Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näistä saan syödä, kun olen raskaana

Vierailija
10.04.2009 |

graavattu kala

kylmäsavustettu lohi

savustettu lohi

mäti, pakastettu

Aura juusto

Valio Brie

Ja mitä haittaa/vaaraa, jos näitä syön?

*kiitos*

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä listeria aiheuttaa sikiölle? Tiedätkö, onko joku sairastunut?

Vierailija
22/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina aurakanaa, jossa siis auraa ripotellaan kylmänä kuuman soosin päälle! Apuva, nyt loppu toikin herkku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kuitenkin Suomessa syönyt. Täällä on todella hyvä elintarvikehygienia, joten on todella hyvin hyvin pieni mahdollisuus saada listeriaa. Ja kaikki kuumentaminenhan (yli 70 astetta) tappaa nämä pöpöt myös, eli jos uunin tai pannun kautta on käyttänyt, niin ei huolta.

Vierailija
24/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pannun kautta ole käyneet, saatikka sitten kuumennettu! Kylmiä ruokiahan ne on!

Just kävin syömässä ja söin seisovasta pöydästä;

graavattua lohta, savukalasalaattia, munan puolikkaita(joissa oli mätiä koristeena noin 1 tl) ja juustotarjottimelta otin auraa ja brie juustoa! Mistä tiedän onko mulla nyt listeria ja mitkä oireet???

Vierailija
25/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa pelkäsin hysteerisenä listeriaa, että listeria kuitenkin tosi harvinainen, hänen uransa (yli 30v.) aikana kohdalle ei ole sattunut yhtään tapausta. Itse olen välttänyt ulkolaisia juustoja, graavikalaa ja mätiä raskausaikoinani. Sekä maksaa.

Vierailija
26/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko sellaista kirjaa neuvolasta kuin odotus (toinen puoli on äidille ja toinen isälle)?

etsi sieltä sellainen kohta missä kerrotaan kielletyt ruoka-aineet. nämä kaikki lukee siellä

Vierailija
27/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa "kielletyssä" ruuassa on kyse korkeasta ruokamyrkytysriskistä. Myrkytys joka normaalisti laittaisi vain vatsan sekaisin, voi esim aiheuttaa keskenmenon. Sitten on ruokia jotka saattavat aiheuttaa sikiön vammautumista. Itse join esikoista odottaessa valtavasti aika vahvasti A-vitaminoitua tuoremehua, mutta eipä ole ongelmia näkynyt. Se ei kuitenkaan todellakaan tarkoita ettei nyt toisessa raskaudessa ole seuraamuksia jos jätän valiot noudattamatta. Raskaus kestää hyvin lyhyen aikaa ja kielettyjen lista ei ole kohtuuton. Tärkeimpänä yleissääntönä pitäisin sitä, ettei parane syödä mitään lihaa mitä ei ole kypsennetty kunnolla. Siis jos ei viitsi opetella yksittäisiä ruokia vaan pitää mielummin jonkin selekän yleislinjauksen.

Uskoisin että googlettamalla löytyy useampikin lista jossa kerrotaan mitä saa ja mitä ei saa syödä. Samoin varmasti löytyy lista mahdollisista myrkytysten oireista ja minkäasteinen haitta on mahdollinen. Katso vain että on asiallisen sivuston eikä jonkun mamman itsekyhäämä versio. Neuvolastakin luulisin saavan tietoa edes itse kysymällä, kun tietohan kuuluisi saada ilman kysymisiäkin.

Vierailija
28/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vältettävien ruokien lista selitysten kera. Näin 2007, en tiedä onko vielä, mutta olisi hassua jos olisivat poistaneet..

Maksan kielsivät, ei muuta? Hassua, sillä luulin että nykyään maksassa ei ole enää täyskieltoa, sen sijaan moni muu lienee haitallisempaa.. (En muutenkaan syö maksaa joten en ole varma muistanko oikein tuon että maksaa saisi syödä pieniä määriä. Korjatkaa jos muistikuva on väärä, etten ole sitten antanut mammoille väärää tietoa.)

Vierailija
29/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suosittelisin tekemään vaölituksen hoitajasta. Ehkä asenne terävöityy sillä. Jos jättää noin perusjutut kertomatta, niin miten sellaisen henkilön huomaan uskalataa jättää oman ja lapsensa terveyden? Mistä voi luottaa ettei muissakin asioissa ole yhtä ylimalkainen ja jotain tärkeää jää ehkä huomaamatta ajoissa/kertomatta äidille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi