Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit minä, näissä mitoissa, mitä tekisit?

Vierailija
10.07.2009 |

Millaisen tavoitteen asettaisit?

Miten lähtisit sitä toteuttamaan?

Painonpudotus siis ajatuksena, mittani ovat 165cm ja 100kg.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset varmasti tukea.

Vierailija
2/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna ottaisin (pitkän tähtäimen) tavoitteeksi miltei puoleen nykyisestä koostasi kutistamisen.

Tosiaan, täydellinen elintaparemontti. Ruokavalio, liikunta, mahdolliset juomatavat uusiksi. Liittyisin johonkin painonvartijoihin tms. vertaistukea saadakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämäntilanteen. Missä syön, liikunko. Oletko töissä? Tuleeko arkiliikuntaa? Vai oletko kotona ja olisiko jo aika lähteä työelämään? Kuka tekee ruuat? Ovatko muut perheenjäsenet ylipainoisia?

varmaan liittyisin painonvartijoihin. Kävisin ehkä lääkärilläkin/työterveyshoitajalla juttelemassa.

Vierailija
4/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten voi mennä pieleen, mutta:

- alkaisin syödä säännöllisesti, vain ruoka-aikoina ja vain sen verran että nälkä lähtee

- joka aterialle (myös välipalat) jotain kasviksia/hedelmää

- juomaksi pääasiassa vettä, jos ei maistu niin puristaisin sitruunaa sekaan mauksi

- liikunnan aloittaisin kävelylenkeillä, vähintään 3 X vko ja vähintään puoli tuntia kerrallaan

näillä siis aloittaisin. Voisi olla myös hyvä asia liittyä esim kiloklubiin tms.

Vierailija
5/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi sitten mennä allekin, mutta tuo olisi jo ihan siinä normaalipainon rajoilla ja näyttäisit varmaan ihan mukavalta vaatteessa kuin vaatteessa. Sitten tuossa painossa voit miettiä, haluatko jatkaa ja paljonko, mutta 65-70-kiloisena terveydellisesti ihan ok-painossa, vaikka hiukan pyöreä olisitkin.

Lähde palasina haastamaan painoa. Laitat tavoitteen 5-10 kg:n välein ja sitten joku palkinto itselle... Olisiko sinulle ketään kaveria, joka lähtisi mukaan? Muista liikunta: se ei korvaa syötyjä ruokia (tyyliin yhden suklaapatukan takia saat harppoa tunnin eli helpompi olla syömättä se patukka), mutta se kiiinteyttää ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Oletko miettinyt karppausta? Mua kiinnostaisi, mutta olen nyt raskaana ja olen harkinnut kokeilla sitten kiloja tiputellessa myöhemmin. Ylipainoa siis mullakin valmiiksi ennen raskautta.

Vierailija
6/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan välittömästi ja alkaisin toteuttaa itselle sopivaa vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Vierailija
7/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähtisin salille hankkimaan lihasta ja vähentämään rasvaa. Lisäksi kävelylenkkejä. Itse sain näillä keinoin 16kg pois.

Vierailija
8/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalinen elämäntaparemontti, mutta toteuttaisin hitaasti, jotta nahka ei jäisi ylisuureksi :). Yrittäisin siis loko ajan liikkua mahdollisimman paljon (lähinnä uisin ja pyöräilisin ja jumppaisin) ja välttäisin nopeaa kilojen pudottamista.

Ruokavaliosta jättäisin herkut pois (mahdollisimman vähn sokeria jne.). Kyl sä tiiät.

Vierailija
9/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelisin noin 65 kilon painoa. Pienin askelin tietysti - liikuntaa, pienemmät annoskoot, säännölliset ruoka-ajat, herkut minimiin, välipalat pois kokonaan, täyttävää ja proteiinipitoista ruokaa, mutta maltilliset määrät! Ottaisin käyttöön pienemmän lautasen ja täyttäisin puolet kasviksilla. Paljon kiinteyttävää liikuntaa: sauvakävelyä, uintia, tanssia - jotain hauskaa liikuntamuotoa, jota olisi haukaa ja motivoivaa tehdä.

Painonpudotukselle antaisin ainaa sen 2 vuotta, koska melkein puolet pitäisi elopainosta kutistaa. 25 kg vuodessa on jo tosi kova saavutus (2 kiloa /kk). Älä yritäkään tätä nopeammin, jotta elimistösi ehtii sopetua. Aina 20kg pudotettuani palkitsisin itseni ulkomaanmatkalla (säästyneillä ruoka/herkkumenoilla pääsisi jo jonnekin Eurooppaan).

Vierailija
10/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuden kuukauden dieetillä painoin sit enää 73kg. Ja nyt olen vuoden verran painanut 69kg ja siinä pysynyt ja aion pysyäkkin. Enää laihduttaminen ei tunnu mielekkäältä.

Sit joskus ehkä koitan vielä pudottaa noin 5-7kg mutta nyt olen tähän tilaani tyytyväinen.

Itse aloin pitämään ruokapäiväkirjaa,siitä oli todella apua.

Kirjasin joka ainoan syömisen ja juomisen,joka murusen ja tipan,määrät myös siis ja kalorit.

Käytin apuna Kalorilaskuria. Todella paljon apua,suosittelen!! :)

Kerran kahdessa viikossa sain "herkkupäivän" (siis 2x kk),jolloin sain syödä mitä vaan (kohtuudella). Muuten dieettasin aika paljon.

Kotiin en ostanut MITÄÄN herkkua,paitsi light limsaa (katso näistäkin kalorit,vaihtelevat paljon).

Ja kannattaa välillä korvata esim lounas näillä diettijuomilla tmv,mulla ainakin toimi.

Ja nää oli mun must-tuotteita mitä oli aina kotona:

-vähäkalorinen mehukeitto

-näkkileipä ja hapankorppu (ei juustoa,eikä leikkeleitä päälle!! vain sipaisu margariinia)

-juustoriisikakku

-maissinaksut (vanilja)

-light limsa

-talkkunamurot (on muuten oikeasti hyviä)

Ja sitten säännöllinen syöminen!!

Aamupala AINA!! (100& ruisleipää,päälle juustosiivu,danonino jugurtti,se sokeriton-rasvaton ja banaani),kahvi

Välipala: joku hedelmä

Lounas: joko dieettijuoma tai salaatti

välipala: 2x ruisleipä ja kahvia

Päivällinen: kanaa,kalaa tai kalkkunaa,salaattia väh.puol lautasellista,täsyjyväriisiä,täysjyväpastaa tai pari perunaa

Iltapala: hedelmäsalaattia,salaattia tmv

Päivän aikana join paljon vettä,vesipullo aina mukana :)

Vierailija
11/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi herrajesta: liikutko ollenkaan? Ihan älytöntä kituuttamista jollain mehukeitoilla ym litkuilla, maissinaksuilla ym moskalla, joissa ei ole ravintoarvoja yhtään! Mä en oikeasti ymmärrä teitä naisia, jotka laihduttavat syömällä huonosti ja unohtamalla liikunnan kokonaan. Itse treenaan salilla ja jopa joudun syömään kunnolla, jotta treenissä saan tuloksia. Nälkää ei tarvitse nähdä ja siltikin vaatekoko on tippunut 44-> 36 ja kropan muoto muuttunut täysin. Voin vain kuvitella minkänäköinen olisin liikkumatta ja tuollaisella hiilarimössöllä laihduttaneena

Vierailija
12/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans reippaasti ylipainoa.

Mulla ideana se, että 6 päivää viikosta syödään kevyesti ja perjantaina saa herkutella. Jollekin tää ei varmaan sovi, mut mulle taas sopii mainiosti, koska kestän paremmin dietin, kun tiedän, että muutaman päivän päästä saan kuitenkin syödä suklaata tai pitsaa, ilman että koen repsahtavani.

Tavoitteet laittaisin 5 kg välein alaspäin ja niissä kohdissa joku palkinto. Mikä ei toki kannata olla syömistä. Vaikka 5 kg päästä saat käydä ostamassa uudet housut ja uuden puseron? Tai menet leffaan? Tai käy kylpylässä? Pistä sellaiset palkinnot, jotka motivoi sua.

Lisää liikuntaa. Aloita varovaisesti, ettei tule sitten takapakkeja, kun tulee vaivoja.

Muita hyviä vinkkejä olit saanutkin.

Monet kyllä tietää varsin hyvin teorian, että miten laihdutetaan. Se käytännön toteuttaminen ja itsekuri on sellaisia, joita on vaan sitten paljon vaikeampi hallita.

Kiva olisi, jos saisit jostain kaverin laihduttamiseen! Mä voin vaikka ruveta, jos sun lähipiiri on jo mallin mitoissa.

Vierailija
13/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin menemällä lääkärille ja ravintoterapeutille. Ja noudattaisin heidän ohjeitaan orjallisesti.

Vierailija
14/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinkuin mainitsin,söin myös "oikeaa ruokaa" joka päivä,en vain "hiilarimössöä",nuo maissinaksut yms lopussa luetellut olivat siis niitä "naposteluhätään" kaapissa aina olevia. Minun lihomiseni ainakin nimittäin johtui jatkuvasta ruokakaapilla käymisestä.

Ja kuten myös mainitsin,niin söin erittäin paljon hedelmiä ja kasviksia,ruokaisia salaatteja yms. Vaikka en niistä edes erityisemmin pidä :)

Ja siitä liikunnasta: Jos laihduit koosta 44 alaspäin niin et tainnut olla ihan mun 100kg mitoissa? Itse kun käytin ainakin kokoa 46/48.. ja kun olin laihduttamisen alkuvaiheissa niin enpä edes kyennyt liikkumaaan,eikä se paljoa kiinnostanutkaan.

Sitten kun painoin n.80kg aloin liikkua,pyöräilin ja uin. Ja tietysti se hyötyliikunta oli kokoajan mitä tulee 2 pienen lapsen äitinä :)

Ja tiedätkö,mulla ei roiku ihoa tmv yhtään missään,käsivarret on kohtuu timmit,ainoa missä läskiä vielä riittää on tuo perspuoli :D mutta se mulla oli iso jo silloin kun olin mitoissa 165cm/55kg...

Vierailija
15/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinkuin mainitsin,söin myös "oikeaa ruokaa" joka päivä,en vain "hiilarimössöä",nuo maissinaksut yms lopussa luetellut olivat siis niitä "naposteluhätään" kaapissa aina olevia. Minun lihomiseni ainakin nimittäin johtui jatkuvasta ruokakaapilla käymisestä.

Ja kuten myös mainitsin,niin söin erittäin paljon hedelmiä ja kasviksia,ruokaisia salaatteja yms. Vaikka en niistä edes erityisemmin pidä :)

Ja siitä liikunnasta: Jos laihduit koosta 44 alaspäin niin et tainnut olla ihan mun 100kg mitoissa? Itse kun käytin ainakin kokoa 46/48.. ja kun olin laihduttamisen alkuvaiheissa niin enpä edes kyennyt liikkumaaan,eikä se paljoa kiinnostanutkaan.

Sitten kun painoin n.80kg aloin liikkua,pyöräilin ja uin. Ja tietysti se hyötyliikunta oli kokoajan mitä tulee 2 pienen lapsen äitinä :)

Ja tiedätkö,mulla ei roiku ihoa tmv yhtään missään,käsivarret on kohtuu timmit,ainoa missä läskiä vielä riittää on tuo perspuoli :D mutta se mulla oli iso jo silloin kun olin mitoissa 165cm/55kg...

että joku puputtaa maissinaksuja laihtuakseen :D Itse rakastan lihaa ja siitä en ole luopunut missään vaiheessa, ainoastaan jättänyt kastikkeet pois. Samoin välttelen muita rasvapommeja, ne ovat minun kompastuskiveni: sipsit, suolapähkinät,juustot jne.

Vierailija
16/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokatapani. Aloita vaikka tällaisella. Jos et heti jaksa noin paljon juosta niin juokse/kävele vähemmän. Mutta kun joka päivä teet jotain ja vähennät herkut yhteen päivään viikossa niin varmasti alkaa tapahtumaan. Tsemppia kovasti sinulle.

Vierailija
18/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun varmaan asettaisin herkkupäivän ja lopettaisin ylimääräisen puputuksen. Selkeät ruokailuajat, joita noudattamalla jo saa paljon aikaan: aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, ja iltapala. Tarkistelisin vähän mitä syömäni ruoka sisältää ja vaihtaisin terveellisempään. Paljon paljon kasviksia ja hedelmiä. Vaihtaisin mm. riisin ja pastat tummaan, siis jos niitä tulee muutoin syötyä. Niin ja proteiinia paljon myös (liha, maito, raejuusto ym).

Tavoitteeksi asettaisin ensin 90kg, josta palkitsisin itseni vaikkapa jollain ihanalla hoidolla (esim.jalkahoito), seuraavaksi 80kg ja taas palkinto jne. lopputavoite voisi olla 65kg. Täytyy kuitenkin muistaa, että jokainen karistettu kilo on parempi kuin lähtöpaino! :) Ei siis kannata ottaa isompia paineita.

Juominen on muuten todella tärkeää ja suolen toiminta päivittäin. Mitäs muuta tulis näin äkkiseltään mieleen... No se likunta :) Ihan vaikka alottais 20min kävelyllä päivittäin (tai edes sen 3kertaa viikossa). Sitten vielä paljon paljon iloista mieltä matkaan ja uskoa itseen! Kyllä se siitä lähtee, vaikka hitaastikin!

Kannattaa muistaa, että pysyvään laihtumiseen ei ole muita konsteja kuin se, että kuluttaa enemmän kuin syö. Tästäkin syystä ne kasvikset ym. on tosi tärkeitä, kun täyttävät, mutta eivät sisällä paljon kaloreita ;) Kovasti tsemppiä! t. -20kg/1v

Vierailija
19/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi herrajesta: liikutko ollenkaan? Ihan älytöntä kituuttamista jollain mehukeitoilla ym litkuilla, maissinaksuilla ym moskalla, joissa ei ole ravintoarvoja yhtään! Mä en oikeasti ymmärrä teitä naisia, jotka laihduttavat syömällä huonosti ja unohtamalla liikunnan kokonaan. Itse treenaan salilla ja jopa joudun syömään kunnolla, jotta treenissä saan tuloksia. Nälkää ei tarvitse nähdä ja siltikin vaatekoko on tippunut 44-> 36 ja kropan muoto muuttunut täysin. Voin vain kuvitella minkänäköinen olisin liikkumatta ja tuollaisella hiilarimössöllä laihduttaneena

Minulle ainakin on tärkeää, että syömäni ruoka on ravitsevaa ja terveellista!

Syön mahdollimman vähän käsiteltyä ruokaa, mahdollimman lisäaineetonta, enkä koskaan kevyttuotteita. Ruokavalio on lähinnä karppausta kohtuullisilla hiilihydraateilla = paljon vihanneksia, kasviksia ja marjoja, lihaa, kalaa, maitotuotteita (mahdollisimman rasvaisina)ja jonkin verran hedelmiä.

Ei sokeria, viljaa (muroja, myslejä, puuroja), leipää, pastaa, riisiä ja perunaa kuin pakon edessä.

Ja kas, väsymys, ummetus, närästys on poissa. Paino on pudonnut ja energiaa riittää :)

Ja sitten sellainen asia, ettö ihannepaino riippuu todella paljon ruumiinrakenteesta!

Minä olen 169 cm ja 65 kg ja saan jatkuvasti kuulla kun olen hoikka/laiha ihmisten mielestä. Arvioivat minut yleensä noin 10 kiloa laihemmaksi.... Eli lihasta on keskimääräistä enemmän jo luonnostaan ja hartiat leveähköt, joten näytän hoikalta. 72-74 kiloisenakaan minua ei ole lihavaksi kukaan sanonut.

Vierailija
20/24 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hakisen tukea painonpudotukselle esim. ensin lääkärikäynti, sitten personal trainer, ehkä ryhmälaihdutusta tai kaveri, jonka kanssa laihduttaa.

-kiloklubi. fi todella hyvä tapa opetella lopullisesti terveelliset elämäntavat

-asettaisin osatavoitteita 5kg välein. Lopullinen tavoite vaikka 70kg. Ei liian nopeaa painonpudotusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan