Mitä näistä saan syödä, kun olen raskaana
graavattu kala
kylmäsavustettu lohi
savustettu lohi
mäti, pakastettu
Aura juusto
Valio Brie
Ja mitä haittaa/vaaraa, jos näitä syön?
*kiitos*
Kommentit (29)
joa sen suolaa itse tuoreesta kalasta?
vakuumipakatuissa on
muissa on mahdollisuus listeriaan. Jopa Valion juustoissa, joita toki voi syödä kuumennettuna. Minusta raskaus on lyhyt aika, joten ruokarajoituksetkin kestää.
graavattu kala
kylmäsavustettu lohi
savustettu lohi
mäti, pakastettu
Aura juusto
Valio BrieJa mitä haittaa/vaaraa, jos näitä syön?
*kiitos*
mätiä ja Brie juustoa välttelisin eniten, jos jonkun valitsisin
joa sen suolaa itse tuoreesta kalasta?
(enintään +3 astetta) niin voit syödä.
Just kävin syömässä ja söin seisovasta pöydästä;
graavattua lohta, savukalasalaattia, munan puolikkaita(joissa oli mätiä koristeena noin 1 tl) ja juustotarjottimelta otin auraa ja brie juustoa! Mistä tiedän onko mulla nyt listeria ja mitkä oireet???
.. lähti viesti vahingossa liian aikaisin..
En siis yhtään tajunnut, enkä osannut varoa! Nyt paniikki..
Rv 13+1
listeriasta tulee flunssan kaltaisia oireita.
mutta lukeeko paketissa, jos se on VAKUUMIpakattu!? Samaan tyyliin kuin kala niin myös liha- ja kanatuotteet monesti pakataan. Eihän tässä voi kohta mitään perkele syödä. Kyllä oli ennen vanhaan helppoa kun ei moisista murehdittu.
kaikkea söin kohtuudella. Ja niin teki äitinikin aikoinaan. T. äiti 51 v ja ihanat, terveet muksut 17, 15 ja 8.
kaikkea söin kohtuudella. Ja niin teki äitinikin aikoinaan. T. äiti 51 v ja ihanat, terveet muksut 17, 15 ja 8.
Jonkun toisen hirviömamman lapset eivät olleet yhtä onnekkaita. Ei se, että sinä et saanut tartuntaa tarkoita sitä, etteikö riskiä olisi olemassa.
näistä varoitettu?? Ei minua ainakaan!
ja saa kaiken maailman vihkoja ja lippuja ja lappuja. oma moka jollei kuuntele/lue niitä lappuja.
ja saa kaiken maailman vihkoja ja lippuja ja lappuja. oma moka jollei kuuntele/lue niitä lappuja.
ole sanottu sanaakaan näistä kaloista! Maksaa kiellettiin syömästä!
etsi sieltä sellainen kohta missä kerrotaan kielletyt ruoka-aineet. nämä kaikki lukee siellä.
ja jos olet ollut joskus 80-luvulla raskaana niin silloin ei varmaan varoitettu.
tekisin terkkarista aivan varmasti valituksen jos on näinkin isoja asioita jättänyt kertomatta. itsellä 3 raskaus 3vuoden sisällä ja joka kerta erikseen kerrottu vaikka kyllähän se on muistissa aikaisemmista kerroista ollut.
jos on tärkeä ja vaarallinen juttu! Ei kaikki ehkä jaksa lukea niitä opuksia..
saitko sellaista kirjaa neuvolasta kuin odotus (toinen puoli on äidille ja toinen isälle)?
etsi sieltä sellainen kohta missä kerrotaan kielletyt ruoka-aineet. nämä kaikki lukee siellä.
ja näin vuonna 2008
sanottiin vältä maksaa ja veriruokia
monesti savukalaa, graaviakalaa ja auraa sekä brie-juustoa! En onneksi ole koskaan saanut mitään niistä! Mutta nyt täytyy sitten jättää ne varmaan pois, jos tuurilla olen selvinnyt tähän saakka.. kuinkahan yleisiä nämä sairastumiset on? Ja mitä vaaraa listeriasta on sikiölle?
savustettu lohi ja Aura juusto jos se on kuumennettu (esim pitsaan tms)
Muuta en söis