Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies aina hyvän seksin jälkeen alkaa käyttäytymään törkeästi?

Vierailija
24.04.2015 |

Siis että jos vaikka pitkästä aikaa on yhdessä hyvää seksiä, sellaista josta kumpikin nauttii ja kokee yhteyden, saatetaan sanoa, että rakastetaan toisiamme jne. Niin sitten vaikkapa seuraavana päivänä mies on tosi ilkeä minulle. Olen kokenut tämän saman monta kertaa. Mikä mättää?

Ja olemme tosiaan olleet jo melkein kymmenen vuotta yhdessä, josta yli puolet naimisissa, joten ei mistään tapailusta ole kyse.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäydyn seksin jälkeen, koska en pidä läheisyydestä seksin aikana. Seksin aikana tulee ns kuppi täyteen ja kaipaan yksinäisyyttä. Onneksi mieheni on samanlainen.

Vierailija
42/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies taas kinuaa sitä enemmän kuin saa ja se pitää minut loitolla.sitten hän on puutteessaan todella ikävä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pettymystä mikä purkautuu kiukutteluna. Hyvän seksin jälkeen sitä odottaa että joku pato murtui ja nyt seksi muuttuu paremmaksi ja sitä on enemmän. Mutta sitten tulee taas torjutuksi.

Vierailija
44/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ihan alussa tällaista ollut, mutta en osaa sanoa milloin tämä seksin jälkeinen tyly käytös alkoi. Aina käytös ei ole tylyä ja vihamielistä, välillä se on vain etäistä ja hymytöntä. Seksin saamisesta tarpeeksi usein se ei ole kiinni, olen kyllä sen kokeillut useaan kertaan. Teen meillä muutenkin nykyään lähes joka kerta aloitteen, mies tekee aloitteet lähinnä pikaseksiin. Seksin jälkeen meillä ei ole enää paljon silittelyä ja halimista, mies kun meinaa nukahtaa saman tien. Arkihellyys on jäänyt meillä pois oikeastaan lasten syntymän myötä, ihan kuin mies ei kehtaisi lasten edessä koskettaa.

Teen täällä nyt samaan aikaan kenttätutkimusta asiaan. Viime yönä oli vällyjen välissä antoisaa toimintaa ja nyt on taas tavallinen aamu ja yön hempeilyt voi unohtaa. Mies on yksin aamupalalla, mä heräsin juuri ja lapset nukkuvat vielä. Katsotaan miten tämä päivä sujuu. :) t. 3

Vierailija
45/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:10"]

Se on pettymystä mikä purkautuu kiukutteluna. Hyvän seksin jälkeen sitä odottaa että joku pato murtui ja nyt seksi muuttuu paremmaksi ja sitä on enemmän. Mutta sitten tulee taas torjutuksi.

[/quote]Ihan hanurista arvottu vastaus. Jos luet kirjoituksia hieman tarkemmin niin huomaat sen itsekin.

Vierailija
46/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvasatoin.hän on aivan hellä ,hyväntuulinen ,avulias ,tekee kotitöitä vaikka en pyytäisikään valmistaa jotain gourmet .ainakin seksi parantaa heti meidän suhde siksi välillä suostun vaikka olen väsynyt tai haluton koska tiedän että sitä seuraa hyvää

Vierailija
47/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan. Meillä kyllä harrastetaan seksiä on useamman kerran viikossa että johtuisiko siitä. En tiedä mutta hyvin outoa käytöstä teidän joidenkin miehillä.

Vierailija
48/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut mun miehen kanssa nyt 13 vuotta ja meillä oli samaa ongelmaa jossainkohtaa monta vuotta. En oo ees tajunnut et se on lakannut. En tiedä varmaksi mikä tuon käytöksen on saanut loppumaan, ja ees missä kohtaa, mutta ainakin itse vedin sen vitsiksi ja mainitsin asiasta aina naureskellen. Tyyliin "Jaa taas huomaa et herran kassit on tyhjennetty ku ärräpäitä lentelee" tmv. Aluks suutui vielä enemmän mut kai sit huomas itsekin jo käytöksensä kun aina siitä mainitsin ja lopulta loppui kun huomasi varmaan itse asian huvittavuuden.

Vierailija
49/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:29"]

Ei meillä ihan alussa tällaista ollut, mutta en osaa sanoa milloin tämä seksin jälkeinen tyly käytös alkoi. Aina käytös ei ole tylyä ja vihamielistä, välillä se on vain etäistä ja hymytöntä. Seksin saamisesta tarpeeksi usein se ei ole kiinni, olen kyllä sen kokeillut useaan kertaan. Teen meillä muutenkin nykyään lähes joka kerta aloitteen, mies tekee aloitteet lähinnä pikaseksiin. Seksin jälkeen meillä ei ole enää paljon silittelyä ja halimista, mies kun meinaa nukahtaa saman tien. Arkihellyys on jäänyt meillä pois oikeastaan lasten syntymän myötä, ihan kuin mies ei kehtaisi lasten edessä koskettaa.

Teen täällä nyt samaan aikaan kenttätutkimusta asiaan. Viime yönä oli vällyjen välissä antoisaa toimintaa ja nyt on taas tavallinen aamu ja yön hempeilyt voi unohtaa. Mies on yksin aamupalalla, mä heräsin juuri ja lapset nukkuvat vielä. Katsotaan miten tämä päivä sujuu. :) t. 3

[/quote]Näin mennään täällä taas alamäkeä ja lujaa mennäänkin. Tuosta edellisestä kirjoituksestani on alle puoli tuntia ja meillä oli jo miehen aloittamana riita. Menin miehen luokse hymyillen ja mielestäni kivadra aiheesta puhuen, mutta sain niskaani sontaa ja syyttelyä rankemman kautta. Tarkemmin en sitä tähän kerro, mutta syytös oli sellainen, joka ei unohdu. Mies lähti pyöräilemään ja mä yritän täällä tsempata itseäni teinien silmien eteen. T. 3

Vierailija
50/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:05"]

No ei kyllä kuulosta normaalilta. Ehkä mies jotenkin katuu sitä avautumistaan. Ei ole kyllä kaikki ihan kunnossa tunnetasolla, jos tuollaista tekee. Puhutteko yleensä miten syvällisiä?

[/quote]

Kyllä me puhutaan syvällisiä, mutta silloin jos siihen ei liity seksiä niin siihen ei ehkä liity tunne samalla tavalla? Siis sanotaan että toinen on tärkeä ja ollaan onnellisia yhdessä jne. Ehkä se "mä rakastan sua" tulee sanottua yleensä sängyssä, eikä sitäkään kovin usein... Miehellä saattaa kyllä olla jonkin sortin läheisyysongelma. Siis että ei muutenkaan välitä kovin paljon sellaisesta koskettelusta, halailusta tai pussailusta paitsi seksin yhteydessä. On itse siis sanonut niin, mutta tekee sitä kuitenkin välillä minun mielikseni koska tietää, että se on mulle tärkeää. Mutta mitä olen käsittänyt, niin pärjäisi ihan hyvin itse ilmankin ylimääräisiä kosketuksia.

Lapsia kuitenkin halailee ja ottaa syliin paljon. En tiedä miksi ei koe tarvitsevansa läheisyyttä minulta (muuta kun seksiä siis).

ap

Vierailija
51/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni heti seksin jälkeen vetäytyy sohvalle/keittiöön tai jonnekin muualle tekemään jotain asiaa yksinään hiljaa, esim. Syömään tai räpläämään puhelinta. Tämä toiminto voi viedä lähemmäs tunninkin ja itse siinä odottaa vaikka ennen nukkumaanmenoa sängyssä että tulisit jo viereen..

Vierailija
52/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika yleinen ilmiö...

Vierailija
53/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tuon liittyvän suomalaisten miesten ongelmiin, eli läheisyyttä ei osata antaa, eikä ottaa vastaan, ja se laukaisee jonkunlaisen vastareaktion, joka on ennen kaikkea psyykkeen defenssimekanismi?

Monia nykyään 20-70v suomalaisia miehiä ei ole pikkupoikina edes halattu, joten ei kai ole ihme ettei ne vaan kykene enää aikuisena läheisyyteen....

Vierailija
54/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa säilyttää seksuaalisen jännitteen ottamalla etäisyyttä. Nainen taas haluaa säilyttää läheisyyden. 

Vierailija
55/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:37"]

Luulen tuon liittyvän suomalaisten miesten ongelmiin, eli läheisyyttä ei osata antaa, eikä ottaa vastaan, ja se laukaisee jonkunlaisen vastareaktion, joka on ennen kaikkea psyykkeen defenssimekanismi?

Monia nykyään 20-70v suomalaisia miehiä ei ole pikkupoikina edes halattu, joten ei kai ole ihme ettei ne vaan kykene enää aikuisena läheisyyteen....

[/quote]

Mun mies kohta 40 vee halaa vanhempiaan joka tapaamisella. Varmasti parempi lapsuuden kiintymyssuhde kuin mulla. Halii ja pussailee myös minua ja lapsia monta kertaa päivässä.

Mutta niin vain haluaa etäisyyttä seksin jälkeen. Antaa toki läheisyyttä, kun tietää minun sitä toivovan, mutta kyllä sen aistii, että hän miettii jo ihan muita asioita, minkä leffan katsoisi tms. 

Epäilin edellisellä sivulla, että tämä on varsin yleistä miehillä, ja sain 20 alapeukkua ja vakuuttelut, miten kyllä muiden miehet osaavat olla helliä seksin jälkeenkin. No niin osaa meilläkin, mutta minun takiani, ei itsensä. 

Eikö se ole hyvän suhteen lähtökohta, että myöntää tarpeiden voivan joskus olla erilaisia. Jos ajattelee, että tunteiden pitää kulkea just samaa rataa, syntyy niitä mörköjä.

Ja sanottakoon vielä, että seuraavan päivän kiukut ovat mulle tuntematon ilmiö, niihin en ota kantaa.

Vierailija
56/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että toi liittyis jotenkin miehen hormonitoimintaan. En nyt jaksa googlettaa, mutta joku testosteronin laskuun liittyvä juttu varmaan oli.

Vierailija
57/86 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:09"]

Muistan lukeneeni, että toi liittyis jotenkin miehen hormonitoimintaan. En nyt jaksa googlettaa, mutta joku testosteronin laskuun liittyvä juttu varmaan oli.

[/quote]Samaa muistelen minäkin ja siitä alussa kirjoitinkin. Miehelläni on testosteronitaso alhainen, se on tutkittu, mutta hoitoa hän ei asiaan halua. Ehkä tämä selittää asian, pitää googlettaa. T. 3

Vierailija
58/86 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, siksi nosto. Kuvio on minullekin omassa suhteessani tuttu.

Vierailija
59/86 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan sama ja yhdessä olemme olleet pian 20 vuotta. Seksin jälkeen kaikki on kivasti sen yön, mutta seuraavana päivänä tulee mieheltä viimeistään aamupäivällä jotakin tosi mälsää ja aina niin odottamattoman ikävää, että se vetää jalat alta. Aina. Siinä kun itse on hymyilevä ja onnellinen, niin se tuntuu entistäkin ikävämmältä. Olemme riidelleet pahimmat riitammekin rakastelun jälkeisenä päivänä ja nykyään tiedän jo odottaa pahan tuulisuutta.

Olen samaa asiaa täälläkin kysellyt joskus. Mä nimitän tätä meillä luolamiehen tavaksi, eli kun kassit on tyhjennetty, niin ei tarvitse olla enää mukava ennen kuin seuraavan kerran taas pusseja pakottaa. Jotakin hormonijuttuja se varmaan oikeasti on, ihan oikeastaan sama mulle, mutta aina se satuttaa ja siinä tuntee itsensä ihan idiootiksi. :(

Tämmöinen on ajatuksellinen harha.

Johtuu siitä että kaikesta huolimatta vaikka nainen sanookin että "yhdessä" nautittiin niin naisella on takaraivossa ajatus että hän on antanut ja tällöin koska hän on antanut miehelle seksiä niin miehenkin pitää antaa jotain ja vaikka hyväntuulisuutta ja näin osoittaa kiitollisuutta siitä että sai. Kun nainen on tässä mielntilassa niin on tuntosarvet pystyssä ja äärimmäisen virittynyt tarkkailemaan miehen käytöstä ja vaikka mies toimii ihan kuten muulloinkin niin nainen näkee asian toisin.

Jos mies käyttäytyy tylysti niin miehelle pitää sanoa että "ei tunnu kivalta kun olet noin tyly". Useimmissa tapauksissa mies ei edes tarkoita olla tyly.

mies

Vierailija
60/86 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tähän ilmiöön vaikka yli 20 vuotta ollaankin oltu yhdessä. Seksi on hyvää ja sitä on useamman kerran viikossa. Muuten meillä on aina hiton hauskaa, kumpikaan ei turhia mököttele tai kiukuttele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän