Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meille on (todennäköisesti) tulossa poikavauva kahden tytön jälkeen ja

Vierailija
21.04.2009 |

olen kuullut paljon kommentteja tyyliin:

"Vihdoinkin teille tulee poika!"

"Ja mitäs sitten jos se onkin taas tyttö, alattekos heti taas uutta?"

"Hieno juttu! Ei tytöissä sis mitään vikaa mutta kyllä poika on..."

"Ihanaa että saatte pojan! Pojat on jotenkin läheisempiä äidelleen ja niin helppoja"

Ja kun tässä sanoin ystävälleni naureskellen että olen hankkinut läjän poikavaatteita eikä minulla ole oikeastaan yhtään unisex-värejä niin jos tuleekin taas tyttö niin ollaan pulassa.. Häneltä meni pointti täysin ohi koska tokaisi

"niin ajattele, _kolme_ _tyttöä_ : huh huh!"

Mitä vikaa siinä on jos saa kolme tyttöä eikä poikaa?

Odotan innolla vauvaa ja olisi mukavaa jos se olisi poika (olisi kumpiakin) mutta ihan yhtä hyvä jos tulee tyttö..

Olen aika kypsä näihin..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lastemme isomummo sanoi kun odotin kolmatta lasta kahden pojan jälkeen seuraavan moukkamaisen kommentin: Minulle ei tarvitse sitten edes kertoa vauvasta jos se on taas poika...

Kyllä loukkaannuin!!!

Vierailija
42/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin muka sama sukupuoli takaisi sen että lapset tulevat hyvin toimeen keskenään.

Itselläni on sisko ja veli, ja veljen kanssa olen tullut aina paremmin toimeen kuin siskoni.

Itselläni on 2 poikaa ja 2 tyttöä. ja ei meillä mitenkään erikoisemmin tule pojat tai tytöt keskenään toimeen, ihan kemioiden mukaan menevät.

Mä tunnen sisarusparin, tyttö ja poika, nyt jo aikuiset jotka ovat toisileleen todella läheiset. Tunnen myös sisarukset, tytön ja tytön, jotka eivät tule toimeen ollenkaan. Välit on etäiset ja voin kuvitella mitä sitten tapahtuu kun heidän vanhempansa kuolevat. Se on sota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joilla on pelkkiä poikia/tyttöjä. Mutta kyllä oikeesti säälittää jos on vaan sitä toista sukupuolta liuta ja toista ei ollenkaan. Se on säälittävää. Tytöt on ihania ja pojat on ihania, jokainen jolla ei molempia ole jäävät paljosta paitsi.

Vierailija
44/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin 2tyttöä,ikäeroa 1v9kk ja nyt kolmannen kanss ikäeroa tulee 2,6v.

En tiedä vielä kunpaa odotetaan mutta sen voin sanoa että useasti olen saanu kuulla et poika tulossa ja tiedetään että haluat pojan.

En voi sanoa että asia on niin.Tyttö on ihan yhtä tervetullut ja jos poika ni kiva sekin,vaikka hieman jänskättää miten osais hoitaa poikaa ku tyttöjä ennestään.

Vierailija
45/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihania ja pojat on ihania, jokainen jolla ei molempia ole jäävät paljosta paitsi.

Vierailija
46/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää hyvyyttään sitä yrittää jotain sanoa tällaisille vanhemmille. Ihan samalla tavalla kuin arvuutellaan ensimmäisen lapsen kohdalla sukupuolta. Tai toisen lapsen kohdalla nauretaan, että tuleekohan siltä toinenkin villi poikaviikari tai että olisihan se kiva jos saataisiin tällä kertaa tyttö. Luonnollisia juttuja.

Ei kai kukaan epäile, että vanhemmat olisivat pettyneitä johonkin tiettyyn sukupuoleen, mutta toisaalta on ihan loogista ja ymmärrettävää, että kahden pojan jälkeen tyttö olisi "toivotumpi". Tai toisinpäin.

Minua taas loukkaa, jos vanhemmat ovat niin herkkänahkaisia ettei pieni vitsailu esim. kolmesta tyttärestä aiheuta kuin vakavalla naamalla selittelyä, että voi voi miksi kaikki luulee että me haluttais poika seuraavaksi...ihan kuin vanhemmat oikeasti kuvittelisivat minun olevan niin idiootti, ettei ajattelisin heidän rakkautensa lapsiin olevan täysin sukupuolesta riippuvaa.

Onko häpeällistä toivoa tiettyä sukupuolta. Siitäkö on kysymys. Kokeeko sitä loukkaavansa syntyvää lasta? Itse odotan ensimmäistä. Toivon pikkuisen enemmän tyttöä. Ja myönnän sen. Rakastan silti miljoonasti myös poikaa. Pojalle en kerro että halusin mieluummin tytön, koska sillä hetlellä kun poika olisi rinnoillani, en voisi mitään muuta enempää haluta.

Pointti on siis se, että ei oteta tätä niin vakavasti. Haaveillaan ja hupsutellaan. ja nauretaan niille perheille, joissa on neljä tytärtä, pilke silmäkulmassa - niin suurin osa heistäkin tekee;)

Vierailija
47/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilkein toivon kolmatta tyttöä...

Vierailija
48/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko häpeällistä toivoa tiettyä sukupuolta. Siitäkö on kysymys. Kokeeko sitä loukkaavansa syntyvää lasta?

Tunnen edelleenkin 5 vuoden jälkeen syyllisyyttä siitä, että toivoin poikaa ja olin pettynyt saadessani toisen tytön. Kun katson ihanaa tyttöäni, en voi muuta kuin vihata itseäni ajatusteni takia.

Siksi en kaipaa keneltäkään ulkopuoliselta yhtään lisää "syyttelyä".

Vierailija
49/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilkein toivon kolmatta tyttöä...

Henkilökohtaisesti minulle on ihan sama, kumpi tulee. Mutta oikein kurillaankin tekisi mieli saada kolmas tyttö, ettei kukaan pääse sanomaan että onpa ihanaa kuin saitte viimein pojan!!!

Vierailija
50/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli heti mieleen että kun meillä taas on niin että on poika ja tyttö niin ihmiset olettaa että me ei haluta enään lapsia kun meillä on kumpaakin sukupuolta olevat lapset, että me ei siis tarvita enään lisää lapsia.

Moni sanoi tytön syntymän jälkeen että ihanaa nyt teillä on kummatkin, ei tarvitse enään tehdä lapsia...huh, mun mielestä aika omituista ajattelua.

Ja kyllä me halutaan tulevaisuudessa lisää lapsia...mitenhän sitten suu pannaan jos mä joskus vielä alan odottamaan lasta.

Vierailija
51/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan siitä syystä että kolmessa paljon keskenään tekemisissä olevissa perheissä on yhteensä 10 lASTA TÄLLÄ HETKELLÄ JA NIISTÄ YKSI ON TYTTÖ.

eli kavereilta saan uteluita että joskos tää meitin kolmonen olisi tyttö... olisihan se kiva saada ostaa niitä tyttöjen vaatteitakin kun noi poikien vermeet alkaa jo isoimmalle pojlla näyttää ei niin kivalle.

Vierailija
52/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas tulossa ja 2 tyttöä ennestään. itse haluaisin pojan nyt mutta en kyllä pettyisi vaikka olisikin tyttö. just tätä kommenttia on tullut tosi monelta suunnalta: "Ja mitäs sitten jos se onkin taas tyttö, alattekos heti taas uutta?"

tosi ärsyttävää.

Vierailija
53/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ootte sen pojan takia halunneet kolmannen!

Vierailija
54/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin 2 tyttöä, mutta ei ole kukaan vihjaillut, että vielä poika pitäisi tehdä.

Ystävissäni tai muuten lähipiirissä ei taida olla ketään, jonka mielestä poika olisi parempi tai tavoiteltavampi kuin tyttö. Tuskin myöskään ajatellaan toisinpäin, että kahden pojan jälkeen pitäisi saada vielä tyttö.

Sukupuoli määrittää nykyisin varsin vähän lapsen tulevaisuutta tai häneen laitettavia odotuksia.

Vierailija
55/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat, ja sen jälkeen sanottiin, ettei niitä tule enää kolmatta merkkiä, että se on nyt perhe valmis.

Vierailija
56/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella surullista että edelleen arvioidaan lapsia sukupuolen mukaan. Ja luokitellaan paremmuusjärjestykseen sekä pidetään jotain sukupuoliroolijuttuja täysin biologisina standardeina.

Hitto nyt enää eletä agraariyhteiskunnassa missä poikalapset oli onnellisen vanhuuden edellytys ja tytöt vain rahanmenoa kun piti toisaalle naittaa. Mutta ikävä kyllä monella nuorellakin on edelleen aika pahat harhat tosta aiheesta.

Sama kai se on onko tyttö vai poika ku teille tulee junioriksi, tuleepahan uusi ihana rakas lapsi ja sen pitäisi riittää.

Vierailija
57/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi lasta jo pienellä (runsaan vuoden) ikäerolla ja heti taas kolmatta odottamassa, voi tulla helposti sellainen kuva, että kiireen taustalla on joku toteutumaton toive.

Vierailija
58/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletti, että me on ihan tarkoituksella kolmatta odottaessa "tehty sitä tyttöä", kun kerran oli jo kaksi poikaa..

Hohhoijjaa..

Vierailija
59/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka saataisiin tehotytöt kasaan.

Mutta kunhan saadaan se kolmas oli kumpi vaan. Jos tuollaisia kommentteja tulen saamaan aion kyllä pistää täysillä takaisin.

Vierailija
60/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tarkoittavat sitä, että monet haluavat sekä tytön että pojan. Tämä on aika yleistä. Ymmärrän toki että kauhistellaan, jos tulisi taas tyttö.