Meille on (todennäköisesti) tulossa poikavauva kahden tytön jälkeen ja
olen kuullut paljon kommentteja tyyliin:
"Vihdoinkin teille tulee poika!"
"Ja mitäs sitten jos se onkin taas tyttö, alattekos heti taas uutta?"
"Hieno juttu! Ei tytöissä sis mitään vikaa mutta kyllä poika on..."
"Ihanaa että saatte pojan! Pojat on jotenkin läheisempiä äidelleen ja niin helppoja"
Ja kun tässä sanoin ystävälleni naureskellen että olen hankkinut läjän poikavaatteita eikä minulla ole oikeastaan yhtään unisex-värejä niin jos tuleekin taas tyttö niin ollaan pulassa.. Häneltä meni pointti täysin ohi koska tokaisi
"niin ajattele, _kolme_ _tyttöä_ : huh huh!"
Mitä vikaa siinä on jos saa kolme tyttöä eikä poikaa?
Odotan innolla vauvaa ja olisi mukavaa jos se olisi poika (olisi kumpiakin) mutta ihan yhtä hyvä jos tulee tyttö..
Olen aika kypsä näihin..
Kommentit (70)
Itse odotan kanssa kolmatta ja kaksi edellistä tyttöjä. Olen kanssa saanut kuulla näitä ihastuttavia kommentteja ja vaivoin olen terävän kieleni hillinnyt! Moni on ilmoittanut että toivovat tai jopa rukoilevat meille nyt sitä poikaa... Itse ei osata ajatellakaan että tulokas olisi muuta kuin samaa sarjaa ihanien siskojensa kanssa, että missään nimessä meillä ei olla poikaa toivottu, lasta vaan. Ja jos poika tulee niin tervetullut on toki, mutta pakko myöntää että kyllä vähän sormi menisi suuhun kun muka jo kahden tytön äitinä tietäisin mitä odottaa... ;)
aina vain niiden sukupuolten kautta.
Meillä 3 poikaa ja 1 tyttö ja kyllä se oli hirveetä vouhaamista aina noitten raskausaikoina jo tokasta lähtien, että oisko nyt tyttö... ja salaa varmaan "säälivät" meitä silloin kun oli "vaan" niitä poikia, ja nyt on kaikki julistaneet miten ihanaa kun meillekin tuli edes yksi tyttö...
Toki on kivaa, mutta johan lapsen saaminen ylipäänsä on ihana ja ihmeellinen tapahtuma, suuri lahja, joten turha siinä on tehdä elämää suurempaa numeroa siitä sukupuolesta.
Itellä ainakin tuli aina sellainen fiilis, että ihmiset pitäis mua / lasta jotenkin "epäonnistuneena" kun ne niin hirveesti vouhasi siitä että pitäis olla molempia.
Ja tuli myös sellainen fiilis ettei itse edes uskaltanut todeta raskausaikana että "oishan se tyttökin ihan kiva vaihteeksi", koska jos tulisi / tuli poika, niin sitten ne olisi ajatellut että olen jotenkin pettynyt ja surkutelleet vaan (kun pitäisi onnitella)!
(Ja olin siis esim. 3. pojan synnyttyä oikeesti ihan tajuonnellinen ylipäänsä siitä VAUVASTA, vuoden kuljin onnesta pää pilvissä kun ois jotain valiumia vetänyt... :)
ovat sanoneet, että vihdoinkin saatte tytön! Jokaisen äidin tulee sada tyttö. Tyttö tulee kietomaan isänsä pikurillin ympärille jne jne...Eli taitaa olla vain niin, että oletetan että kaikki haluavat saada molempia sukupuolia:)
3, No ainakin läheisimmät tietää että ollaan haluttu enemmän kuin kaksi lasta ja lyhyillä ikäeroilla.. (tämä jo ennen ekaa lasta)
4, Jokin sellainen mistä ei tule fiilis että tyttö olisi muille jonkin asteinen pettymys.
Sellainen hienotunteinen tyyli; ymmärrätkö?
5, onneksi kaikki ei tietenkään sano noin mutta huomasinpa vaan että tämän raskauden aikana on tullut vähän eri kommentteja kuin aikaisemmilla kerroilla..
6, aika törkeää :D
7, niinpä.
8, rukoilevat poikaa? huh huh..
9, on heillä suht pienet ikäerot: 1,5v ja 2v mutta tutut tietää että aion hoitaa lapset "putkeen" kotona ennenkuin taas siirryn työelämään.
13, mä kyllä ymmärsin asian ihan toisin sävyn perusteella.. (sanojalla on muuten itsellään kolme poikaa)
15, se voi olla.. ja itsekin toivon että saisin kokea sekä tytön että pojan vanhemmuuden.
noissa kommenteissa lähinnä häiritsee se että tulee tunne siitä että jos syntyvä lapsi onkin sitten tyttö niin hän on jotenkin vähempiarvoinen..
Mitään ei saisi ikinä sanoa, muuta kuin korkeintaan puhua säästä. Kaikki toisten sanomiset tulkitaan ja väännetään omassa mielessä aina mahdollisimman kauheiksi. Jos joku kertoo minulle, että odottaa tyttöä kahden pojan jälkeen saatan hyvinkin sanoa, että sehän kiva,kun tulee tyttökin perheeseen. Ja tiedoksi kaikille tekopyhille äimistelijöille: En tarkoita sillä mitään sen kamalampaa, en halveksu tai vähättele poikia. Itseasiassa minulle on yleensä ihan sama mitä sukupuolta jonkun perheen lapset ovat ja luulen, että 99 % ihmisistä ajattelee samalla tavalla. Sen sijaan uskoon, että näillä muiden sanomisista loukkaantujilla on yleensä itsellään ollut jonkin sortin ongelmia kyseisen asian suhteen, koska aihe on niin tabu.
Ensi kerralla,kun joku mainostaa lapsensa sukupuolta totean vaan, että onpa kiva ilma tänään,eikö?
sukupuolta.
Meillä 3 poikaa ja kolmatta odottaessa TOIVOIN, että hänkin olisi poika. Esikoisen kohdalla toivoin tyttöä, mutta toisen ja kolmannen kohdalle toivoin poikaa.
Sama juttu se on toisin päinkin, poikaperheeseen on mukavampi kun tulee välillä tyttö.
Ihmiset tarkoittavat sitä, että monet haluavat sekä tytön että pojan. Tämä on aika yleistä. Ymmärrän toki että kauhistellaan, jos tulisi taas tyttö.
Meilläkin kaksi tyttöä ja kolmas lapsi tilauksessa. MInä voin vilpittömästi sanoa, että kumpi vain on yhtä tervetullut, mutta pelkään jo nyt sukulaisten ja tuttujen kommentteja.
Joku tässä ketjussa kysyi, minkälaista sitten olisi oikea kommentointi. No sellainen tietenkin, että "ai teille tulee vauva, onneksi olkoon!" Ja sitten kun vauva syntyy, niin "onnea pienen pojan johdosta!" tai "onnea pienen tytön johdosta!"
mut voisin silti ihan juttelumielessä heittää jotain lapsien sukupuolista, mitään sillä tarkoittamatta.
aika moni kuitenkin toivoo, et saisi sekä tyttöjä että poikia.
Sitä se ystäväsi varmaan tarkoitti =)