Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PASKIN kirja jonka olet lukenut, tai yrittänyt lukea?

Vierailija
07.04.2015 |

Valitettavasti en omaa valintaani muista nimeltä,oli joku 50-luvulla painettu uskonnollinen tyttökirja jonka sain mummoltani. Teinityttö angstaili ihastuen johonkin pahispoikaan, mutta eksyi seurakunnan toimiin, löysi Jeesuksen ja uskis-poikaystävän.

Kommentit (703)

Vierailija
561/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nilkki kirjoitti:

Saatanalliset säkeet. Aivan kauheeta kuraa. Johtuukohan käännöksestä? Mene ja tiedä mutta enää en ihmettelee että kirjoittaja joutui vainotuksi.

Luettuani 30sivua pohdin että annan mahdollisuuden 100 sivuun ja jos homma ei muutu niin lukeminen tyssää... Kirja lensi jontkaan sivun 70 kohdalla, paitti että luin sen kohdan toki josta se kirjailija oli saanut sen tappo uhkauksensa.

Täh?  Eli et ihmettele että kirjailija joutui vainotuksi  ja tappoyritysten kohteeksi, koska kirja on sun mielestä huono. 

Ootko lukenut koraania? Se on varmaan sun mielestä hyvä kirja ja elämänohje ihmisille??? 

Rushdien kirja palkittiin ja se kiinnitti muslimimaailmassa huomiota.

Jipii, muslimikirjallisuutta arvostetaan länsimaissa!

Mutta voi kurja, kirjassahan suhtaudutaan sarkastisesti uskontoihin, erityisesti islamiin, joka kirjoittajalle on tutuin.

Alkoi vääristelevä vihanlietsontakamppanja, jonka seurauksena Iranin hengellinen johtaja ajatollah Khomeini julisti fatwan, jonka mukaan Rushdie on tapettava.

Lupasipa miljoonapalkkion Rushdien tappajalle.

Myöhemmin kun Khomeini oli jo kuopattu, fatwa peruttiin, muttaääriryhmät ovat edelleen lupailleet Rushdien päästä palkkiota.

Käsittämätöntä, että Rushdie ei saanut myötätuntoa esim. kansamkirkoltamme.

Kailki olovat niin myötätuntoisia loulkaantuneita kohtaan.

Aivan kuin raivoavat ihmismassat olisivat lukeneet Saatanalliset säkeet.

Eikä sitä ole lukenut moni muukaan

Kirjan sisältöä arvosteleva.

Vierailija
562/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koraani

täyttä scheisseä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Remeksen "Ikiyö". Kouluaikana jouduimme valitsemaan listalta jonkin kirjan ja en osannut arvatakaan, millaiseen tylsimykseen tartuinkaan. Minä en nukahtele kirjojen ääreen, mutta tätä lukiessani kyllä torkahdin.

En ymmärrä Remeksen hehkutusta, kamalan pitkästyttävä tapa kirjoittaa.

Vierailija
564/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eat, pray, love ja Coelhot ja vastaavat, joita vähän yksinkertaiset naiset lukevat kun luulevat niitä syvällisiksi tai jopa filosofisiksi. Nämä naiset eivät tietenkään ole koskaan filosofiaa lukeneet. Asiaan kuuluu myös Coelho-sitaattien jakaminen somessa. :)

Vierailija
565/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paolo Coelhon Uskottomuus. En oo ikinä ollut näin vihainen itselleni. Yläluokkainen vaimo pettää miestään mutta ei jää koskaan kiinni. Ylitunteellista paskaa, välissä pari seksikohtaa ja raju anaalipano. Lopulta nainen ja miehensä kokeilevat riippuliitämistä kirjan vikassa luvussa ja naisen hetkeen tarttuminen ja adrenaliinipärinä saavat vihdoin hänet tajuamaan että on onnellinen miehensä ja lastensa kanssa!

VMP!!!

Kyllä! Tässä on tiivistetty hyvin tämän kirjailijan nerokkuus.

Kuulostaa joltain kehnolta madame Bovary -kopiolta.

Vierailija
566/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu. Täyttä paskaa, nukahtaa eka sivulle. Kaiken lisäksi rippikoulussa piti opetella ulkoa järjettömiä asioita jostain kymmenestä käskystä lähtien. Minua ei käske kukaan!

Vierailija
567/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu. Täyttä paskaa, nukahtaa eka sivulle. Kaiken lisäksi rippikoulussa piti opetella ulkoa järjettömiä asioita jostain kymmenestä käskystä lähtien. Minua ei käske kukaan!

Etpä taida muutakaan lukea.

Ja onhan se järjetöntä, että menee vapaaehtoiseen kouluun, vaikkapa rippisellaiseen, ja sitten siellä vaaditaan opettelemaan asioita.

14v tyttäreni aikoo mennä rippikouluun, 12v tyttäreni kieltäytyi jo jyrkästi menemästä.

Vierailija
568/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan meni, ennen kuin myönnettiin, ettei Arto Paasilinnan tuotannosta saa enää korjailemallakaan lukukelpoista tekstiä.

Parhaimmillaanhan olivat mainiota viihdettä ja hieman syvällisempiäkin tasoja niissä oli.

Aluksi mies kangistui kaavoihin ja taso vaihteli, lopulta teksti oli aivan kuraa.

Silti vain haluttiin joulumarkkinoille uusi kirja.

Vierailija
569/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haruki Murakamin Norwegian wood.

Vierailija
570/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa Liksomin Kreisland, luin yläasteella jotain esitelmää varten, mutta oli mielestäni niin huono että en ole myöhemmin pystynyt palaamaan hänen teoksiinsa (ehkä pitäisi?). Meän kieltä mongerrettiin jossain kodassa.

Oksasen Puhdistus jäi kesken, Baby Jane ja Stalinin lehmät oli ok.

Oksaseen en ole Puhdistuksen jälkeen palannut.

Pussikaljaromaani ja Nenäpäivä jäi kesken koska olivat molemmat todella tylsiä ja pitkäveteisiä ts. juoni ei vain lähtenyt.

Rushdielta olen lukenut Vimman (ok), mutta Maa hänen jalkojensa alla jäi kesken.

Da Vinci-koodia yritin joskus aloittaa monta kertaa, mutta jäi aina kesken. Jotenkin oli niin heppoista ja väännettyä.

Sadan vuoden yksinäisyyden luin lukiossa jotain esitelmää varten englanniksi. Muistelisin että oli ihan mielenkiintoinen, tosin hiukan sekava.

Vierailija
571/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkösen Ei kiitos. Riivin kirjan väkisin läpi hampaat irvessä ja välillä epäuskoisena ääneen vaikertaen. Miten voikaan kokea niin hirvittävää myötähäpeää pelkästään lukemalla jonkun kirjoittamaa tekstiä? Teksti, juoni ja kirjoitustyyli kuin jonkun teinin sepustusta. "Hauskoiksi" tehdyt kohdat olivat lähinnä hyvin tökeröitä. Hyi kamala!

Vierailija
572/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aristoteleen kootut teokset, Raamattu, Koraani, Tuntematon sotilas, Marxin teokset.

Kaikki fantasiakirjallisuus Maameren tarinoita lukuunottamatta.

Vierailija
573/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tällä palstalla on Tiina-kirjoja korkeampaa kirjallisuutta luettu.

Eikä lueta.

Äläkä Sinä yksi lääkäri vastaa tähän mitään: - varmasti on se yksi poikkeava yksilö aina joukossa.

Vierailija
574/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILU1962 kirjoitti:

En usko että tällä palstalla on Tiina-kirjoja korkeampaa kirjallisuutta luettu.

Eikä lueta.

Äläkä Sinä yksi lääkäri vastaa tähän mitään: - varmasti on se yksi poikkeava yksilö aina joukossa.

Mene mihin tahansa palstalle, työpaikalle, yhteisöön tai valtioon niin ei missään suurin massa lue Tiinaa korkeampaa kirjallisuutta.

Vierailija
575/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieppari ruispellossa ja Peltirumpu, ai niin myös Saatana saapuu Moskovaan, siinä on todellinen paskakolmikko.

Saatana saapuu Moskovaan on yks parhaimmista kirjoista. Oon sen äärellä nauranu veet silmissä monesti. 

Vierailija
576/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Paulo Coelhon kirja. Mukamas oivaltavaa paskaa " suurelta" ajattelijalta.

Tosiaan. En pystynyt lukemaan lahjaksi saamaani kirjaa kun alkoi oksettaa.

Vierailija
577/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:55"]

Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)

omat paskimmat kirjat löytyvät Harlekiini osastolta. Minuun iskee Oksanen ja Itkonen, taivaslaulu, hemingway, 

No sä sentään olet lukenut niitä harlekiineja. Mä yritin joskus 11-vuotiaana ja totesin, että eihän tällaista paskaa voi lukea.

172

Niinpä, siis kuka noita Harlekiineja ja vastaavia oikein lukee? Itse luen mieluummin vaikka maitopurkin kylkeä ;)

Harlekiinin lukijat ovat kuin kauniiden ja rohkeiden katsojat. Kukaan ei tunnusta olevansa aktiivinen lukija mutta kummasti kirjoja kaupan hyllytä katoaa. Itse luin aikanaan paljon harlekiineja. Ennakoitava ja onnellinen loppu oli se mitä tarvitsin paskan elämän unohtamiseksi. Nykyäänkään en halua lukea mitään raskasta/ surullista. Kaunareita on kiva katsoa esim lomilla, aina pääsee juonesta kiinni vaikka on kuukausia ollut välissä. Harmi vaan kun tulee pikkukakkosen kanssa samaan aikaan..

Teininä jätin raamatun ja Sinuhe egyptiläisen kesken. Richard Bachin Silta yli ikuisuuden oli teininä aivan hitti, muutama vuosi sitten yritin kahlata uudestaan läpi mutta en vaan pystynyt.

Voin kertoa sinulle Sinuhen lopun tiivistetysti:

Köyhä tietämättään aatelista alkuperää oleva neitsyt palvelustyttö rakastuu kreiviin , menevät naimisiin,The end:)

Vierailija
578/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoin on Moby Dick ja kesken jääneet Ääni ja vimma sekä se Saatanalliset säkeet. Muita huonoja ja jo täällä mainittuja Saatana saapuu Moskovaan, Peltirumpu, Juhannustanssit ja Manillaköysi.

Pidin Sinuhesta, Tuntemattomasta, Tolstoista, Dostojevskista ja Oksasesta.

Sinä sielun kumppanini: ihana ihminen joka ymmärtää kirjallisuutta

Vierailija
579/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:55"]

Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)

omat paskimmat kirjat löytyvät Harlekiini osastolta. Minuun iskee Oksanen ja Itkonen, taivaslaulu, hemingway, 

No sä sentään olet lukenut niitä harlekiineja. Mä yritin joskus 11-vuotiaana ja totesin, että eihän tällaista paskaa voi lukea.

172

Niinpä, siis kuka noita Harlekiineja ja vastaavia oikein lukee? Itse luen mieluummin vaikka maitopurkin kylkeä ;)

Harlekiinin lukijat ovat kuin kauniiden ja rohkeiden katsojat. Kukaan ei tunnusta olevansa aktiivinen lukija mutta kummasti kirjoja kaupan hyllytä katoaa. Itse luin aikanaan paljon harlekiineja. Ennakoitava ja onnellinen loppu oli se mitä tarvitsin paskan elämän unohtamiseksi. Nykyäänkään en halua lukea mitään raskasta/ surullista. Kaunareita on kiva katsoa esim lomilla, aina pääsee juonesta kiinni vaikka on kuukausia ollut välissä. Harmi vaan kun tulee pikkukakkosen kanssa samaan aikaan..

Teininä jätin raamatun ja Sinuhe egyptiläisen kesken. Richard Bachin Silta yli ikuisuuden oli teininä aivan hitti, muutama vuosi sitten yritin kahlata uudestaan läpi mutta en vaan pystynyt.

Voin kertoa sinulle Sinuhen lopun tiivistetysti:

Köyhä tietämättään aatelista alkuperää oleva neitsyt palvelustyttö rakastuu kreiviin , menevät naimisiin,The end:)

Mikäs vitsi tuo oli olevinaan?

Vierailija
580/703 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harry potter, yöks. en muista sainko ekaa kirjaa luettua. Harmaa ja yksinkertainen Tolkieniin verrattuna.

Kyllä oli lapsellista paskaa ja täyttä lainaa vaikka keltä.

Ehm, kai te ymmärrätte puhuvanne lastenkirjoista, eikä mistään taiteellista aivoja syvästi haastavasta finlandia palkitusta aikuisten romaanista? Tai siis ainakin 3 ekaa on lastenkirjoja, neljännen lopussa alkaa näkyä sitä enemmän synkeää nuorten kirjaosuutta.