Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vartija seurasi minua kaupassa

Vierailija
17.04.2015 |

Olin ruokaostoksilla töiden jälkeen ruokakaupassa ja huomasin että vartija alkoi seuraamaan minua ja kun menin maksamaan ostokset niin vartija vahtasi lähietäisyydellä kun maksoin ostokset ja sitten meni vielä kassan päähän seisomaan. Mielestäni tosi inhottavaa, en aio enää käydä kyseisessä kaupassa. Olen rehellinen työssäkäyvä ihminen enkä koskaan ole varastanut mitään. Onko muut kokeneet vastaavaa?

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 35 vuotta vartijana ja minut on tarkastettu monta kertaa mutta en sen takia vaihda kauppaa missä työntekijät tekevät töitään kerran tarkastuksessa olintyövarusteetpäällä eli revolveri kaasu ja pamppu ja siviili vaatteet aukasin takin ja kysyin vartijalta mennäänkö takahuoneeseen vai puranko varusteet tähän kassalle vartija tai pelästyä  ja kutsu poliisit paikalle no oli tutut poliisit ja naureskelivät vartijalle että saman firman miehen otit sitten kiinni no asia selvisi ja edelleen käyn samassa kaupassa778

Vierailija
122/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin häiritsee vartijan kyylääminen ja perässä roikkuminen, kun valkkaan vaatetta. Nykyään kameroita on joka paikassa ja hälyttimiä ties missä. Luulis vartijoitten osaavan käyttääkin niitä lelujaan ja käyttäytyä ihmisten tavoin. En edes muista olinko n.5-10v sitten ostamassa housua vai pitkähihaista paitaa, mutta ei semmoista tuotetta saa edes mahtumaan taskuun ja silti joku kyylä seuraa viiden askeleen päässä. Liikeen hinnat on kalliimmasta päästä eikä mikään pikku liike. 

Se oli mun viimeinen kerta, kun ostin vaatteita sieltä tai muutakaan. Nykyään käyn Los Angelesissa vaateostoksilla. Hoituu omien ja lasten vaatteiden päivitys. Valikoima on aivan toiselta planeetalta ja hinnatkin puolet kotimaan hinnoista.  Kun menee matkalle tyhjällä matkalaukulla ja ostaa sen täyteen niin lipun hinta on maksettu ostosten erotuksella. Profiloikoot asiakkaitaan jos huvittaa, mutta mua ei tarvitse enään kyseisessä liikkeessä seurata.

Teikäläisten puheista tulevatkin aina siat ja vartijat mieleen. Painikoot keskenään. Rehellisellä tavallisella ihmisellä ei ole hätää. Senkun ostaa peruskamat ja jonottaa kassalla.

No, jos näen myymälävartijan seuraavan jotain niin kyllä mulla tulee mieleen, että toi on pöllinyt jotain. Tai jos poliisi seuraisi jotakuta, niin tulee heti epäilys, että on jotain laitonta tehnyt.  En todellakaan mene kauppaan, jossa vartija tai myyjä pitää mua näpistelijänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoista varastetaan ihan törkeästi tavaraa, ihan ruoasta lähtien. Jokin keino Varkauden kiinnisaamiseksi pitää olla. Ehdotuksia?

Paremmat tarkastukset henkilökunnalle. Suurin osa varkauksista tehdään henkilökunnan toimesta. Tästä oli kerran hesarissa iso artikkeli joka avasi ainakin omat silmäni.

Ei niillä varkauksilla ole mitään merkitystä kaupan tulokseen. Hedelmä osaston hävikistä tulee yksistään varmaan kuukaudessa 50 kertaa sen arvosta hävikkiä mitä varkauksista. Vartiointi liikkeet pelottelevat henkilökunnan varkauksilla saadakseen myytyä palveluja joita kukaa ei todellisuudessa tarvitse.

Totta kai on. 

Vaikutat myyjältä, jota ei kannata rekrytoida.

Vierailija
124/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt kahdesti niin, että ruokakaupassa siviilipukuinen myymäläetsivä(?) pysäyttää ja pyytää saada tutkia repun ja taskut. Olen ihan asiallisesti pukeutuva nuori nainen, toisella kerralla olin vieläpä äitini kanssa liikenteessä.

En oikein tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua. Annan toki tutkia tavarat kun en mitään varasta, mutta kyllä se vähän loukkaa. Saisivat antaa vaikka jonkun hyvityslahjakortin, nolottaa seistä kaikkien pällisteltävänä keskellä kauppaa, kun vartija tonkii reppua.

Ei sillä ole mitään oikeuta tutkia sun tavaroita. Kieltäydy seuraavalla kerralla ja sano, että soita poliisit tutkimaan jos on varma, että laukussa on jotain varastettua.

Vierailija
125/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua seurataan lähes aina kaupassa, vartijat siis tai myyjät. Syy: minulla on vamma, jonka vuoksi kasvoni ovat melko ilmeettömät, ts. osa kasvojen lihaksista ei toimi. Tämä näkyy oikeastaan vain silloin kun olen fyysisesti väsynyt, silloin myös silmäni näyttävät nistin silmiltä. Ei kiva mutta en jaksa selittää asiasta kenellekään.

Vierailija
126/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartija kirjoitti:

olen ollut 35 vuotta vartijana ja minut on tarkastettu monta kertaa mutta en sen takia vaihda kauppaa missä työntekijät tekevät töitään kerran tarkastuksessa olintyövarusteetpäällä eli revolveri kaasu ja pamppu ja siviili vaatteet aukasin takin ja kysyin vartijalta mennäänkö takahuoneeseen vai puranko varusteet tähän kassalle vartija tai pelästyä  ja kutsu poliisit paikalle no oli tutut poliisit ja naureskelivät vartijalle että saman firman miehen otit sitten kiinni no asia selvisi ja edelleen käyn samassa kaupassa778

Opettele kirjoittamaan, tuosta ei saa mitää tolkkua.

Vierailija
127/195 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta on tullut nähtyä vaikka millaisia tapauksia. Yleensä vartijat ovat olleet lievästi sanottuna virkaintoisia..

Mutta työtänsä ne vaan tekevät. Enkä muutenkaan ymmärrä miksi menee noin kovin tunteisiin, jos myymälässä pyörivä vartija sattuu vähän ""kyttäämään""?

Ikävä tuottaa pettymys, mutta kyse ei ole mistään henkilökohtaisesta.

Antakaa kytätä ja tehkää ostoksenne. Blaah...

Vierailija
128/195 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä paljoa naurata jos pidetään aina rosvon näköisenä, ja turhasta epäillään, kuka tuollaista jaksaisi aina huumorina pitää...

Vierailija
129/195 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan kyllä kauppaa vähemmän kyttäävään paikkaan, missä minua pidetään asiallisemman näköisenä, ennemmin vien rahani sellaiseen!

Vierailija
130/195 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa ottaa henkilökohtaisesti vaikka vartija seuraiskin. Toimin ihan normaalisti, ja esitän etten edes huomaa seurailua. Ei ole mitään salattavaa, siinähän seurailee jos työpäivä sillä tavalla mukavammin kuluu.

Vierailija
131/195 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita hälyttimiä jää, kun myyjätkään aina eivät tiedä, mihin on piilotettu. Viimeksi löysin kirjaston kirjaston sivuilta. Siksi on hyvä pitää kuitit samalla ostosreissulla. Hiusväreihinkin laitetaan ja kosmetiikkaan.

Kun olen ostanut lompakoita, niihin on aina jäänyt ne hälyttimet.

Tarkistakaa kaikki pikkutaskut niistä koska myyjät ei niitä ymmärrä poistaa.

Vierailija
132/195 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysynyt että mitä vahtaat?

Vierailija
133/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut vastaavaa. Vartia ilman syytä lähti kulkemaan perässä. Jäin pikkuisen asiaa ihmettelemään. Päätin että en mene kyseiseen kauppaan ruoka tai vaateostoksille. Valitettavasti näin kävi.

Vierailija
134/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu parikymppisenä insinööriopiskijana olin jättipainavan selkärepun ja ison kassin kanssa menossa opiskelupaikkakunnalta juna-asemalle ja kotiini. Matkalla poikkesin tarjoustalossa. Kassalla myyjä vaati näyttämään reppuni, jota oli ihan hemmetin tuskaista saada pois selästä. Siinäpä sitten katseli koulumappejani.

Yli nelikymppisenä perheenäitinä katselin XXL:n ulkopuolella tarjousvaatteita, kun huomasin vartijan tarkkailevan minua tiiviisti ikkunan läpi. Otin parin euron tarjousuikkarit tangosta lastani varten ja menin liikkeeseen sisälle. Kassalle päästäkseen joutui kiertämään koko valtavan hallin läpi, joten siinä samalla matkan varrella sovittelin itselleni takkeja yms. Huomasin saman vartijan seuraavan minua. Eipä siinä mitään, jatkoin ihan normaalisti kassan kautta pois kaupasta.

Vierailija
135/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran flunssaisena Prismassa ja sellainen nuori tiukkailmeinen vartija, josta en saanut selvää oliko mies vai nainen alkoi roikkua perässäni . Olin varmasti surkea näky  meikitön naama kalpeana jä väsyneenä , lippis likaisten hiusten peitona ja nahkatakki päällä mutta silti suututti kun tunsi toisen katseen polttavan reikiä selkään !  Ostin hunajani ja vessanpaperini ja suuntasin ulos, vartija jäi kassalle tuijottamaan perään.

Vierailija
136/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät pysäytti kerran vartija kassan ulkopuolella ja halusi nähdä taskut sekä tutkia rattaissa roikkuneen verkkokassin.  Onneksi oli hiljainen aamupäivä, eikä ollut kymmeniä silmäpareja tuijottamassa että " mitähän nuo varastivat, ja vielä lapsi mukana!" Nyt jälkeenpäin mietin, että olisi pitänyt nostaa meteli, sanoa että en todellakaan näytä taskujani ja me lähdemme tästä nyt kotiin.  Mitään muuta selitystä en vartijan käytökselle keksi, kuin  miehen väsähtäneen olemuksen yövuoron jälkeen ja minun   nenärenkaani.

Koska kyseessä oli lähikauppa, pakkohan siellä oli käydä tuon jälkeenkin ja aina nousi verenpaine kun näki saman vartijan!

Vierailija
137/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Muutenkin ahdistaa kaupat, niin on kamalaa, jos vartija lähtee seuraamaan. Hävettää ihan hirveästi. Toista kertaa en mene sellaiseen kauppaan, jossa aletaan seurata. Kiusallista on myös, jos myyjä alkaa seurata kaupassa. Esim. vaatekaupassa yrittää kulkea muka huomaamattomasti perässä ja on järjestelevinään vaatepinoja lähistöllä ja aina siirtyy perässäni seuraavaan kohtaan.

En ole koskaan varastanut mitään ja olen rehellinen kansalainen. Menen aina palauttamaan rahat, jos olen saanut vaihdossa liikaa rahaa, ja olen palannut maksamaan kärryyn pipon ja hanskojen alle jääneen suklaapatukan. Jos kaupalla ei ole muuta keinoa saada varasteluongelmaa kuriin, niin minä äänestän jaloillani. Mielestäni tavallisen kansalaisen ei kuulu joutua kaupassa noloihin tilanteisiin. Olenkin siirtynyt aika paljon nettikauppihin, koska saa tilata tuotteita ilman ahdistavaa kyttäystä ja häpeällisiä tilanteita. 

Vierailija
138/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tavarataloissa käymistä. Ne on järjestetty sellaisia ihmisiä varten, jotka käyvät siellä joka päivä. Itse kärsin jonkinlaisesta melunsieto- ja hahmotushäiriöstä, enkä pysty keskittymään löytämiseen. Hermostun ja haahuilen ympyrää, en muista missä joku tuote olikaan. Asiakkaan pitäisi myös olla ilmeisesti tietynlainen, sellaisen näköinen, joka ostaa sieltä kaiken. Vartijat seuraavat minua helposti, joka ärsyttää entistä enemmän. Ostan melkein kaiken tarvitsemani verkosta, mutta joskus on pakko jalkautua. Yleensä vuoden kamalin päivä :)

Vierailija
139/195 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ujoudesta kirjoittanut vielä jatkan. Kerrankin hävetti, kun kaupassa vartija seisoi koko ajan lähelläni. Olin varmaan kaupassa liian kauan. Olin vieraassa kaupungissa ja odottelin junaa. Lähdin hakemaan kaupasta matkaevästä ja katsoin samalla, jos löytyisi lahja yhdelle ystävälleni. Kyllä hävetti, kun vartija alkoi kulkea perässäni. Lopuksi vielä yritin päättää karkkiosastolla, minkä pussin ostaisin junaan ja vartija seisoi vähän kauempana ja tuijotti koko ajan. Alkoi ahdistaa ja hävettää. Onneksi ei tarvitse käydä tuolla kaupassa enää ikinä.

Vierailija
140/195 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy enää Stockmannilla kuin Alkossa tai ruokaosastolla jos tarvin kipeästi jotain. Yleensä aina silloinkin on vartija odottamassa ulko-ovella kun olen menossa kaupasta ulos. Kerran olin reilu 5 min ennen sulkemisaikaa menossa stockalle. Tiesin minkä tavaran ostaisin ja missä kohtaa kauppaa näitä on. Vartija ei päästänyt enää sisään kun kello oli niin paljon. Stockmannin myyjätkin kummasti lähtevät kassalta aina kun minä siihen olisin menossa maksamaan. Palvelua ei tule jne. Kamalista kamalin putiikki.