Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartija seurasi minua kaupassa

Vierailija
17.04.2015 |

Olin ruokaostoksilla töiden jälkeen ruokakaupassa ja huomasin että vartija alkoi seuraamaan minua ja kun menin maksamaan ostokset niin vartija vahtasi lähietäisyydellä kun maksoin ostokset ja sitten meni vielä kassan päähän seisomaan. Mielestäni tosi inhottavaa, en aio enää käydä kyseisessä kaupassa. Olen rehellinen työssäkäyvä ihminen enkä koskaan ole varastanut mitään. Onko muut kokeneet vastaavaa?

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jos teitä tulee oikein vartija seuraamaan, niin ootte tosi epäilyttäviä. Yleensä ne seuraa vaan kamerasta.

Vierailija
182/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saikulla ja kipeä mutta kaupassa kävin ( leikkaus oli ollut)

Alkoi seurata

No senkun

Hiplasin joka hyllyllä tavaroita

Kaivokatu lukulaseja ja kuin tuoteselosteet hyvin tarkasti kun mulla oli aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtään teki.

Vierailija
184/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sanoa aina kaupasta poistuessasi kolme kertaa "kiitos kiitos kiitos".

Vierailija
185/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijalle on hyvä sanoa myös kiitos.

Vierailija
186/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kyseessä kiitos-kauppa!

Vierailija
187/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen persoonallisuus yhdistetään nykyään köyhyyteen.

Jos erottuu massasta millä tahansa tavoin, niin johtopäätös on "köyhä!"

Vierailija
188/195 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan yritykset ymmärtävät kuinka suurta vahinkoa nämä epäpätevät ja yli-innokkaat vartijanplantut tekevät karkottamalla maksavat asiakkaat? Kalliiksi tulee. Minäkin ostin yhdestä isosta ketjusta tuhansien eurojen edestä ruokaa, vaatetta ja tavaraa. Yksi törkeä kohtelu vartijalta ja siirryin kilpailijalle verkkokauppaan. En taida olla ainoa kun ketjun johto itkee myyntien tippumista mediassa. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
189/195 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut vartijan seuraamista ja kyttäämistä kaikista eniten eri tokmanneilla. Onkohan tokmannilla joku periaate hankkia kaikista ilkeimmät ja passiivisagressiivisimmat kiusaajatyypit vartijoiksi sillä missään muussa kaupassa ei ole yhtä inhottavaa kyttäämistä vaikka vartijoita olis enemmänkin. Tuollainen on juuri sanattomasti agressiivista käytöstä joka ahdistaa rehellistä asiakasta. Tokmanni vois miettiä tätä kun moni asiakas äänestää jaloillaan kun kohdellaan kuin sekakäyttäjävarasta jos katsoo hyllyjä yhtään pidempään. Ei poliisit kyttää asiakkaita kun ovat kaupassa tekemässä ostoksiaan jne se kertoo ammattitaidosta

Vierailija
190/195 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisella, rehellisellä ihmisellä olisi ollut äärettömän turvallinen olo kaupassa, kun vartija oli lähellä turvaamassa ostosten tekoa. Minä ainakin kävisin vastakin näin turvallisessa liikkeessä. Vain epärehelliset ihmiset karttavat vartijaa.

P.S. Mitä sinulla jäi anastamatta vartijan tarkkailun myötä?

Vierailija
191/195 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mukavaa tietenkään ole mutta kuitenkin aika pientä jos ei käydä käsiksi tai viedä takahuoneeseen tutkittavaksi. Vartijat usein katsoo minua ja hymyilee epämiellyttävästi, mutta ymmärrän sen johtuvan heidän henkilökohtaisen elämän haasteista ja persoonan häiriöistä.

Vierailija
192/195 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli ihan kiva rauhallinen vartija ja fiksu. Outoa oli vain se että näytti naiselta ja oli kuin kalapuikkoviikset liimattu kasvoille. Aika nuori oli.

Vierailija
193/195 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisella, rehellisellä ihmisellä olisi ollut äärettömän turvallinen olo kaupassa, kun vartija oli lähellä turvaamassa ostosten tekoa. Minä ainakin kävisin vastakin näin turvallisessa liikkeessä. Vain epärehelliset ihmiset karttavat vartijaa.

P.S. Mitä sinulla jäi anastamatta vartijan tarkkailun myötä?

Minua vartijat stalkkasi koko ajan yhdessä lähikaupoissa, piti joka kerta kävellä väh. kaksi kertaa ohi, ja joskus ne tuli viereen virnuilemaan ja tirskumaankin. Stalkkaaminen on kai hauskaa ÄO-80 amatöörikytille.

Sellaista tehdään gang stalkingissa.

(Ja joo, en ole koskaan varastanut mitään mistään kaupasta, pukeudun siististi, käyttäydyn ihan kuten kuka tahansa tavallinen ihminen kaupassa jne.)

Itse asiassa vartijat stalkkasi jossain vaiheessa koko ajan myös kauppojen ulkopuolella, mutta sitten ne lopetti sen muutama vuosi sitten. Taidan tietää miksi ne on vähän perääntyneet: koko tämä gang stalking toiminta uhkaa pikkuhiljaa paljastua.

Vartijat on ilmeisesti mukana vainoamisessa poliisin delegoimana, tekosyynä ns. ennalta estävä toiminta.

Vierailija
194/195 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä huomannut että minua olisi seurattu kaupassa. Lukuunottamatta niitä liikkeitä joissa on provikkamyyjiä käytävillä kyttäämässä uhreja. Ja pari kertaa pikkukaupassa on kassa katsellut kärsimättömänä kun on luultavasti just ollut menossa taukohuoneessa tai tupakilla käymään kun olen tullut liikkeeseen.

Ja joskus olen ollut homssuisen näköisenä kalliiden merkkien liikkeissä. Silloinkin myyjät lähinnä katsovat siihen malliin, että ei sulla kuitenkaan oo varaa näihin - mene muualle. Sitten yllättyvät kun ostan jotain +100€ olevaa vaatetta.

Mutta miltä te näytätte joita aina seurataan kaupassa? Tatuointeja? Lävistyksiä? Kansallispuku? Teinivaatteet? Joku iso päähine tai lippis (jolloin kasvot peittyy turvakameroista)?

En usko että ihmisen pitäisi olla epäilty vain sillä periaatteella että on värikkäät lenkkarit yhdistettynä farkkuihin, koska tavallinen kävelykenkä hiertää ja puristaa. Ellei joku myy parempia kenkiä tai lenkkareita. Monilla on reppu jos ei ole autoa. Voi olla myös aurinkolasit tai tummennetut lasit, jos on migreenitaipumus tai epilepsia, näkövamma tms. Osalla vaate voi olla jostain syystä hajonnut tai lentänyt siihen jotain lätäköstä, on juuri menossa hakemaan uutta. Osa tulee pitkän matkan takaa.

Vierailija
195/195 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kokenut vartijan seuraamista ja kyttäämistä kaikista eniten eri tokmanneilla. Onkohan tokmannilla joku periaate hankkia kaikista ilkeimmät ja passiivisagressiivisimmat kiusaajatyypit vartijoiksi sillä missään muussa kaupassa ei ole yhtä inhottavaa kyttäämistä vaikka vartijoita olis enemmänkin. Tuollainen on juuri sanattomasti agressiivista käytöstä joka ahdistaa rehellistä asiakasta. Tokmanni vois miettiä tätä kun moni asiakas äänestää jaloillaan kun kohdellaan kuin sekakäyttäjävarasta jos katsoo hyllyjä yhtään pidempään. Ei poliisit kyttää asiakkaita kun ovat kaupassa tekemässä ostoksiaan jne se kertoo ammattitaidosta

Sama. Olen itse keski-ikäinen tantta, en mielestäni epäilyttävän näköinen millään tavalla. Menin Tokmannilla sovittamaan koppiin ulkoiluhousuja ja hädin tuskin ehdin kopista ulos niin vartija ravaa tutkimaan tarkasti sovituskopin jäljiltäni. Seisoin siinä suu auki että mitähän nyt ihmettä oikein. Ihmiset tuijotti siinä, varmaan ajattelivat että tosiaan olisin jotain pöllinyt. Menetti Tokmanni nyt tämän asiakkaan tuollaisen virkaintoisen vartijan takia kyllä. Kaiken kukkuraksi koska eivät kassalla leikkaa sitä hälytintä vaatteesta pois niin portti alkoi tietenkin ulisemaan. Kyllä minua hävetti. En mene enää ikinä Tokmannille. Kyllä lähtökohtaisesti ihmisen on saatava asioida kaupassa ja myös sovittaa vaatteita ilman epäilystä että on varastanut jotakin. Mainehan tuossa menee jos sattuu tuttuja kohdalle. Anteeksi ei edes pyytänyt tämä vartijan pälli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän