PASKIN kirja jonka olet lukenut, tai yrittänyt lukea?
Valitettavasti en omaa valintaani muista nimeltä,oli joku 50-luvulla painettu uskonnollinen tyttökirja jonka sain mummoltani. Teinityttö angstaili ihastuen johonkin pahispoikaan, mutta eksyi seurakunnan toimiin, löysi Jeesuksen ja uskis-poikaystävän.
Kommentit (703)
Vierailija kirjoitti:
Katja Kettu Kätilö, jäi kesken, murre ärsytti niin paljon.
Jean Untinen-auto Luolakarhun klaanin vika osa, aika oli kullannut teinimuistot, hirveää kakkaa nykyminälleni.
Katja Ketun kirja oli minusta tekotaiteellinen ja väkisin väännetty, huonoin kielikuvin koristeltu yliarvostettu tekele.. Mutta pohjoisen murrehan on mitä ihaninta ja siitä kyllä tykkäsin todella paljon. :) No, olenkin puoliksi Saamelainen etelän asukki ja se murre herätti paljon ihania muistiója pohjoisessa vietetystä lämpöisestä ajasta ihanien sukulaisteni keskellä, joten voin olla puolueellinen. Se olikin ainoa syy miksi tuota luokatonta kirjaa jaksoin lukea.
N26
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut lukemista 8-vuotiaasta asti. Lukioikäisenä yritin "olla aikuinen" ja lukea jotain klassikoita. Lopputulos:
- Täällä Pohjantähden alla (väkisillä 2. osan puoliväliin, hirveän synkkä ja painostava sisältö)
- Nuorena nukkunu (luin loppuun, mutta ahdistava oli)
- Sofian maailma (kesken jäi, koska en ymmärtänyt mitään).
Nuorena nukkunutta en ole lukenut, mutta Täällä Pohjantähden alla ja Sofian maailman luin 15-vuotiaana. Kummankaan lukeminen ei tuottanut mitään vaikeuksia, tosin Sofian maailmasta en pitänyt.
Anna Kareninan ja Sinuhen luin 11-vuotiaana. Tuntemattoman sotilaan ja Rikoksen ja rangaistuksen luin 12-vuotiaana. Tarun sormusten herrasta luin 14-vuotiaana. Eivät ne sen vaikealukuisempia ole kuin muutkaan kirjat.
Se joku Harry Qebertin tarina. Mun mielestä ihan hirveä, mutta tosi moni on kehunut.
Kirjavaras, Tikli, Paluu Rivertoniin ja Puhdistus täällä jo mainittuna on mun suosikkeja. Ja Peltirumpu odottaa hyllyssä. Uskallankohan lukea? :'D
[/quote]Nuorena nukkunutta en ole lukenut, mutta Täällä Pohjantähden alla ja Sofian maailman luin 15-vuotiaana. Kummankaan lukeminen ei tuottanut mitään vaikeuksia, tosin Sofian maailmasta en pitänyt.
Anna Kareninan ja Sinuhen luin 11-vuotiaana. Tuntemattoman sotilaan ja Rikoksen ja rangaistuksen luin 12-vuotiaana. Tarun sormusten herrasta luin 14-vuotiaana. Eivät ne sen vaikealukuisempia ole kuin muutkaan kirjat.[/quote]
Tämä on siis vastauksesi kysymykseen mikä on paskin kirja, jota olet yrittänyt lukea/jonka olet lukenut?
Jotenkin koen myötähäpeää näiden kaikkien puolesta, jotka niin kapinallisina yrittävät kertoa, kuinka raamattu tai koraani on maailman paskin teos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enusko kirjoitti:
Raamattu
On avain lähes kaikkeen länsimaiseen taiteeseen, joten suosittelen kyllä lukaisemaan.
No huh huh miten sivistymätön ja älytön kommentti.. :D Oletko sinä tosissasi? En halua loukata, tai kuulostaa ilkeältä, mutta siis uskomatonta miten joku voi ajatella näin... Sama kun sanoisi että Koraani on avain kaikkeen itämaiseen/afrikkalaiseen taiteeseen :D Mikäs susta on kaiken antiikin ajan taiteen AVAIN?
Kulttuurinen vaikutus on valtava ja suuri
osa vanhasta taiteesta oli aiheeltaan uskonnollista.
Maallinen taidr ja kirjallisuus lainaili Raamatullista kuvastoa.
Puhumattakaan uskonnollisten näkemysten ymmärtämisestä.
Kannattaa lukea keskeiset tarinat, Genesis, Exodus, tarinat Salomosta, Daavidista....
Evankeliumit ja Joh.Ilmestys vähintään.
Sananlaskut ja Job.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enusko kirjoitti:
Raamattu
On avain lähes kaikkeen länsimaiseen taiteeseen, joten suosittelen kyllä lukaisemaan.
No huh huh miten sivistymätön ja älytön kommentti.. :D Oletko sinä tosissasi? En halua loukata, tai kuulostaa ilkeältä, mutta siis uskomatonta miten joku voi ajatella näin... Sama kun sanoisi että Koraani on avain kaikkeen itämaiseen/afrikkalaiseen taiteeseen :D Mikäs susta on kaiken antiikin ajan taiteen AVAIN?
Maallinen taidr ja kirjallisuus lainaili Raamatullista kuvastoa.Puhumattakaan uskonnollisten näkemysten ymmärtämisestä.
Kannattaa lukea keskeiset tarinat, Genesis, Exodus, tarinat Salomosta, Daavidista....
Sananlaskut ja Job.
Just tästä syystä mä luen Raamattua. En siksi, että saisin siitä jotain uskonnollisia säväreitä, vaan siksi, että siihen viitataan niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena nukkunutta en ole lukenut, mutta Täällä Pohjantähden alla ja Sofian maailman luin 15-vuotiaana. Kummankaan lukeminen ei tuottanut mitään vaikeuksia, tosin Sofian maailmasta en pitänyt.
Anna Kareninan ja Sinuhen luin 11-vuotiaana. Tuntemattoman sotilaan ja Rikoksen ja rangaistuksen luin 12-vuotiaana. Tarun sormusten herrasta luin 14-vuotiaana. Eivät ne sen vaikealukuisempia ole kuin muutkaan kirjat.
Tämä on siis vastauksesi kysymykseen mikä on paskin kirja, jota olet yrittänyt lukea/jonka olet lukenut?
Ei, vaan vastaukseni aikaisemmille kommentoijille. Eivät nämä kirjat voi olla vaikeimmasta ja tylsimmästä päästä, kun niitä jaksavat lapset ja teinitkin lukea aivan helposti.
Jari Sarasvuon Captam Apoteko. Kaameeta shittiä, sanaoksennus ilman mitään motiivia. Olen lukenut vaikeita, tylsiä ja raskaita, mutta tämä läjä on omaa laatuaan. Varmaan jonkinlainen henkilökohtainen potilaskertomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan vastaukseni aikaisemmille kommentoijille. Eivät nämä kirjat voi olla vaikeimmasta ja tylsimmästä päästä, kun niitä jaksavat lapset ja teinitkin lukea aivan helposti.
Mutta palstan lukeminen ja ymmärtäminen näyttävät olevan sinulle vaikeimmasta päästä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enusko kirjoitti:
Raamattu
Maallinen taidr ja kirjallisuus lainaili Raamatullista kuvastoa.Puhumattakaan uskonnollisten näkemysten ymmärtämisestä.
Sananlaskut ja Job.
En sanonut, etteikö sillä olisi ollut suuri vaikutus, mutta Raamatun olevan avain kaikkeen länsimaiseen taiteeseen on silti todella sivistymättömästi ja yksinkertaisesti sanottu. Olen lukenut Raamatun, kiitos vain neuvoista :) Ja ymmärrän taidettakin jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta palstan lukeminen ja ymmärtäminen näyttävät olevan sinulle vaikeimmasta päästä.
Tiedän kyllä, että tarkoitus on vain vastata kysymykseen, mutta en ole ainoa vastaaja joka on kirjoittanut tähän ketjuun jotain muuta kuin mitä on kysytty. Moni on esim. kehunut Raamattua. Sen takia ajattelin, että ei se nyt niin vakavaa ole, jos minäkin menen vähän OT:n puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut lukemista 8-vuotiaasta asti. Lukioikäisenä yritin "olla aikuinen" ja lukea jotain klassikoita. Lopputulos:
- Täällä Pohjantähden alla (väkisillä 2. osan puoliväliin, hirveän synkkä ja painostava sisältö)
Ei kai Sofian maailma mikään klassikko ole, parikymmentä vuotta vanha kirja. Ja sehän on nimenomaan teineille tarkoitettu käsittääkseni?
Yleisen kirjallisuutieteen sivuaineopinnoissa tuli vastaan Jukka Larssonin Kantaja. Siitä jäi todella sekavat mielikuvat ja muistan, että se oli täydellistä tervanjuontia minulle. Kyseessä on trilogian keskimmäinen osa eli ehkä se selittää osan outoudesta, mutta tyyli oli vaikea, tipuin kärryiltä. Uskonnollista ja psykologista homous-traumaa se taisi olla. Kirja on aika ohut (n.150 sivua), mutta taistelua se oli.
Myönnettäköön, että tässä vaiheessa taistelin pahan masennuksen uusiutumisjakson parissa ja itse asiassa tähän kurssiin katkesivat yliopisto-opintoni, kurssi jäi kesken. Se lienee vaikuttanut kokemukseen myöskin. Olen joskus pohtinut palaavani teokseen lukemalla koko trilogian hieman toipuneena näin 10 vuotta myöhemmin... Onko mielikuvani sen raskaudesta ja sekavuudesta oikea vai sekoittiko pelkkä mielialahäiriö pääni? Nimittäin Jukka Larsson on yksi Pirkko Saision salanimistä ja Saision tyylistä muuten olen aina pitänyt!
Steven Hall: Haiteksti. Olisi voinut mielestäni jäädä kokonaan tekemättä.
Virpi Hämeen-Anttilan Sokkopeli. Meni vuosia ennen kuin mun usko suomalaiseen kirjallisuuteen palasi edes jonkin verran. Taisi mennä yli 20 vuotta, kun otin toisen suomalaisen kirjan käteeni sen roskan jälkeen.
Ne Juha Vuorisen räpystykset. Hävetti palauttaa ne kirjastoon, jos joku vaikka ois luullut mun lukeneen sitä roskaa. Olisin yrjönnyt mikäli oisin pakottanut itseni lukemaan paria sivua edemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Sofian maailma mikään klassikko ole, parikymmentä vuotta vanha kirja. Ja sehän on nimenomaan teineille tarkoitettu käsittääkseni?
Teineille suunnattu opettamaan filosofit.
Vierailija kirjoitti:
Steven Hall: Haiteksti. Olisi voinut mielestäni jäädä kokonaan tekemättä.
Tämä jäi itsellänikin kesken. En muista, mikä siinä oli ongelma vai olinko liian uupuneessa elämäntilanteessa silloin. Siinä taisi olla kerronnassa paljon aukkoja, joita yritettiin matkan varrella paikata tai jotain sellaista (muistinmenetys päähenkilöllä?)... Äitini tykkäsi siitä ja sitä muutenkin kovasti silloin kehuttiin, niin en ole hankkiutunut kirjasta vielä eroon, jospa sitä vielä joskus yrittäisi uudestaan...
Itse taas olet sisälukutaidoton trollimies. Täällä haukutaan kirjoja, ei lukijoita.