. On hyvää.