Miksi mies aina hyvän seksin jälkeen alkaa käyttäytymään törkeästi?
Siis että jos vaikka pitkästä aikaa on yhdessä hyvää seksiä, sellaista josta kumpikin nauttii ja kokee yhteyden, saatetaan sanoa, että rakastetaan toisiamme jne. Niin sitten vaikkapa seuraavana päivänä mies on tosi ilkeä minulle. Olen kokenut tämän saman monta kertaa. Mikä mättää?
Ja olemme tosiaan olleet jo melkein kymmenen vuotta yhdessä, josta yli puolet naimisissa, joten ei mistään tapailusta ole kyse.
Kommentit (86)
Intiimiyden kanssa ongelmia, hyvin yleistä miehillä. Liittyy välttelevään kiintymyssuhteeseen, mm. Sitä on naisillakin, mutta miehillä enemmän koska pojista kasvatetaan kovempia.
Mä luulen että se läheisyys juuri alkaa ahdistaa, toinen tulee jotenkin jo liian lähelle, ja sitten pitää vastapainoksi ottaa etäisyyttä. Minusta tavallaan ihan luonnollinen reaktio. En tiedä liittyykö kiintymyssuhdeongelmiin.
Hei päihdeongelmainen, olen minäkin ymmärtänyt että trauma voisi aiheuttaa tuota.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:54"]
Varmaan joku ongelma kiintymyssuhteiden kanssa.
[/quote]
Minkälainen ongelma? Mikä siihen olisi avuksi?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:08"]Mä luulen että se läheisyys juuri alkaa ahdistaa, toinen tulee jotenkin jo liian lähelle, ja sitten pitää vastapainoksi ottaa etäisyyttä. Minusta tavallaan ihan luonnollinen reaktio. En tiedä liittyykö kiintymyssuhdeongelmiin.
[/quote]
ei se ole luonnollinen reaktio jos hyvin vahva.
Täytyy myös haluta antaa.Jos antaa vain niin että pääsee tinkaamisesta eroon niin se on huonompaa seksiä kuin tumputtaminen.Naisen täytyisi ymmärtää että mies haluaa koko naisen eikä pelkästään vittua.
Eikö se ole varsin yleistä, että miehet loitontuvat, kun homma on hoidettu. Oma ukkoni on ihan suoraan sanonut, että seksin jälkeen ei vois vähempää kiinnostaa mikään seksiin tai kuherteluun liittyvä. Mutta ei hän ilkeä ole, suuntaa vain huomionsa ihan muualle.
Itse olen kyllä ilkeä, kun olen puutteessa. En ole siitä ylpeä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:08"]Mä luulen että se läheisyys juuri alkaa ahdistaa, toinen tulee jotenkin jo liian lähelle, ja sitten pitää vastapainoksi ottaa etäisyyttä. Minusta tavallaan ihan luonnollinen reaktio. En tiedä liittyykö kiintymyssuhdeongelmiin.
[/quote]
ei se ole luonnollinen reaktio jos hyvin vahva.
[/quote]
No sanotaan sitten vaikka niin että esim minulle aika luonnollinen reaktio, ymmärrän oikein hyvin mistä tuntemuksista tuo kumpuaa. Ja olen nainen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:54"]
Varmaan joku ongelma kiintymyssuhteiden kanssa.[/quote]
Ap ollut miehensä kanssa lähes 10 vuotta yhdessä, joista yli puolet naimisissa, luitko avauksen loppuun?
Pitäisiköhän tuota "kiintymyssuhdeongelmaa" hieman työstää, avata puhumalla? Ap ei vaikuta kovin onnelliselta tämän hetkiseen tilanteeseen. Eikä näköjään mieskään.
Kiintymyssuhdeongelmassa suhde omiin vanhempiin on outo
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:16"]
Eikö se ole varsin yleistä, että miehet loitontuvat, kun homma on hoidettu. [/quote]
No eihän ole! Ainakin omat miesystäväni ovat aina hamunneet minua kainaloonsa heti rakastelun jälkeen, mikä on aika suloista :) Olisi aika outoa, jos näin ei olisi.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:39"]
Kiintymyssuhdeongelmassa suhde omiin vanhempiin on outo
[/quote]
Millä tavoin outo?
Osaatteko valaista, millaisiin miehiin tämä liittyy?
Minulla on suht uusi suhde ja mies on hyvin miehekäs tyyppi. Ei muutenkaan mikään lipevä, mutta lempeä ja hellä ja osoittaa välittävänsä. Sitten nimenomaan TODELLA HYVÄN seksin jälkeen vetäytyy. Ihan kuin muistuttaa, että eläs ala kuvitella liikoja. Jotenkin hän tekee sen vielä niin aidosti eikä edes yritä pidätellä.
Se on riippuvuuden pelkoa, kun ei tunne itseään vahvaksi.
En tiedä miten päädyin tänne :)
mutta miehenä voin kertoa että minulla ainakin usein tulee se että vaikka ennen seksi sitä ajattelee että koko yö lemmiskellään ym, mutta sitten seksin jäkeen tule sellainen olo muutamaksi tunniksi että vain halua olla rauhassa.. kai se on jokinlainen evoluution juttu.
Mutta en ymmärrä miksi sellainen käytäytyminen jatkuis monta päivä muuta kuin se että oikeasti hyvät naiset antakaa miehillenne useammin seksi.
Ainakin omassa suhteessa jossain vaiheessa meillä meni huonommin ja nainen antoi seksi vain kerran tai 2 kuukaudessa ja vaimo oli yleisesti kylmä minua kohti ja nalkutti kaikesta koko ajan niin silloin meni juuri niin että silloin kun panetti hetkeksi unohti että suhteessa meni huonosti.
mutta puhuttiin asiasta ja nainen on nyt paljon mukavampi ja kiltimpi minua kohti ja harrastetaan seksi noin päivittäin niin nyt sitä kummasti jaksa kuhertella häneen kanssa koko iltaa ja makoillab sylikkäin ym niin voi olla sellaista jutusta kyse.
Mies ei rähise mulle, mutta kestää hirmu huonosti seuraavana päivänä lasten meteliä ja riitoja. Välillä ärisee lapsille 'tyhjästä' hyvän seksin ja unien jälkeen. Oon puuttunut siihen ja nykyään mies tsemppaa sen ärinäfiiliksensä yli, hakeutuu omiin oloihinsa tms kunnes osaa olla ihmisiksi.
Me ollaan oltu 9v naimisissa, enkä oo huomannu tuollaista. Ennemminkin hyvän seksin jälkeen menee pari päivää niin, että kumpikin hakeutuu enemmän lähelle ja koskettelee useammin. Todella harvoin muutenkaan puhutaan rumasti toisillemme, vaikka keskustellaankin kaikesta. Ja ollaan joskus erimieltä asioista..
Meillä on kyllä ollu kummallskin hyvä ja turvallinen lapsuus ja äidit ollu kotona melkein koko lapsuusajan. Ollaan myös lähdetty avoimelta pohjalta suhteeseen. Eli kumpikin on tienny, mitä saa ja silti on haluttu mennä naimisiin ja elää yhdessä.
Herkemmin käy niin, että kun läheisyys unohtuu arjessa, on vähän hankalampaa löytää läheisyys uudelleen ja pitää oikein tietoisesti mennä lähelle ja koskettaa..
Mutta kertaakaan en oo törmänny mieheni puolelta tuollaiseen "etäisyyden ottamiseen" hyvän seksin ja hellyyden jälkeen..
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:18"]Siis että jos vaikka pitkästä aikaa on yhdessä hyvää seksiä, sellaista josta kumpikin nauttii ja kokee yhteyden, saatetaan sanoa, että rakastetaan toisiamme jne. Niin sitten vaikkapa seuraavana päivänä mies on tosi ilkeä minulle. Olen kokenut tämän saman monta kertaa. Mikä mättää? Ja olemme tosiaan olleet jo melkein kymmenen vuotta yhdessä, josta yli puolet naimisissa, joten ei mistään tapailusta ole kyse.[/quote] Miten sä siedät rikkaista käytöstä? Ukon pitäs mennä terapiaan
No ei kyllä kuulosta normaalilta. Ehkä mies jotenkin katuu sitä avautumistaan. Ei ole kyllä kaikki ihan kunnossa tunnetasolla, jos tuollaista tekee. Puhutteko yleensä miten syvällisiä?