Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun mansikat ovat kalliimpia kuin miehen nuuska

Vierailija
25.06.2026 |

Asumme saman katon alla. Mies käy töissä, maksaa vuokran, sähkön ja suurimman osan ruokaostoksista. Minä olen sairauslomalla burnoutista, opiskelen ja saan vain muutaman sata euroa kuussa, koska miehen tulot vaikuttavat tukiini. Hoidan kuitenkin käytännössä kaikki kotityöt, pyykit, siivoukset sekä lemmikkien hoidon ja ulkoilut. Makselen myös lemmikkien ruoat.

Riitelemme jatkuvasti rahasta. Erityisesti minun erikoisruokavaliostani ja tuoreista marjoista. Miehen mielestä mansikat ovat liian kalliita eikä niitä pitäisi ostaa. Itse näen ne kesän pienenä ilona ja osana ruokavaliotani. Samaan aikaan mies käyttää nuuskaa lähes päivittäin, mutta hänen mielestään sitä ei voi verrata marjoihin, koska hän "tienaa rahansa itse".

 

Riidan aikana hän on sanonut esimerkiksi, että jos haluan mansikoita, voisin mennä töihin, sekä että hän ei haluaisi olla niin "paska", ettei pysty käymään töissä. Nämä kommentit satuttavat, koska en ole sairauslomalla omasta valinnastani ja teen jatkuvasti töitä toipumiseni eteen.

 

Olen ehdottanut erilaisia ratkaisuja: että osallistuisin pienellä summalla enemmän ruokakuluihin tai jopa muuttaisin omaan asuntoon, jotta rahasta ei tarvitsisi riidellä. Mikään ei kuitenkaan tunnu kelpaavan.

 

Kysynkin ulkopuolisten mielipidettä: onko kyse vain huonosti toimivasta rahajärjestelystä vai jostain muusta? Onko kohtuullista, että toinen hoitaa talouden rahallisen puolen ja toinen kodin sekä lemmikit? Miten tällainen tilanne kannattaisi ratkaista ilman jatkuvaa riitelyä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet elätti ja maksat luonnossa.

Vierailija
2/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskaaja 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tilanteessa sinun on karsittava ruokakuluja. Mene poimimaan mustikoita kun sen aika tulee. 

Vierailija
4/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tilanteessa sinun on karsittava ruokakuluja. Mene poimimaan mustikoita kun sen aika tulee. 

En vain tiedä enää mistä karsia. Niistä mansikoista ja marjoistako sitten? Onko se tosiaan niin, etten saisi pyytää niitä enää? Teen ruoan aina itse, harvemmin tulee mitään valmista ostettua. Ja harvoin tulee käytyä edes missään ulkona syömässä. En juo mitään energiajuomia tai limujakaan. 

Vierailija
5/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ihmettelen miksi sinua katselee.

No jaa, itse en katselisi huonohampaista, haisevaa nuuskaajaa. Elämä on valintoja. 

Vierailija
6/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva elämä. Olet lapsen tasolla ja joudut tapella, että saat ostaa kaupasta mitä haluat. Ja ihan vapaaehtoisesti jäät.😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi kellekään mansikoita enkä alistuisi niitä kerjäämään.

Vierailija
8/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 pakko olla provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässähän ei tosiaan ole koko tilanne ja koko elämä, mutta en saanut mahdutettua pitkää tekstiä aloitukseen.

 

Riidoista huolimatta välillämme on paljon rakkautta ja huolenpitoa. Mutta kun riitelemme, se menee henkilökohtaisuuksiin, eikä siinä ole mitään järkeä. Ajattelen, että jos joskus tilanne olisi toisinpäin, maksaisin itse kyllä ne miehen nuuskat tai muut "pienet ilot", jos hän olisi burnoutissa, sairastuisi tms. Koska ajattelen että sitä se rakkaus on. Tuetaan puolin ja toisin. 

 

Meidän arki ja elämä on muuten mukavaa ja olemme kuin paita ja peppu. Ja tiedämme myös toistemme haavoittuvuudet, ja riidellessä iskemme niihin kiinni. Se on typerää. 

 

Mutta tosiaan, haluaisin löytää oikeasti järkevän tyylin tähän, ja kysyä ennenkaikkea järkeviä mielipiteitä. Trollit ei haittaa, mutta toivon että muutama oikeasti fiksukin kommentoi tähän ja kertoo mielipiteensä, miten keksisimme toimivan ratkaisun tähän rahasysteemiin. 

Vierailija
10/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaista olisi naisen nuuska?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän on ihan täysi kusipää. Hän pitää sinua paskana koska et voi käydä nyt töissä.

Luiskaan se pelle.

Vierailija
12/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taida olla ihan täysipäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kultaseni, kun ne ovat miehen rahoja eikä sinun. Hyväksikäytettäväksi ei pidä suostua. Hänen ei ole pakko ostaa mansikoita.

Vierailija
14/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellista väkivaltaa. Jätä se heti eikä huomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöaika! Törkeän oloinen jätkä.

Vierailija
16/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alisteisessa asemassa ja teet niinkuin käsketään. Miksi mangut jostain mansikoista? Mies on elättäjä ja sanoo, että niitä ei osteta. Aikuisten oikeesti ei jostain noin pienestä aleta nillittämään, kun mies on se joka sinut ruokkii. Olisi isäsikin jo potkinut pellolle. 
Mitä seuraavaksi? Kaviaaria?

Vierailija
17/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesihän on ihan täysi kusipää. Hän pitää sinua paskana koska et voi käydä nyt töissä.

Luiskaan se pelle.

Katsotaan sitten onko kelaelätillä rahaa ostaa mansikoita. Voi olla, että kylmä totuus vielä iskee kasvoille.

Vierailija
18/18 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään emme asialle voi etkä sinäkään. Pitäisikö meidän jotenkin auttaa sinua pakottamaan hänet ostamaan mansikoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä