kolmas "vauvaton" kierto ja olen ihan maassa - tulenko ikinä raskaaksi?
Sanokaahan nyt jotain, kun olen ihan varma, etten ikinä tule raskaaksi, kun nyt on kolme kiertoa yrittämistä takana ja vauvaa ei kuulu :(
Tänään taas alkoi kuukautiset ja olen niin surullinen ja allapäin. Tulenkohan ikinä raskaaksi?
Ensimmäinen lapsi yrityksessä.
Kommentit (67)
netistä ovistikut ni plussasinkin sit.Eli ovistikkuja ei tarvittukaan.Yrittäkää vaan vielä.Kolme kiertoa on aika vähän.
tunne on kamala. tiedän kokemuksesta. nyt kuitenkin ihana tyttö. jälkikäteen muutaman kuukauden odotus tuntuu pikkuajalta. hellikää toisianne pariskuntana ja ajatelkaa, että nämä on viimeisiä aikoja ilman raskausmasua/vauvaa.. vauvan kanssa ei toisille jää niin aikaa. nauttikaa nyt siitä. toivottavasti tärppää pian!
Nyr siihen on jo turtunut, kun on ollut vuosi yritystä ilman tulosta...='(
useampaan kuukauteen :/ Me yritettiin esikoista 8kk ennen kuin tärppäsi.
mun tuttava yritti kuus vuotta ja sitten saivat pojan...ja ihan luomuna, mihinkään hoitoihin ei suostuneet
Me yritettiin 4 vuotta ja lopulta hoidoilla alkoi raskaus. Ekat yrityskierrot muistan olleen tosi rankkoja. Sitten pettymyksiin alkoi tottua. Tietty hoitojen aikana pettymykset tuntuivat todella kovilta, kun niihin latasi niin paljon.
Raskaus alkaa yleensä vuoden kuluessa yrityksen aloittamisesta, jos on luomusti alkaakseen. Koita jaksella.
Meilläkin lähes kolme vuotta yritystä. Nyt odotellaan kesällä syntyväksi tarkoitettua vauvaa. Alussa sitä oli dramaattista, kun ei mitään kuulunut. Sit siihen tottui ja lopulta olin niin katkera, etten suostunut menemään katsomaan pieniä vauvoja. Onnea yritykseen!
Ihan pakko sanoa, vaikka tiedän että loukkaa: älä viitsi ruikuttaa 3kk yrityksen jälkeen. Tule takaisin puolen vuoden päästä.
Mitä ehkäisyä käytitte, jos pillereitä, niin voi olla että keholtasi menee muutama kuukausi "toipumiseen".
Sanokaahan nyt jotain, kun olen ihan varma, etten ikinä tule raskaaksi, kun nyt on kolme kiertoa yrittämistä takana ja vauvaa ei kuulu :(
Tänään taas alkoi kuukautiset ja olen niin surullinen ja allapäin. Tulenkohan ikinä raskaaksi?
Ensimmäinen lapsi yrityksessä.
Mutta kun koko ajan mietin, että mitä jos en ikinä saakaan lasta... Jos tietäisi, että vaikka kolme kiertoa lisää ja sitten onnistaa, niin ei siinä mitään, mutta kun tuntuu että koko ajan joutuu pettymään...ja pelkäämään, että jos sitä vauvaa ei ikinä tule :(
ap
Jos on hyvä parisuhde ja pystyy puhumaan niin helpottaa.Ja kyllä se vauva sulle vielä tulee..
itse vihdoin raskaana, rv 9.. tärppäsi neljännestä yrittämästä. ystäväni on yrittänyt nyt jo 10 kk, eikä tietääkseni vielä ole tärpännyt. Yrittäkää unohtaa yrittäminen ja nauttikaa vain rakastelusta. älkää ottako paineita päivistä. Nämä auttoi meillä.. Tsemppiä kauheasti!
eka plussa... ja vauva siis viiden vuoden yrittämisen jälkeen
tuo on vasta niin alku soittoa, normaalia
minun ikäinen. :) niinkuin joku sanoi, keholla menee vähän aikaa toipua e-pillereiden lopettamisesta. itsellä juuri varmaan sen takia kesti tuon ekan raskauden yrittäminen "jopa" sen neljä kiertoa. :)
-15
tärppäs neljännellä kierrolla, toinen toisella ja kolmas ekalla. joten kyllä se muillakin kestää. jatka vaan yrittämistä. harvoin se ekalla kertaa onnistuu.
Kuinka vanha olet ap?
eikä halua valittaa :) mutta kuten monet on sanoneet tietävänsä tunteen, se vain tuntuu niin kurjalta...
ap
Esikoinen tuli kertalaakista.
Aika jännää tää elämä. Lähinnä käy pian 5-vuotiasta sääliksi, joka olisi niin kaivannut kaveria ja itsekin olen aina halunnut useamman lapsen. Mutta eiköhän se onni meillekin vielä uudelleen tule ja onhan siinäkin puolensa, että esikoinen on sitten jo iso, niin voi autella vauvan kanssa ja varmaan ei tule mustasukkaisuutta yms. Ja kivahan se olisi, että äiti olisi kotona, kun lapsi on eskarissa tai koulussa.
Eli ap, 3kk ei tosiaan ole paljoa. Alle 6kk on ihan normaalia ja vasta vuoden päästä kehoitetaan huolestumaan.
joten tiedän jotain tuollaisista tunteista, kun väsyy yrittämiseen ja negatesteihin ja muuhun. Mutta mutta, ekaksi sanoisin sen, että yritä saada elämääsi jotain muutakin kivaa sisältöä, vaikka lemmikki (meille kotiutui vuosien mittaan 3 kissaa ja 2 koiraa vauvan korvikkeeksi), kiva työ tai opiskelu jne. Niin sitä jaksaa pitemmänkin yrityksen, jos vain on muutakin ajateltavaa. Jos ihan hurahtaa tikuttelemaan ja joka kk menkkoja stressaamaan ja kyttäämään niin hulluksihan siinä tulee, ja masentuu. Ja nimenomaan kun olet vielä noin nuori.. Mekin aloitettiin kun olin 23 v. Sinä vielä elät parhaita vuosiasi, olet vapaa tekemään vaikka mitä. Älä nyt vielä lapsettomuutta itke, kyllä se tulee kun on tullakseen. Joo, et varmaan halua kuulla tätä vielä, mutta ehkä olisi paras unohtaa koko juttu pariksi kuukaudeksi ainakin. Keksi jotain muuta kivaa mietittävää, ja rakastelkaa kun mieli tekee.
kun moni vastaaja sanoi, että on kestänyt vuosia!! :(
[
MUTTA, en siltikään hyväksy sitä, että lapsettomilla on mielestään oikeus $käyttäytyä ja kohdella muita ihmisia miten haluavat. Kaiken voi selittää lapsettomuudella.
Välit ystäviin vedetään poikki, suututaan jos joku pyytää kummiksi tai jos joku ei pyydä, suututaan lapsiaiheisista joulukorteista, Saarioisten mainoksista ja ihan kaikesta mikä liittyy vähääkään lapsiin.
Vaikka meillä joillain on lapsia ja olemme tulleet helposti raskaaksi niin meidän ei todellakaan tarvitse pyydellä sitä anteeksi tai piilottaa lapsiamme pois teidän näkyvistänne. Pidän henkilökohtaisesti hyvin epämiellyttävänä sellaista ihmistä, jolle oma napa on se ainut napa maailmassa ja ikävä kyllä, monet lapsettomat tuntuvat kuuluvan tähän sakkiin. Koska MINULLA on ongelma, niin kaikkien pitää pyöriä sen ympärillä ja ajatella MINUN tunteitani ja jos joku ei näin tee niin se on välit poikki oitis.
Joo huomaa ettet todellakaan ole kokenut lapsettomuutta. Yritän selittää lyhyesti.
Esim lapsen omaavaan ystävään laitetaan välit "poikki". En usko että kukaan tahallaan tekee niin. Silloin kun lapsettomuuskriisi on pahimmillaan ei vaan kestä katsella lapsiperheitä, syitä on monia mm. tunnet olosi niin vajaaksi, jutunaiheet koskee useimmiten lapsia, elämäntilanne on niin erilainen..
(Kiinnostaako aina "lapsellisia" lapsettomien jutut? Otatko itse yhteyttä?)
Lapsiaiheiset joulukortit. Nyt 7 vuoden yrityksen jälkeen nämä ei enää haittaa mutta kun kriisi oli päällä tuntui aivan hirveältä katsoa niitä suloisia lapsia. Ei olisi tullut mieleenkään kieltää niiden korttien lähettämistä, mutta syvälle se sattui.
Et voi tietää etkä ymmärtääkään kaikkia tunteita mitä tähän liittyy kun itselläsi ei ole siitä kokemusta. Tahatonta lapsettomuutta verrataan lapsen menetykseen.
Opetellaan jokainen elämään kaikkien kanssa :)