Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meille on (todennäköisesti) tulossa poikavauva kahden tytön jälkeen ja

Vierailija
21.04.2009 |

olen kuullut paljon kommentteja tyyliin:

"Vihdoinkin teille tulee poika!"

"Ja mitäs sitten jos se onkin taas tyttö, alattekos heti taas uutta?"

"Hieno juttu! Ei tytöissä sis mitään vikaa mutta kyllä poika on..."

"Ihanaa että saatte pojan! Pojat on jotenkin läheisempiä äidelleen ja niin helppoja"

Ja kun tässä sanoin ystävälleni naureskellen että olen hankkinut läjän poikavaatteita eikä minulla ole oikeastaan yhtään unisex-värejä niin jos tuleekin taas tyttö niin ollaan pulassa.. Häneltä meni pointti täysin ohi koska tokaisi

"niin ajattele, _kolme_ _tyttöä_ : huh huh!"

Mitä vikaa siinä on jos saa kolme tyttöä eikä poikaa?

Odotan innolla vauvaa ja olisi mukavaa jos se olisi poika (olisi kumpiakin) mutta ihan yhtä hyvä jos tulee tyttö..

Olen aika kypsä näihin..

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi suloista ja kivaa poikaa, ja nyt odotamme kolmatta lasta. Olemme saaneet kuulla monta kertaa kommentteja "jospa se nyt olisi tyttö". Se ottaa todellakin päähän, sillä kolme keskenmenoa kokeneena olemme onnellisia elävästä vauvasta, sukupuolella ei ole väliä.

Vierailija
22/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan normaalia toivoa sekä tyttöjä että poikia samaan perheeseen. Ne joilla on sekä-että tietävät miten ihanaa se on, kun saa olla pienen pojan ja tytön äitinä. Tosiasia on on että jää paitsi jos on vaan sitä yhtä ja samaa sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora kysymys on aivan eri asia kun toteamus tai ulkopuolisen esittämä toive.

Älä sano:

Toivottavasti saatte nyt vihdoin sen pojan!

Ihanaa jos saatte nyt pojan!

Toivottavasti ette saa taas tyttöä!

Mitä jos tulee taas tyttö? Teettkö vielä sen pojan sitten myöhemmin?

Kyllä jokainen mies toivoo poikaa!

Kyllä oikeaan perheeseen kuuluu sekä tyttöjä että poikia!

Ymmärrät kai näiden eron?

Ja jos saat tietää kumpaa sukupuolta tuleva lapsi on, niin onnittelut on paikallaan. Tulevan vauvan sukupuoli saattaa olla SINULLE pettymys, mutta vanhemmat ovat todennäköisesti onnellisia tulevasta vauvasta sukupuolesta riippumatta.

Se, että perheen ulkopuolinen ihminen osoittaa pettymyksen tulevan lapsen sukupuolen suhteen, on jotenkin täysin absudri tilanne. Asiahan ei kuuluu muille kuin lapsen vanhemmille, miksi jonkun muun pitää olla pahoillaan tai surullinen tai kehoittaa takemään lisää lapsia vaikka vauva ei ole vielä edes ehtinyt syntyä?

Mä en varmaan uskalla edes kysyä onko sukupuoli toivetta? On niin herkkiä nämä pelkkien tyttöjen/poikien äidit.

Onneksi sentää isät on vähän rennompia, tämän kaverin mies oli meillä käymässä ja ihan itse mainitsi ohimennen että olis kiva saada poikakin.

Vierailija
24/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, ettei ihmisillä oo mitään järkevää kommentoitavaa toisen odotuksesta, kun pitää vouhottaa tulevan vauvan sukupuolesta.

Olisivat hiljaa, elleivät järkevämpää kommentoitavaa keksi.

Mulla ex-suhteesta tyttö.

Tästä nykyisestä suhteesta 3 poikaa, ja monet sanovat, että "voi ei, kolme poikaa, ei yhtään tyttöä" (siis ne, jotka eivät tiedä tyttärestäni)

Mikä harmi siinä olisi, vaikka kaikki olisivatkin samaa sukupuolta?

Mulle nämä kaikki neljä ovat rakkaita, sukupuolistaan viis =)

Ja neljännenkin pojan ottaisin oikein mieluusti vastaan =)

Kun tuo kolmas poika syntyi, yksikin eukko tuumasi, että "kyllä MUA on sitten ONNISTANUT, kun mulla on SEKÄ tyttö että poika".

Onnistanut?

No, piti siihen sitten näpäyttää, että "ai jaa, me kyllä tykkäämme meidän kaikista kolmesta pojastamme, ja tykkäänpä mun tyttärestänikin" ;)

Johan meni hiljaiseksi tuo eukko :D

Tänään viimeksi yksi nainen kysyi, että "no, kolmasko on tyttö?"

"Ei kun poika", vastasin.

"Kolme poikaa, huh", oli tylsistynyt vastaus.

Vierailija
25/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan saanut pojista kuulla ihme kommentteja, niitä ollaan aina leimaamassa jotenkin villeiksi ja häiriköiksi, vaikka nuorinkin on TOSI kiltti ja rauhallinen (esim. pv-kodissa aina kehutaan).

Nämä leimaajat on tyttöjen äitejä.

(Ja kun heidän omat tyttösensä käyttäytyy huonosti meillä, niin ei kommentoida mitään - he saa meillä sotkea ja repiä vessapaperia ympäri kämppää ja kiusata minun lapsia ja närppiä ruokaa ym. ym. ja vaan puhutaan miten on "prinsessaa" ja rauhallista... huh!)

Jotenkin tuntuu että esim yksi tuttu haluaa koko ajan korostaa sitä, miten TYTTÖJEN kanssa on ihanaa, sitä ja tätä... ja poikien kanssa ei mitään.

Nyt kun meillä on tyttökin, hän kuvittelee että LOPULTA minäkin voin ostaa kaikkea kivaa - ihan kuin lapsen saaminen ois vaan lisäkulutuksen väline, ja toisekseen, pojille on myös ollut vaikka mitä ihanaa ja kivaa ja söpöä ostettavaa

(MYÖS vaaleanpunaistakin löytyy poikein vaatemallistoista kivasti, jos se siitä on kiinni...)

Itse olen 3 pojan äitinä kuullut ja nähnyt kaikenlaista arvostelua, osa sanallista ja ISO osa ihan ilmeitä ja eleitä, pieniä äänensävyjä.

Avointa sääliä, voivottelua jne.

Kysymyksiä, että "kai te vielä sen tytön teette".

Miksi meidän pitäisi tehdä tyttö? Ei kai kukaan päätä lapsilukua lasten sukupuolen perusteella? Onko meidän pojat jotenkin huonoja ja kelpaamattomia kun perhekokoa pitää heidän väärän sukupuolen vuoksi kasvattaa?

.

Vierailija
26/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyttö ja poika, jää paitsi siitä, minkälainen suhde samaa sukupuolta olevilla lapsilla on.

Jos on kaksi lasta samaa sukupuolta, jää paitsi siitä, minkälaista on hoitaa toista sukupuolta.

Mikä sitten on lapsille paras?

Meillä on 3 poikaa ja uskon, että sellaiset vanhemmat, joilla on tyttö ja poika, eivät osaa unelmissaankaan kuvitella sitä veljenrakkauden määrää mikä perheessämme on. Samaa sukupuolta olevien sisarusten välit ovat aivan erilaiset kuin eri sukupuolta olevilla.

MUTTA, en todellakaan sääli ketään tämän vuoksi.

Kuten sanoin, jokainen meistä jää paitsi jostain.

Mun mielestä on ihan normaalia toivoa sekä tyttöjä että poikia samaan perheeseen. Ne joilla on sekä-että tietävät miten ihanaa se on, kun saa olla pienen pojan ja tytön äitinä. Tosiasia on on että jää paitsi jos on vaan sitä yhtä ja samaa sukupuolta.

Vierailija
27/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottavat äidit on usein herkkiä kommenteille. Joka ei tätä ymmärrä, voi suksia kuuseen. Ymmärrän niin hyvin niitä, jotka salaavat vauvan sukupuolen kun se syntyy.

Vierailija
28/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottavat äidit on usein herkkiä kommenteille. Joka ei tätä ymmärrä, voi suksia kuuseen. Ymmärrän niin hyvin niitä, jotka salaavat vauvan sukupuolen kun se syntyy.

Mulla on tyttö ja poika. Ja anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata, mutta tarkoitin kyllä ihan sitä mitä kirjoitin. Usein sitä vasta jälkikäteen ymmärtää tietyt asiat.

Vierailija
29/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentit tulee AINA äitien suusta joiden lapset poikia ja ovat siis äärimmäisen kateellisia ettei ole tyttöä. jokainen mun tietääkseni haluaa tytön, edes yhden. jos vielä tehdään lapsia niin mä haluaisin silti tytön, mies haluais vaihteeksi pojan.

tyttöjen äiti

Vierailija
30/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietäisin 100% varmuudella, että seuraava lapsi olisi tyttö, ei lapsilukumme enää kasva.

t. poikien äiti

kommentit tulee AINA äitien suusta joiden lapset poikia ja ovat siis äärimmäisen kateellisia ettei ole tyttöä. jokainen mun tietääkseni haluaa tytön, edes yhden. jos vielä tehdään lapsia niin mä haluaisin silti tytön, mies haluais vaihteeksi pojan.

tyttöjen äiti

Vierailija
31/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen äiti

Meillä on tyttö ja poika, tyttö on esikoinen. Mä toivoin jo silloin poikaa ja hetken olin pettynyt kun en sitä saanut. Toisessa raskaudessa toivoin taas poikaa ja se sitten syntyi.

Toki tyttö on mulle äärettömän rakas, mutta jos mulla ei sitä olisi, niin tuskin osaisin edes kaivata. Mun toive on aina ollut poikalapsi.

Vierailija
32/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ja on totts, että heidän välillään on ainutlaatuinen yhteys. Kaikki leikit menee yksiin ja harmonia on kadehdittavaa. Itselläni on yksi veli ja emme koskaan leikkineet yhdessä, joten emme ole nyt aikuisenakaan läheisiä.

Meillä pahin "tytön toivoja" on ollut mun oma äiti! Jessus! Kun kolmas poikamme syntyi, Luojan kiitos hengissä ja terveenä, vaikeasta synnytyksestä huolimatta, äitini vain voivotteli "tehkää nyt se tyttö vielä", ja hokee pojillemme "etteks te vois leikkiä barbeilla ja nukeilla eikä autoilla" ym yhtä hölmöä.

Mä olen niin kyllästynyt tuohon, että... Osoittanee jotakin ihmisestä....

Tekisin meille kyllä neljännen lapsen, jos mies suostuisi, ihan siksi, että mun mielestä 4 lasta +2 aikuista on oikean kokoinen perhe. Ei liian suuri eikä liian pieni :D Mutsi varmaan sais sydärin, jos neljäs olis poika... Miten joku VOI olla tuollainen lapsenlapsiaan kohtaan?! Luulisi, että ei paljon kiinnosta mitä jalkojen välissä on.

Vierailija
33/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olinkin sitten ihan väärässä vissiin, kun täältä saa aina lukea että se on just toisinpäin ja poikia ei toivo kukaan. Minä olen kyllä aina haaveillut pikku pojasta ja onneksi sellaisen myös sain.

Mutta tosiaan kun täältä lukee näistä sukupuoliasioista niin ne tuntuvat olevan niin herkkiä etten ole uskaltanut edes enää mainita vauvan sukupuolesta mitään raskaana oleville kavereilleni. Itse en ole kyllä mistään kommenteista loukkaantunut, mua ne vaan lähinnä naurattaa.

Vierailija
34/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkuttelee mielessään, kun mies manaa, että ei osaa tehdä kuin ämmiä.

tyttöjen äiti

Vierailija
35/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähes jokainen tuntuu olevan sitä mieltä että teemme tämän tulevan lapsen sen takia että tyttö puuttuu. Olisihan se mukavaa, en sitä kiellä, mutta muuten kyllä aivan sama!

Työkaverin suusta kuulin ehkä inhottavimman : " Tuleeko pakki vai lipunmyyjä?"

Vierailija
36/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyttöä jo oli. Ja me miehen kanssa päätettiin että yritetään vielä, jospa tulis jopa poikavauva? Tyttö olisi ollut rakas, tottakai, mutta oli se vaan ihanaa kun saatiin poika tyttöjen lisäksi. Mua ei haitannut yhtää mitä muuta toivoivat. Eräs 3 tytön äiti kyllä aina puhuin ihan kuin mä olisin saamassa taas tytön, eikö osannut edes ajatella että voi tulla poikakin?

Mä taidan olla harvinaisuus. Myönnän että olen halunnut molempia sukupuolia ja kolmaskin tehtiin melkein vaan sen vuoksi.

Vierailija
37/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei minusta tule leuhka ja ylimielinen niinkuin tyttöjen äideistä näyttää tulevan.

tyttöjen äiti

Vierailija
38/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ihmeessä kyselette sitten sitä sukupuolta ultrassa, ja odotusaikana kerrotte kumpaa odotatte, jotain kun kuitenkin on tuohon luonnollista vastata. Jos ohittaa tuon sukupuolen tyystin , niin luulempa että moni loukkaantuu sitten siitäkin.

Vierailija
39/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itselle sukupuolella ei ollut väliä. Tyttärien puolesta tuntui ja tuntuu edelleen pahalta kun ihmiset onnittelevat pojasta ihan kuin vain siksi olisimme kolmannen lapsen tehneet :(

Tytöt ovat jo koululaisia ja aivan tasan tarkkaan ymmärtävät kun ihmiset sanovat: "no vihdoin teille tuli poika, kolmas kerta onnisti!" tai "nyt on varmaan isäkin iloinen vauvasta, kun tuli poika". Raivostuttavaa! Kyllä nuo kommentit voi jäädä mieleen vaikka aina koitankin kaikille kertoa, ettei sukupuoli ole niin merkittävä tekijöä. me toivoimme kolmatta lasta ja se oli poika. Tyttö olisi ollut aivan yhtä rakastettu!

Vierailija
40/70 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina jää jostain paitsi. Eli jos lapset ovat samaa sukupuolta, ei saa kokea sitä mitä olisi kasvattaa sekä tyttäriä että poikia, vaan jos lapset ovat eri sukupuolta, jää todella kokematta se porukkahenki, joka on samaa sukupuolta olevilla sisaruksilla.

Meillä on neljä tytärtä ja ovat kyllä sellainen kvartetti, että tarvittaessa menevät toistensa puolesta vaikka läpi harmaan kiven!

Säälittelijöitä ja voivottelijoita riittää aina, mutta itse olemme nelikostamme onnellisia ja se lienee pääasia!